Golf 8.5 R-Line mı yoksa Passat B9 R-Line mı?


Siz yaptığınız her saygısızlıkta usul bilmezlikte konunun dışına yöneltecek şekilde , "kasmayın" gibi kelimeler kullanarak durumu yuvarlamaya çalışırsanız olmaz.

Anlamadığınız yerleri anlayacağınız şekilde anlattım ama yine anlamamışsınız. Biraz daha saygılı olmanız gerekir.
Emredersiniz bı daha yapmayız. Sahasınızdan özür dileriz. En haklı da sizsiniz🥱
 

Hiçbir fikrim yok yapay zekaya sordum şöyle bir şey tablo çizdi. Bana pek mantıklı gelmedi ama bilmiyorum. İçindeki işlemci falan değişiyordur muhtemelenEkli dosyayı görüntüle 83902
Anladığım kadarıyla Discovery'ler arasında çok fark yok. Park asistanları ve kameraları da artık bayiye sorarım.
 
Merhaba,
Halihazırda Golf 8.5 R-Line kullanıyorum. Passat B9 Elegance kullanan tanıdığım da var. O yüzden Passat konusunda da az çok bilgim var.

Golf ile Passatı karşılaştırmak, Polo ile Golfü karşılaştırmak gibi biraz. İki araç arasında sınıf farkı bulunmakta çünkü.

Passatı Golf ile kıyaslamak gerekirse,
Passatın Artıları:
  • D sınıfı.
  • Passatın iç malzeme kalitesi Golften biraz daha iyi.
  • Ekranı daha geniş, bundan dolayı daha kullanışlı.
  • Golfte olmayan elektrikli koltuk ve navigasyon mevcut.
  • Konfor daha iyi.
  • Bagaj hacmi daha geniş.
  • Yaşam alanı daha geniş.
  • Arka koltuklarda da ısıtma var.
  • Cam tavanı Golfteki sunroof kıvamında değil, gerçek cam tavan gibi.
  • Yol sesini de daha az alıyor.
  • Ses sistemi biraz daha iyi.
  • Daha ağır daha oturaklı.

Passatın Eksileri:
  • Travel assist ek pakete dahil, R-Line larda getiriyorlar fakat kullanacaksanız aldığınız araçta var mı dikkat edin. Area View (360 kamera) de bu paket ile beraber geliyor.
  • Daha uzun araç. Polodan geçiyorum deseydiniz alışma süreciniz daha uzun olurdu. Ama zaten Tiguan kullanıyorsunuz. Alışmanız çok sürmez. Alıştıktan sonra da park problemi yaşamazsınız. Tiguandan farklı olmaz yani.
  • Passat Variant ın piyasası Golfe göre daha yavaş. Hele de R-Line olunca o fiyata alınabilecek alternatifler fazlaca olduğu için daha da yavaşlıyor piyasası.
  • Aynı motorda Passatın ağırlığından dolayı Golf daha atik gelecektir.

Süspansiyon ve lastik ebatlarından dolayı R-Line paketler diğer paketlere göre (Golf Style, Passat Elegance) biraz daha daha sert olurlar bu da konforu etkiler.

Genel olarak araçlarda yazılımsal problemler mevcut. Bir de alternatör ve akü problemleri yaşayanlar var (eTSI kullanan araçların tümü için geçerli). Onun dışında kronik bir problem yok.

DCC ise iki araçta da opsiyonel. Para ile alınıyor. Passat R-Line da pakete dahil olarak gelebiliyor. (Tabii sizden parasını alarak). Bu araçlar günlük kullanım araçlar olduğu için bence DCC nin olup olmaması çok farketmeyecektir. Bana göre sürekli kullanacağınız bir özellik olmayacak. DCC aracı her kapatıp açtığınızda sıfırlanıyor. Her seferinde mod seçimi yapmanız gerekiyor. (Cupra Formentor)

Sonuç olarak her ikisinin de artıları ve eksileri var. Hangisi kullanımınıza uygunsa onu tercih edebilirsiniz. İki araç da biniciyseniz sizi üzmez.
Öncelikle yorumunuz için teşekkürler. Aracı kullanmaya başladıktan 1 ay sonra alışırım gibi geliyor. DCC normal şekilde geliyor sanıyordum. DCC Pro'da opsiyon olarak geliyor diye düşünmüştüm. Ayrıca ilandaki araçlarda Area View konusunu çok dile getirmediklerinden var mı yok mu çok anlaşılmıyor. Ama sonuçta sadece arka park sensörü olan bir araçtan geri görüş kameralı bir araca geçmek bile benim için büyük bir şey.

