Dizel partikül filtre uyarısı


İkaz ışığı söndü ise tamam.

Işık tekrar yanar ise rejenerasyon yapmak için Kullanma kılavuzundaki hız ve viteslere riayet ederek kullanmalısınız.

Normal zamanda kullanırken 3000 d/dk üzeri kullanmaktan, sürekli ani hızlanmalardan kaçınmalı, mümkün olduğunca yumuşak hızlanmalı. Motorun ideal hızı 1600-3000 d/dk.

Sürekli kısa mesafe kullanıyor iseniz haftada bir 30-40 km şehir dışı yol yapmalısınız.

Rejenerasyon için rölantide gaza basarak yapmaya çalışmayın. Bu zararlı. Kendisi zaten ideal hıza 1000 d/dk çıkarıp rejenerasyon yapıyor. Mümkün mertebe rölantide çalıştırmaktan kaçınıp aracı kullanarak rejenerasyon olmalı.

Hiç kullanma imkanınız yok ise rölantide stop etmeden rejenerasyon un bitmesini bekleyebilirsiniz. Bittiği zaman motorun sesi değişir rölantisi normale döner.

Depo doluluğu çeyrek üzeri olmasında fayda var. Işık yanık sürekli kullanmayın.

Rejenerasyon rölantide olacak ise klimayı da açabilirsiniz faydası olur.
Merhaba daha önce izlediğim bir videoda vcds yardımı ile araca DPF jenerasyonu yaptırılıyordu ve araç durur vaziyette jenerasyona başladığı anda araç rölanti devri 1500 rpm civarına çıkıyor bence olması gerekende bu egzoz hattında yakılan partiküllerin atılması için bir miktar basinç ta gerekli.



 

10 dakika önce, Salim yazdı:

Merhaba daha önce izlediğim bir videoda vcds yardımı ile araca DPF jenerasyonu yaptırılıyordu ve araç durur vaziyette jenerasyona başladığı anda araç rölanti devri 1500 rpm civarına çıkıyor bence olması gerekende bu egzoz hattında yakılan partiküllerin atılması için bir miktar basinç ta gerekli.

Araç durur vaziyette dpf temizliği yapılmasının gereği yok daha kısa sürede sıcaklığa ulaşılır ve rejenerasyon tamamlanır fakat bu esnada devir daim yağ pompası şarj dinamosu vs zorluyorsunuz motor suyu 90 derecede kalmak için fan açıyor. 80 km hızla gidin demesinin nedeni aracın önden rüzgar alması partikül sınırı aşılmadıkça vag ile temizlemek hiç mantıklı değil.

 
@Salim Hocam araç hareket halinde de ve rölantıda durur vaziyette jenerasyon yapılır ancak, kullanım kılavuzunda belirtildiği gibi hareket halinde jenerasyon yapması tavsiye edilmekte.

 
5427DF71-6818-4DFC-BA05-41F6E1E9B86D.jpegHerkese merhaba arkadaşlar golf 7 1.6 di motorlu aracım var (90 ps) arç dpf ışığı yaktı ardından 1 hafta sonra araç motor ılığıda yaktı ve kızdırma bujisi yanıp sönüyor arac cekilten düştü pcye bağlanıldığında dpften yapıldığı söyleniyor devirli kullandım fakat hiö uzun yolda partikülğ temizlemek için seyehat etmedim çünkü istanbulda uzun yol yok velhasıl kelam benim ne yapmam lazım aracın verdiği arızalar ektedir
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Ekli dosyayı görüntüle 53110Herkese merhaba arkadaşlar golf 7 1.6 di motorlu aracım var (90 ps) arç dpf ışığı yaktı ardından 1 hafta sonra araç motor ılığıda yaktı ve kızdırma bujisi yanıp sönüyor arac cekilten düştü pcye bağlanıldığında dpften yapıldığı söyleniyor devirli kullandım fakat hiö uzun yolda partikülğ temizlemek için seyehat etmedim çünkü istanbulda uzun yol yok velhasıl kelam benim ne yapmam lazım aracın verdiği arızalar ektedir
Şeker/tansiyon/kolestrol
3 lü ikaz yanması olayın artık dpf partikül birikmesi olayı dışında , tamamen tıkandığına işaret olabilir.
Vw servis uyarı belgesindede
3 lü uyarı da durumun ciddiyeti üzerine bir uyarı var.

Km nedir ?

220 bin den önce ne Tr ne de yurtdışı forumlarda dpf değişimine giden kullancıya rastlamadım aslında
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20211217_214625.jpg
    IMG_20211217_214625.jpg
    81.5 KB · Görüntüleme: 12
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Ekli dosyayı görüntüle 53110Herkese merhaba arkadaşlar golf 7 1.6 di motorlu aracım var (90 ps) arç dpf ışığı yaktı ardından 1 hafta sonra araç motor ılığıda yaktı ve kızdırma bujisi yanıp sönüyor arac cekilten düştü pcye bağlanıldığında dpften yapıldığı söyleniyor devirli kullandım fakat hiö uzun yolda partikülğ temizlemek için seyehat etmedim çünkü istanbulda uzun yol yok velhasıl kelam benim ne yapmam lazım aracın verdiği arızalar ektedir
Artık serviste kontrol ettirmelisiniz. Kendinizin kullanımı ile temizlenecek seviyeyi geçmiş durumda.
Daha fazla birikir ise DPF temizlenemez hale geleceği için değiştirmeniz gerekir.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Konuyu başka tarafa yönlendirmek gibi olacak ama

Benzinlilerde kurum bağlama vb olumsuz şeyler oluyor mu , motorda egzozda ya da başka noktalarda... Dpf yok çünkü bizde..

