Golf 8.5 R-Line mı yoksa Passat B9 R-Line mı?


250nm tork gücüne sahip her araç dq200 ile gelmemekte. Bu kısma opsiyonel bir ek bilgi olarak;

Cupra Formentor 1.5 tsi 250nm tork
Tiguan 1.5 tsi 250nm tork
Arteon 1.5 tsi 250nm tork
Taracco 1.5 tsi 250nm tork
Kodiaq 1.5 tsi 250nm tork
Q3 1.5 Tsi 250nm tork
A4 1.4 tsi/tfsi 250nm tork

Bahsettiğim Araçlar DQ381 ile birlikte geliyor. Aynı tork değerine sahip 1.5 tsi, troc,golf,seat/cupra leon,taigo gibi araçlar dq200 ile birlikte gelmekte.

Ağırlık olarak baz alırsak 1.4 tsi a4 ve Cupra formentor 1.5 tonun altında kalmasına rağmen 250 torkla dq381 ile gelirken, bu araçlardan daha ağır B9 passat variant dq200 ile gelmekte.

Hibrit olarak ele alırsanız bir önceki kasa tiguan,arteon,taracco,kodiaq,q3,a4,makyajsız formentor'da hybrid veya mild hybrid teknolojisi mevcut değil

Hocam bu tabloya göre o halde ağırlığa göre değilde kalıbına göre mi koymuşlar yani, yada farklı bir kriterleri var.

Bu araç sahipleri için iyi birşey. Özellikle stage1 falan yaptıranlar hem dsg kullanıp hem +300nm kafa rahat.
 

zaten cevap verilmiş ama gidip bir bayiide passat ve golfe oturursanız cevabı kendiniz vermiş olursunuz.
şu an passat'in iç mekan kalitesi kendisinden pahalı tayronda v.s. yok.

sw olduğu için o fiyata alınabiliyor, yoksa imkanı yok o kaliteyi o fiyata alamazdınız.
 
Hangi marka model olursa olsun o parayı C segment hiçbir araba hak etmez gözümde. Hacimsel anlamda sıkıntı yaratmayacaksa kesinlikle Passat. C segment araçtan 8.5 Variant elegance araca geçince çağ atladığımı hissettim ki b9 bu işin nirvanası bence.
 
Anket açsaydınız Passat ezerdi diye düşünüyorum :) Benim oyum da Passat'a. SW varsa gerisi hikâyedir; kullanınca anlarsınız...
 
Sürekli 1 ve 2. viteste artırıp azaltması yoğun trafikte ısındırıyor. 100 metrelik mesafede bir çok sayıda bu durum geliyordur belki de.

Manuel modda 1. viteste bu ısınma olmaz. Yoğun trafikten kastım 10-15km/h hızı geçmeyen trafik.
Yani öneriniz trafikte M1'de kullanmam yönünde, doğru mu anladım?
 
zaten cevap verilmiş ama gidip bir bayiide passat ve golfe oturursanız cevabı kendiniz vermiş olursunuz.
şu an passat'in iç mekan kalitesi kendisinden pahalı tayronda v.s. yok.

sw olduğu için o fiyata alınabiliyor, yoksa imkanı yok o kaliteyi o fiyata alamazdınız.
Zaten bindiğimde boydan dolayı en rahat hissettiren araç Passat'tı. Sedan araç çok sevmiyorum zaten. SUV'dan Station'a geçmek daha iyi olacak benim için. Tiguan'dan Golf'e geçsem belki daralırdım biraz.
Hangi marka model olursa olsun o parayı C segment hiçbir araba hak etmez gözümde. Hacimsel anlamda sıkıntı yaratmayacaksa kesinlikle Passat. C segment araçtan 8.5 Variant elegance araca geçince çağ atladığımı hissettim ki b9 bu işin nirvanası bence.
Passat'ın tek anlamadığım kısmı ilanlardaki opsiyonları. Bazılarında Area View vs var. Black Style veya R Signature paket önerir misiniz yoksa krom detaylar daha mı iyi?
 
Zaten bindiğimde boydan dolayı en rahat hissettiren araç Passat'tı. Sedan araç çok sevmiyorum zaten. SUV'dan Station'a geçmek daha iyi olacak benim için. Tiguan'dan Golf'e geçsem belki daralırdım biraz.

Passat'ın tek anlamadığım kısmı ilanlardaki opsiyonları. Bazılarında Area View vs var. Black Style veya R Signature paket önerir misiniz yoksa krom detaylar daha mı iyi?
Ben krom seven birisi değilim gerek leke iz vs. gerekte görüntü olarak, o sebeple krom parçaların pianoblack olması tercihimdir. Paketlerine çok hakim değilim b9 araçların ancak daha önce baktığım kadarıyla bazılarında webasto var bazılarında yok onuda iyi incelemek gerekir.
 