Bu aracın kronik sorunlarını araştıracağım biraz. Alternatör sorunları vs ciddi şeylere yol açıyorsa can sıkabilir. Tiguan'ı 2014'te bayiden çıkardık. 11 senedir biniyoruz. Bu aracı minimum 6-7 sene kullanmayı düşünüyorum.
 
Anladığım kadarıyla Discovery'ler arasında çok fark yok. Park asistanları ve kameraları da artık bayiye sorarım.
Hocam bence yapay zeka yanlış söylüyor bayiden öğrenirseniz bilgilendirmek için buraya da yazar mısınız ben de merak ettim
 
Öncelikle yorumunuz için teşekkürler. Aracı kullanmaya başladıktan 1 ay sonra alışırım gibi geliyor. DCC normal şekilde geliyor sanıyordum. DCC Pro'da opsiyon olarak geliyor diye düşünmüştüm. Ayrıca ilandaki araçlarda Area View konusunu çok dile getirmediklerinden var mı yok mu çok anlaşılmıyor. Ama sonuçta sadece arka park sensörü olan bir araçtan geri görüş kameralı bir araca geçmek bile benim için büyük bir şey.

Bu aracın kronik sorunlarını araştıracağım biraz. Alternatör sorunları vs ciddi şeylere yol açıyorsa can sıkabilir. Tiguan'ı 2014'te bayiden çıkardık. 11 senedir biniyoruz. Bu aracı minimum 6-7 sene kullanmayı düşünüyorum.

DCC Pro, DCC nin biraz daha geliştirilmiş sonraki nesli diyebiliriz. Golfler hala DCC kullanıyorken, Tiguan ve Passatta DCC Pro kullanılmaya başlandı. DCC ve DCC Pro Volkswagen markasında spor paketler (GTI-R) haricinde opsiyon olarak sunulmakta. Sadece Cupra nın belirli araçlarının belirli paketlerinde (örneğin Cupra Leon VZ-Line) standart olarak sunulduğunu gördüm.

Ülkemize gelen araçların ek donanımları önceden belirlenmiş olarak geliyor. Golf için konuşacak olursam örneğin bir parti gelen R-Line ların tümünde IQ Light ve 18 inç jant ile geldi. Bir parti opsiyon olmadan standart R-Line geldi. Audi tarafında A3 te Advanced paketin yanında opsiyonel premium ve konfor paketleri dahil geliyordu. İsteseniz de bu opsiyonların olmadığını alamıyordunuz. Elde ne varsa o.

Bunlar gibi Passat R-Line için de sanırım son gelen partide
  • Çevre görüş sistemi, Travel Assist ve Emergency Assist
  • Akıllı Park Asistanı "Park Assist Plus"
opsiyonlarını dahil ederek ithal ediyorlar. DCC Pro olan ve olmayan sıfır Passat R-Line araçlar da mevcut şu anda Doğuşun sitesinde.

Area View için resimlerde görebiliyorsanız yan aynaların altına bakmanız yeterli. Ayna altlarında kamera mevcut. DCC için ise aracın ekranındaki menüyü kontrol etmek en zahmetsizi. Ya da araç yanında eğilip elektrik destekli amortisörlere bakmanız gerek.

Alternatör - akü sorunu ise bilindik ve eTSI kullanan tüm Volkswagen grup araçlarda (Skoda, Cupra, Seat) olabilecek bir durum. Karşılaşan da var henüz karşılaşmayan da. Kilometre farketmiyor.

Passat için gönderdiğiniz ilandaki 31. fotoğrafta 360 kamerayı görebilirsiniz. Bu da "Çevre görüş sistemi, Travel Assist ve Emergency Assist" opsiyonunun olduğunu gösterir. Yine aynı ekrandaki "Park Assist" ise "Akıllı Park Asistanı "Park Assist Plus"" opsiyonunun olduğunu gösterir.
DCC için net bir şey söylemek mümkün değil. Sürüş profili ekranında "Individual" seçeneğinin ayarlarından görülebilir. Sürüş profili olması da DCC nin olduğu anlamına gelmez.
 
Son düzenleme:
DCC Pro, DCC nin biraz daha geliştirilmiş sonraki nesli diyebiliriz. Golfler hala DCC kullanıyorken, Tiguan ve Passatta DCC Pro kullanılmaya başlandı. DCC ve DCC Pro Volkswagen markasında spor paketler (GTI-R) haricinde opsiyon olarak sunulmakta. Sadece Cupra nın belirli araçlarının belirli paketlerinde (örneğin Cupra Leon VZ-Line) standart olarak sunulduğunu gördüm.

Ülkemize gelen araçların ek donanımları önceden belirlenmiş olarak geliyor. Golf için konuşacak olursam örneğin bir parti gelen R-Line ların tümünde IQ Light ve 18 inç jant ile geldi. Bir parti opsiyon olmadan standart R-Line geldi. Audi tarafında A3 te Advanced paketin yanında opsiyonel premium ve konfor paketleri dahil geliyordu. İsteseniz de bu opsiyonların olmadığını alamıyordunuz. Elde ne varsa o.

Bunlar gibi Passat R-Line için de sanırım son gelen partide
  • Çevre görüş sistemi, Travel Assist ve Emergency Assist
  • Akıllı Park Asistanı "Park Assist Plus"
opsiyonlarını dahil ederek ithal ediyorlar. DCC Pro olan ve olmayan sıfır Passat R-Line araçlar da mevcut şu anda Doğuşun sitesinde.

Area View için resimlerde görebiliyorsanız yan aynaların altına bakmanız yeterli. Ayna altlarında kamera mevcut. DCC için ise aracın ekranındaki menüyü kontrol etmek en zahmetsizi. Ya da araç yanında eğilip elektrik destekli amortisörlere bakmanız gerek.

Alternatör - akü sorunu ise bilindik ve eTSI kullanan tüm Volkswagen grup araçlarda (Skoda, Cupra, Seat) olabilecek bir durum. Karşılaşan da var henüz karşılaşmayan da. Kilometre farketmiyor.


Passat için gönderdiğiniz ilandaki 31. fotoğrafta 360 kamerayı görebilirsiniz. Bu da "Çevre görüş sistemi, Travel Assist ve Emergency Assist" opsiyonunun olduğunu gösterir. Yine aynı ekrandaki "Park Assist" ise "Akıllı Park Asistanı "Park Assist Plus"" opsiyonunun olduğunu gösterir.
DCC için net bir şey söylemek mümkün değil. Sürüş profili ekranında "Individual" seçeneğinin ayarlarından görülebilir. Sürüş profili olması da DCC nin olduğu anlamına gelmez.
Doğuş Oto'dan opsiyon konusunda bilgi almak lazım. Araçtaki şanzımanın kodunu biliyor musunuz bu arada?
 
Passat B9 DQ200 ile geliyor.
Kuru kavrama yani. DQ200 sorunlu bir şanzıman deniliyor. Ne düşünüyorsunuz bu konu hakkında? Daha önce hiç otomatik araç kullanmadığımdan çok hakim değilim. Sadece D'den N'ye sonra el freni daha sonra P muhabbetini biliyorum.
 
Kuru kavrama yani. DQ200 sorunlu bir şanzıman deniliyor. Ne düşünüyorsunuz bu konu hakkında? Daha önce hiç otomatik araç kullanmadığımdan çok hakim değilim. Sadece D'den N'ye sonra el freni daha sonra P muhabbetini biliyorum.

Tork gücü 250nm altı tüm araçlar DQ200 ile geliyor. Yani Hybride yada TDI olmadıkça başka seçeneğiniz olmuyor.
 
Videosu yeni gelmiş güncel
 

Geri
Üst