VW aractan Tesla’ya gecilir mi?

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan ahmet306
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ahmet306

Katılımcı Üye
 
Katılım
28 Ağu 2018
Mesajlar
1,214
Tepkime puanı
1,102
Konum
ist
İsim
ahmet
Araç
Tiguan Highline 1.5TSI
Selamlar,

20 model Tiguan Highline aracim var. (45bin kmde)
Sene ortasi degistirip sifirlamaya niyetlendim.
Basta tayron istedim fakat vw fiyatlara cok zam yapti.
Bu ay indirim yapmis ama artik bir araca 3,5-4m vermek istemiyorum.
Ozellikle model y 2350 gibi fiyattan sonra.

Asil sorum şu; vw grubu aractan Tesla Model Y gecilir mi?
Soyle bir gozlemim var; Model Y kullanan tayfa genelde megance, civic, clio, egea gibi araclardan gectikleri icin araclarini ove ove bitiremiyorlar.

2018den beri vw arac kullaniyorum, simdi gidip Tesla’ya gecmek attan esege gecmek mi olur?

Mevcut aracima 5 sene daha bineyim diyorum ama o zaman 5 sene sonra muadil bir aracla sifirlamak iyice zorlasacak muhtemelen.
 

Selamlar,

20 model Tiguan Highline aracim var. (45bin kmde)
Sene ortasi degistirip sifirlamaya niyetlendim.
Basta tayron istedim fakat vw fiyatlara cok zam yapti.
Bu ay indirim yapmis ama artik bir araca 3,5-4m vermek istemiyorum.
Ozellikle model y 2350 gibi fiyattan sonra.

Asil sorum şu; vw grubu aractan Tesla Model Y gecilir mi?
Soyle bir gozlemim var; Model Y kullanan tayfa genelde megance, civic, clio, egea gibi araclardan gectikleri icin araclarini ove ove bitiremiyorlar.

2018den beri vw arac kullaniyorum, simdi gidip Tesla’ya gecmek attan esege gecmek mi olur?

Mevcut aracima 5 sene daha bineyim diyorum ama o zaman 5 sene sonra muadil bir aracla sifirlamak iyice zorlasacak muhtemelen.
Evde şarj imkanı varsa tabiki neden olmasın.

Tesla araçlarda kaliteden şikayet edenler var. İç malzemeler muhtemelen Tiguan'dan kötüdür. @DifferenceCan Caddy den tesla ya geçti onun yorumları daha doğru olur.
 
Evde şarj imkanı varsa tabiki neden olmasın.

Tesla araçlarda kaliteden şikayet edenler var. İç malzemeler muhtemelen Tiguan'dan kötüdür. @DifferenceCan Caddy den tesla ya geçti onun yorumları daha doğru olur.
Tesekkurler.
Evde sarz simdilik yok ama takilmiyorum
Hemen dibimizde avmde ac, dc hatta hpc sarz var.

Asil merak ettigim kalite, guven, ikinci el gibi konular.
Mesela bes sene sonra elimdeki 10yasinda tiguan mi daha cok deger kaybetmis olur yoksa 5 yasinda ev arac olan model y mi?
 
Tesekkurler.
Evde sarz simdilik yok ama takilmiyorum
Hemen dibimizde avmde ac, dc hatta hpc sarz var.

Asil merak ettigim kalite, guven, ikinci el gibi konular.
Mesela bes sene sonra elimdeki 10yasinda tiguan mi daha cok deger kaybetmis olur yoksa 5 yasinda ev arac olan model y mi?
Elektrikli araçların 2. Eli çok zayıf. Muhtemelen Tesla daha çok kaybeder. Çünkü pil teknolojisi de gelişecek 5 yıl sonraki arabalar çok daha uzun menzilli olacak
 
Selamlar,

20 model Tiguan Highline aracim var. (45bin kmde)
Sene ortasi degistirip sifirlamaya niyetlendim.
Basta tayron istedim fakat vw fiyatlara cok zam yapti.
Bu ay indirim yapmis ama artik bir araca 3,5-4m vermek istemiyorum.
Ozellikle model y 2350 gibi fiyattan sonra.

