Golf 1.2 tsi Özel Servis 60.000 bakımı öneri ve tavsiyeleriniz


@Mehmetalper24 o site sağlamdır alabilirsin orjinali daha pahalı sanırım arka balata bitmrmiş o bakata daha 50-60 bin daha gider bende 60k bakımını yaptırdım kışın 75k bakınında fren ve sanzuman yaglarıno değişicem ngk orjinal bujileri bende değişmiştim yakıt sarfiyato baya düşmüştü

 

@Mehmetalper24 o site sağlamdır alabilirsin orjinali daha pahalı sanırım arka balata bitmrmiş o bakata daha 50-60 bin daha gider bende 60k bakımını yaptırdım kışın 75k bakınında fren ve sanzuman yaglarıno değişicem ngk orjinal bujileri bende değişmiştim yakıt sarfiyato baya düşmüştü
Önceki bujiler kaç bin km gitmişti hocam?

 
Cevaplarınız için teşekkür ederim. Bujileri çok uyguna aldım. 4 tanesi 220 lira. Serviste ngk takılıyormuş diye okudum . Sanayide bir yerden tanesine 120 demişlerdi. Balatayı da almıştım zaten ama bitmediğine göre  zamanı gelince değişiriz ozaman. 

Bir de önceden arabanın altına taş girdiğinde alttaki plastik korumayı kırmıştı. Bakım sırasında da usta onu tamamen çıkardı kırılıp sallandığı için. Yani benim araçta o plastik koruma şu an yok. Çıkmacılar 150 fiyat verdi. Bu verdiğim sitede 125 lira. Sizce alıyım mı? Olmaması ilerde sıkıntı oluşturur mu? 

https://www.onlineyedekparca.com/urun/volkswagen-golf-7-2013-2017-model-arasi-plastik-karter-muhafazasi-ithal-marka?gclid=Cj0KCQjwrpLoBRD_ARIsAJd0BIUFPyxCYGilNCzfF4TIzDe61lIftGOTmxl9VRgWH9AoeZzpIofNow4aAlqREALw_wcB
Motorun altındaki plastik parça taş gelince görevini yerine getirmiş ve kırılmış., şimdi artık yok., ayrıca o parça aynı zamanda aracın altından geçen havayı aerodinamik olarak yönlendirir..!! 

Serviste ustanın söylediği; aracın 6-7 litre arası antifiriz aldığı 

Fren hidroliği değişimi serviste yaptırmanızla dışarsı arasında pek fiyat farkı olmuyor., o sebebten serviste yaptırın., dot 5.1 dot4 destekli olsa da VW501.14 onayı gerekli., diğer konu değişim esnasında bir miktar fren hidroliği sistemin içinde kalacağını düşünüsek 2 farklı marka hidroliğin sistemin içinde bulunması önerilmez., çünkü fren hidroliği çok illet bir sıvıdır., çok kararsız davranışlar sergilediği için genelde üreticiler aracın ömrü boyunca aynı tip ve aynı marka hidroliğin kullanılmasını önermekteler., zaten fren hidroliği denilen şey aracın en ucuz sıvısı, sistemin 1-1,5 litre kapasitesi var., serviste orjinal fren hidroliği için 40-50 lira ücret alıyor(işçilik hariç) tüm bunları düşündüğümüzde dışarda yaptırmanın esprisi kalmıyor.,

Dışardan 220 liraya aldığınız bujiler serviste orjinal bujiler indirimle 300-320 ’ya geliyor (2yıl garantili) 

Engine clean adı altında üretilen ürünlerin yararları hakkında kanıtlanmış hiç bişey yok., motor yağlarında gerekli temizleyici katkıları zaten mevcuttur., düzenli yağ değişimi olan araçlarda zaten kirlenme diye bişey olması kolay kolay olacak bişey değildir., Hiç bir araç üreticisi engine clean adı altında satılan ürünlerin kullanılması tavsiye etmemekte., 

60bin km yapmış araçta radyatör temizliğine gerek yoktur., tabii siz antifiriz eksilttiği zamanlar saf su veya antifiriz ilavesi yapmak yerine., içme suyu veya çeşme suyu kullandıysanız ve sistemin içinde pas oluşumu başladıysa o ayrı tabii., antifiriz kabına baktığınızda pas rengi bir hal almadıysa gerek yok., araçta oluşan antifiriz eksilmesini saf su veya antifiriz ilavesi ile tamamlanılan ve her 4-5 yılda bir düzenli antifiriz değişimi yapılan araçta paslanma asla oluşmaz..!!

Ezbere parça almak yerine hem servis fiyatlarını hemde dışardaki piyasa fiyatlarını karşılaştırarak almanız yararınıza olacaktır., Çünkü aracınızın 2015 model ve şuan 4 yaşındaki araçlara serviste yedek parça ve işçilikte %25 indirim yapıyorlar., antifiriz de yedek parçadır, fren hidroliği de yedek parça olarak geçer..  

 
@forzaGilles Ayrıntılı cevabınız için teşekkür ederim. Fren hidroliğini motul 5.1 i ile değiştik. Şu an için bir problem yok. Radyatör ve motor temizliği yaptırmadım zaten. 4 sene boyunca herhangi bir eksiltme de olmadı radyatörde. Yukarıda yazdığım parçaların hepsi bu araç için uygun. Ezbere bir parça yok. Benim aracım manuel. Servise bağımlı olmamı gerektirecek bir durumum da yok. Bu tercih meselesi. Zaten konunun açılış amacına ve başlığına bakarsanız ben hem kendim için aklıma takılanları sizlere sormak hem de benim gibi servis işlemlerini özelde yaptırmak isteyenlere parça seçimi, miktarı hakkında yardımcı olması için bu başlığı açtım. Öbür türlü gidip anahtarı bırakıp 2 saat arabayı görmeden ve daha fazla ücret ödeyerek bakım yaptırmak bana uygun değil. Yapana da saygım sonsuz tercih meselesi ancak ben mecbur kalmadıkça servise 1 kuruş vermem. 

 

Geri
Üst Alt