Dsg şanzıman yağı değişmeli mi?


Konuyu hortlatayım. Arkadaşlar aracım 2014 Golf 1.2 tsi dsg 7 ileri 85.000km de ve şanzıman yağı hiç değişmedi. 3-5 gün önce yetkili serviste yağ(Liqui Moly), filtre değişimleri yapıldı. Servis danışmanına sorduğumda şanzıman yağının ömürlük olduğunu ve değişmesi gerekmediğini bize söylüyorlar bizde müşterilerimize bu şekilde iletiyoruz dedi. Ama galiba belli bir süre sonra bu yağı ve filtreyi değiştirmek gerekiyor. Genel olarak bilgili arkadaşlar bizi aydınlatabilirlerse sevinirim. 
Aracın hiç bir sıvısı ömürlük değildir hocam., servise gidin 1 kutu şanzıman yağı getirmelerini isteyin., yağın kutusunda son kullanma tarihi yazdığına şahit olursunuz., düşünün sıfır kapalı kutu şanzıman yağı.!! 

Şanzıman yağı değişiminde dikkat edilmesi gereken bir husus var., evet aracın her sıvısı gibi şanzıman yağının da bir ömrü ve değişim zamanı vardır., Ancak 120bin üstü km’de hiç şanzıman yağı değişmemiş bir araçta şanzıman yağını değiştirdiğinizde eski randımanı yakalamak biraz zor olur., çünkü çamur-pislik ve aşınan metal tozları ile çalışmaya alışmış şanzıman dişlileri birden temiz yağa geçtiğinde eski randıman tutmaya biliyor., bu sebebten yüksek km’li hiç şanzıman yağı değişmemiş araçta mecbur kalınmadıkça yağı değiştirmek pek önerilmez.,

Ama her 60-80bin km’de aksatmadan değişim yapılmış araçta., saat gibi tıkır tıkır çalışır., böyle bir araçta şanzımanın ömrü de ciddi şekilde uzun ömürlü olur., 

1.0/1.2/1.4/1.5/1.6 motorlarda şanzıman filtresi yok hocam., sadece 2.0tdi/tsi motorlarda kullanılan (ıslak kavrama dsg’lerde) şanzıman filtresi mevcut.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Aracın hiç bir sıvısı ömürlük değildir hocam., servise gidin 1 kutu şanzıman yağı getirmelerini isteyin., yağın kutusunda son kullanma tarihi yazdığına şahit olursunuz., düşünün sıfır kapalı kutu şanzıman yağı.!! 

Şanzıman yağı değişiminde dikkat edilmesi gereken bir husus var., evet aracın her sıvısı gibi şanzıman yağının da bir ömrü ve değişim zamanı vardır., Ancak 120bin üstü km’de hiç şanzıman yağı değişmemiş bir araçta şanzıman yağını değiştirdiğinizde eski randımanı yakalamak biraz zor olur., çünkü çamur-pislik ve aşınan metal tozları ile çalışmaya alışmış şanzıman dişlileri birden temiz yağa geçtiğinde eski randıman tutmaya biliyor., bu sebebten yüksek km’li hiç şanzıman yağı değişmemiş araçta mecbur kalınmadıkça yağı değiştirmek pek önerilmez.,

Ama her 60-80bin km’de aksatmadan değişim yapılmış araçta., saat gibi tıkır tıkır çalışır., böyle bir araçta şanzımanın ömrü de ciddi şekilde uzun ömürlü olur., 

1.0/1.2/1.4/1.5/1.6 motorlarda şanzıman filtresi yok hocam., sadece 2.0tdi/tsi motorlarda kullanılan (ıslak kavrama dsg’lerde) şanzıman filtresi mevcut.
Ben değişim için 100.000 km yi bekliyordum, oyüzden vakit kaybetmeden değiştirsem iyi olacak galiba? Peki mekatronik yağı da değişmeli mi?

 
Ben değişim için 100.000 km yi bekliyordum, oyüzden vakit kaybetmeden değiştirsem iyi olacak galiba? Peki mekatronik yağı da değişmeli mi?
Evet sınıra yaklaşmış değiştirmenizi öneririm (elbette mutlaka serviste) 

Mekatronik için bildiğim kadarıyla yeşil bir sıvısı var., adını tam hatırlayamadım ancak dsg ‘nin mekatronik için karter var mı., daha doğrusu mekatronik sökülmeden sadece tapa sökerek değişim oluyor mu olmuyor mu emin değilim., onu bilene sormak lazım., 

Servis şanzıman yağını bile değiştirirken burun kıvırıyor isteksiz davranıyor., mekatronik sıvısını (adını unuttum) değiştirmemek için 40 takla atarlar.. :)  

 
A3 sedan aracı olan bi arkadaşım bakıma özel servise gitmişti. Tavsiye ile. Kendisine sorulmadan şanzıman yağı değişimi yapılmış. Araç ertesi gün yerinden oynamamıştı. Sebebi ise (emin olmamakla birlikte net hatırlamıyorum) yağ pompasının aşırı dolumdan dolayı patlaması imiş. Silindirik bi kutu şeklindeydi. Fotoğrafını göstermişti anımsıyorum. Sonra eski düzenine gelmedi dedi sattı aracı.

