Aracın ederini hesaplamak hususuna değinmeden sadece bildiğimi objektif bir şekilde aktarmak isterim karalama veya cilalama değil
8.5 life şu an satılmıyor dostlar. Marka model aşığı olmanın körü körüne savunmanın hiçbir espirisi yok
Kapış kapış satılıyor isteyen o parayı verip alıyor gibi bir durum maalesef söz konusu değil. Artık kitle farklı opsiyonlara yöneliyor. Bu örnek yakın akraba cupra leondan,formentordan başlar, aynı marka adı altında taigo t-roc tcross diye ilerler gider bu konu.
Neye dayanarak golfün tutmadığını, farklı opsiyonların daha çok tuttuğunu düşünüyorsun derseniz;
Gerçek kişi 1 araç arıyor ve hanesine 1 araç alıyor. Tüzel, Yetki belgeli 2.el kara taşıtları ticareti ile iştirak eden işletmeler ve filolar onlarca bu araçlardan toplayabilecek potansiyele sahipler.
Bu bir çok markada var evet doğru. Şu an galeri işletmeleri showroomdan içeri girip 10 tane 1.3 tce touch megane tezgahına çekemiyor torpili yoksa. Çünkü 1.kullanıcıya, gerçek kişiye biniciye daha yüksek fiyattan bu aracı satabiliyor zaten.
Ama gel gelelim ki tartışma konusu olan 8.5 life paket araçta konu bu şekilde ilerlemiyor. Aksine ben size şahıs firmalarında (altur,özön,avek,erel,uzay gibi şahıs bayiileri) bu araçlardan torpil katmadan, 10-12 tane aracı tek seferde rahatlıkla alabileceğinizi söyleyebilirim. Çünkü binici kitle yani gerçek kişi müşteriler yönelmediği için havuzda ve kendi parklarında/stoklarında bu araçlardan yüksek sayıda bulunduğu için daha alçak fiyattan yetki belgeli tüccarlara sunuluyor.
Yetki belgeli işletmeler bu araçlarda piyasa dilinde "ekmek olmadığı için" çokta bulaşmıyor olacak ki çok geniş bir stok var. Şu an standart bir kullanıcı çaba göstermeden bir çok bayiiden istediği renk bir araca erişebiliyor
Bir diğer garip konuya gelecek olursak, normalde bırakın 10 taneyi piyasada talebin yoğun olduğu dönemde bayiiden 1 araç alamayan esnaf kısmına şu an, telefonla sayılı araçlar sunuluyor burada söylenen fiyatlardan hafif aşağı. MK8.5 Life paket araca talep olsa siz satış temsilcilerinin filo satışı veya iskontolu toplu alım için tüzel kişilerin/işletme sahiplerinin peşinden koşacağını düşünüyor musunuz ? Veya talep olduğunu varsayalım, Bu işin simsarı galericiler iskontolu fiyattan bu araçlara balıklama dalmaz mıydı ? Sorunun cevabı çok açık bu fiyatlardan "otomatiğin giriş paketi" golf kolay satılmıyor.
Yorum kısmına gelecek olursak, bende life'nin şu anki piyasada yüksek rakamlardan satıldığını düşünüyorum. Ama bu yorumum bugün için geçerli. Birkaç ay sonra alternatiflerinin fiyatının yükseleceği dönemde artan ve biriken stok sebebiyle bugünün rakamlarından satılırsa rakiplerine göre avantajlı kalacağından birkaç ay sonranın normal fiyatları denebilir buna.
Önemli not: Yukarıda megane 1.3 tce touch örneği, fazla satıldığı ve çok tercih edildiği için verilmiştir. Golften çok iyi bir araba vesaire gibi bir yorum bulunmamaktadır

. O fiyatlarda tercih edilebilecek sedan olarak makul bir araç olmasa bu kadar fazla satılmazdı herhalde
Not 2: Yıl içinde çok fazla araç değiştiriyorum aldığım araçları gıdıklayıp satıyorum ancak Galerici/esnaf değilim. Yakın çevremde çok fazla galerici var hem yaşadığım şehirde hem de çevre illerde ister istemez kendi aramızda paslaştığımız,bilgi alışverişi yaptığımız oluyor bu sebeple yukarıda yazdıklarım güncel bilgilerdir.