Rejenerasyon Fan Açma

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan LordSeth
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Katılım
11 Eyl 2024
Mesajlar
18
Tepkime puanı
6
Konum
İzmir
İsim
Kadir
Araç
VW GOLF 7 1.6 TDİ 2017
Merhaba arkadaşlar.
2016 Model 1.6 TDI Otomatik Vites Golf Dizel aracım var. Arada rejenerasyon yapıyor. Ancak durunca duyabiliyorum fan sesini.

1- Bu durumun araca bir zararı var mıdır?
2- Araç rejenerasyona başlayınca aracı stop etmeden bir 10 15 dk daha arabayı sürmek gerektiğine dair bir şeyler duymuştum; yüksek devirlere çıkmadan dpf temizliğini bu şekilde de yaptığına dair. Bu doğru mudur? (4. Viteste 2500 - 3000 devirleri arasında 10-15 dk sürerek kendimin yapacağı dpf temizliğinin haricinde)
3- Araç rejenerasyona başladığında tam olarak ne yapmam gerekiyor, sadece rölantide devir hızı 1000'in altına düşene kadar beklemem yeterli mi?

Bu konularda yardımcı olup bilgi verebilecek biri var mı acaba? Şimdiden çok teşekkür ederim.
 

rejenarasyona başladığı zaman 1000 devir sabit olur araba durduğu yerde beklesin yol yapmana gerek yok bitince motor sesi değişir fan kapanır 2 saniye boşta gaz verdiğin zaman devir normale dönüyorsa tamamlanmıştır bi 15 saniye bekeyip motoru kapatabilirsiniz.

yolda ise 1900-2700 devir arası rejenarasyon yapar 2700 ü geçtiğiniz an kendini kapatır 3000 devir sabit gitmek vag grubunda geçerli değil.
 
Upvote 0
rejenarasyona başladığı zaman 1000 devir sabit olur araba durduğu yerde beklesin yol yapmana gerek yok bitince motor sesi değişir fan kapanır 2 saniye boşta gaz verdiğin zaman devir normale dönüyorsa tamamlanmıştır bi 15 saniye bekeyip motoru kapatabilirsiniz.

yolda ise 1900-2700 devir arası rejenarasyon yapar 2700 ü geçtiğiniz an kendini kapatır 3000 devir sabit gitmek vag grubunda geçerli değil.
Merhaba benim aracım 300 binde 2.0 tdi motora sahip dpf egr aktif kullanıyorum jenerasyonda 1000 devir sabit oluyor fakat biraz rolantinde beklesin hemen jenerasyondan düşüyor veya kapı açık iken vites p konumunda bas çek yaparsam 1 defaya mahsus jenerasyonu durduruyor bence bu acil durumlarda stop ettiğimiz zaman yağa mazot karıştırmasını engellemek için yapılmış bir şey diye tahmin ediyorum jenerasyonda durduğu yerde düştü ise 20 kmh ı geçer geçmez tekrar fan devreye giriyor jenerasyonu başlatıyor ayrıca 4.vites 60-62 kmh benim aracım için önerilen jenerasyon devri yaklaşık 2000 devirde oluyor 4 de 60 ile 100 km de jenerasyondan çıkıyor diyelim ben bu işleme katılmıyorum kendimce bulduğum çözüm şu şekilde ilk araç kendini ısıtana kadar önerilen devir ısındıktan sonra yol müsait ise 2500-3300 devir arası gezdiriyorum arada 5000 devire kadar döndürüp sonra tekrardan 2500-3300 civarında sürüyorum ve bu şekilde gerçekten hızlı temizlik yapıyor hemde emme manifoldu vs bu işlemi yaptığımdan beri temiz çıkıyor
 
Upvote 0
Merhaba benim aracım 300 binde 2.0 tdi motora sahip dpf egr aktif kullanıyorum jenerasyonda 1000 devir sabit oluyor fakat biraz rolantinde beklesin hemen jenerasyondan düşüyor veya kapı açık iken vites p konumunda bas çek yaparsam 1 defaya mahsus jenerasyonu durduruyor bence bu acil durumlarda stop ettiğimiz zaman yağa mazot karıştırmasını engellemek için yapılmış bir şey diye tahmin ediyorum jenerasyonda durduğu yerde düştü ise 20 kmh ı geçer geçmez tekrar fan devreye giriyor jenerasyonu başlatıyor ayrıca 4.vites 60-62 kmh benim aracım için önerilen jenerasyon devri yaklaşık 2000 devirde oluyor 4 de 60 ile 100 km de jenerasyondan çıkıyor diyelim ben bu işleme katılmıyorum kendimce bulduğum çözüm şu şekilde ilk araç kendini ısıtana kadar önerilen devir ısındıktan sonra yol müsait ise 2500-3300 devir arası gezdiriyorum arada 5000 devire kadar döndürüp sonra tekrardan 2500-3300 civarında sürüyorum ve bu şekilde gerçekten hızlı temizlik yapıyor hemde emme manifoldu vs bu işlemi yaptığımdan beri temiz çıkıyor
Bugün cihazla baktığımda 690 km dir jenerasyona girmediği hesaplanan partikül gramı bu şekildeydi cihazı kapatır kapatmaz jenerasyona girdi araç
 

