Lastik değişiminde lastik basınç uyarısı


Hocam bilgiler ve öneriler için teşekkürler ama ısınan lastiğinin hava basıncı düşer demişseniz. Tam tersi olması gerekme iz mi? Isı ve basınç doğru orantılı 
Araçların lastik etiketlerinde verilen hava basınç değerleri soğuk lastiğe basılması gereken değerlerdir., bu aracın etiketinde belirtilmiştir., 

Aslında daha açıklayıcı bir resim vardı ama şuan bulamadım.,

Orada şöyle diyordu;

-Düşük hızda sürüş gerçekleştirdikten sonra (80-100km hızı aşmayan şehir-içi sakin sürüşler) lastik havalarını ayarlamak isterseniz aracın lastik etiket değerleri tablosunda verilen değerlerden +1-2psi fazla hava basın., 

-Otoban, uzun yol veya yüksek hızda sürüş gerçekleştirdikten sonra lastik havalarını ayarlamak isterseniz aracın lastik etiket değerleri tablosunda verilen değerlerden +3-4psi fazla hava basın., 

Farz edelim akşamdan park ettiğiniz aracı alıp 2-3km ötedeki benzinciye veya lastikçiye giderek havaları kontrol ediceksiniz., bu süre zarfında siz 30-40km hızı aşmasanız bile lastikler ısınmaya başlar., böyle bir senaryoda lastiğin havalarını ayarlarken +1-2psi yüksek basarak doğru lastik basıncını  ayarlamış olursunuz.. diğer türlü etikette yazanı basarsanız düşük ayarlamış olursunuz., Yaz ve kış şartlarını da dikkate almanız gerekir., 

Warm tires up to: +4psi 

Ekli dosyayı görüntüle 16218

 

Araçların lastik etiketlerinde verilen hava basınç değerleri soğuk lastiğe basılması gereken değerlerdir., bu aracın etiketinde belirtilmiştir., 

Aslında daha açıklayıcı bir resim vardı ama şuan bulamadım.,

Orada şöyle diyordu;

-Düşük hızda sürüş gerçekleştirdikten sonra (80-100km hızı aşmayan şehir-içi sakin sürüşler) lastik havalarını ayarlamak isterseniz aracın lastik etiket değerleri tablosunda verilen değerlerden +1-2psi fazla hava basın., 

-Otoban, uzun yol veya yüksek hızda sürüş gerçekleştirdikten sonra lastik havalarını ayarlamak isterseniz aracın lastik etiket değerleri tablosunda verilen değerlerden +3-4psi fazla hava basın., 

Farz edelim akşamdan park ettiğiniz aracı alıp 2-3km ötedeki benzinciye veya lastikçiye giderek havaları kontrol ediceksiniz., bu süre zarfında siz 30-40km hızı aşmasanız bile lastikler ısınmaya başlar., böyle bir senaryoda lastiğin havalarını ayarlarken +1-2psi yüksek basarak doğru lastik basıncını  ayarlamış olursunuz.. diğer türlü etikette yazanı basarsanız düşük ayarlamış olursunuz., Yaz ve kış şartlarını da dikkate almanız gerekir., 

Warm tires up to: +4psi 

Ekli dosyayı görüntüle 16218
Tekrar teşekkürler 

 
Yanılıyor olabilirim :)

Tekrar deneyeceğim :)
ben her ikisinde de yolda giderken yapayım dedim olmadı, durdum yine olmadı, stop edip kontak açıkken yaptım oldu ama tasdiklemek için akşam her ikisinde de deneyeyim. doğruyu bulalım. şüphe kalmasın ;)  

 
Araçların lastik etiketlerinde verilen hava basınç değerleri soğuk lastiğe basılması gereken değerlerdir., bu aracın etiketinde belirtilmiştir., 

Aslında daha açıklayıcı bir resim vardı ama şuan bulamadım.,

Orada şöyle diyordu;

-Düşük hızda sürüş gerçekleştirdikten sonra (80-100km hızı aşmayan şehir-içi sakin sürüşler) lastik havalarını ayarlamak isterseniz aracın lastik etiket değerleri tablosunda verilen değerlerden +1-2psi fazla hava basın., 

-Otoban, uzun yol veya yüksek hızda sürüş gerçekleştirdikten sonra lastik havalarını ayarlamak isterseniz aracın lastik etiket değerleri tablosunda verilen değerlerden +3-4psi fazla hava basın., 

