Golf 7 Akü Değişimi


Herkese Merhaba, aracım 2019 Skoda Kodiaq 1.5 tsi 105.000km’de. Akü ile ilgili bir sıkıntım yok henüz. Fakat bilgi amaçlı yıllardır periyodik bakımlarını yaptırdığım ustama akü ile ilgili bazı şeyler sordum. Örneğin aracımın aküsü azalınca ya da bitince nasıl bir akü taktırmam gerekiyor dedim. Aracımın üzerinde şuan fabrika nın taktığı efb akü var ve gayet sağlıklı dedim. Usta da bana akü bitmeye yakın start-stop çalışmaz. O zaman değişim yapılabilir fakat benim görüşüm efb yerine agm akü takmak daha mantıklı ve sağlıklı olacaktır dedi. Agm nin efb ye göre daha yeni nesil ve daha sağlıklı olacağını söyledi. Marka olarak da Bosch akü tavsiye etti. Varta aküler daha kaliteli değil mi dediğimde ise usta bana varta akülerin sahtesinin çok olduğunu,orjinalinin zor bulanabildiğini ve yetkili servise de 2-3x para bayılmaktansa emin olunan bosch agm akü takmak gerekir dedi. Bu konuda sizlerin görüşü nedir acaba? Teşekkür ederim
vartanın yetkili satıcılarından almak lazım ayrıca üzerindeki koddan üretim yılını öğrenebilirsiniz..ben vartanın sahtesine rastlamadım..yani bir mann filtre yada castrol yagı gibi heryerde sahtesi yoktur..çünkü üretim maliyeti vs pahalı çakma bile olsa..
 

Akü değiştirince servis aküyü araca tanıtıyor mu acaba onu merak ediyorum.
Şöyle bir işlem yapılması gerekiyor;
 
Akü değiştirince servis aküyü araca tanıtıyor mu acaba onu merak ediyorum.
Şöyle bir işlem yapılması gerekiyor;
Faturada rehberli diagnoz yazıyorsa tanıtıyor olduğu anlamı taşıyor ama ben de şüpheliyim bu konuda.
 
Faturada rehberli diagnoz yazıyorsa tanıtıyor olduğu anlamı taşıyor ama ben de şüpheliyim bu konuda.
bende şüpheliyim genelde akü değerleri aynı oldugu için yapmıyor olabilirler..seri nosunu değişse akü değiştiği anlar araç ama yapacaklarını sanmam
 
bende şüpheliyim genelde akü değerleri aynı oldugu için yapmıyor olabilirler..seri nosunu değişse akü değiştiği anlar araç ama yapacaklarını sanmam
Yaklaşık 5 sene önce serviste değişti aküm.

Önceki 4.5 sene gitmişti. Aracı teslim alırken akünün doluluk oranına baktığımda %20 olduğunu görmüştüm. Gösterdim. Bunu nasıl yaptınız nasıl gördünüz gibi bir tepkiyle karşılaşınca ve dolu olmadığını yani bakımsız bir akü olduğunu iletmeme rağmen , yolda giderken dolar gibi bir cevap almıştım. O zaman pek araştırmam olmadan aniden değişmişti aküm.

7 sene giden aküleri görünce erken değiştiğini de anlamış olduk.

Bu sebeple halen söktüğü vidayı yerine takamayanlara, takmayı unutanlara denk geldikçe bu gibi ince detayları yapıp yapmama konusunda tereddütüm devam etmekte.

Ne yapalım yani, elimize servis rehber kitapçığı alıp, aracın içine oturup tek tek ne yaptığını mı sorgulayacağız?
Tecrübesiz teknisyen olabilir. Ancak bunu kontrol eden ve sorumlu olduğu kişinin hatasından sorumlu olan ustalar olmadıkça iş sadece nasıl ücretli iş yaparız da döngü sağlarız durumunu doğuruyor.
 
Faturada rehberli diagnoz yazıyorsa tanıtıyor olduğu anlamı taşıyor ama ben de şüpheliyim bu konuda.
Onu bence öylece yazıp geçiyorlar. Bu kışı sabırsızlıkla bekliyorum akü üretildiği günden itibaren 7. yılını doldurmuş olacak (Ocak ayında) bakalım daha ne kadar gidecek.
 
Arkadaslar merhaba
2018 1.4TSI Highline Golf aracim var. Sanirim aku bitmis. Akunun etiketinde renk degisimi var. Ustundeki degerleri internete yazinca internette birebir ayni aku cikmiyor.
60 Ah,70Ah lik akuler var genel olarak. Servis sadece aku fiyatina 6655 TL istedi. Iscilik ne kadar bilmiyorum. Bu kodlama vs yapiliyor mu en azindan servisten mi degistirmek gerekli? Akuculer direkt baglayip geciyoruz dedi. Genel olarak yorumlarinizi bekliyorum.

Tesekkurler.
 
Arkadaslar merhaba
2018 1.4TSI Highline Golf aracim var. Sanirim aku bitmis. Akunun etiketinde renk degisimi var. Ustundeki degerleri internete yazinca internette birebir ayni aku cikmiyor.
60 Ah,70Ah lik akuler var genel olarak. Servis sadece aku fiyatina 6655 TL istedi. Iscilik ne kadar bilmiyorum. Bu kodlama vs yapiliyor mu en azindan servisten mi degistirmek gerekli? Akuculer direkt baglayip geciyoruz dedi. Genel olarak yorumlarinizi bekliyorum.

Tesekkurler.
Gerek yok bende değiştirdim inci akü al 60 amper akü 4 sene oldu ben alalı
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_2024-05-01-11-41-45-954_com.dmall.mfandroid.jpg
    Screenshot_2024-05-01-11-41-45-954_com.dmall.mfandroid.jpg
    69.8 KB · Görüntüleme: 3
Peki degerlerle ilgili sikinti yasadiniz mi veya kodlama vs yaptirdiniz mi?
1-2 amper farkla piyasada farklı markaların ürünleri satılıyor 60-62ah gibi değerlerde. Aracımın birinde kodladım, diğerinde kodlamadım. İkisinde de 1-2ah farklı değere sahip akü taktığım için kodlamalı veya kodlamasız olarak fark göremedim. Belki 60ah yerine 70ah takınca kodlama şart olabilir ama düşük bir farkla takılan aküde kodlansa da çok fark olmuyor gibi.
 
Yaklaşık bir ay önce yetkili serviste değiştirdim, ellerinde sadece ekonomik (JZW) akü vardı, Aracın üzerinde olan orjinal akü getirttim, indirimli fiyatı 6.466₺. Aracı teslim alırken kontağı ilk çevirdiğimde direk hata verdi, söyleme rağmen cihaza bağlayıp kontrol etmemişler, kodlama yapılınca düzeldi.
 
70 amper sebang efb+ söküldü
70 amper varta efb takıldı

Kodlama falan yapılmadıkontağı cevirdim. Kadranda 3-5 hata yandı
Akücüdeki yetkili ! Hepsi söner dedi 1-2 km sonra

Vitesi 1 e takıp hareket ettim 500 metre gittim hepsi söndü hersey normale döndü bi daha hata mata yakmadı

Varta ile 3,5 yıl oldu. Yola devam

Fabrikasyon Sebang ile 2 yıl 10 ay gitmişti araç
 
Arkadaslar merhaba
2018 1.4TSI Highline Golf aracim var. Sanirim aku bitmis. Akunun etiketinde renk degisimi var. Ustundeki degerleri internete yazinca internette birebir ayni aku cikmiyor.
60 Ah,70Ah lik akuler var genel olarak. Servis sadece aku fiyatina 6655 TL istedi. Iscilik ne kadar bilmiyorum. Bu kodlama vs yapiliyor mu en azindan servisten mi degistirmek gerekli? Akuculer direkt baglayip geciyoruz dedi. Genel olarak yorumlarinizi bekliyorum.

Tesekkurler.


Varta Blue Dynamic N60 Start-Stop EFB 12 V 60 Ah akü alıp takınız.​


Eski akü ile yeni akü arasında 3 - 4 amperden fazla fark yoksa, kodlamaya falan gerek yok.

Elektriği kesmeden değişim yapar / yaptırır sanız, hiç bir arıza ışığı yanmaz.

Eskiyi söküp ( elektrik kesilir ) sonra yeniyi takarsanız, bir kaç arıza ışığı yanar 1 km içinde hepsi söner.



Ben evde kendim değiştirdim.

Yedek aküm vardı.

Ara kablo ile bağlantıyı devam ettirerek, Elektriği hiç kesmeden değişim yaptım. Kodlama falan yapmadım. Hiç bir arıza ışığı yanmadı.

3 sene geçti, hiç bir sorun yok.



.
 

Merhabalar tekrardan

Varta Blue Dynamic N60 Start-Stop EFB 12 V 60 Ah akü alıp takınız.​


Eski akü ile yeni akü arasında 3 - 4 amperden fazla fark yoksa, kodlamaya falan gerek yok.

Elektriği kesmeden değişim yapar / yaptırır sanız, hiç bir arıza ışığı yanmaz.

Eskiyi söküp ( elektrik kesilir ) sonra yeniyi takarsanız, bir kaç arıza ışığı yanar 1 km içinde hepsi söner.



Ben evde kendim değiştirdim.

Yedek aküm vardı.

Ara kablo ile bağlantıyı devam ettirerek, Elektriği hiç kesmeden değişim yaptım. Kodlama falan yapmadım. Hiç bir arıza ışığı yanmadı.

3 sene geçti, hiç bir sorun yok.



.
Dediginiz akuden taktirdim. 3700TL masraf cikti. Ama taksit olmadi. Sanirim bankalar otomotiv sektorunde taksitleri kaldirmislar. Suan aracimda hic bir problem yok start stop calisiyor. Kodlama yapilmadi. Direkt eskisi sokulup yenisi takildi. Elektrik kesildi yani ama bi problem cikmadi. Hatta radyoda saat gozukmuyordu kapaliyken o problem de gitti. Suan saat de gozukuyor. Internette fiyatlar 3100 den basliyormus, vade farkli taksit de yapiyormus. Keske internetten alip kendim taksaymisim yada taktirtsaymisim.
 

Geri
Üst Alt