Sıfır Araç Teklifi Alanlar

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan erkan163
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Golf manuel 47.000 dolara denk geliyor. Bana bunu hic kimse otv kur zammi falan anlatamaz. Bu bildigin kime ne tutturursam mantigi.

Hocam sorun gerçekten ötv aslında. Ötv denen rezil şeyi çıkartırsanız araç fiyatı ucuz bile. Mesela ötv'yi çıkarttık sadece +kdv ile düz golf Türkiye de liste fiyatı 27.000€, Alman sitesine girip bakıyoruz liste fiyatı 28.300, Fransız sitesinde 30.000.

ÖTV yüzünden kullanıcı Düz golf'e, Clubsport parası ödüyor.
 

Elektrikli araç muhabbetinde?

Evinden şarjı olan otursun menzil teknolojisini , bataryaların hafiflemesini dolayısıyla aracların hafiflemesini , şarj sürelerinin minimale düşmesini full takip etsin zamanı gelince alsın geçsin

Evinden şarjı olmayana elektrikli araç full zarar ettirir.

100 binde Aracı satarken değer kaybı yaşayacağın aşikar. Bu kaybı anca evden sarj maliyetiyle amorti etmeye yada + da kalmaya çalışacaksın

Yoksa dısardan 6 misli birim fiyatla sarj edersen bu araba zarar ettirir.

Dizel araç 100 binde biter çöp olur deyimini bu millet 40 yıl ağzına doladı.

Bakalım Yeni trend?
Elektrikli araç 100 bin de biter hikayesi sakız olacak mı milletin ağzına?
 
Elektrikli araç muhabbetinde?

Evinden şarjı olan otursun menzil teknolojisini , bataryaların hafiflemesini dolayısıyla aracların hafiflemesini , şarj sürelerinin minimale düşmesini full takip etsin zamanı gelince alsın geçsin

Evinden şarjı olmayana elektrikli araç full zarar ettirir.

100 binde Aracı satarken değer kaybı yaşayacağın aşikar. Bu kaybı anca evden sarj maliyetiyle amorti etmeye yada + da kalmaya çalışacaksın

Yoksa dısardan 6 misli birim fiyatla sarj edersen bu araba zarar ettirir.

Dizel araç 100 binde biter çöp olur deyimini bu millet 40 yıl ağzına doladı.

Bakalım Yeni trend?
Elektrikli araç 100 bin de biter hikayesi sakız olacak mı milletin ağzına?
100 bin km üstü satıştaki elektrikli ilanları.
İlan sahipleri nasıl teklifler alıyor?
Alıcılar hangi soruları soruyor?
Satıştan ne kadar umutlular?
Satılabileceğini düşünüyorlar mı?
Galeriden olanlar aracı kaça aldı kaça satmaya çalışıyor?

Arayıp soramıyorsun elbette.
 
Hocam sorun gerçekten ötv aslında. Ötv denen rezil şeyi çıkartırsanız araç fiyatı ucuz bile. Mesela ötv'yi çıkarttık sadece +kdv ile düz golf Türkiye de liste fiyatı 27.000€, Alman sitesine girip bakıyoruz liste fiyatı 28.300, Fransız sitesinde 30.000.

ÖTV yüzünden kullanıcı Düz golf'e, Clubsport parası ödüyor.
2013 yilinda 1.2 tsi comfortline 22.000 dolar civarlarina denk geliyordu. Ben sifir aldim ve Almanya karsiligida 21.000 dolar civarlariydi. O zaman otv %40di. Simdi otv %80 oldu. Bu manuel golfun max karsiligi Almanya fiyat artisi ve otv artisi karsiligi max 38.000 dolar civarlari olmali. 47.000 dolar olayi ne oluyor? Yok bir yerlerde baska isler var.
 
100 bin km üstü satıştaki elektrikli ilanları.
[/URL]
İlan sahipleri nasıl teklifler alıyor?
Alıcılar hangi soruları soruyor?
Satıştan ne kadar umutlular?
Satılabileceğini düşünüyorlar mı?
Galeriden olanlar aracı kaça aldı kaça satmaya çalışıyor?

Arayıp soramıyorsun elbette.
Ben sorarım valla biraz zaman verin bana sadece
 
100 bin km üstü satıştaki elektrikli ilanları.
[/URL]
İlan sahipleri nasıl teklifler alıyor?
Alıcılar hangi soruları soruyor?
Satıştan ne kadar umutlular?
Satılabileceğini düşünüyorlar mı?
Galeriden olanlar aracı kaça aldı kaça satmaya çalışıyor?

Arayıp soramıyorsun elbette.

