Dsg şanzıman yağı değişmeli mi?


Mekanik bir parçanın sürtünmeden, ısınmadan çalışması mümkün değil. Yağsız bir ortamda var olması da aynı şekilde mümkün dedğil. Bilinen hiç bir sıvı yağın sonsuz ömrü yok ise nasıl oluyorda DSG  de yağ değişimine gerek olmuyor cidden çözemedim.

Değişimi zahmetli bir sistem ancak "bunlar kuru kavrama" "bunlarda yağ değişimi olmaz" bana sadece dünyadan bi haber usta repliği gibi geliyor. İşlerine gelmiyor, sökmeyi takmayı bilmiyorlar.

Geçenlerde aracı 90.000 bakımı için verdim, özellikle de not düşürdüm şanzıman yağı değişsin diye. Cavap beklediğim şekilde geldi. Sonrasında şans eseri şanzımanda ufak bir terleme görmüşler, mecburen mekatroınik açıldığı için yağı değişmiş oldu. E kardeşim madem değişebiliyor, müşteri talebini neden yerine getirmiyorsunuz?

Şu fren hidroliği ve şanzıman yağı değişimini bu ülke bir türlü öğrenemedi. 

 

7 vitesli çift kavramalı şanzımanın iki ayrı ve farklı yağ sistemi vardır. Biri dişli yağı bölümü için-ok A- ve diğeri hidrolik sıvı bölümü-ok B- içindir.

KapasitelerDişli yağı bölümü

Onarım durumundaKapasite → Bölüm "Dişli yağı"

Değişiklik

Değişikliğe gerek yok

Yalnızca onarımdan sonra yağ boşaltılmışsa değiştirin.

YağlayıcıÇift kavramalı şanzıman için dişli yağı 0CW Parça numarası → Elektronik Parça Kataloğu (ETKA)

KapasitelerÇift kavramalı şanzıman için mekatronik üniteli hidrolik yağ parçası -J743-

İlk doldurma1 litre

DeğişiklikSıvı değişimi mümkün değil Çift kavramalı şanzıman -J743- için mekatronik ünitesinin hidrolik bölümündeki sıvı seviyesini kontrol etmek mümkün değildir.

YağlayıcıHidrolik sıvı

   Dikkat

Şanzımanda hasar riski.

Yalnızca yedek parça sisteminden temin edilebilen 7 ileri çift kavramalı şanzıman 0CW için dişli yağı → Elektronik Parça Kataloğu (ETKA) kullanılabilir.

Diğer yağlar şanzımanın arızalanmasına veya bozulmasına neden olur.

Çift kavramalı dişli kutusu -J743- için mekatronik ünitesinin hidrolik sıvı bölümünün doluluk seviyesini kontrol etmek mümkün değildir. Montaj işi için, çift kavramalı dişli kutusu -J743- mekatronik ünitesinin havalandırması, yağ çıkmaması için kapatılmalıdır → Ankraj. Çift kavramalı şanzıman için mekatronik ünitesinin hidrolik sıvısı bölümünden -J743- herhangi bir yağ sızarsa, onu yenilemek veya seviyeyi kontrol etmek mümkün değildir!

Dişli yağı kısmından yağ çıkarsa, bu sadece dişli yağı değiştirilerek giderilebilir → Bölüm. Doluluk seviyesini kontrol etmek mümkün değildir.

Parçalardan herhangi birinde yağ / sıvı seviyesi çok yüksek veya çok düşükse, şanzımanın işlevi bozulacaktır.

 
Yukardaki yazı servis manuel'in den alınmıştır. Sonsuz yağ kesinlike yoktur bende sizin gibi düşünüyorum ama tabii ki  tezatlar yok değil , genel tecrübemde karşılaştığım tüm durumlarda araç üstünde DSG yağlarının istenen miktarda doldurulup boşaltılamadığıdır. Sanırım şanzıman indirmeden yapmak zor olduğu için risk almak istemiyorlar , şahsen bende almak istemem , 2,1LT dişli grubu yağı , 1LT mekatronik yağı olmalı , mekatronikte ki az veya fazla yağın neler yapacağını tahmin bile edemiyorum :)

 
[mention=5087]brave[/mention]aracınız Golf 7 değil sanırım, 2013 öncesinde şanzıman yağı değiştirilebiliyor. 
 
Zaten problem Golf 6'da şanzıman yağı değiştirilebilir denirken Golf 7 için değişilmez denmesinde yatıyor. Hepimiz bu noktada şaşıp bakıyoruz.
DSG problemi yaşayıp da ustalardan bu konuda fikir alan kimse yok mudur? Bu kadar sorunlu denilen şanzımandaki en temel sorumuz için net bir cevap alamıyoruz.
Evet değil ama Tigulardada sıkıntı var onun ıcın değiştirdim hatta dsg yi güncellettim[emoji846]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
@brave Hocam iyi bi basıp baktınız mı 180'i geçiyor mu araç

 
@Mmt0634 değişime gerek yok DSG dq200 aslında manuel bir sanziman mekatronik sayesinde otomatik manuel şanzımanın değişim periyodu olmadığı gibi DSG Dq200 7ileri kuru kavrama olanlarinda değişmesi gerekmiyor 

 
@Alptug_gunes aslında manuelin de var...