Ekli dosyalar

  • IMG_6230.jpeg
    IMG_6230.jpeg
    453.2 KB · Görüntüleme: 29
Upvote 0
Merhaba arkadaşlar.
2016 Model 1.6 TDI Otomatik Vites Golf Dizel aracım var. Arada rejenerasyon yapıyor. Ancak durunca duyabiliyorum fan sesini.

1- Bu durumun araca bir zararı var mıdır?
2- Araç rejenerasyona başlayınca aracı stop etmeden bir 10 15 dk daha arabayı sürmek gerektiğine dair bir şeyler duymuştum; yüksek devirlere çıkmadan dpf temizliğini bu şekilde de yaptığına dair. Bu doğru mudur? (4. Viteste 2500 - 3000 devirleri arasında 10-15 dk sürerek kendimin yapacağı dpf temizliğinin haricinde)
3- Araç rejenerasyona başladığında tam olarak ne yapmam gerekiyor, sadece rölantide devir hızı 1000'in altına düşene kadar beklemem yeterli mi?

Bu konularda yardımcı olup bilgi verebilecek biri var mı acaba? Şimdiden çok teşekkür ederim.

1. Rejenerasyonu yarıda kesmenin bir zararı pek olası değil. Bir sonraki uygun şartlarda tekrar başlar ve tekrar yapar sonuçta. Özellikle kafa yormanız gereken bir konu değil. Ancak araç sürekli yoğun trafikte ve kısa mesafelerde kullanılıyorsa özellikle tamamlanmasını sağlamanız iyi olur.

2. Fark edebiliyorsanız ve şartlar uygunsa devam etmesini sağlayabilirsiniz. Rejenerasyon gerekliyse eğer aracı 4. viteste 70km hızla sabit sürmeniz gerekecek. (Otomatik ise sadece 70-75km/s devam etmeniz yeterli) Aşırı yüksek devir ve hızlarda rejenerasyon yapılmayacağı gibi egr vs. de devre dışı kalacaktır aracın performansını daha iyi sağlamak için.

3. Sabit haldeyken tek yapmanız gereken beklemek. Seyir halinde iken ise 2. cevapta söylediğim gibi.


Ancak sonuç olarak bu özel olarak üzerine titremeniz gereken bir konu değil. Ayrıca vgate icar pro yada bunun gibi bir obd cihazı alarak rejenerasyon işlemlerini belirli aralıklarla kemdiniz yapabilir ve arscın otomatik olarak yaptığı işlemleri umursamaya bilirsiniz.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Merhaba arkadaşlar.
2016 Model 1.6 TDI Otomatik Vites Golf Dizel aracım var. Arada rejenerasyon yapıyor. Ancak durunca duyabiliyorum fan sesini.

1- Bu durumun araca bir zararı var mıdır?
2- Araç rejenerasyona başlayınca aracı stop etmeden bir 10 15 dk daha arabayı sürmek gerektiğine dair bir şeyler duymuştum; yüksek devirlere çıkmadan dpf temizliğini bu şekilde de yaptığına dair. Bu doğru mudur? (4. Viteste 2500 - 3000 devirleri arasında 10-15 dk sürerek kendimin yapacağı dpf temizliğinin haricinde)
3- Araç rejenerasyona başladığında tam olarak ne yapmam gerekiyor, sadece rölantide devir hızı 1000'in altına düşene kadar beklemem yeterli mi?

