Akü Start-Stop Sorunu



Benim attığınız fotolardan gördüğüm yanlış akü kullanmışsınız. Söktüğünüz akü agm akü. Yüksek marş gücüne sahip bir akü. Taktığınız ise agm değil. Amperi aynı olsa bile start stopu devreye sokmaya yetmez. Agm akü almalısınız. Ben aynen bu sorunu yaşayıp aynı gün hatamdan dönüp agm akü takıp sorunu çözmüştüm. Aynı amper olması yetmez yani. 

 
Yeni akü agm mi değil mi resimden anlaşılmıyor ama marş basma güçleri çok farklı. Biri 680 A, diğeri 760 A.

 
Benim attığınız fotolardan gördüğüm yanlış akü kullanmışsınız. Söktüğünüz akü agm akü. Yüksek marş gücüne sahip bir akü. Taktığınız ise agm değil. Amperi aynı olsa bile start stopu devreye sokmaya yetmez. Agm akü almalısınız. Ben aynen bu sorunu yaşayıp aynı gün hatamdan dönüp agm akü takıp sorunu çözmüştüm. Aynı amper olması yetmez yani. 
Taktığım akü agm dir.

790B5C58-7567-4B5A-A60D-75F7CEB9B2D0.jpeg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Artığınız resimde görülmüyordu ki halada görülmüyor. Amacım yardımcı olmak, benim aynısı başıma geldi. Ayrıca yok öyle 48 saat sonra devreye girer falan demiş ustanız, boş laflar bunlar taktığın gibi devreye girmeliydi. Akünün tam fotosunu atarsınız daha net konuşabiliriz. Ben hala akü dendir diyorum 

 
Kaput çubuğu yerine startstopu çalaydılar bu kadar dert tasa da biterdi...(çalıyolar ama müşteri odaklı masraf azaltıyolar falan derdik)

Neyseee....

@Golftdi celal _39 un dediği durum yani start stop olmayan akü takmış olma ihtimali ? Bence yok böyle bi şey? Sağdaki resim yeni akü ise 

En altta replace with AGM yazıyor zaten !

Yani değişimini Agm ile yapın diye yazıyor

Bence servise uğrayıp ayaküstü araç başına gelen ön servis  teknik elemana aynen start stop için araçta bir hata kodu olup olmadığını belirlemek icin cihaza bağlattırın..

Aynı uygulamayı ben yaptım çünkü....

Aküden falan hic bahsetmeden , servis ön bürodaki hanım ablaya startstopum devreye girmiyor dedim...5 dakka sonra servis elemanı elinde cihazla geldi ! 

Araca bağladı Start stop hatası sorguladı ? Baktı yok bi sorun deyince bi gün kayıt açtırıp gelin aküyü test edelim gerekirse şarj edelim hatta gerekirse garantiden değistirelim dedi..

Ben cok sagol deyip ayrıldım 

Amacıma ulaştım çünkü !

Start stop arızam yok ! Sorun sadece akü!

Bi dahada uğramadım çünkü garantım yok ....kayıt falan açarlarsa masaya hesap getirecekler haliyle

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Kaput çubuğu yerine startstopu çalaydılar bu kadar dert tasa da biterdi...(çalıyolar ama müşteri odaklı masraf azaltıyolar falan derdik)

Neyseee....

@Golftdi celal _39 un dediği durum yani start stop olmayan akü takmış olma ihtimali ? Bence yok böyle bi şey? Sağdaki resim yeni akü ise 

En altta replace with AGM yazıyor zaten !

Yani değişimini Agm ile yapın diye yazıyor

Bence servise uğrayıp ayaküstü araç başına gelen ön servis  teknik elemana aynen start stop için araçta bir hata kodu olup olmadığını belirlemek icin cihaza bağlattırın..

Aynı uygulamayı ben yaptım çünkü....

Aküden falan hic bahsetmeden , servis ön bürodaki hanım ablaya startstopum devreye girmiyor dedim...5 dakka sonra servis elemanı elinde cihazla geldi ! 

Araca bağladı Start stop hatası sorguladı ? Baktı yok bi sorun deyince bi gün kayıt açtırıp gelin aküyü test edelim gerekirse şarj edelim hatta gerekirse garantiden değistirelim dedi..

Ben cok sagol deyip ayrıldım 

Amacıma ulaştım çünkü !

Start stop arızam yok ! Sorun sadece akü!

Bi dahada uğramadım çünkü garantım yok ....kayıt falan açarlarsa masaya hesap getirecekler haliyle
Konu açılırken resim atılmış o resimlerde belli değildi akünün agm olduğu. Detaylı resim yeni atılmış orada belli agm olduğu. Bu sorun genellikle aküden olur çünki, başka neden olur ki marş motoruda olabilir ama galiba servis yolu görünüyor 

 
Kaput çubuğu yerine startstopu çalaydılar bu kadar dert tasa da biterdi...(çalıyolar ama müşteri odaklı masraf azaltıyolar falan derdik)

Neyseee....