Ben krom seven birisi değilim gerek leke iz vs. gerekte görüntü olarak, o sebeple krom parçaların pianoblack olması tercihimdir. Paketlerine çok hakim değilim b9 araçların ancak daha önce baktığım kadarıyla bazılarında webasto var bazılarında yok onuda iyi incelemek gerekir.
Örneğin almayı düşündüğüm araçta Webasto var fakat sanırım başka opsiyon yok. Webasto'nun tam olarak olayı nedir acaba?
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...yasiz-tramersiz-vebasto-ppf-1240167235/detay/
 
Örneğin almayı düşündüğüm araçta Webasto var fakat sanırım başka opsiyon yok. Webasto'nun tam olarak olayı nedir acaba?
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...yasiz-tramersiz-vebasto-ppf-1240167235/detay/
Motordan bağımsız, yakıtla aracı ısıtır soğutur. Motor sıcak soğuk olsada fark etmez.
Ayrıca zamanlayıcı mevcut, araç ekranından her sabah 8' de ısınmış olsun dediğiniz zaman siz araçta olmadan aracı ısıtıp hazır hale getirebilir.
Çok güzel bir özellik sabahları ufak bebeğimizle seyahat ediyoruz ve araç ısınana kadar 10-15 dk zor oluyor bizim için bu sistem o sebeple bulunmaz nimet keşke olsaydı dediğim bir opsiyon aracımda.
Genelde ağır vasıtalarda olur doğuşun bunu koyması beni şaşırtmıştı gördüğümde.
 
Yani öneriniz trafikte M1'de kullanmam yönünde, doğru mu anladım?
DSG şanzımanda tek dikkat edeceğiniz şey park esnasında yükü şanzımana değil, el frenine vermeniz gerek. Bunu da bildiğinizi yazmışsınız. Mesela manuel vites için aracı park ettikten sonra istop edip, 1. vitese takıp el frenini çekmeden de araçtan çıkabilirsiniz. Araç kaymaz ama tüm yük şanzımana biner. DSG de istenmeyen şey de bu.

DQ200, 2000 li yıllardan beri fazlaca araçta kullanılan neredeyse 20 yıllık bir şanzıman. Bundan dolayı da namı yüksek. Bugüne kadar da hem yazılımsal hem de donanımsal bir çok revizyondan geçti. Hatta son çıkan DQ200 lerin vites geçişleri bir miktar yavaşlatıldı.

Manueli nasıl kullanıyorsanız DSG yi de öyle kullanmaya devam edin. Bunlar mekanik ve elektronik aletler. Yarın bozulmayacağının garantisini kimse veremez. 2014 yılından bu zamana dikkat edilmeden İstanbul trafiğinde kullanılan 160 binde daha yeni yeni kalkışta titremeye başlayan araç biliyorum. O da artık kavrama değişme zamanı gelmiş. Aynı şekilde dikkatlice kullanılmış başka bir araç 10 binde mekatronik değişti garantiden.

Sonuca gelecek olursam sıkışık trafikte, yokuş çıkarken vs ekstra yapmanız gereken bir şey yok. Şanzımanın ısınacağı varsa ısınır. Bunu manuel vites atarak ya da sıkışık trafikte M1 de kullanarak engelleyemezsiniz. Aracınızın bakımları tam ise, motor şanzıman ısınmadan aracı sıkıştırmıyorsanız, sürekli ani gazlamıyorsanız, stage 1 vs uğraşmıyorsanız yani kısacası olması gerektiği gibi kullanıyorsanız kafanız rahat olsun.

Ayrıca DSG sağlıklı da olsa tıkırtılı ve bazen de sarsıntılı çalışan bir şanzıman. Bunu da bilmek gerekli. O kadar hassas aletler değil bunlar.
 
Sıkışık trafikte Spor mod veya Manuel mod kullanımı iyi olur. Yoğun trafikte mesela 100 metrelik yerde sürekli 1 ve 2. vites arasında gidip gelmesi şanzımanı ısındırır. O nedenle manuel mod ısınmanın önüne geçer. Kuru tip şanzımanlar daha kolay ısınır. Yağlı tip ıslak DSG bu gibi durumda daha dayanıklıdır.
 
Ben krom seven birisi değilim gerek leke iz vs. gerekte görüntü olarak, o sebeple krom parçaların pianoblack olması tercihimdir. Paketlerine çok hakim değilim b9 araçların ancak daha önce baktığım kadarıyla bazılarında webasto var bazılarında yok onuda iyi incelemek gerekir.
Aksine piano black daha sıkıntılı bir malzemedir, 6 ay sonra o siyah plastikler çizikten görülmüyor, sanki parça siyah değilde mat gri gibi duruyor, eski haline gelmesi için polisaj masrafı da yüksek,

Krom ise leke/iz oluşsa bile herkes kokayca evinin önünde 10dk. da basiit bir şekilde eski haline geri gelir.

Piano black pişmanlıktır bana göre, zaten üreticilerin de işine geliyor krom trimin maliyeti 10 ise piano black in maliyeti 2 , haliyle üreticilerin en sevdiği malzemedir.
 
Bu b9 passat sw anormal gereksiz uzun bir araç gibi geliyor bana .

B8 variant sw de bu kadar gözüme batmıyordu

TR de mk8,5 golf variant satısta olsaydı talep ultra olurmuydu acaba ? (Olurdu sanki)Screenshot_2025-05-05-13-28-33-507_com.google.android.youtube.jpg
 

krom malzeme aracı daha lüks, siyah malzeme daha sportif gösteriyor.
passata krom yakışır.
 

Geri
Üst