Jump to content

Recommended Posts

Arkadaşlar herkese merhaba.

Bu sabah tam araca binecekken sağ ön lastiğin havasının tamamen indiğini fark ettim. Jantla yüzey arasına sıkışmış kalmış lastik. Patlamış gibi geldi bana ama değişimden sonra belli olur. Mecbur arabayı bıraktım çıktım. Eğer patlaksa önce stepneyi takıp lastikçiye götürüp sıfır lastik almaya düşünüyorum. Sadece sağ ön lastiği sıfırla değiştirmek sürüş açısından problem yaratır mı? Yeni lastiği arkalardan birine takıp arka ikiliyi öne mi takmak daha mantıklı? Görüşlerinizi bekliyorum. Mevcut lastikler 2 yıllık bu arada, toplamda 10.000 km yapmamıştır. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hocam geçmiş olsun kesinlikle patlağı ya da daha büyük deliği var lastiğin. Normal bi çivi vida patlatmasında bile janta kadar inmez.

yanaktan hasar almadığı sürece yama ile tamir edilip kullanmaya devam edilir diye düşünmekteyim. Yeni alıcam diyorsanız bu lastiğin yerine taktırabilirsiniz. Daha 10binde olduğu için yeni gibi zaten diğerleri.

kolay gelsin

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Holigan yazdı:

@Yigit3735Aynen hocam büyük bi deliği var gibi geldi bana da. Janta kadar inmiş çünkü. Bakalım akşam lastikçiye götürücez, yamayla hallolur inşallah.

Bauhaus, koçtaş gibi yapı markelerinden çakmala çalışan kompresör alırsanız., lastiği sök-tak eziyeti ile uğraşmazsınız., acil ihtiyaç anında çok işe yarıyor..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracı nereye park ediyorsunuz , janta kadar indiğine göre kasıtlıda olabilir büyük bir delik olsa siz yoldayken inerki


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benzer olay benim de başıma gelmişti. 2 yaşında aracın ön sağ lastik değişmesi gerekmişti. 

Serviste yeni lastik ile değiştirmişlerdi.

Ben de stepne ile sol lastiklerin yerini de değiştirmelerini istedim. Bu vesileyle ön iki lastiği dengelemiş bulundum. 

Tamir durumu olmaz ve yeni lastik alırsanız, ön sağlam lastiği stepne lastiği ile yer değiştirebilirsiniz. Geçmiş olsun.

doganersin bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
8 dakika önce, ogzogz yazdı:

stepne ile sol lastiklerin yerini de değiştirmelerini istedim. Bu vesileyle ön iki lastiği dengelemiş bulundum. 

Tamir durumu olmaz ve yeni lastik alırsanız, ön sağlam lastiği stepne lastiği ile yer değiştirebilirsiniz. Geçmiş olsun.

+👍

her zaman uzun mesafeleri böyle hesap ediyorum 😊

10 bin dediğiniz km hatay ile ist arası mesafenin 5 kere gidip gelinmesi 

ki

tarafımca az bir yol katetmemiş

gözle görülmese de tek başına takılan lastiğin diğer lastik ile (özellikle risk durumlarında) tutunma farkı olacaktır.

 

onarılmaz ise ç;

tek yerine iki tane alıp km yapmış sağlam olanı stepneye almak en güvenli yöntemdir

öznel fikrim tabi

forzaGilles bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
[mention=167]erkanwrc[/mention] hocam kasıt olacağına ihtimal vermiyorum, araç her daim apartmanın otoparkında. 

İnşallah öyledir hocam piyasa manyak dolu benim aracı apartmanın otoparkında çizdiler [emoji4]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@erkanwrc yok hocam baya büyük bir çivi girmiş :) lastikçiye getirdim, yama yaptirdim. 

@forzaGilles hocam tavsiyen üzerine koçtaştan kompresör aldim, 10 dkda şişirdi lastiği. O şekilde gidebildim lastikçiye zaten. Gerçekten çok faydali oldu. 

Hepinize teşekkür ederim arkadaşlar ilginiz için. 

 

İhsan Dinç ve forzaGilles bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, Holigan yazdı:

@erkanwrc yok hocam baya büyük bir çivi girmiş :) lastikçiye getirdim, yama yaptirdim. 

