Bu tür listeler aşağı yukarı doğruyu yansıtıyor olabilir ancak bazı şeyleri hesaba katarak değerlendirmek lazım.
Teslayı bu kadar yüksek çıkartan nedir bilmiyorum. Fransa'da azımsanmayacak kadar çoklar ancak listenin ilk 5'ine gireceğini sanmıyorum. Toyota/Kia bile belki daha çok satıyordur. Belki Hollanda, Belçika olabilir listede yukarılara çıkmasının nedeni. Bu civarda ki ülkelerde halk elektriğe oldukça sıcak bakıyorlar. Bir de ülkelerinin coğrafi yapısı elektriğe çok uygun. Kia araçların yukarılara çıkmasında da yine hollandanın etkisi olabilir. Hollanda'nın Fiat'ı gibi bir şey o marka.
Dacia mesela Romanya'nın renosu gibi bir şey. Peynir/ekmek gibi satılıyordur.
Ama mesela Bulgaristan'da Dacia sayısı Mercedes E250 sayısı kadar bile gelir mi bilmiyorum. Bulgarlar gösterişlerine düşkün olduğu için onlarda Mercedes, BMW, Audi gibi markalar ön planda.
Almanya'da zaten Volkswagen markası neredeyse her ev de var gibi bir şey. Diğer Alman markaları da yine almanya da yoğunlaşıyor.
Ayrıca son 3-5 yılda Fransa'da aşırı alman markaları satılmaya başlandı. A3 ler, Golfler, Troc, Tcross her sokakta en az 1-2 görmek mümkün. Ancak yinede Renault her zaman başı çekiyor. Dacia ise belki bir Citroen kadar satıyordur. Yaşlı nüfus çok fazla ve yaşlıların sevdiği bir marka Dacia. Ucuz, Yeni ve Garantili. Ford Puma da aynı sebepten dolayı ortalıkta çok geziyor. Ben Golf'u aldığım zamanlarda aynı paraya 5yaş küçük bir Puma alabiliyordum piyasa olarak.
İsviçre listeye dahil mi bilmiyorum ama orada da Alman araçları çoğunlukta.