Fren hidroligi değişmez...

Antifiriz değişmez...

Sanzuman yağı değişmez...

Bakımı 15 binden 15 bine yapın bişey olmaz...

Lar la dolu ülkem...

200 bin km araba görünce de hurda gözüyle bakarız 

Almanca dayı gelir araba 380 bin de araba sıfır gibi gelir bize neden acaba???

Her hangi bir mekanizmada çalışması için bir sıvı varsa periyodik olarak değişir değişmesi gerekir değişmez diyen kişiler sonucuna katlanır değerli hocam...

Kuru kavrama dediler ıslak kuru anlamında değil yag varsa değsir...

Değişmesi gerekir hiç yo yapmasa dahi benim diyen yağin raf ömrü 3 yıldır hadi sanzuman yağı olsun 6 ayil bence değişmelidır 

Yine taktir sizindir 

Aracım manuel 4 yolda bir sanzuman yağını değiştiririm 6 ay da bir normal yağını hiç fren hidroligi degistimedim ölçüm yaptırdım %25 çıktı o da degisecek artık 

Antifirizı ölçerler - bilmem kaç idare eder iyi de çamur gibi olmuş temizlenirse motor daha sağlıkli olur akışkan sıvı devirdaim zorlanmaz zorlanırsa ne olur triger gider!!!...

Hepsi birbirine bağlı aslinda sistem...

Sanzuman da çok önemli hele dsg 

Yurt dışında 750 bin km de golf var dsg gidiyor neden benim ülkemde hemen patlıyor acaba ???

Değişmez die bence parçalar zorlanıyor ülkenin yol durumu eğimli ısınıyor ve biz koşulda değiştirmiyoruz 

Almanlar 30 ila 60 binde bir filitresi ile birlikte değiştiriyor 

Şimdi dsg de veya sanzuman da yag filitresi olmaz diyenler de olacaktır ama ne diyeyim 

Siz değiştirin aracı satacak olsanız bile değiştirin nedeni???

Milli servet o arabayı da bi vatandaş alacak fakat parça parası hepimizin cebinden çıkacak yine taktir sizin...

E servise gittim sanzuman  yağı değişmez dedi...

Onlarda bi alem sanzuman patlamış şukar ver iyi niyetlisin 40 ama hadi iyisin 20 ye halledilir gibi dertleri başka...

Bu yag değişecek kardeşim denirse değiştirmek zorunda...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
arkadaşlar mercedes vw hafif ticari araç ustasiyim ve golf tdi dsg kullanıcısıyım bizim ticari araçlarda kmler çok yüksek  oluyor edindiğim tecrübelerle göre 400 k km gibi yuksek kmlere kadar değişmeyen sanziman yağlarında sıkıntı olmuyor fakat düzenli olarak değişimesi gerekiyor örnek olarak 80 100 binde bir değişirse sıkıntı yok 400 bin km yapmış ama hiç değişmemiş yağı değiştiğimizde vites geçişleri zorlaşıyor ve ötme yapabiliyor  600 bin kmlere geldiğinde yag özelliğini tamamen kaybediyor sanziman içindeki rulmanlar bozuluyor

kendi aracim 100 bin de ve dsg dişli kısmındaki yağı değiştirdim çünkü bana göre değişmesi gerekiyor du

 
@Mmt0634 kardeş bu kadar dert etme sen değiştir o vakit ama değişim periyodu yok sadece onarım yapılırsa..

 
@Mmt0634 kardeş bu kadar dert etme sen değiştir o vakit ama değişim periyodu yok sadece onarım yapılırsa..
Benim birşey dert ettiğim yok Mantık çerçevesi içerisinde örneklerle anlatmaya çalıştım araç sizin taktir sizin...

Fakat daha sonra bu konuya bir arkadaş girer değişmesine gerek yokmuş die okur ve citti masraflar çıkarsa kendisine işte o haktır...

Sonuçta burası paylaşım platformu insanlar bilgilerini paylaşır örneklerle destekler mantıklı olanı hepimiz yaparız amaç hepimzin karlı çıkması ve sağlıklı sorunsuz masrafsiz araçlara sahip olmak 

Tabiki isteyen değiştiriril isteyen değiştirmez 

 

Bir ara servis aksiyonu çıkmıştı dsg lerin sentetik yaglarini mineral yag ile degistirmislerdi. Demekki degisebiliyor

 

Geri
Üst Alt