Bu konularda yardımcı olup bilgi verebilecek biri var mı acaba? Şimdiden çok teşekkür ederim.
Aracınız zaten otomatik olduğundan dolayı vitese müdahale etmeyin, DSG zaten rejenrasyon moduna geçtiğinde bariz erken vites atmaya başlar, sanılanın aksine yüksek değil alt devir gitmek egzoz sıcaklığını arttırır ve verimli temizlik sağlar, aracın temizlik yaptığını yüksek fan sesi, şakırtılı enjektör sesi ve 1000rpm de çalışmasından anlayabilirsiniz, genellikle 10km civarı sürünce temizlik bitiyor, ancak olduğu yerde beklerseniz 5dk sonra durduruyor geçici olarak.

Yapmanız gereken rejenerasyonu fark ettiğinizde yolunuzu uzatın, biraz gezinin, uzun vadede ciddi faydasını görürsünüz.
 
Upvote 0
Rejenerasyon rolantide bekleyerek yapılmaz, böyle bir durumda araç rejenerastonu durdurur, yani işlem yarıda kalır, Zaten ronlamtide bekleyerek yapılan rejenerasyon çok tehlikeli bir durumdur.
 
Upvote 0
Merhaba benim aracım 300 binde 2.0 tdi motora sahip dpf egr aktif kullanıyorum jenerasyonda 1000 devir sabit oluyor fakat biraz rolantinde beklesin hemen jenerasyondan düşüyor veya kapı açık iken vites p konumunda bas çek yaparsam 1 defaya mahsus jenerasyonu durduruyor bence bu acil durumlarda stop ettiğimiz zaman yağa mazot karıştırmasını engellemek için yapılmış bir şey diye tahmin ediyorum jenerasyonda durduğu yerde düştü ise 20 kmh ı geçer geçmez tekrar fan devreye giriyor jenerasyonu başlatıyor ayrıca 4.vites 60-62 kmh benim aracım için önerilen jenerasyon devri yaklaşık 2000 devirde oluyor 4 de 60 ile 100 km de jenerasyondan çıkıyor diyelim ben bu işleme katılmıyorum kendimce bulduğum çözüm şu şekilde ilk araç kendini ısıtana kadar önerilen devir ısındıktan sonra yol müsait ise 2500-3300 devir arası gezdiriyorum arada 5000 devire kadar döndürüp sonra tekrardan 2500-3300 civarında sürüyorum ve bu şekilde gerçekten hızlı temizlik yapıyor hemde emme manifoldu vs bu işlemi yaptığımdan beri temiz çıkıyor
benim araçta 180 binde partikül egr üstünde oil ash ve soot değerleri oldukça düşük seviyede. 3000. devir 4. vites gibi olayları yapmıyorum ya 90-110 sağ şeritten giderim ya da tapa gaz 180-200 soldan ortası yok bende :D şehir içinde de çok kullanıyorum garip bi şekilde partikül dolmuyor. 400-500 km de bir kendi pasif rejen yapıyor zaten. cihazın bana söylediği 2700 devirden sonra partikül temizliği koruma amaçlı durur. 90-100 sabit gittiğim zaman partikülde birikmişse zaten temizliğini yapıyor yolda
 
Upvote 0
Aracınız zaten otomatik olduğundan dolayı vitese müdahale etmeyin, DSG zaten rejenrasyon moduna geçtiğinde bariz erken vites atmaya başlar, sanılanın aksine yüksek değil alt devir gitmek egzoz sıcaklığını arttırır ve verimli temizlik sağlar, aracın temizlik yaptığını yüksek fan sesi, şakırtılı enjektör sesi ve 1000rpm de çalışmasından anlayabilirsiniz, genellikle 10km civarı sürünce temizlik bitiyor, ancak olduğu yerde beklerseniz 5dk sonra durduruyor geçici olarak.

Yapmanız gereken rejenerasyonu fark ettiğinizde yolunuzu uzatın, biraz gezinin, uzun vadede ciddi faydasını görürsünüz.

Rejenerasyon rolantide bekleyerek yapılmaz, böyle bir durumda araç rejenerastonu durdurur, yani işlem yarıda kalır, Zaten ronlamtide bekleyerek yapılan rejenerasyon çok tehlikeli bir durumdur.

Aracı stop etmeden önce rölantide bir müddet çalıştırıyorum, o sırada da gözüm hep devir saatinde oluyor zaten. Motor 1000 devirde olunca, rejenerasyon yaptığını anlıyorum. Dediklerinizden anladığım kadarıyla rejenerasyon başladığı anda yapmam gereken; aracın rölantide çalışmasını beklemek yerine, tekrar aracı hareket ettirip 10 km kadar sürmek ve düşük devirlerde sürmek (1000-2000 arası gibi)
Peki bu işlemi yaptığımızda, manuelde 4.viteste, 2700 devirde yaptığımız dpf temizliği gibi hiç frene dokunmamam gerekiyor mu yine o süre boyunca. Eğer öyle bir zorunluluk bu işlemde de varsa, benim için imkânsız bir durum bu. Sürmek zorunda olduğum yerlerden ötürü.
Son olarak araç rejenerasyon yaptığında, sürmeye devam edeceğim zaman, belli bir devir aralığında olmam gerekiyor mu yine?
 
