0W-20 Motor Yağı Ana Konu (1.0 / 1.5 TSI motor için)



@forzaGilles sizden bir cevap bekliyorum ama ☺️
Açıkçası 4 yıl boyunca yatan ve bu süre zarfında sadece olduğu yerde arasıra çalıştırılan bir araçta.,

Bu araç benim olsaydı ben aracı çalıştırmadan (çekiciye yükler) bakım nerede yapılacak ise direkt olarak oraya çektirirdim,

Araç henüz 5.400 km olabilir, ancak istediği kadar az km yapmış bir araç olsun, o motor yağı artık görevini yerine getiremez durumdadir, km’nin düşük olması bir kriter olamaz,

Motor yağı üreticileri kapağı hiç açılmamış sıfır kapalı kutu bir yağın bile raf ömrü 4-5 yıl olarak belirlemiştir, Ancak bu süre nem ve rutubet olmayan, direkt olarak güneş ışığına maruz kalmamış, yüksek sıcaklıkta bir ortamda saklanmamak kaydıyla geçerli bir durumdur,

Örneğin herhangi bir markanın motor yağını satın alınız, kapağını açınız sonra hiç kullanmadan kapağını sıkıca kapatıp uygun saklama koşullarında 3-4 yıl saklayınız, Henüz 10-12 ay sonrasında o yağ plastik bidonun enjeksiyon birleşim yerlerinden ve kapak kısmından sızdırmaya başladığını şahit olursunuz, Oksijen motor yağının düşmanıdır,

Sizin durumunuzda “çok uzun süre değişmemiş” yağda oksidasyon çoktan oluşmaya başlamıştır, Özelikle motor hareket etmediği için sürekli yağ ile temas etmesi gereken silindir bloğu, eksantrik mili, krank mili, motor bloğu, yağ kanalları gibi hayati önemi olan parçalar yer çekiminin etkisiyle tüm yağ zamanla kartere birikir ve bu çıplak metal parçalar yağsız kalır ve motorun iç kısmımda oksidasyon oluşmaya başlar,

Acilen vakit kaybetmeden motor yağını ve yağ filtresini değiştirmenizi öneririm, Ve daha da önemlisi yağ değişimi sonrası oluşan oksidasyonu gidermek (motorun içinden uzaklaştırmak) için 200-300 km sonra yeniden motor yağını ve yağ filtresini değiştirmeniz ilerde oluşabilecek yüksek maliyetli onarım masraflarının önüne geçecektir..!!

Aracınıza uyumlu olan yağlar;
(VW508.00 / 509.00 onaylı yağlardır)

Castrol Edge LL IV 0W-20

Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-20

Mobil 1 ESP X2 0W-20

Liqui Moly Top Tec 6200 LongLife IV 0W-20

Bu yağlar arasında benim tercihim, Shell, Liqui Moly veya Mobil 1 olurdu, Sıralama yapsaydım Castrol‘ü en sona koyardım,

1.5 eTSI motor yağ kapasitesi: 4,3 Litre

Önemli not: piyasada çok fazla sahte yağ mevcuttur, motor yağını ve filtreleri mutlaka ilgili markanın yetkili satıcılarından ve güvenilir yerlerden almanızı şiddetle öneririm, bu çok öremlidir çünkü motorun içindeki oksidasyonu mutlaka gidermeniz gerekmektedir..!!

Filtre olarak; Mann, Mahle ve Hengst en kaliteli filtre üreticileridir, Bosch, Wunder, Filtron gibi markalardan uzak durunuz, Filtre olarak Bosch tahmin ettiğinizin aksine vasat bir markadır, Bosch filtre üretmez başka bir firmaya fason üretim yaptırır, filtre kağıdının kalitesi vs.. oldukça kalitesizdir, ve buna rağmen fiyat olarak ucuz da değildir :)

Mann Filtre yetkili satıcısı; filtremarketim.com

TSI ve eTSI motorlarda her yağ bakımında tapa pulu değişmesi gerekir, 2 bakımda bir de karter tapası ve tapa pulu birlikte değişir, Bu oarçalar ucuz olduğu için dışardan veya saniyeden almayınız, dışardan veya sanayiden yan sanayi alacağınız karter tapası ve tapa pulu fiyatına, aynı rakamlara yetkili servisten orjinalini temin edebilirsiniz çünkü ucuz parçalardır,

12V Akü ve 48V batarya:
Akünüz uzun süre şarjsız kaldığı için muhtemelen ömrünün artık son zamanlarını yaşıyordur, multimetre yardımıyla akünün dğerlerinin ölçülmesi, ilk marş esnasındaki değerlerine bakılması gerekiyor, belki düşük bir ihtimal olsa da eğer şarj cihazına bağlanır 7-8 saat şarj edilir ise ömrünü az olsa uzatabilirsiniz (düşük itimal), burada tabii doğru şarj cihazı kullanmak önemli, Şuan yaz aylarında olduğunuz için marş basma anında birşey fark etmezsiniz, bu bir tuzaktır, aküler sonbahar-kış aylarında kendini belli ederler, Ama (kardeşim arasıra aracı çalıştırdı) akü kendini şarj etmiş olması lazım diye düşünebilirsiniz, ancak bu yaptığınız tam olarak doğru bir durum değildir, araç olduğu yerde çalıştırılarak şarj dinamısu aküyü yeteri kadar şarj etmez, akünün sağlıklı olarak şarj edilmesi ancak araç hareket halindeyken gerçekleşir, ve uzun süre bu şekilde yatmış araçlarda akünün sizi kısa vadede ortada bırakması kaçınılmazdır, aküler yapıları gereği şarjsız kalmaları durumunda ömürleri çok olumsuz etkilenen yapıları vardır,

48V batarya; zaten uyarı vermiş sonrasında aracı biraz kullanınca kırmızı uyarı —>sarıya döndüğünü söylüyorsunuz, bu tip lityum tip bataryalar düşük şarjda kalmayı sevmezler, aracı çalıştırıp yol yapsanız bile araç yazılımdal olarak belli süre sonra 48V bataryanın şarjını devre dışı bırakır, yazılımsal olarak bataryanın sağlığı 2. plandadır, araç hiç bir zaman bataryayı %100 dolu yapma eğiliminde değildir, Araç yazılımsal olarak bataryayı %50-70 arasında tutmaya gayret eder, %50-70 doluluk seviyesi lityum bataryanın sağlığını koruması için yeterlidir,

Sizin durumunuzda batarya uzun süre boş durumda veya neredeyse boş durumda kaldığı için batarya hücreleri bundan olumsuz etkilenir, 48V batarya çok pahalı bir parça olduğu için daha fazla zarar görmemesi için şarj edilmesi gerekir, ancak bu batarya sıradan şarj aletleri şarj edilmesi mümkün değildir, 48V alt yapısı olan bir pil olduğu için 48V alt yapısına sahip özel şarj cihazı gerektirir ve şarj edebilmek için yalnızca bu da yeterli değildir, şarj işlemi için diagnoz cihazı (bilgisayar yardımı) gerektirir, Ancak bu şartlar sağlanır ise şarj edebilme imkanı vardır, 48V bataraya öyle şarj cihazını elektriğe bağladım cihazın kutup başlarını da batarya bağladım şarj olsun mantığı yoktur, mutlaka araç bilgisayara bağlanıp ilgili ayarlar yapılıp şarj işlemi için komut verilmesi gerekmektedir. Malesef bunu yetkili servis harici şuan yapabileceğiniz başka bir yer yoktur.,

Lastikler: 4 yıl boyunca yatan bir araçta lastikleri hava kaybı yaşayacağı için eğer sürekli düşük hava ile olduğu yerde durdu ise yani ara-sıra lastiklere hava basılmadı ise lastiklerin yanak kısımlarından zarar görmüş olabilir, düzgün bir lastikçi ustası tarafından sizin güvenliğiniz açısından kontrolünün sağlanması gerekir.
 
Açıkçası 4 yıl boyunca yatan ve bu süre zarfında sadece olduğu yerde arasıra çalıştırılan bir araçta.,

Bu araç benim olsaydı ben aracı çalıştırmadan (çekiciye yükler) bakım nerede yapılacak ise direkt olarak oraya çektirirdim,

Araç henüz 5.400 km olabilir, ancak istediği kadar az km yapmış bir araç olsun, o motor yağı artık görevini yerine getiremez durumdadir, km’nin düşük olması bir kriter olamaz,

