Stockholm'den Sevgiler


@windshear Teşekkürler ayrıntılı bilgilendirme için.

Kısa mesafelerde kullansanız da AddBlue olduğu için DPF aşırı yüklenmiyor beklendiği gibi. 500 km rejenerasyon çok makul.

Yakıt tüketiminiz de çok düşük bence, gayet iyi.

HVO100 yakıt motorinden bile iyi. Avrupa bu konuda çok ileri. CO2 dan bile yakıt elde ediyorlar pilot bölgelerde. Yoğunluğu düşük olduğu için dediğiniz gibi biraz fazla tüketiyor motor.

Özellikle bineklerde dizel oranı epey azalacak (eğer HVO100 imalatı çok artıp yaygınlaşmaz ise). Dizel emisyon sistemlerinin maliyeti ve sorun çıkarma ihtimalleri nedeniyle masrafları makul seviyeleri geçti Euro 6 ile beraber. Tek teselli İsveç teki medeni ortam ve trafik koşulları nedeniyle arıza ihtimalleri Türkiye den düşük olabilir. Yine de yeni araba alacak olsam benzinliyi tercih ederdim.

Selamlar..

 

Gectigimiz cuma gunu 22900 km de dusuk yag uyarisi verdi arac.

Ilk bakim 30bin kmde. Her ne kadar servis/bakim anlasmam olsada yag eksilmesindeki yagi kendim ödemem gerektigini söylediler. VW her yerde VW! 

Servise gittim, aldim ve 500ml ekledim.

Su anda kontrol ettigimde ortada duruyor.

7 bin km bakim var. Kalan 500 depoya kaldirdim. Artik bir daha eksiltirse ekleyecegim.

E37E8040-4487-49DD-BEBE-04A995CCB600.jpeg

 
Gectigimiz cuma gunu 22900 km de dusuk yag uyarisi verdi arac.

Ilk bakim 30bin kmde. Her ne kadar servis/bakim anlasmam olsada yag eksilmesindeki yagi kendim ödemem gerektigini söylediler. VW her yerde VW! 

Servise gittim, aldim ve 500ml ekledim.

Su anda kontrol ettigimde ortada duruyor.

7 bin km bakim var. Kalan 500 depoya kaldirdim. Artik bir daha eksiltirse ekleyecegim.

Ekli dosyayı görüntüle 23750
Demek ki 30k çok aracınızın size anlatmak istediği bir şeyler var bence ona kulak verin

"beni her 20 binde bakıma sok, bir de castrol kullanma liqui ya da motul kullan, ben de seni karlı yollarda bırakmayım sahip" 

 
Demek ki 30k çok aracınızın size anlatmak istediği bir şeyler var bence ona kulak verin

"beni her 20 binde bakıma sok, bir de castrol kullanma liqui ya da motul kullan, ben de seni karlı yollarda bırakmayım sahip" 
:)  Hocam servis anlasmasi geregi 30 binde bir. Ve servis sadece VW OEM yag kullaniyor kutulu.

 
:)  Hocam servis anlasmasi geregi 30 binde bir. Ve servis sadece VW OEM yag kullaniyor kutulu.
Soğuk bir ülkede neden 30k da bir servis aralığı olur ilginç gerçektende bence 30k uzun bir süre

 
Soğuk bir ülkede neden 30k da bir servis aralığı olur ilginç gerçektende bence 30k uzun bir süre
Volkswagenin belirledigi IQ16 kodu : Flexible seklinde aslinda. Kesin bir km sarti yok. 

Ancak servisler ayarlanabilecek maksimum bakim araligi olan 30bin e ayarliyorlar. Ve hani bana 2 yil/30 bin km degil, arac sizi uyarir zamani gelince, erken gelmenize gerek yok seklinde uyariyorlar. 

Sebebi nedir bende merak ediyorum. 

Ayrica 30 bin km bakiminda sadece yag/yag filtresi degisiyor. Birde inspection dedikleri olay var, yasal olarak yapmalari gereken. Onun disinda hava filtresi, polen filtresi bile degismiyor. 

Edit: 7 bin km sonra bakima girecegiz nasil olsa. Onda ögrenirim neler degisiyor ve sizleri bilgilendiririm  :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Volkswagenin belirledigi IQ16 kodu : Flexible seklinde aslinda. Kesin bir km sarti yok. 

Ancak servisler ayarlanabilecek maksimum bakim araligi olan 30bin e ayarliyorlar. Ve hani bana 2 yil/30 bin km degil, arac sizi uyarir zamani gelince, erken gelmenize gerek yok seklinde uyariyorlar. 

Sebebi nedir bende merak ediyorum. 

Ayrica 30 bin km bakiminda sadece yag/yag filtresi degisiyor. Birde inspection dedikleri olay var, yasal olarak yapmalari gereken. Onun disinda hava filtresi, polen filtresi bile degismiyor. 

Edit: 7 bin km sonra bakima girecegiz nasil olsa. Onda ögrenirim neler degisiyor ve sizleri bilgilendiririm  :)
Türkiyede resmen vatandaşı 15k/yıl mantığıyla yoluyorlar durumun açıklaması bu daha 5 bin km yapmış birçok kişi sırf yıl doldu diye bakıma zorlanıyor, araç aynı yağ aynı iklim daha sert anlamak imkansız. Aracım manuel özel serviste her yıl yağ ve filtre bakımını yaptırıyorum, çıkan filtreler daha gider ancak karterden süzülen eski yağ 6 ayda bir bile değiştirilir castrolden midir bilmiyorum ama asfalt gibi olmuş koyu ve siyah ilk yağ ile alakası yok bir de 30k kullanıldığını düşünemiyorum. Kesinlikle önümüzdeki bakımda castrol kullanmam, castrol reklam yapmış çok da kaliteli olmayan bir yağ, vw kullanmasının nedeni de araçlarını düşündüğünden değil aralarındaki ticari anlaşmalar. Piyasada castroldan kat kat iyi yağlar mevcut. 