Fikir vermesi açısından durum böyle.
 
Elektrikli araç muhabbetinde?

Evinden şarjı olan otursun menzil teknolojisini , bataryaların hafiflemesini dolayısıyla aracların hafiflemesini , şarj sürelerinin minimale düşmesini full takip etsin zamanı gelince alsın geçsin

Evinden şarjı olmayana elektrikli araç full zarar ettirir.

100 binde Aracı satarken değer kaybı yaşayacağın aşikar. Bu kaybı anca evden sarj maliyetiyle amorti etmeye yada + da kalmaya çalışacaksın

Yoksa dısardan 6 misli birim fiyatla sarj edersen bu araba zarar ettirir.

Dizel araç 100 binde biter çöp olur deyimini bu millet 40 yıl ağzına doladı.

Bakalım Yeni trend?
Elektrikli araç 100 bin de biter hikayesi sakız olacak mı milletin ağzına?

Bir ID4 kullanıcısı ( ayrıca çevremde çok sayıda farklı marka elektrikli kullanan arkadaslarım var) olarak belirtmeliyim ki , bence taraflı düşünüyorsunuz.
Ben çok çeşitli araçlar kullandığım için çok objektif olduğumu düşünüyorum.
Bence ev / işyerinde şarj imkanınız varsa tereddüte gerek yok elektrikliye geçilebilir.
Dışarda şarj edecekseniz , iyi ölçüp tartmak gerek ama yine de avantajlı araçlar.

Bizim milletin klasik ön yargıları sizde de ziyadesiyle mevcut
Elinizde manuel dizel var diye en iyisi o diyorsunuz. Yarın MOTOR alsanız araba kullananlara laf edeceksiniz.

Tipik TR vatandaşı, sadece elindekini beğenir.

Bu arada Acarlar bayi Sıfır İD4 opak renk 1670 - metalik renk 1700 diyor.
 
Bir ID4 kullanıcısı ( ayrıca çevremde çok sayıda farklı marka elektrikli kullanan arkadaslarım var) olarak belirtmeliyim ki , bence taraflı düşünüyorsunuz.
Ben çok çeşitli araçlar kullandığım için çok objektif olduğumu düşünüyorum.
Bence ev / işyerinde şarj imkanınız varsa tereddüte gerek yok elektrikliye geçilebilir.
Dışarda şarj edecekseniz , iyi ölçüp tartmak gerek ama yine de avantajlı araçlar.

Bizim milletin klasik ön yargıları sizde de ziyadesiyle mevcut
Elinizde manuel dizel var diye en iyisi o diyorsunuz. Yarın MOTOR alsanız araba kullananlara laf edeceksiniz.

Tipik TR vatandaşı, sadece elindekini beğenir.

Bu arada Acarlar bayi Sıfır İD4 opak renk 1670 - metalik renk 1700 diyor.
Elindekinin en iyisi olduğunu savunanla iletişimi direk keserim.

Elektrikli aracım yok ama evde şarj imkanı varsa yakıt bedava geldiğini, yağ ve hararet derdi olmadığını, bakım masraflarının nerdeyse bedava olması, milyonlarca parçadan oluşmadığı için kolay kolay bozulmayacağı gerçeğinin farkındayım elektrikli güncel olarak daha iyi.

Bunu kabul etmemek akıllı telefona geçmeyi reddeden tuşlu telefonun hala daha iyi olduğunu savunmak gibi bir şey.
 
Elindekinin en iyisi olduğunu savunanla iletişimi direk keserim.

Elektrikli aracım yok ama evde şarj imkanı varsa yakıt bedava geldiğini, yağ ve hararet derdi olmadığını, bakım masraflarının nerdeyse bedava olması, milyonlarca parçadan oluşmadığı için kolay kolay bozulmayacağı gerçeğinin farkındayım elektrikli güncel olarak daha iyi.

Bunu kabul etmemek akıllı telefona geçmeyi reddeden tuşlu telefonun hala daha iyi olduğunu savunmak gibi bir şey.
Elektrikli araçların periyodik bakım anlamında bedavaya yürüdüğü falan hikayeleri tümüyle gercek dışıdır

Milletin alabilmek icin yırtındığı , alamadım kalmamış diye ağlayarak cimer e mektuplar yazdığı bmw 2,30 e icin her 2 yılda bir güncel 10.000 tl bakım masrafı var. Yılda 5 bin eder .

benim kendi tdi golf aracıma motul yağ mann filtrelerle yaptığım bakım 3500 tutuyor. (İşcilik dahil )



 
Tiguan rline 3230

Sanki 1 milyon fazlasi var gibi geliyor kulaga :)
 
Elektrikli araçların periyodik bakım anlamında bedavaya yürüdüğü falan hikayeleri tümüyle gercek dışıdır

Milletin alabilmek icin yırtındığı , alamadım kalmamış diye ağlayarak cimer e mektuplar yazdığı bmw 2,30 e icin her 2 yılda bir güncel 10.000 tl bakım masrafı var. Yılda 5 bin eder .

benim kendi tdi golf aracıma motul yağ mann filtrelerle yaptığım bakım 3500 tutuyor. (İşcilik dahil )



İşte tam olarak bu karşılaştırma taraflı.

Golf ile bmw bakımı kıyaslıyorsunuz. Burada Tesla desek 0 tl olacak. Ne o doğru ne bu doğru… ix1 ile benzinli x1’i kıyaslayın amenna. Ancak şu hali gerçek dışı karşılaştırma. Sizlerde Borusan’ın garanti devam etsin diye aldığı sorma ver parasının bakım bedeli olmadığını bile bile böyleymiş gibi algı yaratıyorsunuz. Bugatti bakımı çok daha pahalı hocam, hiç yaklaşılmaz. Böyle bir bakış açısı ise kusura bakmayın olmaz.
 
İşte tam olarak bu karşılaştırma taraflı.

Golf ile bmw bakımı kıyaslıyorsunuz. Burada Tesla desek 0 tl olacak. Ne o doğru ne bu doğru… ix1 ile benzinli x1’i kıyaslayın amenna. Ancak şu hali gerçek dışı karşılaştırma. Sizlerde Borusan’ın garanti devam etsin diye aldığı sorma ver parasının bakım bedeli olmadığını bile bile böyleymiş gibi algı yaratıyorsunuz. Bugatti bakımı çok daha pahalı hocam, hiç yaklaşılmaz. Böyle bir bakış açısı ise kusura bakmayın olmaz.
2 yıl legal garanti bittikten sonra elektrikli bir bmw yi sanayide bakıma götürebilecek biri olabilirmi.

Elektrikli araç alan kullandığı süre boyunca yetkilye gitmek zorundadır.(Bataryam+elektrik motorum cortlarsa korkusuna)
 
Elektrikli araçların periyodik bakım anlamında bedavaya yürüdüğü falan hikayeleri tümüyle gercek dışıdır

Milletin alabilmek icin yırtındığı , alamadım kalmamış diye ağlayarak cimer e mektuplar yazdığı bmw 2,30 e icin her 2 yılda bir güncel 10.000 tl bakım masrafı var. Yılda 5 bin eder .

benim kendi tdi golf aracıma motul yağ mann filtrelerle yaptığım bakım 3500 tutuyor. (İşcilik dahil )



Alttaki arkadaşın dediği gibi BMW zaten pahalı bı marka. Bakımda yapılan şeyler şunlar:

Tesla Model Y bakımlarında yapılan başlıca işlemler:


- Klima filtresi değişimi: 2 yılda bir öneriliyor, toz-polen olayını temizliyor.

- Lastik rotasyonu ve balans ayarı: 10-15 bin km’de bir yapılıyor, lastikler eşit aşınsın diye.

- Fren sistem kontrolü: Elektrikli araçlarda fren pek kullanılmaz ama gene de paslanma vs. için kontrol şart.

- Batarya ve motor sistem kontrolleri: Soğutma sıvısı seviyesi, yazılım güncellemesi, kablo bağlantıları vs. kontrol ediliyor.

- HEPA filtre varsa onun değişimi: Bu biraz lüks Tesla’larda oluyor, 3 yılda bir öneriliyor.

- Süspansiyon ve direksiyon sistemi kontrolü: Özellikle Türkiye yolları düşünülürse, buna iyi bakmak lazım.

- Silecek lastiği, cam suyu vs.: Bunlar zaten klasik işler.


Ekstra varsa:

- Yazılım güncellemeleri (bazen uzaktan OTA yapılıyor, bazen servise gitmek gerekebiliyor),

- Gürültü/sarsıntı şikayeti varsa ona bakıyorlar,

- İç-dış trim sesleri vs. varsa onlara da bakan servisler oluyor.


Yani az değil ama yine de içten yanmalı araçlara göre daha az masraflı.

Peki hocam şimdi bu masraflar ile benzinli araba masrafı aynı mı? Bu bakımların aynısı benzinlilere de yapılmalı sonuçta. Benzinlilerde zibilyon tane sistem var elektrikliler daha basit olduğu için daha az masraf ile yürütülüyor. İşin aslı bu.


Elektriklide OLMAYAN ama Benzinlide OLAN Bakım İşleri:

1. Motor yağı değişimi
Elektriklide motor yağı mı olur gardaş? Olmaz tabii. Benzinlilerde 10-15 bin km'de bir değişir, masrafı da cabası.


2. Yağ filtresi
Motor yağı yoksa filtresi de yok. Benzinlilerde yağla birlikte o da değişir.


3. Triger kayışı / zinciri
Elektriklide bu yok çünkü karmaşık bir içten yanmalı motor yok. Benzinlilerde 60-100 bin km’de bi dünya masraf çıkartır.


4. Bujiler
Elektrikli motorda kıvılcım yok, bujiye de ihtiyaç yok. Benzinlilerde her bakımda göz kırpar: “beni değiştir!”


5. Egzoz sistemi
Katalitik konvertör, susturucu, DPF filtresi falan... elektriklide komple yok. Benzinli/dizelde bunlar arıza çıkarsa cüzdan yanar.


6. Şanzıman yağı ve kompleks vites kutuları
Elektriklilerde genelde tek vitesli sistem var, o yüzden şanzıman yağı değişimi de yok. Benzinli otomatiklerde 60-100 bin km’de şart.


7. Debriyaj seti
Elektriklilerde yok çünkü manuel veya klasik otomatik vites yok. Benzinlilerde debriyaj biterse 10K’ya kadar yolu var.


8. Turbo bakımı / değişimi
Elektriklilerde turbo yok. Ama benzinli-dizel turboluların masrafı dudak uçuklatır.


9. Yakıt filtresi
Elektriklide yakıt yok, haliyle filtresi de yok.


10. Yakıt pompası / enjektör temizliği
Bunlar benzinliye özel. Elektriklilerde hiçbiri yok.
 
Elektrikli araçların bakım olayı gerçekten yok gibi bir şey. Ama tabiki müşteriden de birşeyler yolmaları lazım ki çark dönsün.

ID3/4 bakım dökümanlarına bakıldığında hiç olmadık bakım konuları icat edildikleri görülüyor. Efendim iç/dış aydınlatmaları kontol ediyorlarmış, yok emniyet kemeri, yok lastik basınçları, yok silecek lastiği vs. Gerçek bakım denilebilecek madde sayısı 2-3 tane. Filtre, Fren hidroliği, Akü durumu. Filtre ve fren hidroliği de para etmez şeyler. Ancak yinede her 2 yılda bir o 10-15k parayı alacaklar mecbur. Yinede birley değil 2yılda 10bin

Aslı varmıdır bilmiyorum ancak yabancı forumlarda gördüğüm kadarıyla 8-10 yıllık batarya garantilerinin geçerli olması için araçların 2yıllık garantileri bitse bile bakımlarına yetkili servislerde devam etmeleri gerektiğini konuşulmuş.

Eğer bu garanti göz ardı edilirse zaten 2 garanti bitiminden sonra servise gitmeye bile gerek yok. Filtreyi, Cam sileceği hatta fren hidroliğini bile bir çok kişi evinde değişim yapabilir.
 

Elektrikli araçların bakım olayı gerçekten yok gibi bir şey. Ama tabiki müşteriden de birşeyler yolmaları lazım ki çark dönsün.

ID3/4 bakım dökümanlarına bakıldığında hiç olmadık bakım konuları icat edildikleri görülüyor. Efendim iç/dış aydınlatmaları kontol ediyorlarmış, yok emniyet kemeri, yok lastik basınçları, yok silecek lastiği vs. Gerçek bakım denilebilecek madde sayısı 2-3 tane. Filtre, Fren hidroliği, Akü durumu. Filtre ve fren hidroliği de para etmez şeyler. Ancak yinede her 2 yılda bir o 10-15k parayı alacaklar mecbur. Yinede birley değil 2yılda 10bin

Aslı varmıdır bilmiyorum ancak yabancı forumlarda gördüğüm kadarıyla 8-10 yıllık batarya garantilerinin geçerli olması için araçların 2yıllık garantileri bitse bile bakımlarına yetkili servislerde devam etmeleri gerektiğini konuşulmuş.

Eğer bu garanti göz ardı edilirse zaten 2 garanti bitiminden sonra servise gitmeye bile gerek yok. Filtreyi, Cam sileceği hatta fren hidroliğini bile bir çok kişi evinde değişim yapabilir.
Listeledim zaten. Garanti bittikten sonra götür istediğin işlemleri söyle sadece onu yapsınlar. Bı benzinliyle kiyaslanamaz
 

Geri
Üst