Upvote 0
Aracı stop etmeden önce rölantide bir müddet çalıştırıyorum, o sırada da gözüm hep devir saatinde oluyor zaten. Motor 1000 devirde olunca, rejenerasyon yaptığını anlıyorum. Dediklerinizden anladığım kadarıyla rejenerasyon başladığı anda yapmam gereken; aracın rölantide çalışmasını beklemek yerine, tekrar aracı hareket ettirip 10 km kadar sürmek ve düşük devirlerde sürmek (1000-2000 arası gibi)
Peki bu işlemi yaptığımızda, manuelde 4.viteste, 2700 devirde yaptığımız dpf temizliği gibi hiç frene dokunmamam gerekiyor mu yine o süre boyunca. Eğer öyle bir zorunluluk bu işlemde de varsa, benim için imkânsız bir durum bu. Sürmek zorunda olduğum yerlerden ötürü.
Son olarak araç rejenerasyon yaptığında, sürmeye devam edeceğim zaman, belli bir devir aralığında olmam gerekiyor mu yine?
Frene basabilirsiniz tabii ki, şartlar yüksek hız için uygun değilde şehir içi hızlarda da yapar temizliği, belki biraz daha uzun sürer ancak sorun olmaz, belirli aralıklarla araç bunu tekrar edecektir, genelde her hafta yapar, km den bağımsız.
Belirli bir devir aralığında gitmeye zorlamayın kendinizi, 2500 altında kalsanız yeterli. Anlık 3000 3500 e çıkmanız sorun olmaz, yol şartlarına göre hareket edebilirsiniz.
 
Upvote 0
Aracı stop etmeden önce rölantide bir müddet çalıştırıyorum, o sırada da gözüm hep devir saatinde oluyor zaten. Motor 1000 devirde olunca, rejenerasyon yaptığını anlıyorum. Dediklerinizden anladığım kadarıyla rejenerasyon başladığı anda yapmam gereken; aracın rölantide çalışmasını beklemek yerine, tekrar aracı hareket ettirip 10 km kadar sürmek ve düşük devirlerde sürmek (1000-2000 arası gibi)
Peki bu işlemi yaptığımızda, manuelde 4.viteste, 2700 devirde yaptığımız dpf temizliği gibi hiç frene dokunmamam gerekiyor mu yine o süre boyunca. Eğer öyle bir zorunluluk bu işlemde de varsa, benim için imkânsız bir durum bu. Sürmek zorunda olduğum yerlerden ötürü.
Son olarak araç rejenerasyon yaptığında, sürmeye devam edeceğim zaman, belli bir devir aralığında olmam gerekiyor mu yine?
En ideal yapabileceği şartlar el kitabında da yazan 4. vites 60 - 70 km/saat sabit hızda sürüş.
Bu imkan yok ise,
Diğer şartlarda mümkün mertebe sabit hızlarda sürüş (ani hızlanmalar yapmayıp, 3000 d/dk hızı geçirmeyip).
Bu imkan da yok ise,
Rölantide çalıştırmak (ama bu en son çare çünkü bu durumda yağa yakıt karışma oranı en fazla olur). Mesela yarın uzun bir yol yapacağınızı veya motorun en az 30 dk çalışacak kadar trafikte olacağınızı biliyorsanız, rölantide rejen yapması yerine stop edip yarını beklemek daha mantıklı. Ama önünüzdeki birkaç gün içerisinde uzun yol yapmayacaksanız, kısa mesafeli kullanacaksanız o zaman son çare rölantide rejen yapabilirsiniz.

Hiçbir koşulda 3000 d/dk hızların üzerine sürekli çıkmak, sürekli ani hızlanmalar yapmak iyi değil zaten. İster normal kullanım olsun ister rejen.
 
