Golf 7 Doğru lastik basıncı ne olmalıdır?


@Golfmk7 

4 lastikte aynı oranda indiği için olabilir. Çünkü her lastikte sensör yok. 4 lsstikte dönüş farkı olmadığı için uyarı vermemiş olabilir. Birde lastikleri SET etmişmiydiniz.. 

 

Set etmek derken ? 

Yani daha önce uyarı verdiğinde 4 lastiğe 29 psi hava basıp onayladım. O gün bugün uyarı vermedi

 
@ognemir 

Set etmek derken ? 

Yani daha önce uyarı verdiğinde 4 lastiğe 29 psi hava basıp onayladım. O gün bugün uyarı vermedi

 
Set dediğim lastik basınçlarını ayarladıktan sonra medya ekranı menüsünden kaydetmek. Bizim araçlarda her lastikte basınç sensörü yok, ESC veya ABS üzerinden dönüş çapını kontrol eder.Lastiklerden biri veya birkaçında oluşan dönüş farkını algılayıp ekrana uyarı verir.Siz 4 lastiği de indirince 4 lastiğinde dönüş çapı aynı olduğu için uyarı vermemiş olabilir.Sadece bir lastiği indirerek te dener misiniz.

Mesala kitapçıkta böyle bir uyarı var : Bir ESC veya ABS arızası durumunda, lastik basıncı göstergesi çalışmaz .. Eyer tek lastik indirdiğinizde de uyarı vermezse sevrise gitmenizde fayda var.

 
@ycetin 

http://www.michelin.com.tr/otomobil-lastikleri/ogrenim-paylasim/bakim-kilavuzu/soguk-havada-isinize-yarayacak-ipuclari

Havalar soğuduğunda, lastik hava basınçlarınız düşmektedir. Örneğin, bir lastik 20ºC’de 2 bar (29 psi) şişirildiyse, lastik hava basıncı 0ºC’de sadece 1,8 bar (26 psi) okunabilmektedir. Lastik hava basınçlarınız soğuk havada kontrol ettiğinizde düşükse, taşıt imalatçısının tavsiyelerine göre lastikleri yeniden şişiriniz.

Kış aylarında lastiklerin şişirilmesi

Tavsiyemiz:

Lastik hava basınçlarınızı soğuk lastiklerle ayarlarken (dışarıdaki ortam sıcaklığında lastik sıcaklığı) araç üreticisinin tavsiye edilen basınçlarına ayarlayınız.

Lastik hava basınçlarınızı sıcak bir garaj veya atölyede ayarlarsanız, araç üreticisinin tavsiye edilen basınçlarına 0,2 bar (3 psi) ilave ediniz. Bu ise sizin soğuk havayı telafi etmenizi ve doğru hava basıncıyla kullanmanızı sağlayacaktır.

--------------------------------------------------------------

NOT: Lastik basınçlarının fabrika tarafından beyan edilmesinin sebebi, taşıtınızın AŞIRI DÖNER / AZ DÖNER karakteristiğini korumaktır. Yani:

- sert / yumuşak gibi subjektif kriterler yerine,

- taşıtınızın boş/dolu olmasına göre fabrikanın öngördüğü (depo kapağında, kitabında yazan) değerler,

- Michelin uyarısı da dikkate alınarak yapılan ilave

Taşıtınızın az döner / çok döner öngörülen özelliğini viraj vb. durumlarda korumasını, yani güvenliğinizi sağlamak için gereklidir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Selamlar,

geçtiğimiz gün yolda giderken lastik basınç uyarısı aldım lastik patladı heral de diyerek en yakın benzinliğe girdim bir sıkıntı görmedim SET ederek biraz bekledim bir değişiklik olmadı sonrasında havasını kontrol etmek istedim 32 psi hava uyguladım bu arada cihaz ilk ölçümleri verdiğinde çok şaşırdım ön lastikler sol 31 sağ ve sol arka lastik 30 arka sağ lastik 36 olarak ölçtüm bu lastikçinin tanıdık olmasına mı hava sıcaklıklarından mı kaynaklanıyor anlamadım.

vel hasıl lastikler 1 haftadır 32 fakat sürüşü değiştiğini düşünüyorum arabanın. kapıda verdiği ölçümlere göre 32 psi uyguladım.

Golf 7 - comfortline - Continental lastikler. 

 
highline tdi araç, 225 lik lastik önler ve arkalar 34 sabit iki üç ayda bir bakarım zaten 33 veya 32 ye zamanla düşüyor bir kaç bar sıkıntı yaratmaz. yakıt tüketimini doğrudan etkiliyor sürekli şehir içi kullandığım için düştükçe yakıt artıyor.

 
Şurada hesaplamalar var. http://static1.1.sqspcdn.com/static/f/589830/23447320/1378330097907/Discount+Tire+inflation.pdf  Yabancı forumlarda dolanıyor ama pek çözemedim...

Bu tabloya göre   2015 1.2  dsg  81kw    >   225 45 r17 91w    >   yüklü, yüksüz KAÇ PSI OLMALI ? 

(81 kw diye özellikle yazdım, çünkü  110kw  2.0  bir araç için  vw kapı kenarında yanılmıyorsam;   225/45 R17   lastiğe   yüksüz: 2.3  2.3   yüklü: 2.5 3.0  bar  değerlerini öneriyor...)

 
Tekrar mrb arkadaşlar.   Aracımın detayları imzada yazdığı gibi.  Ekspertiz raporunda ölçülen ağırlığı: 1368 kg !   (ruhsatta 1251 yazıyor)

Basınç etiketi ise ekteki resimde.  Bu etiketteki PS değerlerinin 16" janta göre yazıldığını düşünüyorum  16-17 diye bir ayrımda yapılmamış...  Bir kaç defa servisi aradım,  jant 16-17 farketmeden kapıdaki değerlere uymam gerektiğini söylediler. İnandırıcı bulamıyorum çünkü araç aynı seriye göre hafif sayılmaz  ama cevap servisten geldiği için bir süre o değerlerde kullanmıştım aracı.  Sonrasında tüm lastiklere ön:33 arka:35 kullandım.

17" jantlar, 1300-1400 kg ağırlıktaki ve güç olarak 70-80kw civarındaki  araçlar için doğru basınç değerlerinin  @forzaGilles  'ın açıklamasındaki gibi;

-Kısmi yükte lastik basıncı: önler 35 psi, arkalar 35psi (en fazla 2 yolcu ve 1 valiz)

-Kısmi yükte konfor lastik basıncı: önler 30psi, arkalar 30psi (en fazla 2 yolcu ve 1 valiz)

-Tam yükte lastik basıncı: önler 35psi, arkalar 41psi (5 yolcu ve bagaj dolu) """        olduğunu düşünüyorum.    

2. bir durum ise kullandığımız lastiğe göre basınçlar TAHMİNİMCE 1 - 3 PS arası fark yaratıyor.  P7 kullanıyordum, lastikleri yeni değiştirdim ASY 5 aldım. Aynı havalar asy5'e daha düşük gibi. Direksiyondan basıncın düşük olduğunu hissediyorum. En kısa zamanda önler 35ps, arkalar 37ps olacak şekilde güncelleyeceğim. (çoğunlukla arkada 2 yolcum oluyor, önde tek ben) Bakalım nasıl olacak... 

PS.jpg

 
Olmazsa bir lastikciye gidip emin olun ben hep eski lastiklerimde de ayni petrolden hava bastim ona gore kiyaslama yaptim ama sanki ön lastikler ozellikle inik gibi duruyor herhalde modeli boyle deyip alistim direksiyonu tam sag tam sol yapinca hele resmen yanakta eziliyor siz 32 yapin fazla takmayin kafaniza cunku surat arttikca tutunma yuzeyi azaliyor dururken ki gibi degil
29-31-32 demişsiniz ama, benim lastikler kışın 34 yazın 33 olarak ayarlıdır. malum inik lastikler ani manevralarda, sağa sola kaçışlarda yanağın üzerine biniyor bu da sürüş ve tutuş kabiliyeti ile araca hakimiyeti oldukça azaltıyor. çukura girişler de yanakta balon oluşma riski de cabası.

 
Tekrar mrb arkadaşlar.   Aracımın detayları imzada yazdığı gibi.  Ekspertiz raporunda ölçülen ağırlığı: 1368 kg !   (ruhsatta 1251 yazıyor)

Basınç etiketi ise ekteki resimde.  Bu etiketteki PS değerlerinin 16" janta göre yazıldığını düşünüyorum  16-17 diye bir ayrımda yapılmamış...  Bir kaç defa servisi aradım,  jant 16-17 farketmeden kapıdaki değerlere uymam gerektiğini söylediler. İnandırıcı bulamıyorum çünkü araç aynı seriye göre hafif sayılmaz  ama cevap servisten geldiği için bir süre o değerlerde kullanmıştım aracı.  Sonrasında tüm lastiklere ön:33 arka:35 kullandım.

17" jantlar, 1300-1400 kg ağırlıktaki ve güç olarak 70-80kw civarındaki  araçlar için doğru basınç değerlerinin  @forzaGilles  'ın açıklamasındaki gibi;

-Kısmi yükte lastik basıncı: önler 35 psi, arkalar 35psi (en fazla 2 yolcu ve 1 valiz)

-Kısmi yükte konfor lastik basıncı: önler 30psi, arkalar 30psi (en fazla 2 yolcu ve 1 valiz)

-Tam yükte lastik basıncı: önler 35psi, arkalar 41psi (5 yolcu ve bagaj dolu) """        olduğunu düşünüyorum.    

2. bir durum ise kullandığımız lastiğe göre basınçlar TAHMİNİMCE 1 - 3 PS arası fark yaratıyor.  P7 kullanıyordum, lastikleri yeni değiştirdim ASY 5 aldım. Aynı havalar asy5'e daha düşük gibi. Direksiyondan basıncın düşük olduğunu hissediyorum. En kısa zamanda önler 35ps, arkalar 37ps olacak şekilde güncelleyeceğim. (çoğunlukla arkada 2 yolcum oluyor, önde tek ben) Bakalım nasıl olacak... 

Ekli dosyayı görüntüle 20380
Lastik basınçları sadece jant ölçüsüne göre değişen bişey değil., fabrika o etiketi aracın donanımları, opsiyonları, motor seçeneğine göre belirleyip, üretim öncesi test edip yapıştırıyor.,

Daha geçen gün showroom'da 17" Dijon jantlı 1.0 TSI Highline aracın lastik basınç etiketine baktığımda sizin etiketle aynı değerlere sahipti., ama showroomdaki diğer Highline 1.6 TDI araçta ise farklı değerde lastik basınç etiketi mevcuttu.. 1.2 tsi motorun ağırlığı ile TDI motorun veya 1.0 tsi motorun veya 1.4 tsi motorun ağırlıkları birbirinden tamamen farklı olduğundan lastik basınçları değişmektedir., Aracın mevcut jantı tek başına bir etken değildir..!!

Yani fabrika o etiketi yapıştırırken sadece jant ölçüsüne göre değil aynı zamanda motor seçeneği dikkate alarak yapılan bişey bu., Özetle aracınızın etiket değerleri doğrudur., Ama araca sonradan 17" jant takıldıysa o zaman işler değişir..

Aracın ölçülen ağırlığı ile ruhsatta yazan arasında fark oluşmasının sebebi;

Öncelikle ruhsatta yazan ağırlık doğrudur., Üreticiler araçların ağırlıklarını tamamen boş iken, bagaj boş, aracın tüm sıvıları (motor yağı, antifiriz, fren hidroliği, cam suyu, şanzıman yağı, difransiyel yağı) olmadan yani kuru ağırlıklarını (sıvıları olmadan) ölçerler., Üreticiler ölçüm yaparaken benzin dahil aracın hiç bir sıvısı koyulmamışken ağırlıklarını ölçmektedir..

 
....

Daha geçen gün showroom'da 17" Dijon jantlı 1.0 TSI Highline aracın lastik basınç etiketine baktığımda sizin etiketle aynı değerlere sahipti., ama showroomdaki diğer Highline 1.6 TDI araçta ise farklı değerde lastik basınç etiketi mevcuttu.. 1.2 tsi motorun ağırlığı ile TDI motorun veya 1.0 tsi motorun veya 1.4 tsi motorun ağırlıkları birbirinden tamamen farklı olduğundan lastik basınçları değişmektedir., Aracın mevcut jantı tek başına bir etken değildir..!!

Yani fabrika o etiketi yapıştırırken sadece jant ölçüsüne göre değil aynı zamanda motor seçeneği dikkate alarak yapılan bişey bu., Özetle aracınızın etiket değerleri doğrudur., Ama araca sonradan 17" jant takıldıysa o zaman işler değişir.....
Motor ağırlıkları ne kadar oynayabilir hocam ? Yani 1.2 ile 1.4 arasında 200kg motor farkı olabilir mi ?  Golfleri incelediğimde 2.0 hariç diğerlerinde toplam araç ağırlığı sanırım 50-100 kg oynuyor...

stepne dahil 17" madrid mevcut. 

Aracı aldığım arkadaş; Araç comf. ama hemen hemen Allstar donanımlı olarak sipariş verdik demişti. (geri görüş kamera, led farlar ve katlanır aynalar yok)   Sunroof dahil bir çok özellik aracımda mevcut hocam.   

Şimdi bu durumda jant sonradan mı takılmış oluyor, fabrikadan mı 17"le çıkmış oluyor onu nasıl anlarım ?  Daha dorusu fabrikadan araç çıkarken üzerindeki 17"e göremi etiketi bastı yoksa standart 16"mi etiket onu nasıl anlayabiliriz ?  Etikette 16-17 ayrımı yok :/    

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
stepne dahil 17" madrid mevcut. 

Aracı aldığım arkadaş; Araç comf. ama hemen hemen Allstar donanımlı olarak sipariş verdik demişti. (geri görüş kamera, led farlar ve katlanır aynalar yok)   Sunroof dahil bir çok özellik aracımda mevcut hocam.   

Şimdi bu durumda jant sonradan mı takılmış oluyor, fabrikadan mı 17"le çıkmış oluyor onu nasıl anlarım ?  Daha dorusu fabrikadan araç çıkarken üzerindeki 17"e göremi etiketi bastı yoksa standart 16"mi etiket onu nasıl anlayabiliriz ?  Etikette 16-17 ayrımı yok :/    
Stepne dahil 17" Madrid jant mevcutsa %90 ihtimalle aldığınız kişi doğru söylüyordur, yani araç üretim esnasında 17 jant ile sipariş verilmiş o şekilde gelmiştir.. Yok ben kesin emin olmak istiyorum derseniz., kullanım klavuzunun olduğu deri çantanın içinde servis bakım kitapçığı olur., o servis bakım kitapçığının ilk sayfasını açtığınızda aracınıza özel donanımlara ve opsiyonların yazılı olduğu bir araç bilgi etiketi yapıştırılmıştır., Servis bakım kitapçığına yapıştırılan o etiketteki 3 haneli kodların her biri aracın özelliklerini ve donanımlarını ifade eder., o 3 haneli kodları şu siteye tek tek girerek  http://vag-codes.info/ aracın mevcut jantının fabrikasyon montaj mı yoksa sonradan keyfe keder eski sahibi tarafından mı takılmış öğrene bilirsiniz.. Diğer alternatif stepne havuzuna da ikinci bir "araç bilgi etiketi" yapıştırılmıştır., Ancak bazı araçlarda stepne havuzundaki araç bilgi etiketi yırtılmış olabiliyor veya kaybolmuş olabiliyor..

Tekrarlıyorum; araç fabrikadan çıktığında sipariş esnasında seçilen motor seçeneği ve yine seçilen jant seçeneğine göre o etiket yapıştırılır.., O etiket keyfe keder yapıştırılmıyor.!! Etikette 16-17 ayrımı yazmamasını dikkate almayınız., VW yazmıyor ama X marka başka bir üretici 16-17 ayrımı yaparak yazmış olabilir buna takılmayın.,

Bakın paylaştığınız resimdeki etiketin sağ tarafında 5G0 ile başlayan parça kodu var., o parça kodu etiketin parça kodudur., Ama benim aracın etiketinde yazan koda baksak o kod farklıdır., Servis veya üretici gerektiğinde o etikentin koduyla zaten ihtiyacı olan bilgiye ulaşabilir zaten bunu gerek kalmadan aracın şasi numarasından tüm bilgilerine ulaşır.,

İlave not: Ayrıca lastik basınçlarını ayarlarken lastiklerin ısınmamış ve yol yapmamış olarak yani soğuk lastiklere göre yapmalısınız., Etikette yazan değerler soğuk lastiklere basılması gereken değerlerdir., Lastikler sıcak iken hava ayarı yapılcak ise 3-4psi fazladan vurmanız gerekir çünkü yol yapmış sıcak lastiğin içindeki hava basınçcı düşer..

Örneğin Mercedes bir aracın lastik basınç etiketine baktığınızda etiketin daha detaylı olduğunu görürsünüz;

-Aracın ilk çalışma anından geçen süre 2-3km 'den fazla yol yapılmamış ve 60-70km hızı aşmamış sıcak lastiklere etiket değerlerinden 1-2 psi fazla hava vurulmasını,

-Aracın ilk çalışma anından geçen sürede yol yapmış, 80-120km gibi hızlara veya daha yüksek hızlara çıkılmışsa ve lastik hava ayarı yapılacak ise; etiket değerlerinden 3-4psi fazla hava vurulmasını önerir., Zaten doğrusu da budur..!!

 
@niclayt Araç bilgi etiketi hakkında şu konudan bakarsanız nasıl bişey olduğu hakkında size fikir verecektir; (örnek resim)




 

Motor ağırlıkları ne kadar oynayabilir hocam ? Yani 1.2 ile 1.4 arasında 200kg motor farkı olabilir mi ?  Golfleri incelediğimde 2.0 hariç diğerlerinde toplam araç ağırlığı sanırım 50-100 kg oynuyor...

stepne dahil 17" madrid mevcut. 

Aracı aldığım arkadaş; Araç comf. ama hemen hemen Allstar donanımlı olarak sipariş verdik demişti. (geri görüş kamera, led farlar ve katlanır aynalar yok)   Sunroof dahil bir çok özellik aracımda mevcut hocam.   

Şimdi bu durumda jant sonradan mı takılmış oluyor, fabrikadan mı 17"le çıkmış oluyor onu nasıl anlarım ?  Daha dorusu fabrikadan araç çıkarken üzerindeki 17"e göremi etiketi bastı yoksa standart 16"mi etiket onu nasıl anlayabiliriz ?  Etikette 16-17 ayrımı yok :/    
Motor ağırlıkları arasında hafife alınmyacak kadar farklar vardır., Örneğin benim 1.6 TDI Highline aracım 1321kg. (dizel araç her zaman daha ağır olur)., Manuel şanzıman ile DSG şanzıman arasında her zaman ağırlık farkları olur., Otomatik şanzımanlar doğal olarak daha ağır olurlar..

Ayrıca araç sıvıları hafife alınmayacak kadar ağırlığa etki eder.,

Sizin 1.2 TSI aracınız için konuşucak olursak;

-motor yağı kapasitesi 4 litre

-soğutma suyu antifirizi 6-7 litre

-şanzıman yağı ortalama 2-3 litre (aracın manuel/dsg olmasına göre değişir)

-cam suyu far yıkama olmayan araçlarda 3 litre, far yıkamalı araçlarda 5-6 litre

-fren hidroliği 1,5-2 litre

-difransiyel yağı net ne kadardır bunu servis bile ezbere bilemez sistemden EPC kataloğuna bakarak öğrenilebilir

-Yakıt deposu 50 litre + 5 litre yedek yakıt deposu (bazı arkadaşlar depoyu full 'lerken o +5 litrelik yedek yakıt deposunu da doldururlar ama o 5 litrelik ayrılan rezerv sıcak havada benzinin genleşmesi sonucu taşmasını önlemek amacıyla konmuştur., bunu dikkate almayıp o +5 litrelik bölümünde doldurulması ciddi tehlike arz eder..)

Bu saydığım sıvılar kafandan 65-70 kg. ağırlık demek..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt