VW araçtan Tesla’ya geçilir mi?

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan ahmet306
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Hocam su an juniperde bu dediginiz olay gecerli degil, aksine sifirdan pahaliya satiliyor.
Dediginiz 2026 yili geldigince 25 model araclar icin gecerli olabilir.

Benim merak ettigim mevcut icten yanmali tiguanla karsilastirmasi nasil olur?

Bu arada model y siparis verdim gecen cuma gunu, su an iptal ile odeme arasinda kararsizim.
Benim kardeşimde yeni tiguan elagance paket var. Şehir dışı yapma imkanımız oldu. Yalıtım olarak iyi araç ancak juniper biraz daha iyi, lastik gürültüsü olarak juniper daha önde. İç mekan genişliği diz mesafesi benzer ancak juniperin bagaj alanı daha fazla önde arka ve ayrıca ekstra gözleri var. Tirim sesi olarak juniper daha iyi durumda. Tiguan da arka kapı üst döşemeleri yumuşak beklerdim sert plastiktikti bu juniperde yumuşak. Tüketim olarak aynı güzergahta kilima açık 110 şehir dışı sabit hızla 5.5-5.8 litre yakıyor tiguan, bu beni çok şaşırtmıştı yeni etsi motor gerçekten az yakıyor ancak aynı senaryoda juniper kilima açık 14.5-15 kW yaktı. Bu da hızlı şarj ile 1 kW 10-12₺ arasında değişiyor 100 km de 150₺ demek tiguan da bu 300-350₺ arası. Evden şarj ile durum dahada farklılaşıyor. Tesla nın ön koltuk soğutmaları, ön arka dört koltuk ısıtmasını. Hafızalı kişiye göre kişiselleştirme ayarlarını. Elektrikli koltuklarını vs vs sayınca Tesla dahada öne geçiyor. En önemli avantajı fiyat 2.350 den alınabiliyor. Tiguan elagance bile şuan 4 milyona dayanmış vaziyette Tesla o fiyatta olsaydı hangisini alırdın derseniz gönlüm tiguandan yana olabilirdi. Bunda da etmen marka geçmişi ve tecrübesi servis yaygınlığı olurdu. Ancak şuanki durumlarda tüm etmenlerle juniper direk ön planda.
 
Son düzenleme:

Hocam su an juniperde bu dediginiz olay gecerli degil, aksine sifirdan pahaliya satiliyor.
Dediginiz 2026 yili geldigince 25 model araclar icin gecerli olabilir.

Benim merak ettigim mevcut icten yanmali tiguanla karsilastirmasi nasil olur?

Bu arada model y siparis verdim gecen cuma gunu, su an iptal ile odeme arasinda kararsizim.
Çok uzun yol yapıyorsanız canınız sıkılabilir özellikle bayram tatillerinde vs. Onun haricinde şehir içinde bulunmaz nimet. Ayrıca teknolojik olarak fazlasıyla tatmin ediyor. Tesla kullanma fırsatım olmuştu gazı bırakınca otomatik fren yapan bir sistemleri var aşırı başarılı neredeyse fren kullanmadan duruyorsunuz. Kullanım hissiyatı malzeme kalitesi vs güzel. Koldan vites olmasına biraz alışmak gerekiyordu. Arabaya bindiğinizde kontak çevireyim marşa basayım yok. Vitesi D 'ye takıp gidiyorsunuz.

Gerçekten başarılı ve güzel bir araç. İçten yanmalı motorlar ile kıyaslarsak söylediğim gibi uzun yolda biraz planlı programlı hareket etmeniz gerekir. Bunu yapsanız bile bayram tatillerinde vs. beklemeniz çok muhtemel.

Ayrıca 2.3m olan sıfır araç, ikinci elde 2.2m.

https://www.sahibinden.com/ilan/vas...iper-2025-model-stealth-grey-1269440782/detay
 
Çok uzun yol yapıyorsanız canınız sıkılabilir özellikle bayram tatillerinde vs. Onun haricinde şehir içinde bulunmaz nimet. Ayrıca teknolojik olarak fazlasıyla tatmin ediyor. Tesla kullanma fırsatım olmuştu gazı bırakınca otomatik fren yapan bir sistemleri var aşırı başarılı neredeyse fren kullanmadan duruyorsunuz. Kullanım hissiyatı malzeme kalitesi vs güzel. Koldan vites olmasına biraz alışmak gerekiyordu. Arabaya bindiğinizde kontak çevireyim marşa basayım yok. Vitesi D 'ye takıp gidiyorsunuz.

Gerçekten başarılı ve güzel bir araç. İçten yanmalı motorlar ile kıyaslarsak söylediğim gibi uzun yolda biraz planlı programlı hareket etmeniz gerekir. Bunu yapsanız bile bayram tatillerinde vs. beklemeniz çok muhtemel.

Ayrıca 2.3m olan sıfır araç, ikinci elde 2.2m.

https://www.sahibinden.com/ilan/vas...iper-2025-model-stealth-grey-1269440782/detay

Arabayı aldığımdan beri sadece 1 kez şarj için bekledim o da ilk aldığım gündü. Şarj artık çok dert edilecek bir şey değil işin içine girince anlıyorsunuz nasıl hareket etmeniz gerektiğini.

Yeni kasasında vitesi ekrana aldılar artık oradan değiştiriyoruz. İlgili ilanda da açıklamaya fiyat için arayınız yazmış tamamen ilgi çekmek için bu fiyat girilmiş. Piyasa çakal dolu maalesef..
 
Çok uzun yol yapıyorsanız canınız sıkılabilir özellikle bayram tatillerinde vs. Onun haricinde şehir içinde bulunmaz nimet. Ayrıca teknolojik olarak fazlasıyla tatmin ediyor. Tesla kullanma fırsatım olmuştu gazı bırakınca otomatik fren yapan bir sistemleri var aşırı başarılı neredeyse fren kullanmadan duruyorsunuz. Kullanım hissiyatı malzeme kalitesi vs güzel. Koldan vites olmasına biraz alışmak gerekiyordu. Arabaya bindiğinizde kontak çevireyim marşa basayım yok. Vitesi D 'ye takıp gidiyorsunuz.

Gerçekten başarılı ve güzel bir araç. İçten yanmalı motorlar ile kıyaslarsak söylediğim gibi uzun yolda biraz planlı programlı hareket etmeniz gerekir. Bunu yapsanız bile bayram tatillerinde vs. beklemeniz çok muhtemel.

Ayrıca 2.3m olan sıfır araç, ikinci elde 2.2m.

https://www.sahibinden.com/ilan/vas...iper-2025-model-stealth-grey-1269440782/detay

yorumlarınız için teşekkür ederim.
model y juniper piyasasını bilmediğini düşünüyorum, o ilandaki araç için mesaj atıp fiyat sormanızı tavsiye ederim :)
 
Arabayı aldığımdan beri sadece 1 kez şarj için bekledim o da ilk aldığım gündü. Şarj artık çok dert edilecek bir şey değil işin içine girince anlıyorsunuz nasıl hareket etmeniz gerektiğini.

Yeni kasasında vitesi ekrana aldılar artık oradan değiştiriyoruz. İlgili ilanda da açıklamaya fiyat için arayınız yazmış tamamen ilgi çekmek için bu fiyat girilmiş. Piyasa çakal dolu maalesef..
merhaba, teşekkür ederim.
sr model y juniper arkadan itişli olduğu için özellikle yağmurlu havalarda çok güvensiz hissettirdiği kayma/atma yaptığı gibi yorumlar okudum. sizin tecrübeleriniz nasıl?
 
merhaba, teşekkür ederim.
sr model y juniper arkadan itişli olduğu için özellikle yağmurlu havalarda çok güvensiz hissettirdiği kayma/atma yaptığı gibi yorumlar okudum. sizin tecrübeleriniz nasıl?