Asil sorum şu; vw grubu aractan Tesla Model Y gecilir mi?
Soyle bir gozlemim var; Model Y kullanan tayfa genelde megance, civic, clio, egea gibi araclardan gectikleri icin araclarini ove ove bitiremiyorlar.

2018den beri vw arac kullaniyorum, simdi gidip Tesla’ya gecmek attan esege gecmek mi olur?

Mevcut aracima 5 sene daha bineyim diyorum ama o zaman 5 sene sonra muadil bir aracla sifirlamak iyice zorlasacak muhtemelen.
Nacizane düşüncem elektrikli araçlar için biraz daha beklemek gerek. Aracınız gayet iyi bir araç. Kendi adıma, var olduğu sürece içten yanmalı motorlardan vazgeçmeyi düşünmüyorum.
 
Bence koy benzini gec gitsin.Tesladan yalitim konusunda baya sikayet var.Togg alsan indada yazilim falan bisiler…Elektrikli araclar gecen yillarda cok reklamlari donuyordu ne olduysa birden kesildi.Arabaniz zaten highline tiguan…Eldeki parayla baska yatirim yapilir bence …
 
Yaklaşık 3 aydır Model Y kullanıyorum neredeyse 6200 km yol yaptım. Eski aracımda Golf 8 impression idi. Golfe göre eksileri de artılarıda var aracın. Konfor konusunda vw grubundaki araçlara nazaran daha sert bir araç bunu kolaylıkla söyleyebilirim. Yalıtım konusunda eksiği olduğunu düşünmüyorum araçta sessizliğe önem veren birisiyim. Kesinlikle içerisi çok sessiz ve rafine. Elektrikli araçlar ikinci elde klasik bir vw araca göre her zaman risklidir ancak Tesla özelinde vergi diliminin sınırlarında dolaşması nedeniyle beklenenden daha az kaybettirebilir. Diğer Tesla kullanıcılarının sosyal medyada gördüğümüz başına gelen garip guraba sorunların hiç biri başıma gelmedi henüz. Trim sesi henüz hiç yok araçta. Aracın gider maliyetleri ile özelliklerini bir arada değerlendirdiğimizde henüz böyle bir rakibi olduğunu sanmıyorum. 5 sene sonra piller şöyle olacak böyle olacak laflarına da pek inanmıyorum. Elbette gelişecektir ama ülkemize geleceği fiyatlarıda tahmin edebiliyoruz, öyle bir teknolojileri ancak 10-15 sene sonra alabilecek duruma sahip olabiliriz.
Özetle araçtan çok memnunum şuan alacak olsam 2.350 de gayet makul fiyat yine alırdım. Konfor konusunda soru işaretleriniz varsa mutlaka test sürüşü yapın.
 
Bence koy benzini gec gitsin.Tesladan yalitim konusunda baya sikayet var.Togg alsan indada yazilim falan bisiler…Elektrikli araclar gecen yillarda cok reklamlari donuyordu ne olduysa birden kesildi.Arabaniz zaten highline tiguan…Eldeki parayla baska yatirim yapilir bence …
uzerine 300bin civari koyup sifir model y alacagim.

0 benzer tiguan alabilmek icin uzerine en az 1,3 milyon koymak gerekiyor.
 
tesla olsun togg olsun çok güzel araçlar şarj için yeriniz varsa sorun olmayacaksa alınır şarj dışarıda olacaksa biraz daha düşünmek gerekebilir
 
Ben hem Golf 8 r line hem Cupra Formentor vz line kullanmış biri olarak, Tesla model Y juniper kullanıyorum şuan. Kesinlikle aracın yalıtımı ikisinden de iyi. Motor yok ondan öyle diyenler var kesinlikle öyle bir durum yok. Hatta şunu söylüyorum aracın yalıtımı yeni kasa tiguan dan da iyi. Bu durumu abartmıyorum elimde test db ölçüm verileri var. Ses konusuna takık biriyim. Yol sesi hiç yok gibi bir şey araçta. Hem ön yan camlar hemde arka camlar çift katlı ses yalıtımlı camlara sahip araçta rüzgar sesi de yok denecek kadar az. Misal elimdeki test sonuçlarını yazayım aynı yol aynı hız aynı hava şartlarında Apple Watch ölçümü;
Golf 8 r line 110 hızda 61 db
Golf 7.5 comfourtline 110 hızda 61 db
Cupra Formentor vz line 110 hızda 63 db
Tesla model y juniper 58 db
Arada insan kulağının hissedebileceği ciddi bir ses farkı var. Yüksek hızlara çıkıldığındada fark değişmiyor. 140 da da benzer hisleri alıyorsunuz.
-Ek olarak araçta tüm tirimler nerdeyse yumuşak plastik kapı alt tirimleri dahil, golf 8 ile parke yollara girince gelen tirim sesleri bu Tesla da gelmiyor ancak dikkat edin juniper de bir önceki model y ye göre epey iyileştirmeler mevcut, alacaksanız juniper’i tavsiye ederim yalıtım ve tirim sesi yönünden.
-Araçta tüm cepler yalıtım malzemeleri ile kaplı. Kaplı olmayan saklama gözü kapı gözü yok torpido dahil.
-Bunun harici vw deki tok kapı hisleri kaporta tokluk hisleri Tesla da mevcut değil. Ancak kötü de değil.
- Benim evimde 2. Araç olarak golf 8 mevcut şuan. Cupra formentor’ü satıp model y juniper’e geçtim araçtan inanılmaz memnunum. Uzun yola çıkmadan önce %95 üstü şarj ile başlayıp yolda tek şarj molası ile (25 dk) gideceğim yere rahatlıkla varıyorum. 600-700 km yolu bu şekilde rahat gidebilirsiniz. Henüz 7 bin km oldu şarj konusunda hiç sorun yaşamadım. Sürekli olarak dışarda şarj ediyorum bu haliyle bile golf 8 e göre yarı yarıya daha düşük ödüyorum Km. Hesabı olarak teslaya. Varın gerisini siz düşünün.
 
Son düzenleme:
Yıllardır süregelen Volkswagen sevdam son araç değişikliğimde son buldu. Son dönem Volkswagen'leri tasarım, motor seçenekleri ve fiyat olarak bana hitap etmiyor.

Son VW aracımı satma sebebim yüksek bakım maliyetleri ve bir önceki kasasından boyut olarak büyüsede iç hacminin daha küçülmesi ve kronik trim sesleri.

Elektrikli araçlar ÖTV anlamında daha avantajlılar, bu tercih edilme sebeplerinden birisi, diğeri ise yakıt bir diğer tabirle elektrik masrafları neredeyse 1/3 fiyatında, evden şarj ediyorsanız daha da avantajlı.

Donanımsal olarak çoğu elektrikli araç halk dilinde ''gırtlak dolu'' tabirinde oldukça donanımlı. Bu da opsiyonculuk olayının önüne geçiyor.

Öncelikle kendi içinizde elektrikli araca geçmek için cevaplamanız gereken sorular;

-Memlekete olan uzaklık kaç km ? Acil bir durumda tek şarj gidebilir miyim ya da yol üzerinde istasyon var mı?
-Yılın kaç günü şehir içi kullanıyorsunuz kaç günü şehir dışına çıkıyorsunuz ?
Eğer bu kriterler sizin için uygunsa elektrikli araç almanızı tavsiye ederim. Tesla olmaz başka marka olur fark etmez.


Tesla'ya gelecek olursak benim tercih etme sebeplerim ;
1- Verdiğim fiyata aldığım donanım ve kalite yüksek.
2- Şehir içi ağırlıklı kullandığım için elektrik benim için daha mantıklı, motor ısınma derdi yok, yakıtlı araçtan daha ekonomik. Gerektiğinde tek şarjla köye memlekete gidip gelebiliyorum.
3- Belirli bir periyodik bakımı yok, bundan dolayı bakım ücreti yok.
4- Yalın ve sade tasarım anlayışını seviyorum.
5- Yazılımsal güncellemeler ve oyuncaklarının bol oluşu beni çeken hususlar.
6- İç hacim büyük.

Sevmediğim veya daha iyi olabilir dediğim yanları;
1- Fren hissiyatı normal araçlardan farklı, biraz sert. Ancak çoğu zaman fren pedalına ihtiyaç duyulmuyor.
2- Satın alma aşaması, zor, stresli, nispeten uzun.
3- Torpidosu çok sert kapanıyor.


Eğer geleneksel ve analog tarza çok alışkınsanız Tesla kullanmakta en başta biraz zorluk çekebilirsiniz lakin yeniliğe açığım derseniz son derece basit aslında.

İnternet üzerindeki bir çok yorumuna katılmıyorum, tavsiyem yabancı kaynaklar veya dergiler. Türkiye'de çekilen videolar genellikle ilk heyecanla çekilen videolar, ya çok övülüyor ya da çok gömülüyor. Objektif değil bir çoğu.

Ben 2023 Style Caddy den Tesla Model Y Juniper'a geçtim, konfor olarak ben memnunum, bir önceki aracım sert olduğundan bu araç bana söylenilenin aksine yumuşak bile geldi diyebilirim.

İç kalite premium hissiyatı veriyor, deri göğüs ve 4 koltuk ısıtma, 2 koltuk soğutmalarda göz önünde bulundurulduğunda.

Tercih sizin, daha iyi anlamınız için varsa tanıdık birinde ondan fikirlerini alıp gerçek olarak deneyimleyin ya da bazı şehirlerde test araçları var onları deneyimleyin.

Piyasası ise şuan malum sitede 0 fiyatından daha yükseğe satan insanlar var. Bende alırken 2.el alıp beklemeden almayı da düşündüm lakin aradığım ilanların bir çoğu benden ekstra aksesuar parası talep etti, bundan dolayı 3 hafta bekleyip 0 olarak aldım.


Bu arada bana bu konuda büyük yardımcı olan, ne zaman ne sorsam üşenmeden anlatan @Oswinaldo abime teşekkürü borç bilirim.
 
Son düzenleme:
Ek olarak söylüyorum ben bu aracı 1.913 den aldım ÖTV %10’da iken. Şuan araç arıyor olsam 2.350 fiyatı ile direk gider hiç düşünmeden Model Y Juniper’i yine alırdım. Üstelik bu sefer kafamda düşüncelerde olmazdı. Neyin ne olduğu görmüş oldum. Araç 3-4 milyona satılan araçlardan fazlasını veriyor.
 
Alacağınız Tesla'nın ikinci elde değer kaybetmesini istemiyorsanız sıfır ayarında ikinci el bir Model Y Juniper alabilirsiniz. Bayii'den sıfır araç aldığınızda ister istemez yaşayacağınız değer kaybını bu yöntemle sönümleyebilirsiniz. 100 bin tl ucuza alsanız aracınıza değer kaybetmeksizin sahip olacaksınız. Bayii'den sıfır aldığınızda araç otomatik 100 bin tl değer kaybediyor. Bakım gerektirmeyen tesla araçlarda benim gözümde 0 km ile 6000 km arasında bir fark yok. Özetle; Temiz kullanılmış, yaşını doldurmamış bir araç alırsanız değer kaybınız minimum olacaktır.
 

Alacağınız Tesla'nın ikinci elde değer kaybetmesini istemiyorsanız sıfır ayarında ikinci el bir Model Y Juniper alabilirsiniz. Bayii'den sıfır araç aldığınızda ister istemez yaşayacağınız değer kaybını bu yöntemle sönümleyebilirsiniz. 100 bin tl ucuza alsanız aracınıza değer kaybetmeksizin sahip olacaksınız. Bayii'den sıfır aldığınızda araç otomatik 100 bin tl değer kaybediyor. Bakım gerektirmeyen tesla araçlarda benim gözümde 0 km ile 6000 km arasında bir fark yok. Özetle; Temiz kullanılmış, yaşını doldurmamış bir araç alırsanız değer kaybınız minimum olacaktır.
Hocam su an juniperde bu dediginiz olay gecerli degil, aksine sifirdan pahaliya satiliyor.
Dediginiz 2026 yili geldigince 25 model araclar icin gecerli olabilir.

Benim merak ettigim mevcut icten yanmali tiguanla karsilastirmasi nasil olur?

Bu arada model y siparis verdim gecen cuma gunu, su an iptal ile odeme arasinda kararsizim.
 

Geri
Üst