Aracı stop etmeden önce rölantide bir müddet çalıştırıyorum, o sırada da gözüm hep devir saatinde oluyor zaten. Motor 1000 devirde olunca, rejenerasyon yaptığını anlıyorum. Dediklerinizden anladığım kadarıyla rejenerasyon başladığı anda yapmam gereken; aracın rölantide çalışmasını beklemek yerine, tekrar aracı hareket ettirip 10 km kadar sürmek ve düşük devirlerde sürmek (1000-2000 arası gibi)
Peki bu işlemi yaptığımızda, manuelde 4.viteste, 2700 devirde yaptığımız dpf temizliği gibi hiç frene dokunmamam gerekiyor mu yine o süre boyunca. Eğer öyle bir zorunluluk bu işlemde de varsa, benim için imkânsız bir durum bu. Sürmek zorunda olduğum yerlerden ötürü.
Son olarak araç rejenerasyon yaptığında, sürmeye devam edeceğim zaman, belli bir devir aralığında olmam gerekiyor mu yine?
Rejenerasyonun başladığı fark ettiğiniz anda mümkün olan en kısa sürede boş bir yola çıkın,
(10 km sürmeniz gerektiğini) söyleyen yanlış söylüyor,
Rejenerasyonun başladığını fark ettiğiniz anda saate bakın, rejenerasyon yolun durumuna, trafiğin durumuna göre yaklaşık 15-20 dk. sürer,
Rejenerasyonun başladığı nasıl anlaşılır..?
1) araç ronaltide 900-1.000 devir arasında çalışmaya başlar, ancak rolantide 1.000 devirde çalışması her zaman rejenerasyonun başladığı anlamı taşımaz, hava sıcaktır klima açıktır ve hava sıcaklığı yüksek olduğundan devir saati rolantide 1.000 devire çıkabilir.!!
2) araç normalden daha sesli ve farklı çalışır, gaza bastığınızda aracın (devirlenme sesi de) farklı olur,
3) egzozdan normalden farklı yanık benzeri bir koku gelir,
Bu şartlar oluştuğunda rejenerasyon (pasif rejenerasyon)başlamış demektir, mümkün olan en kısa sürede boş bir yol güzarganı belirleyip, örneğin evimin oralarda ben bir yol güzargahı belirlemiştim,
Araç sahibi (pasif rejenerasyona) dikkat etmez ise, sürekli olarak işlem tamamlanamaması özen göstermez ise, DPF biriken kirlilik oranı olması gerekenden daha fazla bir seviyeye ulaşır ve bir süre sonra araç ekranda uyarı ışığı yakarak (aktif rejenerasyon işlemi başlatır,
Aktif rejenerasyon işlemi —>pasife göre çok daha uzun sürer, işlemin adında (aktif kelimesinin) olması iyi bir şeymiş gibi sakın düşünmeyin çünkü öyle değildir, aktif rejenerasyon demek köprüden önce son çıkış gibi düşünün, aktif rejenerasyon demek artık sirenler çalıyor iş kötüye gidiyor demektir..!!
Rejenerasyon esnasında 4.cü viteste 70-80 km sabit hızda belirli bir süre (15-20dk.) ve 2.500 deviri geçmiyecek şekilde sürüş gerçekleştirilmesi gerekir,
Doğal olarak yol güzergahında doğal sebeblerden yavaşlamalar, hızın mecburiyetten düşürülmesi gerektiği durumlar veya geçici duraksamalar olabilir, bu gibi durumların yaşanması önemli değildir,
Saate baktığınız süreden 15 dk. geçtiğinde aracı geçici olarak rolanti devrine düşürüp, manuel viteste vitesi boşa alıp, çok hafif gaz verip bıraktığınızda devir saati normal haline (600-700 devire) gelmiş ise rejenerasyon tamamlanmış anlamına gelir, halen devir saati 900-1.000 devir arası çalışıyor ise 5-10 dk. daha sürüşe devam edip ara ara vitesi boşa alıp işlemin bitip-bitmediği kontrol edilir,
Rejenerasyon esnasında klimayı (A/C tuşunu) kapatmak yararınıza olacaktır, çünkü yukarda da bahsettiğim gibi aracın klima sistemi —>ihtiyaç anında devir saatini yükseltir ve bu sizi yanıltır, acaba halen rejenerasyon devam ediyor yanılgısına düşürebilir.