@Golftdi celal _39 un dediği durum yani start stop olmayan akü takmış olma ihtimali ? Bence yok böyle bi şey? Sağdaki resim yeni akü ise 

En altta replace with AGM yazıyor zaten !

Yani değişimini Agm ile yapın diye yazıyor

Bence servise uğrayıp ayaküstü araç başına gelen ön servis  teknik elemana aynen start stop için araçta bir hata kodu olup olmadığını belirlemek icin cihaza bağlattırın..

Aynı uygulamayı ben yaptım çünkü....

Aküden falan hic bahsetmeden , servis ön bürodaki hanım ablaya startstopum devreye girmiyor dedim...5 dakka sonra servis elemanı elinde cihazla geldi ! 

Araca bağladı Start stop hatası sorguladı ? Baktı yok bi sorun deyince bi gün kayıt açtırıp gelin aküyü test edelim gerekirse şarj edelim hatta gerekirse garantiden değistirelim dedi..

Ben cok sagol deyip ayrıldım 

Amacıma ulaştım çünkü !

Start stop arızam yok ! Sorun sadece akü!

Bi dahada uğramadım çünkü garantım yok ....kayıt falan açarlarsa masaya hesap getirecekler haliyle
Aküyü dışarıdan aldım servise taktırdım, kodlama için bağlanmaya çalıştı ama akü kontrol merkezi ile bağlantıyı kuramıyor cihaz. Bu yüzden de akü kodlaması yapılamadı serviste. Önce bir kodlayabilseydik sonra marş motoru vs ye bakardık.

 
Arkadaşlar yok mu bir fikri çözümü olan forumda?

 
Arkadaşlar yok mu bir fikri çözümü olan forumda?
Eski akü üzerindeki numaralar ile yeni akünün daha önce fotoğraflarını paylaştığınızda yan taraflarında numaralar vardı. Onlarla eşleştirin. 68 lik varta  VAO ile başlayan numara var. Yeni akünüzün yan tarafında AO ile başlayan numara var. Muhtemelen başına V ekleyince aynı uzunlukta bi kod ortaya çıkıyor.  Kodlama yapan biri ile deneyebilirsiniz. Deneme yanılma artık. Sadece fikir

 
Aracın enerji ihtiyacı yüksek,

başlangıç sıcaklığı sabit tutulamadı,

nem seviyesi çok yüksek,

uyarılarından aracın enerji ihtiyacı yüksek uyarısı hariç diğer uyarılar iki üç dakikada kaybolur.

Yapmanız gereken aracınızın A/C tuşuna basıp klimayla bir yarım saat gezin akü şarj olsun, takıldıktan sonra yol yapmamışsınız akü siz almadan önce çok yattıysa normal, yarım saat gezin olmazsa akü ölçümü şarj dinamosuna bakılır. Akülerde arıza hatalı üretim vs çıkabiliyor. Kodlamayla işiniz yok çoğu serviste siz talep etmedikçe kodlama falan yapılmaz zaten, aküyü söküp muadili ya da aynısını takıp geçerler.

 

Aracın enerji ihtiyacı yüksek,

başlangıç sıcaklığı sabit tutulamadı,

nem seviyesi çok yüksek,

uyarılarından aracın enerji ihtiyacı yüksek uyarısı hariç diğer uyarılar iki üç dakikada kaybolur.

Yapmanız gereken aracınızın A/C tuşuna basıp klimayla bir yarım saat gezin akü şarj olsun, takıldıktan sonra yol yapmamışsınız akü siz almadan önce çok yattıysa normal, yarım saat gezin olmazsa akü ölçümü şarj dinamosuna bakılır. Akülerde arıza hatalı üretim vs çıkabiliyor. Kodlamayla işiniz yok çoğu serviste siz talep etmedikçe kodlama falan yapılmaz zaten, aküyü söküp muadili ya da aynısını takıp geçerler.
Evt enerji ihtiyacı yüksek dışındaki uyarılar kayboluyor bir süre sonra sadece enerji ihtiyacı yüksek uyarısı kalıyor. Aküyü taktırdıktan sonra 1 saat yol geldim hocam, servis 88 km uzaktaydı. Bu süre şarj için yeterli değil mi? Bende şimdi kodlama ile alakalı olduğunu düşünmüyorum artık. Ama kodlama için cihaz neden bağlanamadı o da ayrı bir sorun, eleman akü kontrol ünitesini görmüyor dedi.

 

Geri
Üst Alt