@forzaGilles hocam tavsiyen üzerine koçtaştan kompresör aldim, 10 dkda şişirdi lastiği. O şekilde gidebildim lastikçiye zaten. Gerçekten çok faydali oldu. 

Hepinize teşekkür ederim arkadaşlar ilginiz için. 

 

Hatırlatma çivi vs. hasar alan lastik omuz ve yanak bölgesinden hasar almışsa tamir edilmemesi önerilir., aksini söyleye kim olursa olsun inanmayınız., 100 lastikçiden 90 tanesi omuz bölgesinden hasar alan lastiğin tamir olur der., ancak doğru değildir., bunu ben değil Nokian söylemekte;

Nokian teknik klavuzundan alıntıdır;

bnbnbnb.thumb.jpg.c64dc4db0ac88fd9cc2b84c35f2292b5.jpg

 

190711198_lastiktamiredilebilirveedilmemesigerekenblgeleri.thumb.jpg.8cd2485c73a3218a4d116108f350ea0d.jpg

 

 

doganersin bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Stepne de bulunan lastiğiniz aynı marka ve model ise bir tane daha alarak ikisini önemlisi takmak suretiyle değişim yapabilirsiniz. Diğer sağlam kullanilmis olani da stepne olarak kullanabilirsiniz. Geçmiş olsun Hocam.

SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@Ender 

ancak üretim tarihleri dolayısıyla hamurlarının sertleşmesi gibi bir durum olabilir

 

stepnedeki lastikler karanlıkta kalmış,üzerinden zaman geçmiş ve yeni alınan lastikler ile aynı şekilde tutunamayabilir asfalta

 

yanılıyor muyum?

Ender bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
[mention=208]Ender[/mention] 
ancak üretim tarihleri dolayısıyla hamurlarının sertleşmesi gibi bir durum olabilir
 
stepnedeki lastikler karanlıkta kalmış,üzerinden zaman geçmiş ve yeni alınan lastikler ile aynı şekilde tutunamayabilir asfalta
 
yanılıyor muyum?
Stepne deki lastik ile yeni alacağınız arasında çok bir fark olmaz. Sonuçta güneş görmedi ve uygun koşullarda yerinde saklandı.

SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

ogzogz bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
50 dakika önce, bf417 yazdı:

@forzaGilles bunu daha önce de görmüştüm neden acaba ?

Omuz bölgesi sert virajlarda ani dönüş hamlelerinde vs. tüm yükü omuzluyor diye biliyorum. O yüzden adının hakkını verebilmesi için mukavemetinin sekteye uğramamış olması gerekiyor. Tutunmaya en çok ihtiyaç duyduğunuz virajlarda tamir gördüğü yerden bırakması büyük talihsizlik olur. 

forzaGilles bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lastik patlama, patlatma ve sabotaj konusunda deneyimlerim var :) şöyle ki yanaktan balon yapan conti pre 5 lastiğin yanagını tamir ettirp yaklaşık 1000km kullandım arabayı satıcam diye değişmedim satışı yaparken elemana söyledim ben değirim demişti (corsa idi araç) golf un varken turanza er3000 fabrika çıkışı lastikler toplamda 7-8 yama vardı 4 lastikte şantiye sağolsun akıllı vidaları kapıyordu lastikler (lastiklerin en büyük düşmanı akıllı vidalar bence) neyse bi gün iş çıkışı arabayı bıraktım yerden aldım baktım bi ses var alla alla bi indim aşağıya arka lastiğe yanaktan bıcak saplamışlar hayatımda etmesiğim küfürü bastım ileride lastikçi vardı stepneyi taktırdım daha donra er300 türk malı zar zor bulmuştum stepne ve yeni aldıklarımı öne takmıştım geçen ay bu lastikleri conti cpc6 ile değişmiştim 2 yıl türk malı er300 ile 4 yıl fransız malı er300 (2 yıl stepne olarak bagajda durmuştu)  lastikleri önlerde kullandım sonuç su ki yeni olan türk lastiği bile (aralarında 2 yıl üretim tarih farkı vardı) fransız lastiğinden önce çatlamıştı yani türk malından mı bilemedim şu anki aracımda bridgrstone t005 var 20000km de ve 4 patlak oldu bile

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...