Hayatında ilk kez otomatik vites ve dahası DSG kullanacaklara kılavuz


Autohold da sonuçta el freni olduğu için, Aracınızın ağırlığı şanzımanda binmeyecektir. Sorun olacağını hiç sanmıyorum. 

Benndr hiç D veya P konumuna geçerken ses gelmiyor bu arada, kasma da yok. (nazar değmesin) 

 

Autohold kullanmıyorum çünkü ihtiyacım olmuyor. Ayda yılda bir lazım oluyor. Ama dün akşam aracı park ederken önce boşa alıp, elektronik park freni kaldırıp sonra P'ye aldım. Bu sabah ses ve hoplama yapmadı. İnşallah bundan sonra yapmaz. Bu akşam N'ye almadan park frenini kaldırıp P'ye aldıktan sonra sabah deneyeceğim. Yine buradan tecrübemi paylaşırım.

 
Autohold kullanmıyorum çünkü ihtiyacım olmuyor. Ayda yılda bir lazım oluyor. Ama dün akşam aracı park ederken önce boşa alıp, elektronik park freni kaldırıp sonra P'ye aldım. Bu sabah ses ve hoplama yapmadı. İnşallah bundan sonra yapmaz. Bu akşam N'ye almadan park frenini kaldırıp P'ye aldıktan sonra sabah deneyeceğim. Yine buradan tecrübemi paylaşırım.
Önce ayak frenine basıyoruz

Sonra D (veya R) den N ye alıyoruz, 

Sonra ayak freniyle aracı tutarken el frenini çekiyoruz 

Sonra ayak frenini bırakıp aracın yükünü el freni üzerine veriyoruz

En son P ye alıyoruz. 

 
5. P konumundaki vites kolunun üzerindeki düğmeye baş parmağınızla basarak ayağınızı fren pedalına basılı tutarak kendinize göre yavaşça çekin.


Ben bunu beceremiyorum. Başparmağımla basmam için elime çok acayip bir açı vermem gerekiyor. Başka parmakla bassak olmaz mı?


:D

Ben de ilk okuduğumda kendi kendime aynı yorumu yapmıştım. Siz onu işaret ve orta parmak olarak dikkate alın. 
Baş parmağı mevzusu  eski vag grubu araçlardan kalma bir alışkanlık.HTB17Z8Ta46I8KJjSszfq6yZVXXaT.jpg_640x640Q90.jpg_-1.jpg

Çünkü ben park esnasında en son manevramı aracı ileri sürerek bitiriyorum ve frene basıp durduğumda autohold kapalı oluyor. (Eğer ayağımı frenden çekersem ileri hareket ediyor.)

Eğer el frenini çekmeden direk P ye alırsam da araç ileri salınım yapıp vites tutuyor, el freni üstüne çeksem de yük şanzımanda kalıyor. 
@tiesay muhtemelen farkında olmadan emniyet kemerini erken çıkarıyorsunuzdur ya da frene tam basmadığınız için autohold aracı tutmuyor olabilir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@tiesay erinç hocam aracınız bunu otomatik yapıyor zaten

 
@tiesay Sıralamayı öğrendim bu sayfadan. Teşekkür ederim yine de.

Tecrübelerim sonrası şunu söyleyebilirim:

Autohold aktifken sıralamaya gerek kalmıyor.

 
Ne karışıkmış ya 🥺

Güzel konu olmuş...
 
Ben de ilk defa otomatik vites kullanıyorum uzun soluklu olarak.

Bir iki sorum olacak okuduklarıma istinaden.

Sıkışık dur kalk trafikte D demi yoksa M1 de mi yoksa S konumunda mı sürmek en doğrusu?

Daha akışkan fakat uzun beklemeli trafiklerde bekleme durumunda ve 1 dakikaya yakın olan kırmızı ışıklarda N ye almak doğru mu?

Yokuş aşağı inişlerde gaza basmama gerek kalmıyor ama frene de çok az basıyorum, bu durumda araç 3000 deviri görüyor. Freni daha ezersem istediğimden daha da yavaş iniyorum bu sefer. Buradaki pozisyon gözünüzde canlandıysa bu durumda kullanılacak mantık hangisi? Hani manuelde boşa alırsın, frenle usul usul inersin ya, onin gibi durumlarda yani.

Teşekkür ederim.
 
Ben de ilk defa otomatik vites kullanıyorum uzun soluklu olarak.

Bir iki sorum olacak okuduklarıma istinaden.

Sıkışık dur kalk trafikte D demi yoksa M1 de mi yoksa S konumunda mı sürmek en doğrusu?

Daha akışkan fakat uzun beklemeli trafiklerde bekleme durumunda ve 1 dakikaya yakın olan kırmızı ışıklarda N ye almak doğru mu?

Yokuş aşağı inişlerde gaza basmama gerek kalmıyor ama frene de çok az basıyorum, bu durumda araç 3000 deviri görüyor. Freni daha ezersem istediğimden daha da yavaş iniyorum bu sefer. Buradaki pozisyon gözünüzde canlandıysa bu durumda kullanılacak mantık hangisi? Hani manuelde boşa alırsın, frenle usul usul inersin ya, onin gibi durumlarda yani.

Teşekkür ederim.
Çok aşırı sıkışık trafikse manuelde kullanmak tabii daha sağlıklı olur

Nedense bizim insanımızda otomatik vitesli aracı dururken boşa alma fantezisi var neden alıyorlar anlamış değilim. Zaten frene tam bastığınız zaman kavrama veya tork konvertörü motora aktarım yapmıyor. Hele ki araçta autohold varsa ayağının frende dahi beklemesine gerek yok. Dururken D de kalsın hiçbir zararı olmaz ( frene tam basmak koşuluyla )

Dsg yokuş aşağı giderken vitesi düşük deviri yüksek tutmayı sever. Uzun soluklu rampa inişlerinde hızınız da biraz varsa (40 km/h üstü) dsg o inişi 3. Viteste yüksek devirde bitirecektir. Bu şanzımanın karakteri buna alışmak gerekiyor.
 
Sıfır km alın, hiçbir şeye dikkat etmeden 70/80 bin km keyfini sürün, sonra satıp tekrar sıfırını alın. Bu döngüye imkanınız yoksa manuelden devam edin. :)
 
[082200].jpg

Hayatınızda ilk kez otomatik vites ve dahası DSG kullanacaklara kılavuz:

Güzel bir başlangıç olsun dilerim.

Hayatınızda ilk kez otomatik vites ve dahası DSG kullanacaksınız.

Size bu kılavuzu kimseye sormaya çekindiğimiz herşeyi yanıtlamak için yazıyoruz.

Yazarımız DSG kullanıcısı olarak değil deyim yerindeyse DSG lerin hatalı kullanımı veya fabrikasyon arızası sonrası gittiği meşhur bir DSG hastanesinde doktor... Yani kullanıcı değil tamiratinda 8 yıldır çalışan Emrah ustamız...

Söz sizde...

1. İlk olarak koltuğa oturun koltuk ve aynayı kendinize göre ayarlayın.

2. Kontak anahtarını yerine takın

3. Kontağı çeyrek tür çevirerek marşı basmadan önce aracın ısınması ve hazırlıklarını tamamlaması için ışıklarının sönmesini bekleyeceğiz.

4. Sadece bu iki ışık kalana kadar bekleyip sonra ayağınızı fren pedalına basarken kontağı yine çeyrek tür çevirip bırakıyoruz. Akıllı kontak olduğu için Diğer araçlardaki gibi basılı tutmanız gerek yok kontak anahtarını.

5. P konumundaki vites kolunun üzerindeki düğmeye baş parmağınızla basarak ayağınızı fren pedalına basılı tutarak kendinize göre yavaşça çekin.

6. Geri gidecekseniz R yazan yere getirin.

7. İleri gidecekseniz D konumuna getirin.

8. Daima sağ ayağınızı kullanacağınız için sol ayağınızı ayak dayama kısmına bırakın ve bu ayağınızı araçtan inene kadar unutun

9.Yokuş yukarı veya yokuş aşağı ile araç yüklüyken hariç fren pedalını an ayağınızı kaldırdığınız anda araç yavaş yavaş hareket etmeye başlayacaktır. gaza basmaya gerek yoktur.

10. Yokuş yukarı veya yokuş aşağı ile arac yüklüyken hafifçe gaza basmanız aracın kararlı biçimde ilk hareketini sağlayacaktır.

11. Yokuş inerken vites yükselmesini istemiyorsak frene hafifçe basmanız yeterli.

12. Vites kutusu bir an önce en yüksek vitese çıkmak üzerine programlı olduğundan gaz tepkileri yavaş olacaktır. Sollamalarda veya hızlanma ihtiyacı hissedince iki kademeli olan gaz pedalına sonuna kadar bastığınızda ikinci kademe devreye girerek kick down denen bir veya bir kaç vites birden düşürüp torkun daha kuvvetli olduğu devirlere sizi çıkaracaktır.

l7QARQ.jpgogdJlR.jpg

13. Sıkışık trafikte vitesin hemen 2 vitese geçerek kavramayı bitirmesini önlemek için vites kolunu sağ tarafa

manuel konuma ve 1.vitese almalıyız.

14. S modu daha yüksek devirde vites değiştirme yaptığı için uzun süre kullanımı halinde vites kutusunda ısınmaya ve erken yıpranmaya yol açacağı için uzun sürelerde kullanılmamalı.

15. Seyir halindeyken ASLA N veya R veya P konumlarına almaya kalkışmayınız.

16. Seyir halindeyken vites kolunun üzerinde elinizi tutmayınız

17.Seyir halindeyken Vites kolu sadece S ile triptonic veya tiptronic denen manuel moda geçirilebilir.

18. D veya S modda vites kolu sağa doğru itilerek yuvasına geçmesiyle Tiptronic veya Manuel moda geçilir. Bu modda vites kolunu ileri veya geri çekerek ya da direksiyonun iki yanındaki kulakçıklardan motor devrini kendiniz ayarlayarak vites değiştirmenize olanak sağlar. Soldaki kol - tuşunu kendinize doğru çekince vites küçültür, + tuşu ile vites büyütür.

-Manuel olarak vites küçültülürken, şanzıman ancak motor devri aşırı yükselmeyecekse vitesin küçültülmesine izin verir. Hızlanma sırasında şanzıman, izin verilen maksimum motor devrine ulaşılmadan kısa bir süre önce otomatik olarak sonraki vitese geçer.

-Bu moda sadece hareket halindeyken geçebileceğinizi unutmayın. sağdaki tuşa bir saniyeden uzun süre basmanız durumunda Tiptronic moddan D moduna geçiş yapılır.

-Vites değiştirme mandalları belirli bir süre kullanılmazsa ve vites kolu tiptronic vites yolu içinde değilse, tiptronic modundan otomatik olarak çıkılır.

19. Kısa süreli duraklamalarda N ye aldığınızda Auto Hold devreden çıkacaktır aman dikkat.

20. Tekrar P konumuna almadan kontak anahtarı yerinden çıkmayacaktır.

21. Uzun süreli duraklamalarda ve park ettiğinizde aracı P konumuna almalısınız.

22. Aracı kısa ya da uzun süreli park ederken, fren ağırlığının dsg şanzıman üzerinde kalmaması amacıyla; Direkt P'ye almak yerine Doğru park yöntemi:

*önce N'ye alıp

**sonra elektromekanik park frenini çekerek aracın yükünün frenlere binmesini

***En donunda P'ye alarak stop etmek.

DSG şanzımanın ömrü için olumlu bir uygulama olarak geçiyor bu park etme yöntemi.
*önce N'ye alıp

**sonra elektromekanik park frenini çekerek SONRASINDA AYAĞINIZI FRENDEN ÇEKİP SONRA TEKRAR FRENE BASARAK aracın yükünün frenlere binmesini

***En donunda P'ye alarak stop etmek.

DSG şanzımanın ömrü için olumlu bir uygulama olarak geçiyor bu park etme yöntemi.
 

Geri
Üst