Motor yağı üreticileri kapağı hiç açılmamış sıfır kapalı kutu bir yağın bile raf ömrü 4-5 yıl olarak belirlemiştir, Ancak bu süre nem ve rutubet olmayan, direkt olarak güneş ışığına maruz kalmamış, yüksek sıcaklıkta bir ortamda saklanmamak kaydıyla geçerli bir durumdur,

Örneğin herhangi bir markanın motor yağını satın alınız, kapağını açınız sonra hiç kullanmadan kapağını sıkıca kapatıp uygun saklama koşullarında 3-4 yıl saklayınız, Henüz 10-12 ay sonrasında o yağ plastik bidonun enjeksiyon birleşim yerlerinden ve kapak kısmından sızdırmaya başladığını şahit olursunuz, Oksijen motor yağının düşmanıdır,

Sizin durumunuzda “çok uzun süre değişmemiş” yağda oksidasyon çoktan oluşmaya başlamıştır, Özelikle motor hareket etmediği için sürekli yağ ile temas etmesi gereken silindir bloğu, eksantrik mili, krank mili, motor bloğu, yağ kanalları gibi hayati önemi olan parçalar yer çekiminin etkisiyle tüm yağ zamanla kartere birikir ve bu çıplak metal parçalar yağsız kalır ve motorun iç kısmımda oksidasyon oluşmaya başlar,

Acilen vakit kaybetmeden motor yağını ve yağ filtresini değiştirmenizi öneririm, Ve daha da önemlisi yağ değişimi sonrası oluşan oksidasyonu gidermek (motorun içinden uzaklaştırmak) için 200-300 km sonra yeniden motor yağını ve yağ filtresini değiştirmeniz ilerde oluşabilecek yüksek maliyetli onarım masraflarının önüne geçecektir..!!

Aracınıza uyumlu olan yağlar;
(VW508.00 / 509.00 onaylı yağlardır)

Castrol Edge LL IV 0W-20

Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-20

Mobil 1 ESP X2 0W-20

Liqui Moly Top Tec 6200 LongLife IV 0W-20

Bu yağlar arasında benim tercihim, Shell, Liqui Moly veya Mobil 1 olurdu, Sıralama yapsaydım Castrol‘ü en sona koyardım,

1.5 eTSI motor yağ kapasitesi: 4,3 Litre

Önemli not: piyasada çok fazla sahte yağ mevcuttur, motor yağını ve filtreleri mutlaka ilgili markanın yetkili satıcılarından ve güvenilir yerlerden almanızı şiddetle öneririm, bu çok öremlidir çünkü motorun içindeki oksidasyonu mutlaka gidermeniz gerekmektedir..!!

Filtre olarak; Mann, Mahle ve Hengst en kaliteli filtre üreticileridir, Bosch, Wunder, Filtron gibi markalardan uzak durunuz, Filtre olarak Bosch tahmin ettiğinizin aksine vasat bir markadır, Bosch filtre üretmez başka bir firmaya fason üretim yaptırır, filtre kağıdının kalitesi vs.. oldukça kalitesizdir, ve buna rağmen fiyat olarak ucuz da değildir :)

Mann Filtre yetkili satıcısı; filtremarketim.com

TSI ve eTSI motorlarda her yağ bakımında tapa pulu değişmesi gerekir, 2 bakımda bir de karter tapası ve tapa pulu birlikte değişir, Bu oarçalar ucuz olduğu için dışardan veya saniyeden almayınız, dışardan veya sanayiden yan sanayi alacağınız karter tapası ve tapa pulu fiyatına, aynı rakamlara yetkili servisten orjinalini temin edebilirsiniz çünkü ucuz parçalardır,

12V Akü ve 48V batarya:
Akünüz uzun süre şarjsız kaldığı için muhtemelen ömrünün artık son zamanlarını yaşıyordur, multimetre yardımıyla akünün dğerlerinin ölçülmesi, ilk marş esnasındaki değerlerine bakılması gerekiyor, belki düşük bir ihtimal olsa da eğer şarj cihazına bağlanır 7-8 saat şarj edilir ise ömrünü az olsa uzatabilirsiniz (düşük itimal), burada tabii doğru şarj cihazı kullanmak önemli, Şuan yaz aylarında olduğunuz için marş basma anında birşey fark etmezsiniz, bu bir tuzaktır, aküler sonbahar-kış aylarında kendini belli ederler, Ama (kardeşim arasıra aracı çalıştırdı) akü kendini şarj etmiş olması lazım diye düşünebilirsiniz, ancak bu yaptığınız tam olarak doğru bir durum değildir, araç olduğu yerde çalıştırılarak şarj dinamısu aküyü yeteri kadar şarj etmez, akünün sağlıklı olarak şarj edilmesi ancak araç hareket halindeyken gerçekleşir, ve uzun süre bu şekilde yatmış araçlarda akünün sizi kısa vadede ortada bırakması kaçınılmazdır, aküler yapıları gereği şarjsız kalmaları durumunda ömürleri çok olumsuz etkilenen yapıları vardır,

48V batarya; zaten uyarı vermiş sonrasında aracı biraz kullanınca kırmızı uyarı —>sarıya döndüğünü söylüyorsunuz, bu tip lityum tip bataryalar düşük şarjda kalmayı sevmezler, aracı çalıştırıp yol yapsanız bile araç yazılımdal olarak belli süre sonra 48V bataryanın şarjını devre dışı bırakır, yazılımsal olarak bataryanın sağlığı 2. plandadır, araç hiç bir zaman bataryayı %100 dolu yapma eğiliminde değildir, Araç yazılımsal olarak bataryayı %50-70 arasında tutmaya gayret eder, %50-70 doluluk seviyesi lityum bataryanın sağlığını koruması için yeterlidir,

Sizin durumunuzda batarya uzun süre boş durumda veya neredeyse boş durumda kaldığı için batarya hücreleri bundan olumsuz etkilenir, 48V batarya çok pahalı bir parça olduğu için daha fazla zarar görmemesi için şarj edilmesi gerekir, ancak bu batarya sıradan şarj aletleri şarj edilmesi mümkün değildir, 48V alt yapısı olan bir pil olduğu için 48V alt yapısına sahip özel şarj cihazı gerektirir ve şarj edebilmek için yalnızca bu da yeterli değildir, şarj işlemi için diagnoz cihazı (bilgisayar yardımı) gerektirir, Ancak bu şartlar sağlanır ise şarj edebilme imkanı vardır, 48V bataraya öyle şarj cihazını elektriğe bağladım cihazın kutup başlarını da batarya bağladım şarj olsun mantığı yoktur, mutlaka araç bilgisayara bağlanıp ilgili ayarlar yapılıp şarj işlemi için komut verilmesi gerekmektedir. Malesef bunu yetkili servis harici şuan yapabileceğiniz başka bir yer yoktur.,

Lastikler: 4 yıl boyunca yatan bir araçta lastikleri hava kaybı yaşayacağı için eğer sürekli düşük hava ile olduğu yerde durdu ise yani ara-sıra lastiklere hava basılmadı ise lastiklerin yanak kısımlarından zarar görmüş olabilir, düzgün bir lastikçi ustası tarafından sizin güvenliğiniz açısından
 
Sayın @forzaGilles verdiğiniz değerli bilgiler için çok teşekkür ederim çok yardımcı oldunuz araçta şuanda tek arıza sarı ünlem ışığı 12 volt kısıtlı yazısı onun dışında bir anormal bi durum söz konusu değil araç her ay kesintisiz 3 defa 5-7 km yaptırmış araca bulunduğu ilçede tekleme yada her hangibirşey yaşamamış durum bu dediğiniz şekilde yağ filtre ve orjinal tapalar ile değişim sağlatacağımm herşey için tekrar çok teşekkür ederim kıymetli bilginiz için.
 
20 gün sonra aracım bakıma girecek. 1.5 e-tsi 116 bg. Bu motorun kaç litre yağ aldığını bilen var mı acaba? Daha önce servise gidip fazla yağ koyulduğu için hata alanları okudum. Açıkçası servislere çok güvenmiyorum. Bilgisi olan varsa yazabilir mi ?
 
Açıkçası 4 yıl boyunca yatan ve bu süre zarfında sadece olduğu yerde arasıra çalıştırılan bir araçta.,

Bu araç benim olsaydı ben aracı çalıştırmadan (çekiciye yükler) bakım nerede yapılacak ise direkt olarak oraya çektirirdim,

Araç henüz 5.400 km olabilir, ancak istediği kadar az km yapmış bir araç olsun, o motor yağı artık görevini yerine getiremez durumdadir, km’nin düşük olması bir kriter olamaz,

Motor yağı üreticileri kapağı hiç açılmamış sıfır kapalı kutu bir yağın bile raf ömrü 4-5 yıl olarak belirlemiştir, Ancak bu süre nem ve rutubet olmayan, direkt olarak güneş ışığına maruz kalmamış, yüksek sıcaklıkta bir ortamda saklanmamak kaydıyla geçerli bir durumdur,

Örneğin herhangi bir markanın motor yağını satın alınız, kapağını açınız sonra hiç kullanmadan kapağını sıkıca kapatıp uygun saklama koşullarında 3-4 yıl saklayınız, Henüz 10-12 ay sonrasında o yağ plastik bidonun enjeksiyon birleşim yerlerinden ve kapak kısmından sızdırmaya başladığını şahit olursunuz, Oksijen motor yağının düşmanıdır,

Sizin durumunuzda “çok uzun süre değişmemiş” yağda oksidasyon çoktan oluşmaya başlamıştır, Özelikle motor hareket etmediği için sürekli yağ ile temas etmesi gereken silindir bloğu, eksantrik mili, krank mili, motor bloğu, yağ kanalları gibi hayati önemi olan parçalar yer çekiminin etkisiyle tüm yağ zamanla kartere birikir ve bu çıplak metal parçalar yağsız kalır ve motorun iç kısmımda oksidasyon oluşmaya başlar,

Acilen vakit kaybetmeden motor yağını ve yağ filtresini değiştirmenizi öneririm, Ve daha da önemlisi yağ değişimi sonrası oluşan oksidasyonu gidermek (motorun içinden uzaklaştırmak) için 200-300 km sonra yeniden motor yağını ve yağ filtresini değiştirmeniz ilerde oluşabilecek yüksek maliyetli onarım masraflarının önüne geçecektir..!!

Aracınıza uyumlu olan yağlar;
(VW508.00 / 509.00 onaylı yağlardır)

Castrol Edge LL IV 0W-20

Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-20

Mobil 1 ESP X2 0W-20

Liqui Moly Top Tec 6200 LongLife IV 0W-20

Bu yağlar arasında benim tercihim, Shell, Liqui Moly veya Mobil 1 olurdu, Sıralama yapsaydım Castrol‘ü en sona koyardım,

1.5 eTSI motor yağ kapasitesi: 4,3 Litre

Önemli not: piyasada çok fazla sahte yağ mevcuttur, motor yağını ve filtreleri mutlaka ilgili markanın yetkili satıcılarından ve güvenilir yerlerden almanızı şiddetle öneririm, bu çok öremlidir çünkü motorun içindeki oksidasyonu mutlaka gidermeniz gerekmektedir..!!

Filtre olarak; Mann, Mahle ve Hengst en kaliteli filtre üreticileridir, Bosch, Wunder, Filtron gibi markalardan uzak durunuz, Filtre olarak Bosch tahmin ettiğinizin aksine vasat bir markadır, Bosch filtre üretmez başka bir firmaya fason üretim yaptırır, filtre kağıdının kalitesi vs.. oldukça kalitesizdir, ve buna rağmen fiyat olarak ucuz da değildir :)

Mann Filtre yetkili satıcısı; filtremarketim.com

TSI ve eTSI motorlarda her yağ bakımında tapa pulu değişmesi gerekir, 2 bakımda bir de karter tapası ve tapa pulu birlikte değişir, Bu oarçalar ucuz olduğu için dışardan veya saniyeden almayınız, dışardan veya sanayiden yan sanayi alacağınız karter tapası ve tapa pulu fiyatına, aynı rakamlara yetkili servisten orjinalini temin edebilirsiniz çünkü ucuz parçalardır,

12V Akü ve 48V batarya:
Akünüz uzun süre şarjsız kaldığı için muhtemelen ömrünün artık son zamanlarını yaşıyordur, multimetre yardımıyla akünün dğerlerinin ölçülmesi, ilk marş esnasındaki değerlerine bakılması gerekiyor, belki düşük bir ihtimal olsa da eğer şarj cihazına bağlanır 7-8 saat şarj edilir ise ömrünü az olsa uzatabilirsiniz (düşük itimal), burada tabii doğru şarj cihazı kullanmak önemli, Şuan yaz aylarında olduğunuz için marş basma anında birşey fark etmezsiniz, bu bir tuzaktır, aküler sonbahar-kış aylarında kendini belli ederler, Ama (kardeşim arasıra aracı çalıştırdı) akü kendini şarj etmiş olması lazım diye düşünebilirsiniz, ancak bu yaptığınız tam olarak doğru bir durum değildir, araç olduğu yerde çalıştırılarak şarj dinamısu aküyü yeteri kadar şarj etmez, akünün sağlıklı olarak şarj edilmesi ancak araç hareket halindeyken gerçekleşir, ve uzun süre bu şekilde yatmış araçlarda akünün sizi kısa vadede ortada bırakması kaçınılmazdır, aküler yapıları gereği şarjsız kalmaları durumunda ömürleri çok olumsuz etkilenen yapıları vardır,

48V batarya; zaten uyarı vermiş sonrasında aracı biraz kullanınca kırmızı uyarı —>sarıya döndüğünü söylüyorsunuz, bu tip lityum tip bataryalar düşük şarjda kalmayı sevmezler, aracı çalıştırıp yol yapsanız bile araç yazılımdal olarak belli süre sonra 48V bataryanın şarjını devre dışı bırakır, yazılımsal olarak bataryanın sağlığı 2. plandadır, araç hiç bir zaman bataryayı %100 dolu yapma eğiliminde değildir, Araç yazılımsal olarak bataryayı %50-70 arasında tutmaya gayret eder, %50-70 doluluk seviyesi lityum bataryanın sağlığını koruması için yeterlidir,

Sizin durumunuzda batarya uzun süre boş durumda veya neredeyse boş durumda kaldığı için batarya hücreleri bundan olumsuz etkilenir, 48V batarya çok pahalı bir parça olduğu için daha fazla zarar görmemesi için şarj edilmesi gerekir, ancak bu batarya sıradan şarj aletleri şarj edilmesi mümkün değildir, 48V alt yapısı olan bir pil olduğu için 48V alt yapısına sahip özel şarj cihazı gerektirir ve şarj edebilmek için yalnızca bu da yeterli değildir, şarj işlemi için diagnoz cihazı (bilgisayar yardımı) gerektirir, Ancak bu şartlar sağlanır ise şarj edebilme imkanı vardır, 48V bataraya öyle şarj cihazını elektriğe bağladım cihazın kutup başlarını da batarya bağladım şarj olsun mantığı yoktur, mutlaka araç bilgisayara bağlanıp ilgili ayarlar yapılıp şarj işlemi için komut verilmesi gerekmektedir. Malesef bunu yetkili servis harici şuan yapabileceğiniz başka bir yer yoktur.,

Lastikler: 4 yıl boyunca yatan bir araçta lastikleri hava kaybı yaşayacağı için eğer sürekli düşük hava ile olduğu yerde durdu ise yani ara-sıra lastiklere hava basılmadı ise lastiklerin yanak kısımlarından zarar görmüş olabilir, düzgün bir lastikçi ustası tarafından sizin güvenliğiniz açısından kontrolünün sağlanması gerekir.
Altına şöyle bı yorum yazasım geldi. Yazmak bile zor bunu valla bravo 👏🏻👏🏻20250718_193854.jpg
 
20 gün sonra aracım bakıma girecek. 1.5 e-tsi 116 bg. Bu motorun kaç litre yağ aldığını bilen var mı acaba? Daha önce servise gidip fazla yağ koyulduğu için hata alanları okudum. Açıkçası servislere çok güvenmiyorum. Bilgisi olan varsa yazabilir mi ?

Bir üst mesajda yazıyor zaten…
 
Ordinarus desek ayıp olmaz gerçekten ülkemde böyle kaliteli seviyeli ve çevresindeki insanlara dokunan kişiler görmek çok güzel saygılarımla tekrar.
 
20 gün sonra aracım bakıma girecek. 1.5 e-tsi 116 bg. Bu motorun kaç litre yağ aldığını bilen var mı acaba? Daha önce servise gidip fazla yağ koyulduğu için hata alanları okudum. Açıkçası servislere çok güvenmiyorum. Bilgisi olan varsa yazabilir mi ?
 
Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-20



Mobil 1 ESP X2 0W-20



Liqui Moly Top Tec 6200 LongLife IV 0W-20



Bu yağlar arasında benim tercihim, Shell, Liqui Moly veya Mobil 1 olurdu, Sıralama yapsaydım Castrol‘ü en sona koyardım,



1.5 eTSI motor yağ kapasitesi: 4,3 Litre
 


Geri
Üst