Upvote 0
Aracı stop etmeden önce rölantide bir müddet çalıştırıyorum, o sırada da gözüm hep devir saatinde oluyor zaten. Motor 1000 devirde olunca, rejenerasyon yaptığını anlıyorum. Dediklerinizden anladığım kadarıyla rejenerasyon başladığı anda yapmam gereken; aracın rölantide çalışmasını beklemek yerine, tekrar aracı hareket ettirip 10 km kadar sürmek ve düşük devirlerde sürmek (1000-2000 arası gibi)
Peki bu işlemi yaptığımızda, manuelde 4.viteste, 2700 devirde yaptığımız dpf temizliği gibi hiç frene dokunmamam gerekiyor mu yine o süre boyunca. Eğer öyle bir zorunluluk bu işlemde de varsa, benim için imkânsız bir durum bu. Sürmek zorunda olduğum yerlerden ötürü.
Son olarak araç rejenerasyon yaptığında, sürmeye devam edeceğim zaman, belli bir devir aralığında olmam gerekiyor mu yine?
Rejenerasyonun başladığı fark ettiğiniz anda mümkün olan en kısa sürede boş bir yola çıkın,

(10 km sürmeniz gerektiğini) söyleyen yanlış söylüyor,

Rejenerasyonun başladığını fark ettiğiniz anda saate bakın, rejenerasyon yolun durumuna, trafiğin durumuna göre yaklaşık 15-20 dk. sürer,

Rejenerasyonun başladığı nasıl anlaşılır..?
1) araç ronaltide 900-1.000 devir arasında çalışmaya başlar, ancak rolantide 1.000 devirde çalışması her zaman rejenerasyonun başladığı anlamı taşımaz, hava sıcaktır klima açıktır ve hava sıcaklığı yüksek olduğundan devir saati rolantide 1.000 devire çıkabilir.!!

2) araç normalden daha sesli ve farklı çalışır, gaza bastığınızda aracın (devirlenme sesi de) farklı olur,

3) egzozdan normalden farklı yanık benzeri bir koku gelir,

Bu şartlar oluştuğunda rejenerasyon (pasif rejenerasyon)başlamış demektir, mümkün olan en kısa sürede boş bir yol güzarganı belirleyip, örneğin evimin oralarda ben bir yol güzargahı belirlemiştim,

Araç sahibi (pasif rejenerasyona) dikkat etmez ise, sürekli olarak işlem tamamlanamaması özen göstermez ise, DPF biriken kirlilik oranı olması gerekenden daha fazla bir seviyeye ulaşır ve bir süre sonra araç ekranda uyarı ışığı yakarak (aktif rejenerasyon işlemi başlatır,

Aktif rejenerasyon işlemi —>pasife göre çok daha uzun sürer, işlemin adında (aktif kelimesinin) olması iyi bir şeymiş gibi sakın düşünmeyin çünkü öyle değildir, aktif rejenerasyon demek köprüden önce son çıkış gibi düşünün, aktif rejenerasyon demek artık sirenler çalıyor iş kötüye gidiyor demektir..!!

Rejenerasyon esnasında 4.cü viteste 70-80 km sabit hızda belirli bir süre (15-20dk.) ve 2.500 deviri geçmiyecek şekilde sürüş gerçekleştirilmesi gerekir,

Doğal olarak yol güzergahında doğal sebeblerden yavaşlamalar, hızın mecburiyetten düşürülmesi gerektiği durumlar veya geçici duraksamalar olabilir, bu gibi durumların yaşanması önemli değildir,

Saate baktığınız süreden 15 dk. geçtiğinde aracı geçici olarak rolanti devrine düşürüp, manuel viteste vitesi boşa alıp, çok hafif gaz verip bıraktığınızda devir saati normal haline (600-700 devire) gelmiş ise rejenerasyon tamamlanmış anlamına gelir, halen devir saati 900-1.000 devir arası çalışıyor ise 5-10 dk. daha sürüşe devam edip ara ara vitesi boşa alıp işlemin bitip-bitmediği kontrol edilir,

Rejenerasyon esnasında klimayı (A/C tuşunu) kapatmak yararınıza olacaktır, çünkü yukarda da bahsettiğim gibi aracın klima sistemi —>ihtiyaç anında devir saatini yükseltir ve bu sizi yanıltır, acaba halen rejenerasyon devam ediyor yanılgısına düşürebilir.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Biz 70 yıldır , marmaraya / izmir körfezine her türlü gaitayı / idrarı / endüstriyel her türlü kimyasal zehiri bosaltıyoruz.

Ondan sonra egzos gazındaki euro 4-5-6-7 şartnamelerine yalandan dahil oluyoruz.

Ben almanyanın yerinde olsam TR ye gidecek vw lere DPF takmam . Maliyet de düser böylece.
 
Upvote 0

Geri
Üst