Sıfır Araç Teklifi Alanlar

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan erkan163
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Bence sadece Türkiye'de değil, Dünya'da Golf'e olan ilgi azaldı. HB ilgisi azaldı. Talep eskisi gibi değil. Dönem artık HB dönemi değil SUV dönemi.
Türkiye de ek olarak bir de Doğuş oto faktörü var. Canı neyi nasıl isterse yapıyor.

Ülkelerin hazır stoklarına bakın. Az çok Talep/Arz durumu hakkında istatistik gösterir. Ben mesela girdim fransanın VW sine baktım acaba benzer bir durum var mı Türkiye ile diye. Stokda hazır 400 tane bile Golf yok gönüyor. Diğer SUV modelleri ise en az 4-5 misli hazır stok gösteriyor.

Buradan şu sonuç çıkıyor, talep olmadığı için arz da yok. Merakı olan zaten ne yapar eder alır.
 

Bence sadece Türkiye'de değil, Dünya'da Golf'e olan ilgi azaldı. HB ilgisi azaldı. Talep eskisi gibi değil. Dönem artık HB dönemi değil SUV dönemi.
Türkiye de ek olarak bir de Doğuş oto faktörü var. Canı neyi nasıl isterse yapıyor.

Ülkelerin hazır stoklarına bakın. Az çok Talep/Arz durumu hakkında istatistik gösterir. Ben mesela girdim fransanın VW sine baktım acaba benzer bir durum var mı Türkiye ile diye. Stokda hazır 400 tane bile Golf yok gönüyor. Diğer SUV modelleri ise en az 4-5 misli hazır stok gösteriyor.

Buradan şu sonuç çıkıyor, talep olmadığı için arz da yok. Merakı olan zaten ne yapar eder alır.
Avrupada en cok satan araclardan biri Golf . Cok fazla bilgim yok Fransa hakkinda ancak Renault,Peugot ,Citroen gibi buyuk firmalarin oz vataninda golfe alternatif gorulen cok arac olabilir. Fiyat petformans noktasinda. Golf yerine daha ucuz olan 308,208,clio hatta Astrayi bile tercih edebilir Fransizlar. Ama tum avrupanin en cok satan araclarından biri Golf
 
Son düzenleme:
Bence sadece Türkiye'de değil, Dünya'da Golf'e olan ilgi azaldı. HB ilgisi azaldı. Talep eskisi gibi değil. Dönem artık HB dönemi değil SUV dönemi.
Türkiye de ek olarak bir de Doğuş oto faktörü var. Canı neyi nasıl isterse yapıyor.

Ülkelerin hazır stoklarına bakın. Az çok Talep/Arz durumu hakkında istatistik gösterir. Ben mesela girdim fransanın VW sine baktım acaba benzer bir durum var mı Türkiye ile diye. Stokda hazır 400 tane bile Golf yok gönüyor. Diğer SUV modelleri ise en az 4-5 misli hazır stok gösteriyor.

Buradan şu sonuç çıkıyor, talep olmadığı için arz da yok. Merakı olan zaten ne yapar eder alır.
Aynen katılıyorum.Bir arkadaş bir ay önce araba alacaktı aradı dedi 2500 e kadar araba bakıyorum super b istiyorum dedi asla suv düşünmüyorum dedi bende suv sevmem sürüş hissi yok dolmuş gibi güzel bir sedan bakarız octavio -akord falan dedim iki hafta sonra aradı abi herkes bu fiyata suv alınır dedi bende mantıklı dedim ikinci el falan artık suv zamanı :) Sonuçta kia sportage aldık elagenca 2600 e :)
 
@Brk34

Tamamdır hocam

Golf life ın helali ederi gideri 2700 olmalı.
+ 100 bin Gönüllü sekilde Severek isteyerek bayide kaput koruma cam filmi aksesuarda alınsın

2800 ederi gideri olur.
Olay Golf değil. Sizin böyle yorum yapmanız. Almanya fiyatları ile karşılaştırıyorsunuz. Oradaki vergiler ve talepler çok farklı. Fiyatlandırma ona göre yapılıyor. Siz TL ye çevirip he bu böyle imiş deyip hesap yapıyorsunuz.

Ederi bu değil şu değil diye diye buralara geldik. Golf fiyatına Golfe alternatif yok ülkemizde. O bütçesi olan adam Chery mery falan alır anca. Onlar da çoğunluk almaz. Var diyorsanız da ederi fiyatta araba önerisi verin bari.
 
Avrupada en cok satan arac Golf . Cok fazla bilgim yok Fransa hakkinda ancak Renault,Peugot ,Citroen gibi buyuk firmalarin oz vataninda golfe alternatif gorulen cok arac olabilir. Fiyat petformans noktasinda. Golf yerine daha ucuz olan 308,208,clio hatta Astrayi bile tercih edebilir Fransizlar. Ama tum avrupanin en cok satan araci Golf

Avrupada en çok satan araç Golf diyemeyiz, ancak Avrupa da en çok satan marka Volkswagen olabilir. Dünyanın en çok satılan aracı ya Clio dur yada Sandero. Burada şirket filolarının da etkisi var.

Volkswagen içerisinde ise bu sene en çok satılan araç T-Roc oldu. Burada bile bir kaç kez arkadaşlar istatistik verisi paylaşmıştı daha önce. Hatta son gördüğüm bilgiye göre Tiguan satışları bile çok artmış son dönemde.

Fransa'da son yıllarda Vag grubu şaha kalktı diyebiliriz. Artık bazı şirketler Clio yerine Golf filosu kuruyor. Ama bu sıradan vatandaşın istatistiğini etkilemez.Vatandaşın istatistiği açıkça SUV gösteriyor.
 
Zaten bahsedilmis ama trde yuksek otv nedeniyle vw ekstra subsvansiyonla arac gonderiyor buraya.
O zamanda elinde en az maliyetli ve diger ulkelerde cok satamayacagi modelleri gonderiyor.

Tiguan Golf bunlar zaten cok satiliyor avrupada, trye neden dusuk kar marji ile gondersin?
 
Konu içerisinde bazen konu dışı sohbet/muhabbete izin veriliyor fakat gereksiz tartışmalar konunun önüne geçiyor. Bu yüzden bazı yorumlar kaldırılmıştır.



Avrupa’da 2025 yılının ilk yarısında en çok satan araçlar arasında 4. sırada Troc, 5. sırada Golf var. Sandero'nun satmasının en büyük sebebi ucuz ve lpgli olması yazıyordu yabancı kaynaklarda. Clio ve 208'de yine ulaşılabilir fiyatlarda. B ve C segment suvların yükselişi devam ediyor.

Elon Musk avrupada tepki görmeseydi bu listede Model Y'yi de görürdük.

1763230795880.png

2024 yılı satışları

1763231330888.png
 
Arkadaslar birseyleri tartisiyorsunuz ama Golf eski 7 7,5 Golf degil.Yeni Golf lerde bir suru kalite eksiltmesi var…Fiyati bu yüzden uygun rekabet icin.Belli basli markalara da laf soyleniyor 8,5 unda pek farki yokki artik piyasayi belirlesin…Artik dengeler degisiyor.Duster diyorsunuz da uzun yolda cogu markaya toz yutturuyor Egea 1.6 Ddtc keza oyle…
 
Arkadaslar birseyleri tartisiyorsunuz ama Golf eski 7 7,5 Golf degil.Yeni Golf lerde bir suru kalite eksiltmesi var…Fiyati bu yüzden uygun rekabet icin.Belli basli markalara da laf soyleniyor 8,5 unda pek farki yokki artik piyasayi belirlesin…Artik dengeler degisiyor.Duster diyorsunuz da uzun yolda cogu markaya toz yutturuyor Egea 1.6 Ddtc keza oyle…
golf 8.5 çok daha kaliteli 7.5 dan.
 
golf 8.5 çok daha kaliteli 7.5 dan.
Hocam yeni 1.5 110 bg ler torsiyon,ic konsol seat leon skoda polo vs neredeyse bire bir ayni.İc dosemeler torpido kaplamalar da baya eksiklikler kaput amortisoru bunlar en basit goze carpanlar…En son camlari sisecam markaydi bir Pilkington kalitesindemi?Dijital anlamda gosteris var…Ambiyans aydinlatma gibi.Saygilar
 
Hocam yeni 1.5 110 bg ler torsiyon,ic konsol seat leon skoda polo vs neredeyse bire bir ayni.İc dosemeler torpido kaplamalar da baya eksiklikler kaput amortisoru bunlar en basit goze carpanlar…En son camlari sisecam markaydi bir Pilkington kalitesindemi?Dijital anlamda gosteris var…Ambiyans aydinlatma gibi.Saygilar
Konfor ve yalıtım anlamında daha iyi.

Kaput amortisörü, torpido halı kaplama gibi konularda ise zayıf. Ama bu zayıflıklar sürüş konforunu etkilemeyen zayıflıklar. Benim umrumda değil. Olması hoş olan, olamaması sorun olmayan küçük detaylar.

Diğer araçlara baktığınızda da aynı şeyler var. Her markada böyle. Kaçış yok bundan. Maliyetten kısma derdindeler. Şahsen yalıtımdan konfordan kısacaklarına kapit amortisöründen kısımlarını tercih ederim.

Cam konusu da yalıtım daha iyi. Hiçbir sorun yok bence.

Ayrıca kıyasladığınız Polo ile de alakası olduğunu düşünmüyorum.
 
MK7,5 golf

2019/2020 model

Boyasız degisensiz

Sunrooflu

1.5 tsi dsg highline
Km: 70-80 bin civarı

Ederi en üstten max 1.550 dir.

1700-1800 isteyenler sacmalıyor

2100 e sıfır life golf 8,5 veriliyorken

Durum budur.
 
Aracın ederini hesaplamak hususuna değinmeden sadece bildiğimi objektif bir şekilde aktarmak isterim karalama veya cilalama değil

8.5 life şu an satılmıyor dostlar. Marka model aşığı olmanın körü körüne savunmanın hiçbir espirisi yok

Kapış kapış satılıyor isteyen o parayı verip alıyor gibi bir durum maalesef söz konusu değil. Artık kitle farklı opsiyonlara yöneliyor. Bu örnek yakın akraba cupra leondan,formentordan başlar, aynı marka adı altında taigo t-roc tcross diye ilerler gider bu konu.

Neye dayanarak golfün tutmadığını, farklı opsiyonların daha çok tuttuğunu düşünüyorsun derseniz;

Gerçek kişi 1 araç arıyor ve hanesine 1 araç alıyor. Tüzel, Yetki belgeli 2.el kara taşıtları ticareti ile iştirak eden işletmeler ve filolar onlarca bu araçlardan toplayabilecek potansiyele sahipler.

Bu bir çok markada var evet doğru. Şu an galeri işletmeleri showroomdan içeri girip 10 tane 1.3 tce touch megane tezgahına çekemiyor torpili yoksa. Çünkü 1.kullanıcıya, gerçek kişiye biniciye daha yüksek fiyattan bu aracı satabiliyor zaten.

Ama gel gelelim ki tartışma konusu olan 8.5 life paket araçta konu bu şekilde ilerlemiyor. Aksine ben size şahıs firmalarında (altur,özön,avek,erel,uzay gibi şahıs bayiileri) bu araçlardan torpil katmadan, 10-12 tane aracı tek seferde rahatlıkla alabileceğinizi söyleyebilirim. Çünkü binici kitle yani gerçek kişi müşteriler yönelmediği için havuzda ve kendi parklarında/stoklarında bu araçlardan yüksek sayıda bulunduğu için daha alçak fiyattan yetki belgeli tüccarlara sunuluyor.
Yetki belgeli işletmeler bu araçlarda piyasa dilinde "ekmek olmadığı için" çokta bulaşmıyor olacak ki çok geniş bir stok var. Şu an standart bir kullanıcı çaba göstermeden bir çok bayiiden istediği renk bir araca erişebiliyor

Bir diğer garip konuya gelecek olursak, normalde bırakın 10 taneyi piyasada talebin yoğun olduğu dönemde bayiiden 1 araç alamayan esnaf kısmına şu an, telefonla sayılı araçlar sunuluyor burada söylenen fiyatlardan hafif aşağı. MK8.5 Life paket araca talep olsa siz satış temsilcilerinin filo satışı veya iskontolu toplu alım için tüzel kişilerin/işletme sahiplerinin peşinden koşacağını düşünüyor musunuz ? Veya talep olduğunu varsayalım, Bu işin simsarı galericiler iskontolu fiyattan bu araçlara balıklama dalmaz mıydı ? Sorunun cevabı çok açık bu fiyatlardan "otomatiğin giriş paketi" golf kolay satılmıyor.

Yorum kısmına gelecek olursak, bende life'nin şu anki piyasada yüksek rakamlardan satıldığını düşünüyorum. Ama bu yorumum bugün için geçerli. Birkaç ay sonra alternatiflerinin fiyatının yükseleceği dönemde artan ve biriken stok sebebiyle bugünün rakamlarından satılırsa rakiplerine göre avantajlı kalacağından birkaç ay sonranın normal fiyatları denebilir buna.


Önemli not: Yukarıda megane 1.3 tce touch örneği, fazla satıldığı ve çok tercih edildiği için verilmiştir. Golften çok iyi bir araba vesaire gibi bir yorum bulunmamaktadır :D . O fiyatlarda tercih edilebilecek sedan olarak makul bir araç olmasa bu kadar fazla satılmazdı herhalde :)

Not 2: Yıl içinde çok fazla araç değiştiriyorum aldığım araçları gıdıklayıp satıyorum ancak Galerici/esnaf değilim. Yakın çevremde çok fazla galerici var hem yaşadığım şehirde hem de çevre illerde ister istemez kendi aramızda paslaştığımız,bilgi alışverişi yaptığımız oluyor bu sebeple yukarıda yazdıklarım güncel bilgilerdir.
 
Son düzenleme:


Geri
Üst