Golf 8 Alternatör/Akü arızası


Katılım
20 Eki 2024
Mesajlar
10
Tepkime puanı
13
Konum
Ankara/Hatay
İsim
Mehmet
Araç
Golf 8 Style 1.0eTSI
Merhabalar, ben bir 2021 Golf 8 1.0eTsi kullanıcısıyım. Birkaç gün önce 12V akü uyarısı almaya başladım arıza açıklamasında sürüş işletiminde şarj edin vb. diyordu belli bir yerden sonra bu 48v akü besleme sorunu gibi bir uyarıya dönüştü ama yaklaşık 10 dakikalık bir sürüşten sonra kayboluyordu. Bir sonraki gün ise alternatör arızası vererek aracı kullanmayınız açıklamalı bir arıza çıktı. Aracımı son bir haftadır her sabah çalıştırdığımda direksiyon ısıtma ve koltuk ısıtma açarak kullandım bundan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Ertesi gün aracımı Ankara Arca'ya götürdüm (ertesi gün uyarı sönmüştü) aküyü 8-12 saat gibi bir süre şarj edip beni ertesi gün bilgilendireceklerini söylediler fakat arabayı bıraktıktan tam 2 saat sonra telefonumdaki volkswagen uygulamasına "Ek Onarım İhtiyacı" adı altında 112bin liralık fatura yansıtıldı akü ve alternatör değişimi için. Ben sorunun bu kadar büyük olduğunu düşünmüyorum, muhtemelen parçayı değiştir sorun çözülsün gibi bir politikaları var ayrıca parçalar dışarda orjinal bir şekilde 40bin tlye bulunabiliyor 2-3 kat işçilik ücreti alıyorlar sanırım anlamadım. Sorunu daha önce yaşayan veya çözüm önerisi olan bilgilendirirse sevinirim.

Edit: Parça dışarda bulunamıyor ve servis dışında yazılımsal destek verilmesinin mümkün olmadığını öğrendim yani parça değişimi durumunda yetkili servise mahkumsunuz. Ben sorunun aküden kaynaklı olduğunu düşünüp bir oto elektrikçiye gittim, akünün ömrünün bittiğini ve berbat durumda olduğunu söylediler ardından yeni bir 60ah EFB akü taktık ve test yaptık söylediklerine göre alternatör gayet sağlıklı çalışıyormuş akım seviyeleri olması gerektiği gibiymiş. Neredeyse 1 yıldır devamlı kullanıyorum bir arıza yaşamadım o günden beri. Akünün ömrü bitmeye yakın bu tarz besleme arızaları verebiliyor, eğer sorgulamayıp servisi dinleseydim sapasağlam alternatörden ve 112bin tlden olacaktım, çözüm odaklı değil de sömürü odaklı çalıştıklarını bir kez daha anlamış oldum. Arızayı yaşadığımda 37-38bin kmdeydi araç şu an 54bin kmde.
 
Son düzenleme:

Anladım hocam, inşallah almazsınız da :) Ben de değiştim bu öğleden önce. Aynı şekilde varta bayisinde taktırdım, kodlama vs. yapılmadı. Araç çalışırken değiştirdiler. Hiç hata falan vermedi. 4500 tl ödedim. Umarım bende de tekrarlamaz :) 2023 benim aracım, 2 senede akü biter mi anlam veremedim. Km modeline göre biraz yüksek, 67 binde. Onun etkisi sanırım. Sizin araç kaç modeldi ve km'si neydi?
Hocam km ile de alakalı demek ki çünkü benim 2021, 61500 civarı değiştirdim sanırım. Buradan sanırım "60.000 km kadar dayanıyor" çıkarımı yapılabilir :) Güle güle kullanın yeni akünüzü.
 
Upvote 0

Hocam km ile de alakalı demek ki çünkü benim 2021, 61500 civarı değiştirdim sanırım. Buradan sanırım "60.000 km kadar dayanıyor" çıkarımı yapılabilir :) Güle güle kullanın yeni akünüzü.
Doğru tespit! ben de 60.000 km bakımında değiştirdim. ama 55.000 de değiştirsem olurdu.
 
Upvote 0
Merhabalar, ben bir 2021 Golf 8 1.0eTsi kullanıcısıyım. Birkaç gün önce 12V akü uyarısı almaya başladım arıza açıklamasında sürüş işletiminde şarj edin vb. diyordu belli bir yerden sonra bu 48v akü besleme sorunu gibi bir uyarıya dönüştü ama yaklaşık 10 dakikalık bir sürüşten sonra kayboluyordu. Bir sonraki gün ise alternatör arızası vererek aracı kullanmayınız açıklamalı bir arıza çıktı. Aracımı son bir haftadır her sabah çalıştırdığımda direksiyon ısıtma ve koltuk ısıtma açarak kullandım bundan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Ertesi gün aracımı Ankara Arca'ya götürdüm (ertesi gün uyarı sönmüştü) aküyü 8-12 saat gibi bir süre şarj edip beni ertesi gün bilgilendireceklerini söylediler fakat arabayı bıraktıktan tam 2 saat sonra telefonumdaki volkswagen uygulamasına "Ek Onarım İhtiyacı" adı altında 112bin liralık fatura yansıtıldı akü ve alternatör değişimi için. Ben sorunun bu kadar büyük olduğunu düşünmüyorum, muhtemelen parçayı değiştir sorun çözülsün gibi bir politikaları var ayrıca parçalar dışarda orjinal bir şekilde 40bin tlye bulunabiliyor 2-3 kat işçilik ücreti alıyorlar sanırım anlamadım. Sorunu daha önce yaşayan veya çözüm önerisi olan bilgilendirirse sevinirim.

Edit: Parça dışarda bulunamıyor ve servis dışında yazılımsal destek verilmesinin mümkün olmadığını öğrendim yani parça değişimi durumunda yetkili servise mahkumsunuz. Ben sorunun aküden kaynaklı olduğunu düşünüp bir oto elektrikçiye gittim, yeni akü taktırdım ardından test yaptılar söylediklerine göre alternatör sağlıklı çalışıyormuş akım seviyeleri olması gerektiği gibiymiş. 7-8 aydır devamlı kullanıyorum bir arıza yaşamadım o günden beri. Bazı arkadaşlar ilk yıl ya da çok düşük kilometrede yaşamış, aracı çalışmayanlar olmuş. Benim başıma geldiğinde 37-38bin kmdeydi şu an 46bin km.
Aküsü biten ve alternatör arızası yakan araca 112 bin masraf çıkardılar siz akü değiştirdiniz sadece ve sorun gitti mi doğru mu anladım yoksa bir şeyleri atlıyor muyum
 
Upvote 0
Aküsü biten ve alternatör arızası yakan araca 112 bin masraf çıkardılar siz akü değiştirdiniz sadece ve sorun gitti mi doğru mu anladım yoksa bir şeyleri atlıyor muyum
Başlığı açan arkadaş en son 2024'te cevap yazmış hocam. Aracı da sattı muhtemelen, bi daha foruma gireceğini sanmıyorum :) Evet anladığınız gibi oldu. Servis alternatörü değişmesini önermiş sadece, kesin değişecek dememiş yani. Yerse yaptılar bi bakıma.
 
Upvote 0
Aküsü biten ve alternatör arızası yakan araca 112 bin masraf çıkardılar siz akü değiştirdiniz sadece ve sorun gitti mi doğru mu anladım yoksa bir şeyleri atlıyor muyum
Bende zaten alternatör arızası oluşmamıştı, sadece 12V hatası veriyordu, akü değiştirdim, bir daha vermedi.
 
Upvote 0
Başlığı açan arkadaş en son 2024'te cevap yazmış hocam. Aracı da sattı muhtemelen, bi daha foruma gireceğini sanmıyorum :) Evet anladığınız gibi oldu. Servis alternatörü değişmesini önermiş sadece, kesin değişecek dememiş yani. Yerse yaptılar bi bakıma.
Ben de bugün devrettim arabamı, teşekkürler herkese. :)
 
Upvote 0
Aküsü biten ve alternatör arızası yakan araca 112 bin masraf çıkardılar siz akü değiştirdiniz sadece ve sorun gitti mi doğru mu anladım yoksa bir şeyleri atlıyor muy@

Başlığı açan arkadaş en son 2024'te cevap yazmış hocam. Aracı da sattı muhtemelen, bi daha foruma gireceğini sanmıyorum :) Evet anladığınız gibi oldu. Servis alternatörü değişmesini önermiş sadece, kesin değişecek dememiş yani. Yerse yaptılar bi bakıma.
Araç hala bende severek kullanıyorum :) sonrasında bir problemle karşılaşmadım tam olarak arkadaşın dediği gibi oldu iyi ki gidip bayiye o parayı bayılmamışım. @bf417
 
Upvote 0
Araç hala bende severek kullanıyorum :) sonrasında bir problemle karşılaşmadım tam olarak arkadaşın dediği gibi oldu iyi ki gidip bayiye o parayı bayılmamışım. @bf417
Ne mutlu size valla hocam ben tırsarak kullanıyorum 😁
Ben de bugün devrettim arabamı, teşekkürler herkese. :)
Hocam hayırlı olsun öncelikle. Aracınız kaç modeldi, hangi paketti, km falan neydi hata/boya durumu falan ve kaça gitti? Piyasa nedir şu an bilgilendirici olur en azından. Bir de hangi model düşünüyorsunuz bi sonraki aracınızı?
 
Upvote 0
Merhabalar arkadaşlar daha önce den 1.6 tdi 2018 model golften ne yazık ki 2022 1.5 etsi style paket golfe geçtim aracımı alırken ve bu genel kronik sorunları iyice araştırdım gerek youtube gerekse bu forum üzerinden ve gerekse servis üzerinden bilgi edinmeye ve karşıma çıkacak sorunlara karşı herşeyi göze alıp aracımı bir doktor dan 2 ay önce aldım
Aracımın bakımları 1 kez yetkili bayide sonrasında özel serviste yaptırılmıştı.
Aracım şu an da 45 binde . aldıktan sonra genelde ilçede günlük 5-10 km şeklinde kullanmaya başladım ve sonrasında 12v besleme yetersiz gibi uyarı aldım neyse ben de yetkili servis te tanıdık olduğu için aradım ve aracı dışarda yaptırmaktansa ileride bu alternatör denilen parçanın değişimide göz önünde bulundurarak aracımı hem yıllık bakımının gelmesi hem de 12v akü uyarısı nedeni ile servise götürdüm.
Aracımın bakımları yapıldı ve tekrardan iyi niyet garanti kapsamına alınması için rica ettim servis de 1 bakım daha getirin ve biz mail atalım onu genel merkez belirler dedi 12 v ile bir sorun olmadığını akünün testi yapıldığını ve sorun gözükmediğini ifade ettiler ve yazılım güncel değilmiş son yazılımı yükleyip 10 k ya yakın para ödeyip ayrıldım.
Daha sonrasında 12v hatasını 3-4 kez daha aldım ama golfün bu ekranının gelmemesi ekranlardaki yazılım hatasının olduğu vb. Kronik sorunlardandır diye pek üzerine düşmedim. Aracı Servisten bakımdan sonra alırkende bu alternatör probleminin daha çok 1.0 etsi larda değiştiklerini ve 1.5 150 lik motorlarda pek karşılamadıklarını ha yine değişir ama bu km de değilde belki 100-130 binde olabilir demişti gaziantep yetkili servisi
Aracım dünde nereye elim değdi veya değmedi algılamadım ama side asist şu anda hizmet dışı diye bir uyarı verdi nedir ne değildir veya bu akü olayını serviste çözmek istiyorum can sıkmaya ve korkmaya başlamadım desem yalan olur servisteki arkadaşların çoğu da bilgisiz yardımlarınız ve önerileriniz için şimdiden tşk ler
 
Upvote 0
Ben olsam aküyü değiştirirdim ilk olarak efb aküler normalden kısa ömürlü görünüyor kullanıcı dönüşlerinden sonrasında takip..Akü alırken de rafta maksimum 6 ay kalmış olmalı sülfatlaşma riskine karşı
 
Upvote 0
Servise söyledim böyle böyle uyarı gördüm diye baktık ve aküyü ölçtük değerler iyi masrafa gerek yok dedi değişmeyelim dedi servisten sonra 2-3 hafta almadım sonrasında aracı aldıktan sonra toplamda 10 kez rahat almışımdır uyarıyı.
O da nasıl olmuştur mesela ilçe de sabah işe gittim market manav yaptım 5-10 km dolaştım akşam eve geldim.uyarı yok. Ama birşey lazım oldu çıkmam gerek arabayı çalıştırcam araba soğumamış daha star-stop a basıyorum tak 12v uyarısı ekranda sonrasında 1 dk geçmeden sönüyor
Benim korkum ileride daha büyük bir sorun alternatör gibi onu çıkarıp yolda bırakmasından korkuyorum
 
Upvote 0
Servise söyledim böyle böyle uyarı gördüm diye baktık ve aküyü ölçtük değerler iyi masrafa gerek yok dedi değişmeyelim dedi servisten sonra 2-3 hafta almadım sonrasında aracı aldıktan sonra toplamda 10 kez rahat almışımdır uyarıyı.
O da nasıl olmuştur mesela ilçe de sabah işe gittim market manav yaptım 5-10 km dolaştım akşam eve geldim.uyarı yok. Ama birşey lazım oldu çıkmam gerek arabayı çalıştırcam araba soğumamış daha star-stop a basıyorum tak 12v uyarısı ekranda sonrasında 1 dk geçmeden sönüyor
Benim korkum ileride daha büyük bir sorun alternatör gibi onu çıkarıp yolda bırakmasından korkuyorum
Merhaba,
Tavsiyem kimseye kulak asmadan aküyü değiştirmeniz. muhtemelen uyarı sorunlarınızdan kurtulacaksınız :)
 
Upvote 0

Merhabalar arkadaşlar daha önce den 1.6 tdi 2018 model golften ne yazık ki 2022 1.5 etsi style paket golfe geçtim aracımı alırken ve bu genel kronik sorunları iyice araştırdım gerek youtube gerekse bu forum üzerinden ve gerekse servis üzerinden bilgi edinmeye ve karşıma çıkacak sorunlara karşı herşeyi göze alıp aracımı bir doktor dan 2 ay önce aldım
Aracımın bakımları 1 kez yetkili bayide sonrasında özel serviste yaptırılmıştı.
Aracım şu an da 45 binde . aldıktan sonra genelde ilçede günlük 5-10 km şeklinde kullanmaya başladım ve sonrasında 12v besleme yetersiz gibi uyarı aldım neyse ben de yetkili servis te tanıdık olduğu için aradım ve aracı dışarda yaptırmaktansa ileride bu alternatör denilen parçanın değişimide göz önünde bulundurarak aracımı hem yıllık bakımının gelmesi hem de 12v akü uyarısı nedeni ile servise götürdüm.
Aracımın bakımları yapıldı ve tekrardan iyi niyet garanti kapsamına alınması için rica ettim servis de 1 bakım daha getirin ve biz mail atalım onu genel merkez belirler dedi 12 v ile bir sorun olmadığını akünün testi yapıldığını ve sorun gözükmediğini ifade ettiler ve yazılım güncel değilmiş son yazılımı yükleyip 10 k ya yakın para ödeyip ayrıldım.
Daha sonrasında 12v hatasını 3-4 kez daha aldım ama golfün bu ekranının gelmemesi ekranlardaki yazılım hatasının olduğu vb. Kronik sorunlardandır diye pek üzerine düşmedim. Aracı Servisten bakımdan sonra alırkende bu alternatör probleminin daha çok 1.0 etsi larda değiştiklerini ve 1.5 150 lik motorlarda pek karşılamadıklarını ha yine değişir ama bu km de değilde belki 100-130 binde olabilir demişti gaziantep yetkili servisi
Aracım dünde nereye elim değdi veya değmedi algılamadım ama side asist şu anda hizmet dışı diye bir uyarı verdi nedir ne değildir veya bu akü olayını serviste çözmek istiyorum can sıkmaya ve korkmaya başlamadım desem yalan olur servisteki arkadaşların çoğu da bilgisiz yardımlarınız ve önerileriniz için şimdiden tşk ler
Çözüm basit, hiç vakit kaybetmeden Varta efb N60 akü taktırın. Konuyu okudunuz mu bilmiyorum ama aynı durum yakın zamanda benim de başıma geldi. Dışarda 4.500 tl'ye değiştim. Servis 10k civarı para ister diye düşünüyorum. Bence serviste değişmeye gerek yok ama siz bilirsiniz. Bir an önce değişin yeterki. Bu arada side-assist araç kirliyken ya da hava yağmurluyken devre dışı kalır genelde, konuyla direkt bağlantısı olmayabilir yani.
 
Upvote 0

Geri
Üst