Farz edelim akşamdan park ettiğiniz aracı alıp 2-3km ötedeki benzinciye veya lastikçiye giderek havaları kontrol ediceksiniz., bu süre zarfında siz 30-40km hızı aşmasanız bile lastikler ısınmaya başlar., böyle bir senaryoda lastiğin havalarını ayarlarken +1-2psi yüksek basarak doğru lastik basıncını  ayarlamış olursunuz.. diğer türlü etikette yazanı basarsanız düşük ayarlamış olursunuz., Yaz ve kış şartlarını da dikkate almanız gerekir., 

Warm tires up to: +4psi 

Ekli dosyayı görüntüle 16218
sanki anlam farklılığı var gibi hocam, ısınan hava genleşir. lastikte genleşir ama hava kadar genleşmez. sanki sıcak lastiğe +4 değerdedir 4 eksik basın gibi diyor.

 
Hareket halinde denedim hata vermedi

2cc397b2ef4fa9bc5bffdf5eab519766.jpg


 
sanki anlam farklılığı var gibi hocam, ısınan hava genleşir. lastikte genleşir ama hava kadar genleşmez. sanki sıcak lastiğe +4 değerdedir 4 eksik basın gibi diyor.
Hocam şöyle düşünün diyelim ki; etikette yazan değer 35psi olsun ve siz bir pazar günü araç ile 25-20km gezinti yaptınız., sonrasında yolda gördüğünüz lastikçiye uğrayıp lastik havalarını ayarlamak istediniz., bu seneryoda siz eğer lastikçiye 35psi ayarlamasını söylerseniz hatalı ayar yapmış olursunuz çünkü ısınan lastiğe etiketteki değeri basarsanız lastik soğuduğunda ölçüm yaparsanız ölçtüğünüz değer 32-33psi bir aralıkta olacaktır.,

Bu sebebten dolayı ısınmış lastiğin havasını kontrol ederken (orjinal etiket değerinin) 2-3psi fazlasını basıyoruz.,

Yani ısınmış lastiği ölçtük atıyorum 36psi çıktı ve hava basarken bu değeri +4 psi artırıp 40 yapmıyoruz veya ısınmış lastiği ölçtük o an için değer 32psi çıktı bunu +3psi artırıp 35 yapmıyoruz..

Diğer bir değişle ölçüm yaptığınızda lastikte okuduğunuz değerden +4psi fazlasını basmıyoruz., araca yapıştırılmış lastik basınç etiketinde yazan değerin fazlasını basıyoruz..,

Evet ısınan lastikte basınç artar haklısınız ben yazıyı yazarken yanlış ifade kullandım (yanlış anlaşılma olmaması için önceki yazımı düzeltiyorum)., ancak daha önce de şimdi de anlattığım ölçüm ve ayarlama şeklinde bir kusur yoktur.. Umarım bu sefer açıklayıcı olmuştur..  :)  

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam şöyle düşünün diyelim ki; etikette yazan değer 35psi olsun ve siz bir pazar günü araç ile 25-20km gezinti yaptınız., sonrasında yolda gördüğünüz lastikçiye uğrayıp lastik havalarını ayarlamak istediniz., bu seneryoda siz eğer lastikçiye 35psi ayarlamasını söylerseniz hatalı ayar yapmış olursunuz çünkü ısınan lastiğe etiketteki değeri basarsanız lastik soğuduğunda ölçüm yaparsanız ölçtüğünüz değer 32-33psi bir aralıkta olacaktır.,

Bu sebebten dolayı ısınmış lastiğin havasını kontrol ederken (orjinal etiket değerinin) 2-3psi fazlasını basıyoruz.,

Yani ısınmış lastiği ölçtük atıyorum 36psi çıktı ve hava basarken bu değeri +4 psi artırıp 40 yapmıyoruz veya ısınmış lastiği ölçtük o an için değer 32psi çıktı bunu +3psi artırıp 35 yapmıyoruz..

Evet ısınan lastikte basınç artar haklısınız ben yazıyı yazarken yanlış ifade kullandım (yanlış anlaşılma olmaması için önceki yazımı düzeltiyorum)., ancak daha önce de şimdi de anlattığım ölçüm ve ayarlama şeklinde bir kusur yoktur.. Umarım bu sefer açıklayıcı olmuştur..  :)  
Hocam son bir önceki paragrafa kadar anladım ama o paragraf yine aynı kapıya çıktı karıştı durum😄

