@Culture33 Eyvallah hocam. Dediğiniz gibi eğimli, yokuş yerlerde bunu yapmak daha çok önemli. Düz bir yerde direkt P ye almak pek sıkıntı yapmaz gibi. Aracın uzun süre yatacağı zamanda ve özellikle yokuş yerlerde bu kuralı yapmak araç bakımından hayati önem taşıyor. :)  Teşekkürler.
Rica ederim hocam, kendinize iyi bakın. :)  

 

Arkadaşlar kafama bir şey takildi.Kis lastiklerini taktirirken P demi olmali N demi olmali konum.Bir de şu var arac duruyor P konumunda gaz vermenin yada N de gaz vermenin bir sakincasi varmidir?Saygilar.

 
Arkadaşlar kafama bir şey takildi.Kis lastiklerini taktirirken P demi olmali N demi olmali konum.Bir de şu var arac duruyor P konumunda gaz vermenin yada N de gaz vermenin bir sakincasi varmidir?Saygilar.
Lastik değişirken araç park konumumda olmalıdır. sonuçta sadece lastik değişimi yapılacak. balans ayarı için diyorsanız o ayarı larsik araç üzerindeyken yaptırmayın zaten, söküp bilgisayarlı balans ayarında yaptırın. gaz verme olayında da mantığım ayak frende N pozisyonu diyor. adı üzerinde N boşta.

 
5 nolu adımda tak diye ses geldi normal mi?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
5 nolu adımda tak diye ses gelmedi normal mi?
5. P konumundaki vites kolunun üzerindeki düğmeye baş parmağınızla basarak ayağınızı fren pedalına basılı tutarak kendinize göre yavaşça çekin.

Ses gelenler asıl "normalmi bu" diye soruyor. 

Siz de ses gelmemiş işte ne güzel. 

 
Mesajımı düzelttim. Aracı sabah çalıştırıyorum. Devir saati normale dönüyor, mandala basılı tutarak ayağım frende vitese geçirmek istiyorum aşağı zor iniyor. İnmek istemiyor adeta. Sert çekince de tak diye bir ses geliyor ve araba hopluyor. Bu durum Şu anda 2017 1.6 TDI golfümde var. Aracı uzun süre çalıştırmayınca yapıyor zannediyorum. Sabah yapıyor ama öğlen yapmıyor. Haftasonu akşama doğru aracı kullanmak istediğimde yapabiliyor. Araç %5 eğimli bir yerde park halinde genelde. Bundan kaynaklanıyor olabilir mi, bilemedim.

8 yaşındaki 1.4 TSI golf ve 6 yaşındaki 1.2. TSI golfümde de mevcuttu.

Bu aracım 2.5 yaşında bu nedenle epeyce bir kafama takılıyor.

Denk gelirse video çekeceğim.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Mesajımı düzelttim. Aracı sabah çalıştırıyorum. Devir saati normale dönüyor, mandala basılı tutarak ayağım frende vitese geçirmek istiyorum aşağı zor iniyor. İnmek istemiyor adeta. Sert çekince de tak diye bir ses geliyor ve araba hopluyor. Bu durum Şu anda 2017 1.6 TDI golfümde var. Aracı uzun süre çalıştırmayınca yapıyor zannediyorum. Sabah yapıyor ama öğlen yapmıyor. Haftasonu akşama doğru aracı kullanmak istediğimde yapabiliyor. Araç %5 eğimli bir yerde park halinde genelde. Bundan kaynaklanıyor olabilir mi, bilemedim.

8 yaşındaki 1.4 TSI golf ve 6 yaşındaki 1.2. TSI golfümde de mevcuttu.

Bu aracım 2.5 yaşında bu nedenle epeyce bir kafama takılıyor.

Denk gelirse video çekeceğim.
Eldeki veriler:

- Araç uzun süre bekleyince yapıyor, bilhassa soğuk iken. 

- Aracın park halinde durduğu yer yokuş. 

Aracı park ettiğiniz vakit önce P ye alıp, sonrasında da el frenini mi çekiyorsunuz? Eğer öyle ise aracın ağırlığını taşıması için şanzımana bindiriyorsunuz. Halbuki yükü el frenine bindirmek gerekir. 

Forumda bir konuda "P konumuna alınca yük şanzıman dişlilerine değil, dişlilerin dışında kör bir tırnağa biniyor, zararı olmaz" şeklinde belirtilse de genel kanı yükü şanzımanda bırakmayın.

Burada bir husus daha var, şanzıman P konumunda iken yükü ister dişlilere ister kör tırnağa bindirsin, aracı P konumundan çıkartırken eğimde duran aracın yükünü tutan bu parçalar vitesi N konumuna alırken kasacaktır. Fazla zorlanması sonucu da dediğiniz gibi tak diye bir ses çıkarabilir. 

Uzun lafın kısası, aracın yükünü el frenlerine taşıtın sonra vitesi P konumuna alın. 

 
Mesajımı düzelttim. Aracı sabah çalıştırıyorum. Devir saati normale dönüyor, mandala basılı tutarak ayağım frende vitese geçirmek istiyorum aşağı zor iniyor. İnmek istemiyor adeta. Sert çekince de tak diye bir ses geliyor ve araba hopluyor. Bu durum Şu anda 2017 1.6 TDI golfümde var. Aracı uzun süre çalıştırmayınca yapıyor zannediyorum. Sabah yapıyor ama öğlen yapmıyor. Haftasonu akşama doğru aracı kullanmak istediğimde yapabiliyor. Araç %5 eğimli bir yerde park halinde genelde. Bundan kaynaklanıyor olabilir mi, bilemedim.

8 yaşındaki 1.4 TSI golf ve 6 yaşındaki 1.2. TSI golfümde de mevcuttu.

Bu aracım 2.5 yaşında bu nedenle epeyce bir kafama takılıyor.

Denk gelirse video çekeceğim.
Hocam eğimli yerde aracınızı park ediyorsanız ve direkt park konumuna alarak aracın yükünü şanzımana veriyorsanız bu durumla karşılaşabiliniyor. Size tavsiyem özellikle hafifte olsa eğimli bir yere park edeceğiniz zaman ayağınız frendeyken vitesi önce boşa alıp el frenini çekmeniz daha sonra ayağınızı frenden çekip yükü el frenine verdikten sonra vitesi park konumuna almanız olacaktır. Bu durumda araç yükü şanzımandan ziyade el frenine bırakılmış oluyor. Bir de bu şekilde deneyin sorununuz devam edecek mi bakalım.

 
Eldeki veriler:

- Araç uzun süre bekleyince yapıyor, bilhassa soğuk iken. 

- Aracın park halinde durduğu yer yokuş. 

Aracı park ettiğiniz vakit önce P ye alıp, sonrasında da el frenini mi çekiyorsunuz? Eğer öyle ise aracın ağırlığını taşıması için şanzımana bindiriyorsunuz. Halbuki yükü el frenine bindirmek gerekir. 

Forumda bir konuda "P konumuna alınca yük şanzıman dişlilerine değil, dişlilerin dışında kör bir tırnağa biniyor, zararı olmaz" şeklinde belirtilse de genel kanı yükü şanzımanda bırakmayın.

Burada bir husus daha var, şanzıman P konumunda iken yükü ister dişlilere ister kör tırnağa bindirsin, aracı P konumundan çıkartırken eğimde duran aracın yükünü tutan bu parçalar vitesi N konumuna alırken kasacaktır. Fazla zorlanması sonucu da dediğiniz gibi tak diye bir ses çıkarabilir. 

Uzun lafın kısası, aracın yükünü el frenlerine taşıtın sonra vitesi P konumuna alın. 
Hocam bende autohold kullanmadan önce n alıp el freni çekip ardından ayağımı frenden çekip yükü bindirip p ye alıp sonra kapatıyordum. Fakat eşim tam bilmiyordu bu olayı ve bende autohold kullanıyorum artık. 

sorum ise autohold kullanınca herhangi bir sıkıntı olur mu? Yani araba ile durunca Kontak kapatınca autohold otomatik el frenini devreye alıyor. 

 
5. P konumundaki vites kolunun üzerindeki düğmeye baş parmağınızla basarak ayağınızı fren pedalına basılı tutarak kendinize göre yavaşça çekin.
Ben bunu beceremiyorum. Başparmağımla basmam için elime çok acayip bir açı vermem gerekiyor. Başka parmakla bassak olmaz mı?

 
Ben bunu beceremiyorum. Başparmağımla basmam için elime çok acayip bir açı vermem gerekiyor. Başka parmakla bassak olmaz mı?
:D

Ben de ilk okuduğumda kendi kendime aynı yorumu yapmıştım. Siz onu işaret ve orta parmak olarak dikkate alın. 

 
@Kingslayer Bazı şeyleri otomatiğe bağlayıp hafızadan yaptığımız için tam hatırlamıyorum ancak park esnasında sanıyorum autohold kendi kapanıyor. 

Çünkü ben park esnasında en son manevramı aracı ileri sürerek bitiriyorum ve frene basıp durduğumda autohold kapalı oluyor. (Eğer ayağımı frenden çekersem ileri hareket ediyor.)

Eğer el frenini çekmeden direk P ye alırsam da araç ileri salınım yapıp vites tutuyor, el freni üstüne çeksem de yük şanzımanda kalıyor. 

 

@Kingslayer Bazı şeyleri otomatiğe bağlayıp hafızadan yaptığımız için tam hatırlamıyorum ancak park esnasında sanıyorum autohold kendi kapanıyor. 

Çünkü ben park esnasında en son manevramı aracı ileri sürerek bitiriyorum ve frene basıp durduğumda autohold kapalı oluyor. (Eğer ayağımı frenden çekersem ileri hareket ediyor.)

Eğer el frenini çekmeden direk P ye alırsam da araç ileri salınım yapıp vites tutuyor, el freni üstüne çeksem de yük şanzımanda kalıyor. 
@tiesay Hocam bende şu şekilde işliyor autohold açık kullanırken durunca elektronik park freni devreye giriyor ama frenden ayağımı çekince araç ileri gitmiyor. Sadece gaza hafif dokununca araç ileri gidiyor.

Ek olarak autohold kullanırken, araç P den D veya R'ye geçince tak-tuk seste gelmiyor. Sanırım herhangi bir sıkıntı oluşturmaz diye düşünüyor, fakat yine de meraktan size sorma gereği hissettim. Sonuçta bunu yapanlar (Autohold), sistemi kullanırken arıza çıkarmayacağını hesaplamışlardır diye tahmin etmekteyim :)

 

Geri
Üst Alt