0W-20 Motor Yağı Ana Konu (1.0 / 1.5 TSI motor için)


@forzaGilles hocam bilgilerinize sağlık. Skoda scala 2023 1.0 tsi dsg 81 kw 110 hp aracım mevcut. 65000 km de. 0w-20 yağ kullanıyordum bugüne kadar. Kaputta VW 508.00 VW 509.00 kodları mevcut. Söylediklerinizden sonra VW 504.00 onay kodlu LM 0w30 yağ kullanmak kafama oldukça yattı. Ancak ilerleyen mesajlarda OPF filtresi mevcut ise 0w20 önermişsiniz. Malum 2020 sonrası üretim olduğu için OPF olmama ihtimali düşük. Kitapçıkta ise kaputtaki önerilen yağdan yoksa geçici olarak vw 504.00 Acea c3 acea c4 gibi şeyler önermiş ama doğrudan 508.00 önerisi yapmamış :D Sürüş stilim genellikle uzun yol, yol müsait oldukça genellikle gazlarım ve sık sık uzun yola çıkarım. Sizin tavsiyeniz nedir? Hangi yağı koyayım bu araca?
 

@forzaGilles hocam bilgilerinize sağlık. Skoda scala 2023 1.0 tsi dsg 81 kw 110 hp aracım mevcut. 65000 km de. 0w-20 yağ kullanıyordum bugüne kadar. Kaputta VW 508.00 VW 509.00 kodları mevcut. Söylediklerinizden sonra VW 504.00 onay kodlu LM 0w30 yağ kullanmak kafama oldukça yattı. Ancak ilerleyen mesajlarda OPF filtresi mevcut ise 0w20 önermişsiniz. Malum 2020 sonrası üretim olduğu için OPF olmama ihtimali düşük. Kitapçıkta ise kaputtaki önerilen yağdan yoksa geçici olarak vw 504.00 Acea c3 acea c4 gibi şeyler önermiş ama doğrudan 508.00 önerisi yapmamış :D Sürüş stilim genellikle uzun yol, yol müsait oldukça genellikle gazlarım ve sık sık uzun yola çıkarım. Sizin tavsiyeniz nedir? Hangi yağı koyayım bu araca?
0W-20 viskozite yağlar maalesef dayanmı çok zayıf, özellikle yazın yüksek sıcaklarda koruması zayıf bir yağ,

İlaveten performanslı kullanımlarda motor yağı normalden fazla ısınır, bu gibi durumlarda da koruması düşük bir yağdır,

Bu yağın diğer sıkıntısı yağ çok çabuk bozuluyor, malesef oksididasyon çabuk oluşuyor,

(Bana göre) bu yağın (aracı sakin kullanmak şartıyla) maks. kullanım ömrü 7-8 bin km’dir., dediğim gibi yağ malesef çak çabuk bozuluyor,

(VW 504.00 / 507.00 onaylı) 0W-30 yağ kullanılır ise; Araçta OPF olduğu için orta-uzun vadede OPF’ye olumsuz bir etkisi olur mu bilmiyoruz,

Benim TSI motorlu ve OPF ‘ye sahip bir aracım olsaydı ben 0W-30 yağ kullanırdım ama bunu sizde benim yaptığımı yapın diye vs.. kimseye böyle bir tavsiye veremem,

Esasen bu motorlarda 0W-20 kullanılmasının tek sebebi katı Avrupa Birliği çevre yasaları gereği emisyonu azaltmaktır, ve yakıt tüketimini daha da aşşağıya çekmek, elbette bunlar güzel şeyler ama bunu yaparken motorun sağlığı 2. plana atılıyor, kimse motorun sağlığını düşünmüyor,

Artık arabalarda tıpki buzdolabı vb. beyaz eşyalar gibi dayanıklı tüketim malı gibi bişey oldu,

0W-20 yağın yazın Temmuz/Ağustos sıcaklarında, veya yaz-kış fark etmeksizin performanslı sürüşlerde motoru koruması, aşınmaya karşı koruması mümkün değildir, bunu yağ üreticilerin yayınladığı data sheet’lerde de görebilirsiniz.
 
0W-20 viskozite yağlar maalesef dayanmı çok zayıf, özellikle yazın yüksek sıcaklarda koruması zayıf bir yağ,

İlaveten performanslı kullanımlarda motor yağı normalden fazla ısınır, bu gibi durumlarda da koruması düşük bir yağdır,

Bu yağın diğer sıkıntısı yağ çok çabuk bozuluyor, malesef oksididasyon çabuk oluşuyor,

(Bana göre) bu yağın (aracı sakin kullanmak şartıyla) maks. kullanım ömrü 7-8 bin km’dir., dediğim gibi yağ malesef çak çabuk bozuluyor,

(VW 504.00 / 507.00 onaylı) 0W-30 yağ kullanılır ise; Araçta OPF olduğu için orta-uzun vadede OPF’ye olumsuz bir etkisi olur mu bilmiyoruz,

Benim TSI motorlu ve OPF ‘ye sahip bir aracım olsaydı ben 0W-30 yağ kullanırdım ama bunu sizde benim yaptığımı yapın diye vs.. kimseye böyle bir tavsiye veremem,

Esasen bu motorlarda 0W-20 kullanılmasının tek sebebi katı Avrupa Birliği çevre yasaları gereği emisyonu azaltmaktır, ve yakıt tüketimini daha da aşşağıya çekmek, elbette bunlar güzel şeyler ama bunu yaparken motorun sağlığı 2. plana atılıyor, kimse motorun sağlığını düşünmüyor,

Artık arabalarda tıpki buzdolabı vb. beyaz eşyalar gibi dayanıklı tüketim malı gibi bişey oldu,

0W-20 yağın yazın Temmuz/Ağustos sıcaklarında, veya yaz-kış fark etmeksizin performanslı sürüşlerde motoru koruması, aşınmaya karşı koruması mümkün değildir, bunu yağ üreticilerin yayınladığı data sheet’lerde de görebilirsiniz.
Yanlış hatırlamıyorsam bizim arabaların kaputun altında 0w-20 yanında 0w-30 da yazıyordu. Uyumlu olmasa bunu yazmazlardı. Hatırladığım doğru mu bı yarın bakacam.
 
Yanlış hatırlamıyorsam bizim arabaların kaputun altında 0w-20 yanında 0w-30 da yazıyordu. Uyumlu olmasa bunu yazmazlardı. Hatırladığım doğru mu bı yarın bakacam.
İkisi yan yana yazmaz,

Ya 0W-20 yazar, yada 0W-30 yazar.
 
0W-20 viskozite yağlar maalesef dayanmı çok zayıf, özellikle yazın yüksek sıcaklarda koruması zayıf bir yağ,

İlaveten performanslı kullanımlarda motor yağı normalden fazla ısınır, bu gibi durumlarda da koruması düşük bir yağdır,

Bu yağın diğer sıkıntısı yağ çok çabuk bozuluyor, malesef oksididasyon çabuk oluşuyor,

(Bana göre) bu yağın (aracı sakin kullanmak şartıyla) maks. kullanım ömrü 7-8 bin km’dir., dediğim gibi yağ malesef çak çabuk bozuluyor,

(VW 504.00 / 507.00 onaylı) 0W-30 yağ kullanılır ise; Araçta OPF olduğu için orta-uzun vadede OPF’ye olumsuz bir etkisi olur mu bilmiyoruz,

Benim TSI motorlu ve OPF ‘ye sahip bir aracım olsaydı ben 0W-30 yağ kullanırdım ama bunu sizde benim yaptığımı yapın diye vs.. kimseye böyle bir tavsiye veremem,

Esasen bu motorlarda 0W-20 kullanılmasının tek sebebi katı Avrupa Birliği çevre yasaları gereği emisyonu azaltmaktır, ve yakıt tüketimini daha da aşşağıya çekmek, elbette bunlar güzel şeyler ama bunu yaparken motorun sağlığı 2. plana atılıyor, kimse motorun sağlığını düşünmüyor,

Artık arabalarda tıpki buzdolabı vb. beyaz eşyalar gibi dayanıklı tüketim malı gibi bişey oldu,

0W-20 yağın yazın Temmuz/Ağustos sıcaklarında, veya yaz-kış fark etmeksizin performanslı sürüşlerde motoru koruması, aşınmaya karşı koruması mümkün değildir, bunu yağ üreticilerin yayınladığı data sheet’lerde de görebilirsiniz.
Yazın 5-30
Kışın 0-20 kullanıyorum
 
0W-20 viskozite yağlar maalesef dayanmı çok zayıf, özellikle yazın yüksek sıcaklarda koruması zayıf bir yağ,

İlaveten performanslı kullanımlarda motor yağı normalden fazla ısınır, bu gibi durumlarda da koruması düşük bir yağdır,

Bu yağın diğer sıkıntısı yağ çok çabuk bozuluyor, malesef oksididasyon çabuk oluşuyor,

(Bana göre) bu yağın (aracı sakin kullanmak şartıyla) maks. kullanım ömrü 7-8 bin km’dir., dediğim gibi yağ malesef çak çabuk bozuluyor,

(VW 504.00 / 507.00 onaylı) 0W-30 yağ kullanılır ise; Araçta OPF olduğu için orta-uzun vadede OPF’ye olumsuz bir etkisi olur mu bilmiyoruz,

Benim TSI motorlu ve OPF ‘ye sahip bir aracım olsaydı ben 0W-30 yağ kullanırdım ama bunu sizde benim yaptığımı yapın diye vs.. kimseye böyle bir tavsiye veremem,

Esasen bu motorlarda 0W-20 kullanılmasının tek sebebi katı Avrupa Birliği çevre yasaları gereği emisyonu azaltmaktır, ve yakıt tüketimini daha da aşşağıya çekmek, elbette bunlar güzel şeyler ama bunu yaparken motorun sağlığı 2. plana atılıyor, kimse motorun sağlığını düşünmüyor,

Artık arabalarda tıpki buzdolabı vb. beyaz eşyalar gibi dayanıklı tüketim malı gibi bişey oldu,

0W-20 yağın yazın Temmuz/Ağustos sıcaklarında, veya yaz-kış fark etmeksizin performanslı sürüşlerde motoru koruması, aşınmaya karşı koruması mümkün değildir, bunu yağ üreticilerin yayınladığı data sheet’lerde de görebilirsiniz.
Kıymetli bilgilerinize ve ilginize teşekkür ediyorum. 0w20 yağ bir cansızlık hissiyatı oluşturuyordu bende de. Performanslı sürüşte çok çabuk yanması da bir şeylerin yanlış olduğunu hissettiriyordu. Normalde şu da problem değil; 7000-8000 km de bir değişiklik yaparım 0w20 yağın aracım için en iyi, en performanslısı, en koruyucu olduğundan emin olsam.

Söylediklerinizi değerlendirdiğimde 0w30 oldukça mantıklı geliyor ve yakın zamanda mann yağ filtresi ve lm 4210 0w30 yağ ile değişimini yapacağım yetkili servisten de karter tapası ve sızdırmaz conta talep edeceğim.

Çok düşük devirlerde uzun süre kullanmadığım için opf tıkanıklığı gibi bir durum yaşayacağımı da çok düşünmüyorum yaşarsakta temizlenir. Motorun sağlığı, olabildiğince uzun yaşaması çok daha önemli. Peki yaz kış 0w30 mu önerirsiniz ? Yazın 5w30 gibi bir kullanım önerir misiniz ya da siz olsaydınız 1.0 tsi araçta nasıl yol izlerdiniz?
 
Kıymetli bilgilerinize ve ilginize teşekkür ediyorum. 0w20 yağ bir cansızlık hissiyatı oluşturuyordu bende de. Performanslı sürüşte çok çabuk yanması da bir şeylerin yanlış olduğunu hissettiriyordu. Normalde şu da problem değil; 7000-8000 km de bir değişiklik yaparım 0w20 yağın aracım için en iyi, en performanslısı, en koruyucu olduğundan emin olsam.

Söylediklerinizi değerlendirdiğimde 0w30 oldukça mantıklı geliyor ve yakın zamanda mann yağ filtresi ve lm 4210 0w30 yağ ile değişimini yapacağım yetkili servisten de karter tapası ve sızdırmaz conta talep edeceğim.

Çok düşük devirlerde uzun süre kullanmadığım için opf tıkanıklığı gibi bir durum yaşayacağımı da çok düşünmüyorum yaşarsakta temizlenir. Motorun sağlığı, olabildiğince uzun yaşaması çok daha önemli. Peki yaz kış 0w30 mu önerirsiniz ? Yazın 5w30 gibi bir kullanım önerir misiniz ya da siz olsaydınız 1.0 tsi araçta nasıl yol izlerdiniz?
Bir önceki msj.ımda da dediğim gibi: ben 0W-30 yağ kullanırdım ama bunu siz de benim yaptığımı yapın diye vs.. kimseye böyle bir tavsiye vermem,

Olumlu yönleri kadar - yaşanabilecek olumsuz durumlar tamamen sizin sorumluluğunuzda olduğunu bilerek tercihinizi yapmanız öneririm,

5W-30 ‘a gerek yoktur, 5W-30 kullanılabilir (bakın yine bana göre diyorum bunu aklınızdan çıkarmayın) :) 2019 öncesi motorlar için daha uyumlu bir yağdır,

VW504.00 / 507.00 onaylı 5W-30 yağlar Mild SAPS yağlardır,

Bu 2020 sonrası motorlar için 0W yağlar daha uyumludur,

VW/Audi grubundaki 2020 ve sonrası motorlar için 0W yağlar Low SAPS (yani düşük kül oranına) sahiptir.

0W-30 yağlar da VW504.00 / 507.00 onayına sahip olan yağlardır.

Örnek;
Liqui Moly Top Tec 4210 LongLife III 0W-30

Mobil 1 ESP 0W-30 (dikkat ESP LV 0W-30 uyumlu değildir)

Castrol Edge LL 0W-30

Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30
 
0W-20 viskozite yağlar maalesef dayanmı çok zayıf, özellikle yazın yüksek sıcaklarda koruması zayıf bir yağ,

İlaveten performanslı kullanımlarda motor yağı normalden fazla ısınır, bu gibi durumlarda da koruması düşük bir yağdır,

Bu yağın diğer sıkıntısı yağ çok çabuk bozuluyor, malesef oksididasyon çabuk oluşuyor,

(Bana göre) bu yağın (aracı sakin kullanmak şartıyla) maks. kullanım ömrü 7-8 bin km’dir., dediğim gibi yağ malesef çak çabuk bozuluyor,

(VW 504.00 / 507.00 onaylı) 0W-30 yağ kullanılır ise; Araçta OPF olduğu için orta-uzun vadede OPF’ye olumsuz bir etkisi olur mu bilmiyoruz,

Benim TSI motorlu ve OPF ‘ye sahip bir aracım olsaydı ben 0W-30 yağ kullanırdım ama bunu sizde benim yaptığımı yapın diye vs.. kimseye böyle bir tavsiye veremem,

Esasen bu motorlarda 0W-20 kullanılmasının tek sebebi katı Avrupa Birliği çevre yasaları gereği emisyonu azaltmaktır, ve yakıt tüketimini daha da aşşağıya çekmek, elbette bunlar güzel şeyler ama bunu yaparken motorun sağlığı 2. plana atılıyor, kimse motorun sağlığını düşünmüyor,

Artık arabalarda tıpki buzdolabı vb. beyaz eşyalar gibi dayanıklı tüketim malı gibi bişey oldu,

0W-20 yağın yazın Temmuz/Ağustos sıcaklarında, veya yaz-kış fark etmeksizin performanslı sürüşlerde motoru koruması, aşınmaya karşı koruması mümkün değildir, bunu yağ üreticilerin yayınladığı data sheet’lerde de görebilirsiniz.
Adana gibi yaz mevsiminde sıcaklıkların nemle beraber 50 dereceyi bulduğu şehirde 0W-20 yağı nasıl kullanacağız. Benim bu araca 5W-30 yağ koymam gerekli ama sonrasında ne olur kestiremiyorum.
 
Adana gibi yaz mevsiminde sıcaklıkların nemle beraber 50 dereceyi bulduğu şehirde 0W-20 yağı nasıl kullanacağız. Benim bu araca 5W-30 yağ koymam gerekli ama sonrasında ne olur kestiremiyorum.
40.000 km dir liqy moly 5-30 kullanıyorum, 2022 life polo
Herkes gidişine sessizliğine motor sağlığına hasta
 
Üreticinin Uygun Gördüğü Hangi yağ olursa olsun

  1. sabah ilk çalıştırmada en az 30 s mümkünse 1 dk beklemek
  2. yağ ısınana kadar çok nazik kullanmak
  3. 3000 d/dk maksimum hızı geçmemek
  4. ani hızlanma (özellikle tam gaz) yapmamak
  5. motoru aşırı zorlamadan kullanmak
  6. mümkünse yağ sıcaklığını 110 C altında tutmak
  7. zamanında veya biraz erken yağ değiştirmek
  8. yılda 2 hava filtresi değiştirmek
  9. çok sıcak (uzun yoldan gelmiş) motoru 2-3 dk bekleterek stop etmek

şeklinde kullanırsanız çok uzun yıllar binersiniz.

Normalde genel sürüş şartlarınızda motorun 3000 d/dk yı geçirmeniz için bir sebep yok (nadiren istisna olabilir elbette).

Bu kurallara uyduğunuz sürece genel motor aşınması en az olacaktır ve 300-500k km motoru kullanabilirsiniz.

5W-30 kullanıyorum diye bunlara dikkat etmezseniz yine bozulabilir. Ya da
0W-20 kullanıp bunlara dikkat ederseni 5W-30 dan daha uzun dayanabilir.

Üreticinin önerisinden şaşmamak gerek.

Hatırlayalım 1.6 TDI da 2013 yılında 5W-30 ile başladı yağlar son 2-3 yıldır 0W-30 a döndüler. Benim aracım hep yetkili servis bakımlı idi, yani iki viskozite de kullanıldı motorda 180.000 km de 0 sorun ile sattım (yukarıdaki maddelere dikkat ederek). Satmadan önce külbütör kapak contası değiştirdiğimde kam mili ve üst taraf tertermiz idi, hiçbir kirlilik, kararma, sararma, çamurlaşma yok idi motor içinde.
 


Geri
Üst