 
A3 sedan aracı olan bi arkadaşım bakıma özel servise gitmişti. Tavsiye ile. Kendisine sorulmadan şanzıman yağı değişimi yapılmış. Araç ertesi gün yerinden oynamamıştı. Sebebi ise (emin olmamakla birlikte net hatırlamıyorum) yağ pompasının aşırı dolumdan dolayı patlaması imiş. Silindirik bi kutu şeklindeydi. Fotoğrafını göstermişti anımsıyorum. Sonra eski düzenine gelmedi dedi sattı aracı.
Değişimin belli kaideleri var buna uyulmazsa sıkıntı çıkarır.,

Örneğin bahsettiğiniz gibi fazla dolum.,

Örneğin  yeni yağı koyuldu hemen marşa basıp çalıştırılmıyor., öncesinde araç bilgisayara bağlanıp şanzıman yağı sıcaklığını kontrol ediyor., sonrasında rolantide çalıştırıp belirli bir dereceye kadar ısıtılıyor., sonrasında "servis modunda" yağ şanzıman içinde devirdaim ediliyor vs.. değişik prosedürleri var.. sanayide bu kurallara ne kadar uyan usta vardır tartışılır..

DSG oil change (buradaki araç 2.0tsi /ıslak kavrama olduğundan şanzıman filtresi mevcut kuru kavramada filtre yok ve diğer farkı sıvı kapasitesi daha fazla);





 
Benimde YouTube da izlediğim İngilizce ve Türkçe videolara istinaden şanzıman yağının 60-80 bin kmlerde değişmesi gerektiği söyleniyor. Ama mekatronik yağlaması ile ilgili bir bilgi bulamadım. Mekatronik yağıda değişmeli mi değiştiren var mı aramızda?

 
Şanzıman yağı değişmeli ama işinde yetkin ustaların elinde değişmeli . Yetkinliği yoksa hiç elletemeyin daha kötü olur . 

 
Şahsi fikrim böyle bir maceraya girilmemesi nedeni de çok basit tecrübe yetersizliği. Sürekli değişim yapılan bir yağ değil hatta daha önce yapmamış bir servis elemanına denk gelebilirsiniz, değiştirecek kişinin bir noktayı atlaması geri dönüşü olmayan bir arızaya neden olur başınız ağrır.

 
Şanzıman yağı değişmeli ama işinde yetkin ustaların elinde değişmeli . Yetkinliği yoksa hiç elletemeyin daha kötü olur . 
Ankara Çankaya Doğuş Oto Yetkili Serviste değiştirtmeyi planlıyorum. Değişim sonrası yapılması gerekenler vs. bir sürü prosedürü varmış. Dediğiniz gibi bilinçsiz değiştirilirse daha kötü olacağı ortada. Acaba yetkili servislerde bünyelerinde çalıştırdıkları elemanlara, ustalarına güvenemeyip ömür boyu değişmez deyip geçiştiriyorlar mı? Garip bir durum kafa karıştırıcı. 

 
@CaptainJava Doğuş oto çankaya da Murat usta var. Çok tecrübeli dsg konusunda isterseniz ona ulaşın.  Yağ değişimi ile ilgili de çok güzel bi paylaşıma rastgelmiştim youtube da. İletken yağdan kaynaklı kronik mekatronik devre kartının yanmasını ve yağ eklenmesini çok detaylı anlatmış. Linki aşağı bırakıyorum swipe up:)



 
benim araç 8 yasında bu sene değiştim araç kendine geldi bugunde DSG güncellemesi yapıldı 180 de kalıyordu daha iyi duruma gelmiştir akşam bakıcam

 
@bravearacınız Golf 7 değil sanırım, 2013 öncesinde şanzıman yağı değiştirilebiliyor. 

Zaten problem Golf 6'da şanzıman yağı değiştirilebilir denirken Golf 7 için değişilmez denmesinde yatıyor. Hepimiz bu noktada şaşıp bakıyoruz.

DSG problemi yaşayıp da ustalardan bu konuda fikir alan kimse yok mudur? Bu kadar sorunlu denilen şanzımandaki en temel sorumuz için net bir cevap alamıyoruz.

 


Geri
Üst Alt