 
Hocam şöyle düşünün diyelim ki; etikette yazan değer 35psi olsun ve siz bir pazar günü araç ile 25-20km gezinti yaptınız., sonrasında yolda gördüğünüz lastikçiye uğrayıp lastik havalarını ayarlamak istediniz., bu seneryoda siz eğer lastikçiye 35psi ayarlamasını söylerseniz hatalı ayar yapmış olursunuz çünkü ısınan lastiğe etiketteki değeri basarsanız lastik soğuduğunda ölçüm yaparsanız ölçtüğünüz değer 32-33psi bir aralıkta olacaktır.,

Bu sebebten dolayı ısınmış lastiğin havasını kontrol ederken (orjinal etiket değerinin) 2-3psi fazlasını basıyoruz.,

Yani ısınmış lastiği ölçtük atıyorum 36psi çıktı ve hava basarken bu değeri +4 psi artırıp 40 yapmıyoruz veya ısınmış lastiği ölçtük o an için değer 32psi çıktı bunu +3psi artırıp 35 yapmıyoruz..

Diğer bir değişle ölçüm yaptığınızda lastikte okuduğunuz değerden +4psi fazlasını basmıyoruz., araca yapıştırılmış lastik basınç etiketinde yazan değerin fazlasını basıyoruz..,

Evet ısınan lastikte basınç artar haklısınız ben yazıyı yazarken yanlış ifade kullandım (yanlış anlaşılma olmaması için önceki yazımı düzeltiyorum)., ancak daha önce de şimdi de anlattığım ölçüm ve ayarlama şeklinde bir kusur yoktur.. Umarım bu sefer açıklayıcı olmuştur..  :)  
ok hocam, şimdi daha net ve anlaşılır oldu. anlam farklılığında bu noktada kafa karıştı, acaba bunumu demek istiyor diye. 

 
Yanılıyor olabilirim :)

Tekrar deneyeceğim :)
2015 Passat a baktım hata verdi. acaba hız faktörünü mü gözden kaçırıyoruz. 30-40 Km/s ile giderken denedim

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Tek kişi valiz falan yok highline dizele 16 kışlık ve 17 yazlık ebatta kaç psi basıyoruz.

17 yazlığa 34 psi

16 kışlığa 32 psi basıyorum düşüncelerinizi alabilir miyim ?

 
İyi akşamlar, işaretli kısımdaki değerlerin tam olarak ne anlama geldiğini bilen var mı acaba?

P_20191222_175529_1.jpg

 
Kullanma kılavuzunda olması lazım 
@ogzogz Hocam haklısınız fakat burada soru-cevap yaptığımız bir çok şey kullanma kılavuzunda yazıyordur. Soruma forum atmosferinde cevap bulmak istedim.

Biri çıkar şu anlama geliyor der, şöyle denedim böyle sonuç aldım der, şöyle yapılırsa daha iyi olur der vs. tavsiyelerde bulunur, biz de faydalanmış oluruz bu tecrübelerden. Kanımca forumu keyifli kılan şey budur zaten.

 

@ogzogz Hocam haklısınız fakat burada soru-cevap yaptığımız bir çok şey kullanma kılavuzunda yazıyordur. Soruma forum atmosferinde cevap bulmak istedim.

Biri çıkar şu anlama geliyor der, şöyle denedim böyle sonuç aldım der, şöyle yapılırsa daha iyi olur der vs. tavsiyelerde bulunur, biz de faydalanmış oluruz bu tecrübelerden. Kanımca forumu keyifli kılan şey budur zaten.


İyi akşamlar, işaretli kısımdaki değerlerin tam olarak ne anlama geldiğini bilen var mı acaba?

Ekli dosyayı görüntüle 26241
@frknyldrmişaretli olmayan kısımdaki yerler ile ilgili de bilgi vereyim.

1- İnsan+insan+bavul  lastik basınç değerleri 

2- insan+insan+bavul konforlu sürüş için lastik basınç değerleri

3- 5 insan + 3 bavul yani araç tam full dolu yani boş yer yok araç çok dolu lastik basınç değerleri 

4-(işaretli bölüm) araba, bagaj açık ,●(stepne) = aracınızda stepne var. Yani yedek lastik. Yolda bir lastiğiniz patlarsa yerine değiştirebilmek için. Yanında da lastik basıncının ne olması gerektiği var. Diğerlerine göre basıncın yüksek olmasının nedeni, zamanla kendiliğinden de hava kaybedebileceğinden en yüksek değerde şişirilir. Artı bişey de stepne arkadan yaşanabilecek bir kazada darbeye karşı sert olması,tampon kadar olmasa da faydası olabileceğinden, basınç maksimum değerde tutulması tavsiye olunur.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt