Golf 8 Alternatör/Akü arızası


Katılım
20 Eki 2024
Mesajlar
10
Tepkime puanı
11
Konum
Ankara/Hatay
İsim
Mehmet
Araç
Golf 8 Style 1.0eTSI
Merhabalar, ben bir 2021 Golf 8 1.0eTsi kullanıcısıyım. Birkaç gün önce 12V akü uyarısı almaya başladım arıza açıklamasında sürüş işletiminde şarj edin vb. diyordu belli bir yerden sonra bu 48v akü besleme sorunu gibi bir uyarıya dönüştü ama yaklaşık 10 dakikalık bir sürüşten sonra kayboluyordu. Bir sonraki gün ise alternatör arızası vererek aracı kullanmayınız açıklamalı bir arıza çıktı. Aracımı son bir haftadır her sabah çalıştırdığımda direksiyon ısıtma ve koltuk ısıtma açarak kullandım bundan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Ertesi gün aracımı Ankara Arca'ya götürdüm (ertesi gün uyarı sönmüştü) aküyü 8-12 saat gibi bir süre şarj edip beni ertesi gün bilgilendireceklerini söylediler fakat arabayı bıraktıktan tam 2 saat sonra telefonumdaki volkswagen uygulamasına "Ek Onarım İhtiyacı" adı altında 112bin liralık fatura yansıtıldı akü ve alternatör değişimi için. Ben sorunun bu kadar büyük olduğunu düşünmüyorum, muhtemelen parçayı değiştir sorun çözülsün gibi bir politikaları var ayrıca parçalar dışarda orjinal bir şekilde 40bin tlye bulunabiliyor 2-3 kat işçilik ücreti alıyorlar sanırım anlamadım. Sorunu daha önce yaşayan veya çözüm önerisi olan bilgilendirirse sevinirim.

Edit: Parça dışarda bulunamıyor ve servis dışında yazılımsal destek verilmesinin mümkün olmadığını öğrendim yani parça değişimi durumunda yetkili servise mahkumsunuz. Ben sorunun aküden kaynaklı olduğunu düşünüp bir oto elektrikçiye gittim, akünün ömrünün bittiğini ve berbat durumda olduğunu söylediler ardından yeni bir 60ah EFB akü taktık ve test yaptık söylediklerine göre alternatör gayet sağlıklı çalışıyormuş akım seviyeleri olması gerektiği gibiymiş. Neredeyse 1 yıldır devamlı kullanıyorum bir arıza yaşamadım o günden beri. Akünün ömrü bitmeye yakın bu tarz besleme arızaları verebiliyor, eğer sorgulamayıp servisi dinleseydim sapasağlam alternatörden ve 112bin tlden olacaktım, çözüm odaklı değil de sömürü odaklı çalıştıklarını bir kez daha anlamış oldum. Arızayı yaşadığımda 37-38bin kmdeydi araç şu an 54bin kmde.
 
Son düzenleme:

Hayır hocam çözemedim gaziantep te yaşıyorum havalar son 1 haftadır soğudu ve bugün 3-4 kez şehir içinde arabayı ilk çalıştırmam da uyarıyı gördüm 2-3 km sonra sönüyor sorun değil araç yürüyor. Bunun üzerine bugün 17:00 gibi servisi aradım aküyü sordum 59 amperlik var elimiz de büyük ihtimal markası varta efb dedi onu takarız 10 bin küsür dedi iskonto filan indirim yaparız 9 civarına gelir dedi.(Önceki aracım dizel golf 7,5 a serviste akü taktırdığımda bana seçenek sunmuşlardı bir kendi akümüz var bir de daha kaliteli mall marka akü bu daha iyi daha pahlı demişlerdi ben de mall aküyü taktırmıştım). Şimdi sadece 59 var ve başka akü yok diyorlar takamayız diyorlar. Neyse Durumu anlattım yıllık bakıma gittiğimde akü ölçümü yapıldı daha önce akü sağlam dediler dedim o zaman gelip bir daha ölçüm yaptırın dedi. Ben de dedim ki diyelim ki aküyü değiştim uyarıyı yine aldım ne yapabiliriz dedim önce iyi bir araştırma yapılsın uyarıyı neden aldığınıza dair dedi.Forum da çoğu arkadaş 70 lik varta taktırmış ama servis biz 59 luktan başka takmayız diyor paramın çöp olmasından korkuyorum.
 
Upvote 0

Hocam bu Varta efb N60 akü servisin 59 amperlik büyük ihtimal markası vartadır üzerindeki orjinal aküyü takarız dediği akü mü?
 
Upvote 0
Selam kıymetli golfdaşlarım konu ile ilgili yaşadığım deneyimi paylaşmak için aranıza katıldım.
Aracım 2022 model şu anda 50 bin km’de. Geçen kış 12 V beslemesi şu anda kısıtlı uyarısı almıştım. Aracı servise götürdüm. Akü ölçümü yaptılar. Aküyü şarj edelim dediler. 1 gün şarj ettiler sonra tam şarj olmamış deyip bir süre daha beklettiler. Velhasıl araç serviste 2 gün yattı. Sonucunda bana bin liraya yakın bir işçilik (şarj etme) masrafı çıkarmak suretiyle aracı teslim ettiler. Bir süre bu sayede uyarı almadan aracı kullandım. Yakın zamanda havaların da soğuması ile birlikte aynı uyarıyı vermeye başladı.Ben de akü şarj olsun diye biraz aracı sürdüm, frene daha çok basmaya çalıştım, start stopu devre dışı bıraktım filan. Ama ne kadar sürersem süreyim araç bir gün otoparkta beklese tekrar uyarı çıkıyor. Yani akü şarjı tutamıyordu. Ben de tekrar servise gitmek yerine konuyu biraz araştırayım dedim. Bu forumdan bayağı bir bilgi edindim. Anladığım kadarıyla 12V akü zayıfladığı için alternatör daha çok çalışıyor. Araç da bu durumu bize uyarı veriyor. Aslında akü bu haliyle uzun süre kullanılmaya devam edilebilir ama alternatöre yük bindiği için ve alternatör maliyeti de yüksek olduğu için aküyü değiştirmek mantıklı geliyor. Bendeki akü zaten 3 yıllıktı. Servise gidip saatlerce bekleyip bir ton prosedür saçmalıkla uğraşacağıma önerilen varta efb n60 aküyü direkt olarak taktırmaya karar verdim. Akü zaten 4700 lira yani iki depo benzin parası. Bayisine götürdüm ölçüm bile yaptırmadım. Direkt olarak bu aküyü taktırdım Araç çiçek gibi oldu ne uyarı var ne bir şey. 15 dakkada taktılar ayar filan bir şey de yapmadılar. Koltuk ısıtma direksiyon ısıtma her şeyi açıyorum. Kısa mesafe de kullanıyorum hiçbir sorun yok. Buradan bilgi ve tecrübe paylaşan arkadaşlara teşekkür ediyorum. Sevgiler,selamlar…
 
Upvote 0
@krossingover Ben de randevu oluşturdum yarın sabah serviste değişim yapacam ölçüm yaparız filan dediler ama yok dedim direk akü değişimi yapacam dedim inş servisin takacağı 59 amperlik orjinal akü uyarı sorununu çözer
 
Upvote 0
@krossingover Ben de randevu oluşturdum yarın sabah serviste değişim yapacam ölçüm yaparız filan dediler ama yok dedim direk akü değişimi yapacam dedim inş servisin takacağı 59 amperlik orjinal akü uyarı sorununu çözer
Serviste ne kadar hocam akü direkt varta bayisinde daha ucuza ve daha pratik şekilde taktırabilirsiniz. 59 yerine 60 olacak bir şey değişmiyor
 
Upvote 0
Selam kıymetli golfdaşlarım konu ile ilgili yaşadığım deneyimi paylaşmak için aranıza katıldım.
Aracım 2022 model şu anda 50 bin km’de. Geçen kış 12 V beslemesi şu anda kısıtlı uyarısı almıştım. Aracı servise götürdüm. Akü ölçümü yaptılar. Aküyü şarj edelim dediler. 1 gün şarj ettiler sonra tam şarj olmamış deyip bir süre daha beklettiler. Velhasıl araç serviste 2 gün yattı. Sonucunda bana bin liraya yakın bir işçilik (şarj etme) masrafı çıkarmak suretiyle aracı teslim ettiler. Bir süre bu sayede uyarı almadan aracı kullandım. Yakın zamanda havaların da soğuması ile birlikte aynı uyarıyı vermeye başladı.Ben de akü şarj olsun diye biraz aracı sürdüm, frene daha çok basmaya çalıştım, start stopu devre dışı bıraktım filan. Ama ne kadar sürersem süreyim araç bir gün otoparkta beklese tekrar uyarı çıkıyor. Yani akü şarjı tutamıyordu. Ben de tekrar servise gitmek yerine konuyu biraz araştırayım dedim. Bu forumdan bayağı bir bilgi edindim. Anladığım kadarıyla 12V akü zayıfladığı için alternatör daha çok çalışıyor. Araç da bu durumu bize uyarı veriyor. Aslında akü bu haliyle uzun süre kullanılmaya devam edilebilir ama alternatöre yük bindiği için ve alternatör maliyeti de yüksek olduğu için aküyü değiştirmek mantıklı geliyor. Bendeki akü zaten 3 yıllıktı. Servise gidip saatlerce bekleyip bir ton prosedür saçmalıkla uğraşacağıma önerilen varta efb n60 aküyü direkt olarak taktırmaya karar verdim. Akü zaten 4700 lira yani iki depo benzin parası. Bayisine götürdüm ölçüm bile yaptırmadım. Direkt olarak bu aküyü taktırdım Araç çiçek gibi oldu ne uyarı var ne bir şey. 15 dakkada taktılar ayar filan bir şey de yapmadılar. Koltuk ısıtma direksiyon ısıtma her şeyi açıyorum. Kısa mesafe de kullanıyorum hiçbir sorun yok. Buradan bilgi ve tecrübe paylaşan arkadaşlara teşekkür ediyorum. Sevgiler,selamlar…
Wag grubu araçlarda akü adaptasyonu gerekiyor. Kısa vadede olmasa da ilerde sorun yaşatabilir.
 
Upvote 0
Hocam 8-9 civarıdır dedi dışarda 5 filan dır ama akü adaptasyonu için mecbur gidecem yapacak birşey yok
 
Upvote 0
Hocam 8-9 civarıdır dedi dışarda 5 filan dır ama akü adaptasyonu için mecbur gidecem yapacak birşey yok
59 ah efb orjinal akü ,60 ah varta n60 efb .Ne değişti ki adaptasyon gereksin ha efb yerine agm akü,60 ah yerine 72 ah bir akü takılmış olsa bir mantığı var alternatör bu bilgiyi kullanmalı deriz gerisi hikaye. 9 ay önce n60 efb taktım hiçbişey yaptırmadım ne sorunu yaşamalıyım mesela?Paranızı hayır işinde kullanın oraya buraya kaptırmayın
 
Upvote 0
59 ah efb orjinal akü ,60 ah varta n60 efb .Ne değişti ki adaptasyon gereksin ha efb yerine agm akü,60 ah yerine 72 ah bir akü takılmış olsa bir mantığı var alternatör bu bilgiyi kullanmalı deriz gerisi hikaye. 9 ay önce n60 efb taktım hiçbişey yaptırmadım ne sorunu yaşamalıyım mesela?Paranızı hayır işinde kullanın oraya buraya kaptırmayın
Değişen şu oluyor,

akü 59-59 ah veya 59-60 ah aynı değerlerde olsa bile kodlama ile aküyü tanıttığınız zaman sistem yeni bir akü taktığınızı anlayıp (şarj döngüsünü) taze aküye göre ayarlar.
 
Upvote 0
Değişen şu oluyor,

akü 59-59 ah veya 59-60 ah aynı değerlerde olsa bile kodlama ile aküyü tanıttığınız zaman sistem yeni bir akü taktığınızı anlayıp (şarj döngüsünü) taze aküye göre ayarlar.
Kaynak? Mesela ben akümü söküp evde şarj ediyorum onuda anlayıp şarj döngü mü sıfırlıyor mu?
 
Upvote 0
Kaynak? Mesela ben akümü söküp evde şarj ediyorum onuda anlayıp şarj döngü mü sıfırlıyor mu?
Selam,
Zamanında yetkili servislerde görüştüğüm formenler (atölyedeki en yetkin kişi / usta başı) söylemleri bu şekilde,

Yabancı VAG forumlarında da özellikle battery coding alanında uzmanlaşmış forumlarda bu şekilde yapılması tavsiye ediliyor, aksini söyleyen bir uzman görmedim ancak bu kadar basit bir işlem için de TSB dosyasını inceleme gereği duymadım :) yalnızca 2dk. sürecek basit bir işlem.
 
Upvote 0

Selam,
Zamanında yetkili servislerde görüştüğüm formenler (atölyedeki en yetkin kişi / usta başı) söylemleri bu şekilde,

Yabancı VAG forumlarında da özellikle battery coding alanında uzmanlaşmış forumlarda bu şekilde yapılması tavsiye ediliyor, aksini söyleyen bir uzman görmedim ancak bu kadar basit bir işlem için de TSB dosyasını inceleme gereği duymadım :) yalnızca 2dk. sürecek basit bir işlem.
Selam.Benim atölyedeki (ev) en etkin kişi olarak analitik düşünüp araştırıp kararlar alıyorum .Bakım ve tamirleri kendim yapıyorum elimden geldiğince ,satarken ''servis bakımlı'' yazmak gibi bir endişem hiç olmadı mesela ,doğru bilgi ile donanmış usta başım üstüne fakat çoğunun bi halt bilmediğini de göz ardı etmemek gerektiği kanaatindeyim.
 
Upvote 0

Geri
Üst