Örneğin 1.2 TSI da ben çok nadir 2000 devirin üzerinde kullanıyorum, el alışmış sürekli 1500-2000 devirin arasında yürütüyorum. Bir de gürültüsü rahatsız ediyor 2000 devir üstünün.

Bir de 90-100 km hızlara çok nadir çıkabileceğimiz yollar denk geliyor ondan.
 
Şeker/tansiyon/kolestrol
3 lü ikaz yanması olayın artık dpf partikül birikmesi olayı dışında , tamamen tıkandığına işaret olabilir.
Vw servis uyarı belgesindede
3 lü uyarı da durumun ciddiyeti üzerine bir uyarı var.

Km nedir ?

220 bin den önce ne Tr ne de yurtdışı forumlarda dpf değişimine giden kullancıya rastlamadım aslında
Araç km 216 binde eğer temizleme işlemi olmazsa iptal ettirmeyi düşünüyorum
 
Artık serviste kontrol ettirmelisiniz. Kendinizin kullanımı ile temizlenecek seviyeyi geçmiş durumda.
Daha fazla birikir ise DPF temizlenemez hale geleceği için değiştirmeniz gerekir.
İptal ettirsek ne gibi sorun yaşarız hocam malum değişimi aşırı maliyetli
 
Temizletme (800-900 tl) gibi bir ücreti vardı.

İptal ettirmeyin !!!

Eğer illa iptal edileceksede ?

Bırakın para vermeyi İptal eden ustadan 2-3 bin lira para isteyin!!!

Çünkü o iptal ettiği katalitik konvertörü temizletip 7-8 bine satacak çıkmacıya

Temizletme işine geri dönersek?

Eski performansı olmaz ömrü kısa olur diyene inanmayın.

Evet yarısı olur (100.000 km) ama buda az değil.

Ayrıca bundan sonra her rejeneryona dikkat edilirse , boş çevre yoluna çıkılıp devir verilirse dpf ömrü uzar 150 bini bile bulabilir.

Servise fiyat sordunuz mu ?

€19 kurla

25.000 den aşağı fiyat çıkarmaz yetkili servis?
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
İptal ettirsek ne gibi sorun yaşarız hocam malum değişimi aşırı maliyetli
Öncelikle çevreyi kirletirsiniz.

Bence de iptal ettirmenize gerek yok, temizletmeyi deneyin en azından.

İptal ederken hangi sensörleri nasıl simüle ettiklerini bilmediğimiz için bir şey söylemek zor. Zaten iptal edildikten sonra X kadar km kullandım sorun çıkmadı diye bir veri de elimizde yok. O nedenle peşinen "bir şey olmaz" demek mümkün değil.

Olabilir de olmayabilir de.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC

Video EGR+DPF iptali için örnek olabilir. DPF+EGR iptal edilmiş ancak araç rejenerasyon yaptığı için beyaz duman atıyor. Akabinde araç sahibi sanayi esnafının yanlış teşhisiyle turbo revizyonu yaptıyor. En son yazılımcı aracın sorununu teşhis ediyor ama o zamana kadar zaten cepten bir sürü para çıkıyor. Bence benzer duruma düşmemek için tel maşa çözümdense köklü çözüm daha iyi olacaktır. Bizim başımıza 2013 CAY TDI Caddy’de geldiğinde yetkili serviste iyi niyetten egr sistemi değişmişti. Yanlış hatırlamıyorsam %50 işçilik bedeli olarak 400 lira ödemiştik. Tekrar aynı sorunu yaşamadık sattığımız kişiden de herhangi bir şikayet gelmedi.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC

Hocam sizin sensörün
Ekli dosyayı görüntüle 53110Herkese merhaba arkadaşlar golf 7 1.6 di motorlu aracım var (90 ps) arç dpf ışığı yaktı ardından 1 hafta sonra araç motor ılığıda yaktı ve kızdırma bujisi yanıp sönüyor arac cekilten düştü pcye bağlanıldığında dpften yapıldığı söyleniyor devirli kullandım fakat hiö uzun yolda partikülğ temizlemek için seyehat etmedim çünkü istanbulda uzun yol yok velhasıl kelam benim ne yapmam lazım aracın verdiği arızalar ektedir


Hocam sizin 3. egzoz sıcaklık sensörü hata veriyor ondan kaynaklı rejenerasyon yapamaz araç. Sensör şase kısa devre gösteriyorsa kablosunda sıkıntı vardır. Yoksa sensör bozuktur. Sensördeki problemi düzelttikten sonra hataları sildirip cihaza bağlatın rejenerasyon yaptırın. Sorun düzelecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC

Geri
Üst Alt