Benimde bir kez başıma geldi arkadan atma ancak düşük hızda yokuş yukarı çıkıyordum. Tork çok yüksek olduğu için dikkat etmek gerekiyor, o durumdan sonra kaygan yüzey moduna aldım herhangi bir sorun çıkmadı özellikle zorlamama rağmen.
 
merhaba, teşekkür ederim.
sr model y juniper arkadan itişli olduğu için özellikle yağmurlu havalarda çok güvensiz hissettirdiği kayma/atma yaptığı gibi yorumlar okudum. sizin tecrübeleriniz nasıl?
Bunun sebebi yüksek tork.

Arkadan itişli o torktaki herhangi bir arabada orantısız gaza basarsanız arabanın arkasını bi anda önde bulursunuz.

Bu her araba için böyle. Elektriklilerde tork çok ani şekilde aktarılabildiği için daha fazla yaşanıyor. Bunu engellemek için modları var diye biliyorum
 
Yeni kasasında vitesi ekrana aldılar artık oradan değiştiriyoruz. İlgili ilanda da açıklamaya fiyat için arayınız yazmış tamamen ilgi çekmek için bu fiyat girilmiş. Piyasa çakal dolu maalesef..
yorumlarınız için teşekkür ederim.
model y juniper piyasasını bilmediğini düşünüyorum, o ilandaki araç için mesaj atıp fiyat sormanızı tavsiye ederim :)

Bu kadar art niyetli olacaklarını düşünmemiştim. İnsanlar çakal olmuş. Sıfır almak daha mantıklı o halde.
Bilgilendirme için teşekkürler.
 
Merhaba
@DifferenceCan güzel bir özet geçmiş ama bende tecrübemi paylaşmak istedim. VW güzel bir marka ama son çıkan araçlarda değişik arızalar, kronik sorunlar, trim sesleri gibi insanın içine sindirmeyecek sorunlarla dolu olması düşündürücü hal aldı. Elektrikli araç kullanım senaryonuza göre size uygunsa gözden geçirmelisiniz.

Marka model sizin bileceğiniz bir durum, yazılım ve donanım önemli unsurlar olsa da batarya kısmı bence en önemli konu;%100 şarj olabilmeli, en son teknolojiyi barındırmalı, batarya ömrü iyi menzili tatminkar olmalı. Servis kısmı fosil yakıtlı araçlar gibi değil en eksi yönü bu.. 2.el kısmı ülkemizde bir acayip, sıfırdan pahalı satılmaya çalışılıyor yada envanter satışı yapan markanın aracına sahip olmak (tesla gibi) çok değişik bir deneyime sahip oluyor insan.

Evinizin 2.aracı ise elektrikli araç almanızı tavsiye ederim. Biz şu an memnunuz bakalım zaman neyi gösterir. Hakkınızda en iyisini dilerim
 
Konuyu hortlatayim.
Gectim ve net bir sekilde pisman oldum.
Ozellikle konfor, surus ve pratiklik anlaminda tiguan efsaneymis kaybedince anladim.

Sattigim adam geri verse dusunmem hemen geri alirim :) sifir yeni tiguan tayron baktim gereksiz pahali ve sikayetleri cok.

Nostalji yapiyorum desem ondan onceki golf 7,5u hic aramamistim Tiguani alinca.

Elinizdeki araclarin kiymetini bilin samimi soyluyorum. Ozellikle yeni nesil etsi, zart zurt hata veren elektroniklerden onceki kasalarda olan araclar(golf 7, tiguan2 gibi) ileride kiymeti anlasilacak.
 
Hayırlı olsun. Bence henüz erken bu yorum için.

