Golf 8'e Neler Yaptım


2025 KASIM

İki yıldır aranan kan Eylül alında sağlandı. Çıkma orjinal direksiyon alındı ve bugün montaj+kodlama yapıldı.

Direksiyon dost işi 14.000
Airbag ve sargı (benimkiler)
Montaj kodlama 1500 (Ankara Carbon Vagcom)

Direksiyon ısıtma kodlamasında ilk etapta sorun yaşadık (aç kapa ve ısı kademe ayarları sağlıklı çalışmadı) ama aynı gün sorunu çözdük.
Şimdilik herşey olması gerektiği gibi çalışıyor.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_6092.jpeg
    IMG_6092.jpeg
    375.6 KB · Görüntüleme: 77
  • IMG_6095.jpeg
    IMG_6095.jpeg
    636 KB · Görüntüleme: 76
  • IMG_6094.jpeg
    IMG_6094.jpeg
    661.9 KB · Görüntüleme: 73
  • IMG_6093.jpeg
    IMG_6093.jpeg
    614.3 KB · Görüntüleme: 77
Son düzenleme:

4 Kasım 2025

İki yıldır aranan kan Eylül alında sağlandı. Çıkma orjinal direksiyon alındı ve bugün montaj+kodlama yapıldı.

Direksiyon dost işi 14.000
Airbag ve sargı (benimkiler)
Montaj kodlama 1500 (Ankara Carbon Vagcom)

Direksiyon ısıtma kodlamasında ilk etapta sorun yaşadık (aç kapa ve ısı kademe ayarları sağlıklı çalışmadı) ama aynı gün sorunu çözdük.
Şimdilik herşey olması gerektiği gibi çalışıyor.

Hayırlı olsun hemde Orjinal R dan çıkma R logolu bulunmaz hint kumaşıdır…
 
4 Kasım 2025

İki yıldır aranan kan Eylül alında sağlandı. Çıkma orjinal direksiyon alındı ve bugün montaj+kodlama yapıldı.

Direksiyon dost işi 14.000
Airbag ve sargı (benimkiler)
Montaj kodlama 1500 (Ankara Carbon Vagcom)

Direksiyon ısıtma kodlamasında ilk etapta sorun yaşadık (aç kapa ve ısı kademe ayarları sağlıklı çalışmadı) ama aynı gün sorunu çözdük.
Şimdilik herşey olması gerektiği gibi çalışıyor.
Muhteşem olmuş hayırlı olsun.

Şu kadranlar bizim şu dandirik impression kadranında olsaydı keşke yapılamaması çok sinir bozucu
 
2025 KASIM

Fake egzoz kafalarından kurtulmak amacıyla Ankara koç egzoz (koçexi) de işlem yaptırdım. Egzoz kafalarının difizör üzerinde duruşunu görmek açısından dışarıdan uyguna ürün alamadım. Beğendiğim modellerin tamamına yakını yuvada küçük kaldı. 120 cm yuvarlak doldurdu ancak kazan gibi olduğundan tercih etmedim. Audi de sıklıkla olan ve yurt dışında bazı modellerde benzerleri görünen açılı oval modelleri deneyelim desemde buna uymaz denerek karşı çıkıldı. Ancak denediğimizde gayet iyi doldurduğunu ve kibar olduğunu gördük. Ustalarda ikna olunca hiç aklımda olmayan bu modelde işleme başladık. (Kafamdaki bütçeyi biraz geçtik)

-Difizör içinde kalan tamponun uç kenarları engel olunca kesildi.

-sol kafa, son susturucunun sol tarafı stok çıkıştan dirsek boru ile bağlantı yapıldı.
-sağ çıkışın bağlanması konusunda şaseye vidalamayı planladılar ben istemedim. Susturucunun sağ tarafına dirsek boruyu kaynatarak simetri sağlayalım dedim. Nevzat usta bu aşamada işe dahil oldu ve kazanı delelim aktif yapalım dedi. Turbo egzoz gazı basıncı vs değişmezmi, devrilenme rolanti bozulmaz mı diye sorduğumda sorun olmayacağını, söz konusu basıncın katalizörler tarafından sağlandığını, son susturucunun bu işe yaramadığını ısrarla belirterek kazanda çıkış açmayı önerdi.

-kazanın sağı delindi dirsek boru ile egzoz başlığı kaynak montaj yapıldı.

-sağ sol kafaların ayarı el ve göz kararı yapıldığından kusursuz olmasada aramayınca fark edilen bir kaçıllık yok.

-ancak kazan delindiği için önceden olmayan egzoz sesi artık var. Çok minimal homurtu bariz duyuluyor. (Nevzat ustanın namına güvenerek deldik, doğru mu yanlış mı zamanla göreceğiz)

-Krom başlıkların çifti 6000
Montaj fiyata değil.
Sağ tarafın delinmesi + montaj 500
Total 6500 tl
 

Ekli dosyalar

  • IMG_6097.jpeg
    IMG_6097.jpeg
    236.1 KB · Görüntüleme: 57
  • IMG_6099.jpeg
    IMG_6099.jpeg
    229.4 KB · Görüntüleme: 54
  • IMG_6100.jpeg
    IMG_6100.jpeg
    302.5 KB · Görüntüleme: 54
  • IMG_6098.jpeg
    IMG_6098.jpeg
    284.2 KB · Görüntüleme: 55
  • IMG_6101.jpeg
    IMG_6101.jpeg
    550.5 KB · Görüntüleme: 53
  • IMG_6127.jpeg
    IMG_6127.jpeg
    808.6 KB · Görüntüleme: 8
  • IMG_6125.jpeg
    IMG_6125.jpeg
    980.2 KB · Görüntüleme: 7
  • IMG_6151.jpeg
    IMG_6151.jpeg
    605.4 KB · Görüntüleme: 7
Son düzenleme:
Süper olmuş 🧿

Mk5-6-7-7,5 bende öyle yaptım ozamanlar çift çıkışlı son susturucular fazla piyasada yoktu olanda pahalıydı istanbulda emilde yaptırdım hep zaten o dönemlerde ne kadar marka araç var ise delik yapıyordu…

Sağ ve solda kullandığı boru siyah aslında mat siyah ısıya dayanıklı boya ile kazanı boyatsan daha bütünleyici olur…

Difüzün harika olmuş…

Jant mükemmel duruyor 🧿 bu aralar 18” mı alsam diye düşünürken maraştaki polis arkadaşım durban tak dedi:) bu daha dolu:)

Rabbim kazasız belasız binmeyi nasip etsin…
 
@metinkar abi boruları sonradan siyaha boyadılar. Niye boyadı anlamadım. Kazanı boyamayın dedim.

geçmiş zaman emil şöyle demişti o dönemde muayeneye araçlar girdiğinde sağdan sonradan çıkış var diye muayeneden geçirmiyorlarmış boyadıkları zaman farklı renk görmedikleri için es geçiyorlarmış bir nevi psikolojik olay… ben hep boyattım…
 
önceden olmayan egzoz sesi artık var. Çok minimal homurtu bariz duyuluyor. (Nevzat ustanın namına güvenerek deldik, doğru mu yanlış mı zamanla göreceğiz)
4000 devire getirdiğinizde rahatsız edici bir gürültü çıkartmıyorsa sorun olmaz sanırım.

Hayırlı olsun bu arada.
 
@GolfTutkulu teşekkür ederim,
Bugün boşta devir çevirdiğimde 4 bini geçmedi ibre burada takılı kaldı, viteste seyir halinde küçük vites 3/4 de devir çevirdiğimde 5/5,5 leri gördüm ve bıraktım. Her iki durumda da rahatsız edici bir ses duymadım. Colt start da hırıltı var, devir düşünce hırıltı baya azalıyor. Bu durum şuan için hoşuma gitmedi değil.
 
@GolfTutkulu teşekkür ederim,
Bugün boşta devir çevirdiğimde 4 bini geçmedi ibre burada takılı kaldı, viteste seyir halinde küçük vites 3/4 de devir çevirdiğimde 5/5,5 leri gördüm ve bıraktım. Her iki durumda da rahatsız edici bir ses duymadım. Colt start da hırıltı var, devir düşünce hırıltı baya azalıyor. Bu durum şuan için hoşuma gitmedi değil.
1762644796327.png1762644966205.png

Az önce arkadaşım iletti görüntüyü. Sadece egzoz ucundan yenmiş, hiçbir şekilde teknik değişiklik olmayan araç abarth egzozdan men oldu. 2.egzoz ucu için açılan delik sessiz sedasız olsa da buhar çıkardığı sürece aktif olduğu sürece TÜV KOŞULLARINDA sorun olmasa da trafikte cezaya tabiidir. İkinci kere denk geliyorum bu sene çevremden böyle bir olaya

Bu arada spor susturucu dahi olsa diğer taraf aktif olduğu sürece yine cezaya tabii ses çıkarması veya çıkarmaması çok bir şey değiştirmiyor. Geçen sene aracımı satacakken komple sistemi söküp, sadece sonda aktif kalması adına 4 çıkış egzoz uçlarımla birlikte spor bırakmıştım Geri kalan her şey orj tüm susturucular üstünde olduğu için son spor susturucu olması sese +/- hiçbir şey katmıyor, buna rağmen diğer taraf aktif diye 6439 tl satacağım aracı ilana koymadan ceza ödedim :) . Hiçbir değişiklik yapmadan bir şey sökmeden tespit muayenesinden geçtim muayeneden geçtiği için problem olmadı 2.bir söktak parası ödemedim. Tıpkı Mühürlü QR kodlu App plakanın muayeneden geçip çevirmede ceza yazılması gibi bu uygulamada maalesef yasak.
 
1762644796327.png1762644966205.png

Az önce arkadaşım iletti görüntüyü. Sadece egzoz ucundan yenmiş, hiçbir şekilde teknik değişiklik olmayan araç abarth egzozdan men oldu. 2.egzoz ucu için açılan delik sessiz sedasız olsa da buhar çıkardığı sürece aktif olduğu sürece TÜV KOŞULLARINDA sorun olmasa da trafikte cezaya tabiidir. İkinci kere denk geliyorum bu sene çevremden böyle bir olaya

Bu arada spor susturucu dahi olsa diğer taraf aktif olduğu sürece yine cezaya tabii ses çıkarması veya çıkarmaması çok bir şey değiştirmiyor. Geçen sene aracımı satacakken komple sistemi söküp, sadece sonda aktif kalması adına 4 çıkış egzoz uçlarımla birlikte spor bırakmıştım Geri kalan her şey orj tüm susturucular üstünde olduğu için son spor susturucu olması sese +/- hiçbir şey katmıyor, buna rağmen diğer taraf aktif diye 6439 tl satacağım aracı ilana koymadan ceza ödedim :) . Hiçbir değişiklik yapmadan bir şey sökmeden tespit muayenesinden geçtim muayeneden geçtiği için problem olmadı 2.bir söktak parası ödemedim. Tıpkı Mühürlü QR kodlu App plakanın muayeneden geçip çevirmede ceza yazılması gibi bu uygulamada maalesef yasak.

Şaşırdık mı hayır…
Sadece egzoz başlıklarına da ceza yazmaya başlandı ise sonunuz hiç hayırlı değil…
Ülkenin o kadar sorunu varken sadece süs olsun güzel görünsün diye yapılan işlemlere ceza kesmek çekici ile götürmek falan yazık ya…

@Atesci şimdi şunu sorayım sana araçları kaplatıyorlar mesela ruhsata işletiyorlar değilmi bu son susturucunun çift çıkış olması içinde bir işlem yok mu ses çıkarmıyor sonuçta…
 
Son düzenleme:

Şaşırdık mı hayır…
Sadece egzoz başlıklarına da ceza yazmaya başlandı ise sonunuz hiç hayırlı değil…
Ülkenin o kadar sorunu varken sadece süs olsun güzel görünsün diye yapılan işlemlere ceza kesmek çekici ile götürmek falan yazık ya…

@Atesci şimdi şunu sorayım sana araçları kaplatıyorlar mesela ruhsata işletiyorlar değilmi bu son susturucunun çift çıkış olması içinde bir işlem yok mu ses çıkarmıyor sonuçta…
Şöyle metin abi genelde lisanslı bir markanın sertifikalı egzozunu alırsan ceza yemezsin diye bir kanı var çevirmelerde evrağını gösterirsin muayenede zaten problem yok diye söylerler ancak o durum da Farklı. Yani çift çıkış için orijinal,lisanslı supersprint gibi bir markanın sona T spor susturucusunu taksan bile yine delmiş gibi olacak ve yersiz yere ceza yenilecek. Aynısı mk8 Style araca mk8 Gti son susturucusu takmak için de geçerli vw ag daması olsa bile yine takıyorlar harici çıkışa.


Çift çıkışı tüvde işletmenin mümkün olmadığını varsayarsak, 2 yöntem var ceza yemeyecek. Ya 2.dirseği montajlarken kazan delinmeyecek diğer taraf aktif olmayacak ya da orijinalinde solda olan çıkıştan hat çekilecek diğer tarafa çıkış verilecek ana çıkıştan ancak zahmetli bir iş. En meşru yöntem bunlar bir de tampon demirine sabitlemek var ama gerek yok…
 

Geri
Üst