Golf 1.5 TSI DSG 150 HP Hızlanma Sorunu (DPCA Motor)


Katılım
22 Haz 2025
Mesajlar
26
Tepkime puanı
9
Konum
Muğla
İsim
Erdem
Araç
Golf 7,5 1.5 150 Hp tsi
Öncelikle herkese merhaba grubun da yeni üyesiyim daha önce de gruba bazen girip sorun ve çözümleri okuyarak zaman geçiriyordum ve bana da konu açmak nasipte bu güneymiş 🙂 1 hafta önce golf 7,5 2019 model 101.xxx km’de 1.5 tsi araç satın aldım ve memleketime geriye dönerken sakin kullandığım için birşey farketmedim. Sonrasında aracı biraz sıkıştırarak kullandığım zaman hissettim ki 3,500 4,000 devir den sonra ara ara tekleme ve hızlanmada sorun yaşıyor ve herhangi bir arıza uyarısı vermiyor araçta 150 HP güç hissiyati yok. Normal kullanımda herhangi bir problem yok dediğim gibi sadece sert kullanımda bahsettiğim devirlerden sonra güçlük yaşıyor. Servis geçmişine baktığımız zaman şimdiye kadar sürekli yetkilisi serviste bakım yapılmış bujileri falanda 60 bin km de değiştirilmiş. Sadece mekanik olarak 05E198701A parça kodlu turbo temir kiti değişimi yapılmış aldığım araç sahibi de araç sabahları sesli çalışıyor sorunu ile bayiye başvurmuş. Bu konuda daha önce sorun yaşayan oldu mu? Konu açmamdaki sebep de malum arıza zor bulunuyor Belki basit birşeydir veya grupta işinde profesyonel kişiler var ise yol yordam gösterir niyetindeyim. Konumu güncel olarak takip etmekte ve sorun çözümünde gerekli yaptığım herşeyi tekrar bildireceğim…
 

Aslında tam olarak neyden kaynaklıdır biraz bulması zor gibi.

Bobinler
Turbo
Enjektör
Hava Filtresi çok kirli mi
MAF sensörü
Yakıt filtresi kontolü

Bunlara bakılmalı kontrol edilmeli.

Bobinlerden başlamak lazım.
 
Upvote 0
Öncelikle herkese merhaba grubun da yeni üyesiyim daha önce de gruba bazen girip sorun ve çözümleri okuyarak zaman geçiriyordum ve bana da konu açmak nasipte bu güneymiş 🙂 1 hafta önce golf 7,5 2019 model 101.xxx km’de 1.5 tsi araç satın aldım ve memleketime geriye dönerken sakin kullandığım için birşey farketmedim. Sonrasında aracı biraz sıkıştırarak kullandığım zaman hissettim ki 3,500 4,000 devir den sonra ara ara tekleme ve hızlanmada sorun yaşıyor ve herhangi bir arıza uyarısı vermiyor araçta 150 HP güç hissiyati yok. Normal kullanımda herhangi bir problem yok dediğim gibi sadece sert kullanımda bahsettiğim devirlerden sonra güçlük yaşıyor. Servis geçmişine baktığımız zaman şimdiye kadar sürekli yetkilisi serviste bakım yapılmış bujileri falanda 60 bin km de değiştirilmiş. Sadece mekanik olarak 05E198701A parça kodlu turbo temir kiti değişimi yapılmış aldığım araç sahibi de araç sabahları sesli çalışıyor sorunu ile bayiye başvurmuş. Bu konuda daha önce sorun yaşayan oldu mu? Konu açmamdaki sebep de malum arıza zor bulunuyor Belki basit birşeydir veya grupta işinde profesyonel kişiler var ise yol yordam gösterir niyetindeyim. Konumu güncel olarak takip etmekte ve sorun çözümünde gerekli yaptığım herşeyi tekrar bildireceğim…
Turbo tamir kiti sabahları ilk çalıştırmada turbo mili parça ısınana kadar ses yapıyor bunu için bi parça koyuyorlar ses yapmasın diye
Bahsettiğiniz sorunu yetkili servis bulur mutlaka
 
Upvote 0
Bahsettiğiniz gibi turbo mili değişimi yüzünden olduysa bunun testi nasıl yapılır yeniden sıfır turbo takarak falan mı yoksa alışma süreci mi olacak veya adaptasyon falan mı gerekli? Aklıma şuda geldi düzgün bir yazılımcı ile PC ye bağlayarak kontrol etsek nerde sorun olduğu ortaya çıkar mı ? Arıza zaten çok küçük belli belirsiz hissediliyor PC ile görünebilir mi ?
 
Upvote 0
@Erdem3344 beyinlerden birine herhangi log düştüyse orjinal herhangi bir cihazla gözükür.
 
Upvote 0
Tamirhane Arslan ustadan çarşamba gününe randevu aldım bakalım ne çıkacak 🙂
 
Upvote 0
Gerekli kontroller yapıldı cihaz bağlanarak teste çıkıldı herahngi bir sorun tespit edilmedi. Diğer kontroller sonucu dsg basınç tüpünün gevşek olduğu tespit edildi ve güçlendirilmiş tüp uygulaması yapıldı. Ardından buji değişimi yapıldı. Araç öncekine nazaran kalkışlarda ve ara hızlanmalarda daha iyi oldu. Fakat 3 bin devirden sonrasında ara ara hızlanmada güçlük çekiyor gibi belli belirsiz tekleme devam ediyor sanki.
aracın önceden sağır alıştığını düşünüyoruz ilk sahibi bayan olduğu için. Bu konuda daha önce deneyimi olan fikrini paylaşabilir 🙂
 
Upvote 0
Gerekli kontroller yapıldı cihaz bağlanarak teste çıkıldı herahngi bir sorun tespit edilmedi. Diğer kontroller sonucu dsg basınç tüpünün gevşek olduğu tespit edildi ve güçlendirilmiş tüp uygulaması yapıldı. Ardından buji değişimi yapıldı. Araç öncekine nazaran kalkışlarda ve ara hızlanmalarda daha iyi oldu. Fakat 3 bin devirden sonrasında ara ara hızlanmada güçlük çekiyor gibi belli belirsiz tekleme devam ediyor sanki.
aracın önceden sağır alıştığını düşünüyoruz ilk sahibi bayan olduğu için. Bu konuda daha önce deneyimi olan fikrini paylaşabilir 🙂
Hocam aracınızda yazılım olabilir mi ? Düzgün map yoksa kesmesi normal. İsterseniz orjinal dosyaya dönün. Benim stage 2 golfümde aynı problem vardı. Tekrar yazdırdık düzeldi.
 
Upvote 0
Gerekli kontroller yapıldı cihaz bağlanarak teste çıkıldı herahngi bir sorun tespit edilmedi. Diğer kontroller sonucu dsg basınç tüpünün gevşek olduğu tespit edildi ve güçlendirilmiş tüp uygulaması yapıldı. Ardından buji değişimi yapıldı. Araç öncekine nazaran kalkışlarda ve ara hızlanmalarda daha iyi oldu. Fakat 3 bin devirden sonrasında ara ara hızlanmada güçlük çekiyor gibi belli belirsiz tekleme devam ediyor sanki.
aracın önceden sağır alıştığını düşünüyoruz ilk sahibi bayan olduğu için. Bu konuda daha önce deneyimi olan fikrini paylaşabilir 🙂
Bayandan araba alınmaz bence.

Motorların ara sıra devir çevirmesi gerekiyor. Bir hanımda 2 bin devir asla geçmez araba. Erkekler gibi detaylı temizlik, yağ su vb. şeylerden de anlamadıklari için Allah'a emanet gidiyor gibi bir şey araba.
 
Upvote 0
Bayandan araba alınmaz bence.

Motorların ara sıra devir çevirmesi gerekiyor. Bir hanımda 2 bin devir asla geçmez araba. Erkekler gibi detaylı temizlik, yağ su vb. şeylerden de anlamadıklari için Allah'a emanet gidiyor gibi bir şey araba.
Bence cinsiyet olarak yaklaşmak doğru değil. Bahsettiğiniz profilde olan onlarca erkek sürücü var. Eşim bir bayan olarak yeri gelince gayet hızlı kullanıyor. DSG prensiplerine çok fazla hakim. Araç arıza yaparsa ne yapacağını biliyor. Yağ ve suyu da kontrol etmeye çok gerek yok zira araçlarımızda sensör var. Bakım zamanı kaçak kontrolü yapılması yeterli. Detay temizlik konusunda nispeten haklısınız camlar hariç benim kadar detay temizleyemiyor ama araç temizliğini de genellikle ben üstleniyorum.
 
Upvote 0

Bayandan araba alınmaz bence.

Motorların ara sıra devir çevirmesi gerekiyor. Bir hanımda 2 bin devir asla geçmez araba. Erkekler gibi detaylı temizlik, yağ su vb. şeylerden de anlamadıklari için Allah'a emanet gidiyor gibi bir şey araba.
Aynen motor sağır kalıyor.
 
Upvote 0

Geri
Üst