Ben yenileyecek olsam elektrikli almazdım ama dediğiniz kadar kötü olamaz :)

Bence 10 gün sonra fikriniz değişecek o yüzden moralinizi bozmayın. Tiguan ı da geri almayın;))

Kazasız belasız kullanın
 
Yaklaşık 3 aydır Model Y kullanıyorum neredeyse 6200 km yol yaptım. Eski aracımda Golf 8 impression idi. Golfe göre eksileri de artılarıda var aracın. Konfor konusunda vw grubundaki araçlara nazaran daha sert bir araç bunu kolaylıkla söyleyebilirim. Yalıtım konusunda eksiği olduğunu düşünmüyorum araçta sessizliğe önem veren birisiyim. Kesinlikle içerisi çok sessiz ve rafine. Elektrikli araçlar ikinci elde klasik bir vw araca göre her zaman risklidir ancak Tesla özelinde vergi diliminin sınırlarında dolaşması nedeniyle beklenenden daha az kaybettirebilir. Diğer Tesla kullanıcılarının sosyal medyada gördüğümüz başına gelen garip guraba sorunların hiç biri başıma gelmedi henüz. Trim sesi henüz hiç yok araçta. Aracın gider maliyetleri ile özelliklerini bir arada değerlendirdiğimizde henüz böyle bir rakibi olduğunu sanmıyorum. 5 sene sonra piller şöyle olacak böyle olacak laflarına da pek inanmıyorum. Elbette gelişecektir ama ülkemize geleceği fiyatlarıda tahmin edebiliyoruz, öyle bir teknolojileri ancak 10-15 sene sonra alabilecek duruma sahip olabiliriz.
Özetle araçtan çok memnunum şuan alacak olsam 2.350 de gayet makul fiyat yine alırdım. Konfor konusunda soru işaretleriniz varsa mutlaka test sürüşü yapın.

Ben hem Golf 8 r line hem Cupra Formentor vz line kullanmış biri olarak, Tesla model Y juniper kullanıyorum şuan. Kesinlikle aracın yalıtımı ikisinden de iyi. Motor yok ondan öyle diyenler var kesinlikle öyle bir durum yok. Hatta şunu söylüyorum aracın yalıtımı yeni kasa tiguan dan da iyi. Bu durumu abartmıyorum elimde test db ölçüm verileri var. Ses konusuna takık biriyim. Yol sesi hiç yok gibi bir şey araçta. Hem ön yan camlar hemde arka camlar çift katlı ses yalıtımlı camlara sahip araçta rüzgar sesi de yok denecek kadar az. Misal elimdeki test sonuçlarını yazayım aynı yol aynı hız aynı hava şartlarında Apple Watch ölçümü;
Golf 8 r line 110 hızda 61 db
Golf 7.5 comfourtline 110 hızda 61 db
Cupra Formentor vz line 110 hızda 63 db
Tesla model y juniper 58 db
Arada insan kulağının hissedebileceği ciddi bir ses farkı var. Yüksek hızlara çıkıldığındada fark değişmiyor. 140 da da benzer hisleri alıyorsunuz.
-Ek olarak araçta tüm tirimler nerdeyse yumuşak plastik kapı alt tirimleri dahil, golf 8 ile parke yollara girince gelen tirim sesleri bu Tesla da gelmiyor ancak dikkat edin juniper de bir önceki model y ye göre epey iyileştirmeler mevcut, alacaksanız juniper’i tavsiye ederim yalıtım ve tirim sesi yönünden.
-Araçta tüm cepler yalıtım malzemeleri ile kaplı. Kaplı olmayan saklama gözü kapı gözü yok torpido dahil.
-Bunun harici vw deki tok kapı hisleri kaporta tokluk hisleri Tesla da mevcut değil. Ancak kötü de değil.
- Benim evimde 2. Araç olarak golf 8 mevcut şuan. Cupra formentor’ü satıp model y juniper’e geçtim araçtan inanılmaz memnunum. Uzun yola çıkmadan önce %95 üstü şarj ile başlayıp yolda tek şarj molası ile (25 dk) gideceğim yere rahatlıkla varıyorum. 600-700 km yolu bu şekilde rahat gidebilirsiniz. Henüz 7 bin km oldu şarj konusunda hiç sorun yaşamadım. Sürekli olarak dışarda şarj ediyorum bu haliyle bile golf 8 e göre yarı yarıya daha düşük ödüyorum Km. Hesabı olarak teslaya. Varın gerisini siz düşünün.

Yıllardır süregelen Volkswagen sevdam son araç değişikliğimde son buldu. Son dönem Volkswagen'leri tasarım, motor seçenekleri ve fiyat olarak bana hitap etmiyor.

Son VW aracımı satma sebebim yüksek bakım maliyetleri ve bir önceki kasasından boyut olarak büyüsede iç hacminin daha küçülmesi ve kronik trim sesleri.

Elektrikli araçlar ÖTV anlamında daha avantajlılar, bu tercih edilme sebeplerinden birisi, diğeri ise yakıt bir diğer tabirle elektrik masrafları neredeyse 1/3 fiyatında, evden şarj ediyorsanız daha da avantajlı.

Donanımsal olarak çoğu elektrikli araç halk dilinde ''gırtlak dolu'' tabirinde oldukça donanımlı. Bu da opsiyonculuk olayının önüne geçiyor.

Öncelikle kendi içinizde elektrikli araca geçmek için cevaplamanız gereken sorular;

-Memlekete olan uzaklık kaç km ? Acil bir durumda tek şarj gidebilir miyim ya da yol üzerinde istasyon var mı?
-Yılın kaç günü şehir içi kullanıyorsunuz kaç günü şehir dışına çıkıyorsunuz ?
Eğer bu kriterler sizin için uygunsa elektrikli araç almanızı tavsiye ederim. Tesla olmaz başka marka olur fark etmez.


Tesla'ya gelecek olursak benim tercih etme sebeplerim ;
1- Verdiğim fiyata aldığım donanım ve kalite yüksek.
2- Şehir içi ağırlıklı kullandığım için elektrik benim için daha mantıklı, motor ısınma derdi yok, yakıtlı araçtan daha ekonomik. Gerektiğinde tek şarjla köye memlekete gidip gelebiliyorum.
3- Belirli bir periyodik bakımı yok, bundan dolayı bakım ücreti yok.
4- Yalın ve sade tasarım anlayışını seviyorum.
5- Yazılımsal güncellemeler ve oyuncaklarının bol oluşu beni çeken hususlar.
6- İç hacim büyük.

Sevmediğim veya daha iyi olabilir dediğim yanları;
1- Fren hissiyatı normal araçlardan farklı, biraz sert. Ancak çoğu zaman fren pedalına ihtiyaç duyulmuyor.
2- Satın alma aşaması, zor, stresli, nispeten uzun.
3- Torpidosu çok sert kapanıyor.


Eğer geleneksel ve analog tarza çok alışkınsanız Tesla kullanmakta en başta biraz zorluk çekebilirsiniz lakin yeniliğe açığım derseniz son derece basit aslında.

İnternet üzerindeki bir çok yorumuna katılmıyorum, tavsiyem yabancı kaynaklar veya dergiler. Türkiye'de çekilen videolar genellikle ilk heyecanla çekilen videolar, ya çok övülüyor ya da çok gömülüyor. Objektif değil bir çoğu.

Ben 2023 Style Caddy den Tesla Model Y Juniper'a geçtim, konfor olarak ben memnunum, bir önceki aracım sert olduğundan bu araç bana söylenilenin aksine yumuşak bile geldi diyebilirim.

İç kalite premium hissiyatı veriyor, deri göğüs ve 4 koltuk ısıtma, 2 koltuk soğutmalarda göz önünde bulundurulduğunda.

Tercih sizin, daha iyi anlamınız için varsa tanıdık birinde ondan fikirlerini alıp gerçek olarak deneyimleyin ya da bazı şehirlerde test araçları var onları deneyimleyin.

Piyasası ise şuan malum sitede 0 fiyatından daha yükseğe satan insanlar var. Bende alırken 2.el alıp beklemeden almayı da düşündüm lakin aradığım ilanların bir çoğu benden ekstra aksesuar parası talep etti, bundan dolayı 3 hafta bekleyip 0 olarak aldım.


Bu arada bana bu konuda büyük yardımcı olan, ne zaman ne sorsam üşenmeden anlatan @Oswinaldo abime teşekkürü borç bilirim.

Harika bilgilendirmeler teşekkürler.
 

Geri
Üst