Golf 1.5 TSI DSG 150 HP Hızlanma Sorunu (DPCA Motor)


Katılım
22 Haz 2025
Mesajlar
26
Tepkime puanı
9
Konum
Muğla
İsim
Erdem
Araç
Golf 7,5 1.5 150 Hp tsi
Öncelikle herkese merhaba grubun da yeni üyesiyim daha önce de gruba bazen girip sorun ve çözümleri okuyarak zaman geçiriyordum ve bana da konu açmak nasipte bu güneymiş 🙂 1 hafta önce golf 7,5 2019 model 101.xxx km’de 1.5 tsi araç satın aldım ve memleketime geriye dönerken sakin kullandığım için birşey farketmedim. Sonrasında aracı biraz sıkıştırarak kullandığım zaman hissettim ki 3,500 4,000 devir den sonra ara ara tekleme ve hızlanmada sorun yaşıyor ve herhangi bir arıza uyarısı vermiyor araçta 150 HP güç hissiyati yok. Normal kullanımda herhangi bir problem yok dediğim gibi sadece sert kullanımda bahsettiğim devirlerden sonra güçlük yaşıyor. Servis geçmişine baktığımız zaman şimdiye kadar sürekli yetkilisi serviste bakım yapılmış bujileri falanda 60 bin km de değiştirilmiş. Sadece mekanik olarak 05E198701A parça kodlu turbo temir kiti değişimi yapılmış aldığım araç sahibi de araç sabahları sesli çalışıyor sorunu ile bayiye başvurmuş. Bu konuda daha önce sorun yaşayan oldu mu? Konu açmamdaki sebep de malum arıza zor bulunuyor Belki basit birşeydir veya grupta işinde profesyonel kişiler var ise yol yordam gösterir niyetindeyim. Konumu güncel olarak takip etmekte ve sorun çözümünde gerekli yaptığım herşeyi tekrar bildireceğim…
 

Yazılımın retar (düşük avans) a geçmesi için vuruntu sensörünün vuruntu tespit etmesi veya başka bir sensörden bir bilgi gelmesi lazım ki harita değiştirsin ya da avansı azaltsın.

Yetkiliserviste orijinal yazılıma dönüldü mü? Yazılım orijinal olduğuna emin olduktan sonra diğer seçenekleri araştırmalı.

Sonradan yapılanYazılım olabilir, Çok basit bir sensör arızası olabilir en son senek daha ciddi bir şey olabilir.

İlk kaşkışta tamgaz yapınca normal hızlanıyor mu? Bu bilgi de önemli
Araç yazılım firmasında beyin sökülerek incelendi ve orjinal dosya olduğu söylenildi. İlk kalkışta soğuk sıcak fark etmez dip gaz yaptıpımda sürekli aynı şeyi yapıyor ama günlük kullanımda gaza sert basmadığım sürece herşey çok normal. Akşam yeniden log alınacak değerler sensörler ölçülecek. Herhangi bir sorun tespit edilmez ise bobin ve emme manifoldu(kurumdan kaynaklı tıkanma) kontrol edilecek. İnterntte bu konuda sadece 1 kişi 1.4 tsi aracında sorun yaşamış buji bobin manifolt enjektör vs değiştirmiş sorun düzelmemiş tıpkı bende olduğu gibi avans -7-8 arası oluyormuş ama sorun çözüldü veya çözülmedi diye bilgi paylaşmamış. Amacım gereksiz yere araba söktürmemek ve sorunu tam tespit edip öyle para harcamak ama durum deneme yanılmaya gidecek gibi inşallah birisi de çıkar o sorunu daha önce yaşadım ve şunu yap der ve kurtuluruz yoksa sebebi bilinmeyen sorun insanı çok yoruyor 🙂
 
Upvote 0

Yük artınca (gaza basınca) yapıyor ise turbo veya n75 valfleri gibi parçalar ilk önce kontrol edilmeli.

Kullanmayı çok engellemediği için manifold sökme gibi büyük işlere emin olmadan girmemek lazım.
 
Upvote 0
Yük artınca (gaza basınca) yapıyor ise turbo veya n75 valfleri gibi parçalar ilk önce kontrol edilmeli.

Kullanmayı çok engellemediği için manifold sökme gibi büyük işlere emin olmadan girmemek lazım.
Turbo basınçları yazılımcı tarafından kontrol edildi sorun yok dediler ama bahsettiğiniz turbo arızası ise nasıl daha iyi tespit edebiliriz sökmeden
 
Upvote 0
Yazılımın retar (düşük avans) a geçmesi için vuruntu sensörünün vuruntu tespit etmesi veya başka bir sensörden bir bilgi gelmesi lazım ki harita değiştirsin ya da avansı azaltsın.

Yetkiliserviste orijinal yazılıma dönüldü mü? Yazılım orijinal olduğuna emin olduktan sonra diğer seçenekleri araştırmalı.

Sonradan yapılanYazılım olabilir, Çok basit bir sensör arızası olabilir en son senek daha ciddi bir şey olabilir.

İlk kaşkışta tamgaz yapınca normal hızlanıyor mu? Bu bilgi de önemli
Aracın yazılım tamamen orjinal dün akşam sorun tespit edildi gibi fakat parça değişimi yapılıp düselip düselmediği kontrol edilmedi 3. Piston avans hissediyor değerler olması gerekenden fazla ya enjektör işeme yapıyor yada bobin düşük ateşleme yapıyor dosya ekliyorum bakıp inceleyecek olanlar yorum yapabilir
 

Ekli dosyalar

  • IMG_0114.png
    IMG_0114.png
    98.9 KB · Görüntüleme: 18
Upvote 0
Yazılımın retar (düşük avans) a geçmesi için vuruntu sensörünün vuruntu tespit etmesi veya başka bir sensörden bir bilgi gelmesi lazım ki harita değiştirsin ya da avansı azaltsın.

Yetkiliserviste orijinal yazılıma dönüldü mü? Yazılım orijinal olduğuna emin olduktan sonra diğer seçenekleri araştırmalı.

Sonradan yapılanYazılım olabilir, Çok basit bir sensör arızası olabilir en son senek daha ciddi bir şey olabilir.

İlk kaşkışta tamgaz yapınca normal hızlanıyor mu? Bu bilgi de önemli
Hocam aşağıda da dosya olarak paylaştım knock Vuruntu verilerinde 3. Pistonda belirgin avans tespit ediliyor içeride istenilen ateşleme olmuyor olabilir bobin değiştirip tekrar deneyeceğiz olmaz ise enjektörler sökülüp test edilip değişecek ama inşallah bobin ile kurtarırız
 
Upvote 0
Öncelikle Enjektör veya bobinin yerlerini değiştirip vurununtu bunlardan kaynaklanıp kaynaklanmadığına bakılabilir. Mesela iki ile üç yer değiştirilir eğer vuruntu ikinci sindire taşındıysa oraya değiştirdiğiniz bobin veya enjektör kaynaklı olabilir.
 
Upvote 0
Evet ama deneme yapma zamanım olmadı sadece bu konuda yetkili servisten fikir aldım emme manifoldu kurum bağladı ise yine aynı değerleri verip yanıltır dedi o yüzden şuanlık sadece araca enjektör temizleyici kattım enjektör adaptasyon değerli yüksek olduğu için birkaç gün içerisinde bobin denemesi de yapacam
 
Upvote 0
Öncelikle Enjektör veya bobinin yerlerini değiştirip vurununtu bunlardan kaynaklanıp kaynaklanmadığına bakılabilir. Mesela iki ile üç yer değiştirilir eğer vuruntu ikinci sindire taşındıysa oraya değiştirdiğiniz bobin veya enjektör kaynaklı olabilir.
Hocam tekrardan merhaba yorumlarınızdan yola çıkarak sanırım bu araçlardan anlıyorsunuz. Araca 2 kutu enjektör temizleyici ve sadece 3. Pistona orjinal bobin taktık çünkü sorun 3. Pistonda gibi görünüyordu değerler yüksek çıktığı için. Ama sorunda azalma veya artma yok. Hafta içinde yeniden randevu aldım aracı bırakacağım ama bahsettiğiniz n75 valfini sadece dizellerde duyuyorduk benim aracımda da varmi kontrolünü nasıl yaparım veya başka bir fikriniz varmı yardımcı olursanız sevinirim
 
Upvote 0
Hocam tekrardan merhaba yorumlarınızdan yola çıkarak sanırım bu araçlardan anlıyorsunuz. Araca 2 kutu enjektör temizleyici ve sadece 3. Pistona orjinal bobin taktık çünkü sorun 3. Pistonda gibi görünüyordu değerler yüksek çıktığı için. Ama sorunda azalma veya artma yok. Hafta içinde yeniden randevu aldım aracı bırakacağım ama bahsettiğiniz n75 valfini sadece dizellerde duyuyorduk benim aracımda da varmi kontrolünü nasıl yaparım veya başka bir fikriniz varmı yardımcı olursanız sevinirim
Keşke katkı atmasaydınız. Aracın triger kayışı değişti mi daha öncesinde ? Sente ayarı düzgün yapılmamış olabilir.
 
Upvote 0
Aynı durum 3 hafta önce benim başıma geldi araç 1.0 TSI manuel 3000 devirden sonra gaza yüklenince gaz yememe yapıyordu makinaya bağlandı 3 numaralı bobin hata verdi. Bobin ve buji değişti sorun ortadan kalktı. Sizin sorun bu mu bilemem ama umarım nokta atışı bulursunuz ve az bir masrafla kurtulursunuz.
 
Upvote 0
hocam aracınızda opf var mı? bende 1.5 tsi passat kullanıyorum araç dip gaz yaptığımda 4-5 devir arasında kesiciye giriyor gibi oluyordu opf iptali yapıldı şuan her şey düzgün çalışıyor.
 
Upvote 0
Aynı durum 3 hafta önce benim başıma geldi araç 1.0 TSI manuel 3000 devirden sonra gaza yüklenince gaz yememe yapıyordu makinaya bağlandı 3 numaralı bobin hata verdi. Bobin ve buji değişti sorun ortadan kalktı. Sizin sorun bu mu bilemem ama umarım nokta atışı bulursunuz ve az bir masrafla kurtulursunuz.
Benimkinde hata vermiyor işin garip kısmı bu ve ngk marka buji taktik düselmedi komple bobin takıp denemedik sadece bobin ölçümü yapıldı sağlam gösteriyor yazılımcı ile teste çıktığımızda da herhangi bir ateşleme kesintisi göstermiyor denildi o yüzden deneme yanılma ile bobin değiştirmek istemedim sizin araçta arıza lambası yanıyor muydu ?
 
Upvote 0

Benimkinde hata vermiyor işin garip kısmı bu ve ngk marka buji taktik düselmedi komple bobin takıp denemedik sadece bobin ölçümü yapıldı sağlam gösteriyor yazılımcı ile teste çıktığımızda da herhangi bir ateşleme kesintisi göstermiyor denildi o yüzden deneme yanılma ile bobin değiştirmek istemedim sizin araçta arıza lambası yanıyor muydu ?
Yanmıyordu sadece deneme amaçlı hata devam ediyor mu diye gaza yüklendim anlık turuncu motor ışığını yakıp kapattı daha da yakmadı.
 
Upvote 0

Geri
Üst