 
Türkiyede resmen vatandaşı 15k/yıl mantığıyla yoluyorlar durumun açıklaması bu daha 5 bin km yapmış birçok kişi sırf yıl doldu diye bakıma zorlanıyor, araç aynı yağ aynı iklim daha sert anlamak imkansız. Aracım manuel özel serviste her yıl yağ ve filtre bakımını yaptırıyorum, çıkan filtreler daha gider ancak karterden süzülen eski yağ 6 ayda bir bile değiştirilir castrolden midir bilmiyorum ama asfalt gibi olmuş koyu ve siyah ilk yağ ile alakası yok bir de 30k kullanıldığını düşünemiyorum. Kesinlikle önümüzdeki bakımda castrol kullanmam, castrol reklam yapmış çok da kaliteli olmayan bir yağ, vw kullanmasının nedeni de araçlarını düşündüğünden değil aralarındaki ticari anlaşmalar. Piyasada castroldan kat kat iyi yağlar mevcut. 
Hocam yagin siyah olmasina takilmayin.

Yeni yag koyup araci 5 dk calistirin dizel ise oda aninda siyah olacaktir. 

 
Hocam yagin siyah olmasina takilmayin.

Yeni yag koyup araci 5 dk calistirin dizel ise oda aninda siyah olacaktir. 
Anladım, peki tdi araçlarda yağ eksiltmesi neden tsi çok duydum ama tdi ilk defa sizden duyuyorum.

 
Anladım, peki tdi araçlarda yağ eksiltmesi neden tsi çok duydum ama tdi ilk defa sizden duyuyorum.
Benim aracimda 23 bin de uyari verdi. Ancak 15 bin de bakim yaptirsaydim vermeyecekti cunku 15bin bakiminda yag bosaltilip tekrar doldurulacakti. 

Birde unutmamak lazim, break-in periyodu denilen belki ilk 5bin km daha cok yag eksiltmesi yapiyor. Sonraki km de azalacaktir. Km cok yukseldikce belki 100-120 bin km den sonra tekrar yag eksiltme miktari artabilir. 

Ancak aracin kullanildigi kosullara bagli cok degiskenlik gösterdigi icin kesin konusmak zor. 

Her motor bir miktar yag eksiltir :)  

 
Anladım, peki tdi araçlarda yağ eksiltmesi neden tsi çok duydum ama tdi ilk defa sizden duyuyorum.
Tdi pek eksiltmez çünkü genellikle çoğu insan 15bin km değiştiriyor., Avrupa'da ise esnek servis denilen 30bin km olayı biraz da kullanıcının tercihine kalmış bişey., O yağ Castrol değilde Liqui Moly veya Motul 'de olsaydı yağın 30.000km boyunca "eksiltme" yapmadan dayanması çok zor..

Dizel motorda markası ne olursa olsun hangi yağı koyarsanız koyun 5dk. motor çalışsın yağ siyahlaşır..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@windshear vw farklı ülke kuralları gerçekten ilginç 30k bence fazla bilmiyorum hiç söktünüzmü hava filtresini ama ben hava filtrelerini 7k da bir söküp bakıyorum temizliyorum acayip kirleniyor (tdi için) polen keza öyle inanılmaz kirleniyor yag belki 30k gider ama hava polen bana çok geldi

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@reko Türkiye de hava filtresi yılda iki kez değiştirilmesi normal. İsveç İsviçre gibi ülkelerde toz neredeyse olmadığı için orada çok gidebilir.

 

Herkese merhaba golf severler. Yeni yiliniz kutlu olsun, huzurlu ve mutlu gunler dilerim hepinize.

Bende hazir yeni yila girmenin heyecani ve tatilde olmamin imkaniyla yaklasik 2.5 ay sonra Golfumu yikayabildim.

Bu 2.5 ay icinde bolca tuz ve civili lastik sebepli asfalta maruz kalan boyayi detaylica yikadim. 

Öncelikle Valet Pro Tar&Glue Remover uyguladim. Ustune Valet Pro Citrus Pre Cleaner ve bunlari durulamadan King Arthur Total Snow Foam.

Jantlara Valet Pro Dragon’s Breath

ile ön yikamamizi tamamladik. Kirini iyice indirdikten sonra cift kova + Gyeob Bathe+ ile yikadim araci.

Daha sonra disari cekip Gyeon Dilk Dryer ile dis temizligi tamamladim. 

Tabiki ardindan Black&Decker arac supurgesi ile icini supurdum ve Sonax Interior Detail ile plastiklerin tozunu aldim. 

Yorucu ama gun batimina karsi hos bi finish oldu. Hepinize Isvecten tekrar mutlu yillar, selamlar.

B6441C1A-3210-4D42-8F13-8D33614D9A37.jpeg

F208B58C-8427-42B1-ABA8-B4186F2B6B9F.jpeg

A465F226-FB54-421C-9797-5940D681778D.jpeg

8A83F5A8-3CBB-4F41-8DB7-8F94F5954BAB.jpeg

F3827D06-C799-44C8-8895-66FA01F5483A.jpeg

383DA813-F6AC-4614-9E57-F565F3DFF49B.jpeg

6AE73FA3-728A-4AEB-80C1-7E89DD9215CC.jpeg

891243FB-37D4-44B6-8D3E-7F9778C1E69D.jpeg

EC3D8B0F-A311-4535-889F-DEA48ABFBFDC.jpeg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt