Golf 8 Alternatör/Akü arızası


Katılım
20 Eki 2024
Mesajlar
9
Tepkime puanı
7
Konum
Ankara/Hatay
İsim
Mehmet
Araç
Golf 8 Style 1.0eTSI
Merhabalar, ben bir 2021 Golf 8 1.0eTsi kullanıcısıyım. Birkaç gün önce 12V akü uyarısı almaya başladım arıza açıklamasında sürüş işletiminde şarj edin vb. diyordu belli bir yerden sonra bu 48v akü besleme sorunu gibi bir uyarıya dönüştü ama yaklaşık 10 dakikalık bir sürüşten sonra kayboluyordu. Bir sonraki gün ise alternatör arızası vererek aracı kullanmayınız açıklamalı bir arıza çıktı. Aracımı son bir haftadır her sabah çalıştırdığımda direksiyon ısıtma ve koltuk ısıtma açarak kullandım bundan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Ertesi gün aracımı Ankara Arca'ya götürdüm (ertesi gün uyarı sönmüştü) aküyü 8-12 saat gibi bir süre şarj edip beni ertesi gün bilgilendireceklerini söylediler fakat arabayı bıraktıktan tam 2 saat sonra telefonumdaki volkswagen uygulamasına "Ek Onarım İhtiyacı" adı altında 112bin liralık fatura yansıtıldı akü ve alternatör değişimi için. Ben sorunun bu kadar büyük olduğunu düşünmüyorum, muhtemelen parçayı değiştir sorun çözülsün gibi bir politikaları var ayrıca parçalar dışarda orjinal bir şekilde 40bin tlye bulunabiliyor 2-3 kat işçilik ücreti alıyorlar sanırım anlamadım. Sorunu daha önce yaşayan veya çözüm önerisi olan bilgilendirirse sevinirim.

Edit: Parça dışarda bulunamıyor ve servis dışında yazılımsal destek verilmesinin mümkün olmadığını öğrendim yani parça değişimi durumunda yetkili servise mahkumsunuz. Ben sorunun aküden kaynaklı olduğunu düşünüp bir oto elektrikçiye gittim, yeni akü taktırdım ardından test yaptılar söylediklerine göre alternatör sağlıklı çalışıyormuş akım seviyeleri olması gerektiği gibiymiş. 7-8 aydır devamlı kullanıyorum bir arıza yaşamadım o günden beri. Bazı arkadaşlar ilk yıl ya da çok düşük kilometrede yaşamış, aracı çalışmayanlar olmuş. Benim başıma geldiğinde 37-38bin kmdeydi şu an 46bin km.
 
Son düzenleme:

Hocam bu saydığın arızaların hiçbirini istemiyorsan alacağın araç belli golf 8.5 impression Altanatör arızası yok çünkü e tsi değil vites kolu arızası yok çünkü manuel diğer arızaların hiçbirine rastlamadım altı aydır ben de bunları düşünerek manuel aldım e tsi olmasaydı otomatik alabilirdim ama bu kadar para verdikten sonra bir de Alternatör arızası ile uğraşamam altı aydır kullanıyorum memnunum araçtan
Geçen yıl 7.5 highline 1.5 TSI aracım vardı. İhtiyaçtan satmıştım. Muhtemelen yine aynısından veya 1.4 TSI alırım. Otomatik bakıyorum hocam. Donanım zenginliğinden ötürü Golf 8 düşünüyordum ama çok fazla kroniği var. Golf 7 bu kadar problemli değildi. Dolu dolu Golf 7.5 denk getirirsem yine alacağım. Önceki sahip olduğum Golf 7.5 epey dolu opsiyonlu bi arabaydı.
 
Upvote 0

Geçen yıl 7.5 highline 1.5 TSI aracım vardı. İhtiyaçtan satmıştım. Muhtemelen yine aynısından veya 1.4 TSI alırım. Otomatik bakıyorum hocam. Donanım zenginliğinden ötürü Golf 8 düşünüyordum ama çok fazla kroniği var. Golf 7 bu kadar problemli değildi. Dolu dolu Golf 7.5 denk getirirsem yine alacağım. Önceki sahip olduğum Golf 7.5 epey dolu opsiyonlu bi arabaydı.
Hayırlısı hocam golf 7.5 güzel araba tabi
 
Upvote 0
Servisten aradılar, aracımı teslim aldım arkadaşlar. 48 voltluk aküyü şarj ettik, yazılım ve kalibrasyon vs. başka işlemler de yaptık dediler. Yaklaşık 4 bin tl ödeme yaptım, faturayı alta ekledim. Pasif hataymış, alternatörde herhangi bir sorun yokmuş. Aracı benden teslim aldıklarında akü ölçümü yapmışlar. 12v akü %75 değerlerindeymiş, 48v akü ise %50 civarı. Bu değerlere geldiği için hata vermiş dediler. Bu araçları sürmeniz gerek, aksi takdirde bu durumlar oluşabiliyor dediler. Bunlar zaten bildiğim şeylerdi dostlar, sizlere de aktarmak istedim. Umarım tekrarlamaz. Size gelmeyip kendim sürerek şarj edemez miydim diye sordum, 1-2 gün boyunca sürmeniz gerekirdi aracı dedi. O benzin parası ile zaten şarj etme ücreti çıkıyor, 600 tl civarı şarj ücreti. Ama servise girdin mi yanına bir şeyler eklemeden edemiyorlar maalesef. Ayrıca alternatörün değişmesi gerekseydi bile 2023 model olduğu için ve garantisi 2 ay önce bittiği için iyi niyetten %100 parça indirimi bile alabilirmişim, bakımları serviste zamanında eksiksiz yapıldığı için.

Geçmiş olsun hocam. Ucuz atlatmışsınız, dsg korkusundan sonra şimdide alternatör korkusu başladı.
 
Upvote 0
Geçen yıl 7.5 highline 1.5 TSI aracım vardı. İhtiyaçtan satmıştım. Muhtemelen yine aynısından veya 1.4 TSI alırım. Otomatik bakıyorum hocam. Donanım zenginliğinden ötürü Golf 8 düşünüyordum ama çok fazla kroniği var. Golf 7 bu kadar problemli değildi. Dolu dolu Golf 7.5 denk getirirsem yine alacağım. Önceki sahip olduğum Golf 7.5 epey dolu opsiyonlu bi arabaydı.

48V/Alternatör arızasına alternatif çözümler çıkmaya başladı. Araçla ilgili tek kaygım 48v/alternatör mevzusu ama kendime zehir etmemek adına artık bu riski göz ardı ettim çünkü vagcom noktalarında bile çözülmeye başladı. Bu durum yaygınlaşınca onarım maliyetleri düşecektir muhtemelen (dışarıda).

Ayrıca türkiyede bir firmanın 1.5 araçlar için 48V olayını deaktif ettiğini sosyal medya sayfalarında görmüştüm

Hatasız boyasız 60-70k kilometre bandındaki highline 19-20 model aralığında 7.5 1.650'den kapı açıyor, 2017-18 1.4 tsi highline ise hatasız ilk ilan aynı km 1.590.000
Emsal km 1.5 style ile arada 70-80k oynuyor ortalama daha da düşük olabilir. Eski bir araca yeni araç parası ödemek, bu aracın ileride çıkaracağı masraftan daha çok bütçeme kırbaç vuracaktır. Yani sırf sorunsuzluğundan dolayı 7.5 a 8 parası ödemek ileride aracın yıpranması eskimesiyle birlikte mk8'in çıkarma potansiyeli olan sorunlardan daha da "-" yazacaktır haneme aracı satarken.


Sos arızasını istanbulda 5000TL'ye bu ay onarttım
Aynı yer olası bir 48V problemi çıkarırsa 15K'dan kapıyı açtığını söyledi
Vites seçici arızasının onarımı geçen seneye kadar 3.500 TL'ye facebookta bir arkadaş ankarada dükkanında yaptığına dair postlar paylaşmıştı güncel akıbetini bilmiyorum.

48V/Alternatör arızası hariç diğer problemler 1 periyodik bakım ücreti...
 
Upvote 0
48V/Alternatör arızasına alternatif çözümler çıkmaya başladı. Araçla ilgili tek kaygım 48v/alternatör mevzusu ama kendime zehir etmemek adına artık bu riski göz ardı ettim çünkü vagcom noktalarında bile çözülmeye başladı. Bu durum yaygınlaşınca onarım maliyetleri düşecektir muhtemelen (dışarıda).

Ayrıca türkiyede bir firmanın 1.5 araçlar için 48V olayını deaktif ettiğini sosyal medya sayfalarında görmüştüm

Hatasız boyasız 60-70k kilometre bandındaki highline 19-20 model aralığında 7.5 1.650'den kapı açıyor, 2017-18 1.4 tsi highline ise hatasız ilk ilan aynı km 1.590.000
Emsal km 1.5 style ile arada 70-80k oynuyor ortalama daha da düşük olabilir. Eski bir araca yeni araç parası ödemek, bu aracın ileride çıkaracağı masraftan daha çok bütçeme kırbaç vuracaktır. Yani sırf sorunsuzluğundan dolayı 7.5 a 8 parası ödemek ileride aracın yıpranması eskimesiyle birlikte mk8'in çıkarma potansiyeli olan sorunlardan daha da "-" yazacaktır haneme aracı satarken.


Sos arızasını istanbulda 5000TL'ye bu ay onarttım
Aynı yer olası bir 48V problemi çıkarırsa 15K'dan kapıyı açtığını söyledi
Vites seçici arızasının onarımı geçen seneye kadar 3.500 TL'ye facebookta bir arkadaş ankarada dükkanında yaptığına dair postlar paylaşmıştı güncel akıbetini bilmiyorum.

48V/Alternatör arızası hariç diğer problemler 1 periyodik bakım ücreti...
Golf 7.5’a Golf 8 parası ödemem elbette. Uygun fiyatlı denk gelirse alacağım. Ben Golf 8’deki kronik sebeplerin fazlalığından dolayı da Golf 7.5’ların fiyatının şişik olduğunu düşünüyorum zaten. Bu da Volkswagen’in ayıbı olsun. Kendi beceriksizliklerinden dolayı eskiye talep arttı.
 
Upvote 0
Golf 7.5’a Golf 8 parası ödemem elbette. Uygun fiyatlı denk gelirse alacağım. Ben Golf 8’deki kronik sebeplerin fazlalığından dolayı da Golf 7.5’ların fiyatının şişik olduğunu düşünüyorum zaten. Bu da Volkswagen’in ayıbı olsun. Kendi beceriksizliklerinden dolayı eskiye talep arttı.
Son dediğinize kesinlikle katılıyorum ve hak veriyorum
 
Upvote 0
Yeni yenidir, sorun çıkartacak endişesiyle çok daha yaşlı ve eski yüzlü bir araca aynı ücreti ödemem şahsen.Çözülmeyecek sorun yoktur, kullanım maliyeti olarak bakıp geçerim en fazla.Çünkü Teknolojik değişim beraberinde uzun testlerin yapılamaması sebebiyle hatalara gebedir zaten.Mild hibrid bu evrede bir araç ve farklı markalarda da başka başka sorunlar var.Burada en büyük eksik, distiribörlerin kullanıcı hatası olmayan problemlerde müşteriyi mağdur etmeleridir.
 
Upvote 0

Geri
Üst