Golf 7'nin Yeni Astra'yla karşılaştırması


Siz yol tutusla direksiyon tepkisini karıştırmissiniz hocam.Golf cok iyi yol tutar.

Hatta o kadar iyi yol tutarki.

Elestirmenlerin fun factor dedigi Arkadan birakmayi yapmamasi.

Esp nin tam kapanmamasi ve sasinin muthis olmasından dolayi arabanin bir butun halinde limitlerde kaymasi onun ne kadar güvenli ve limitleri ustte bir yol tutusa sahip olduğunu gosterir.

Halk diliyle"kaymio abi bu araba. Ne yaptiysam arkasi gelmedi kaydiysada butun halinde kaydi esp zart diye duzeltti"

Vag grubu araclari audi ve vw de genelde boyle bir davranis sergiler.

Yol tutusu cok iyidir bir cekinceniz olmasin. Astranin kaydigi yerlerde bir tik ust hizlarda viraj alabilir.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Espnin tamamen kapanmasi arabanin yol tutusuna olan guveni ve limitlerinin fazlaligini gosterir. Golf kafadan kayiyor. Ayrica fun factor denen arkayi birakmasini da defalarca yasadim ki gercekten keyifli oluyor ama ne yaptiysam kaymiyor demek komik olur. Belki sizin limit anlayisiniz ya da golfle karsilastirdiginiz araclardaki limit dusuktur ancak bana gore golf ortalama bir yol tutusa sahip hocam.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Espnin tamamen kapanmasi arabanin yol tutusuna olan guveni ve limitlerinin fazlaligini gosterir. Golf kafadan kayiyor. Ayrica fun factor denen arkayi birakmasini da defalarca yasadim ki gercekten keyifli oluyor ama ne yaptiysam kaymiyor demek komik olur. Belki sizin limit anlayisiniz ya da golfle karsilastirdiginiz araclardaki limit dusuktur ancak bana gore golf ortalama bir yol tutusa sahip hocam. Sent from my iPhone using Tapatalk
Hocam hic bmw kullandiniz mi?

Kullandıktan sonra fun factor ile ne demek istedigimi anlayacaksiniz.

Golf cok iyi yol tutar c segmentindeki rakiplerine gore ama eğlence sunmaz size. Cok denedik islak yol/keskin virajlarda.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Hocam hic bmw kullandiniz mi?

Kullandıktan sonra fun factor ile ne demek istedigimi anlayacaksiniz.

Golf cok iyi yol tutar c segmentindeki rakiplerine gore ama eğlence sunmaz size. Cok denedik islak yol/keskin virajlarda.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
önden çeker arabada fun factorden bahsedip sonrasında bmwninkiyle karşılaştırmak abes değil mi? :)  bmwyle ya da arkadan itiş herhangi bir araçla yaşayacağınız fun factoru önden çekişli bir arabayla karşılaştıramazsınız. benim bahsettiğim fun factor, önden çeker bir arabada olabilecek maksimum eğlence ki ani ağırlık transferi ve limitlerin üzerine çıkarak her arabada bu eğlenceyi (önden çekişli bir araçla arkadan itişli aracın eğlencesini beklemeyerek) yaşayabilirsiniz hocam. 

 
önden çeker arabada fun factorden bahsedip sonrasında bmwninkiyle karşılaştırmak abes değil mi? [emoji4] bmwyle ya da arkadan itiş herhangi bir araçla yaşayacağınız fun factoru önden çekişli bir arabayla karşılaştıramazsınız. benim bahsettiğim fun factor, önden çeker bir arabada olabilecek maksimum eğlence ki ani ağırlık transferi ve limitlerin üzerine çıkarak her arabada bu eğlenceyi (önden çekişli bir araçla arkadan itişli aracın eğlencesini beklemeyerek) yaşayabilirsiniz hocam. 
Hocam ayni seyi soyluyoruz. Fun factor diye bir terim var bahsetmişim.

Ustune sizde onden ceker bir aracta olabilecek kadar demissiniz.

Bana gore yok ciddi anlamda bmw 3 serisi ile zaman gecirdikten sonra

fun factor fln yok yani bizim araclarda :) )

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Hocam ayni seyi soyluyoruz. Fun factor diye bir terim var bahsetmişim.

Ustune sizde onden ceker bir aracta olabilecek kadar demissiniz.

Bana gore yok ciddi anlamda bmw 3 serisi ile zaman gecirdikten sonra

fun factor fln yok yani bizim araclarda :) )

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
dediğin gibi aynı şeyleri farklı yollardan söylüyoruz hocam. benim demeye çalıştığım inanırsan golfü zorladığında çizgisinden çıkartıp yüzünde bi gülümseme oluşturacak kadar arkası geliyor ama daha fazlası hele bir bmw kadar olmuyor. geçen gün mercedes test için c200 gönderdi, arkadan itiş olmasına rağmen onun eko moduyla sport + modu arasında bile ciddi eğlence farkı var :)  

 
@ansolak Hocam, @gokberksHocamızın da dediği gibi bence Golf yazdığınız kadar iyi yol tutuşa sahip değil. Yanlış anlaşılmasın Golf'ün yol tutuşu kötü demiyorum yazdığınız kadar iyi değil diyorum. Amasya da belki bilenler vardır DSİ'nin orada bi viraj var, ben oraya biraz eğlenmek amaçlı hep hızlı girerim. Golf ile girdiğimde virajın ortalarında kopuyor araç, özellikle kafadan. ESP hemen topluyor. Bugüne kadar  Focus'un o yolda arkasını salmasını başaramamıştım. Geçen gün hız sabitleyici 70km/h hıza sabitledim ve viraja girdim. Çıkışa doğru arkayı bırakmaya başlayınca frene dokunup sabitleyiciyi çıkardım devreden. Golf'le henüz o hızda girmedim viraja, girsemde esp toplayacak. 

ESP kodlamasını yapıp ondan sonra gireceğim o viraja. Bakalım sonuç ne olacak? 

Hep diyorum yine diyeceğim, belki Focus fanatiği olduğumu düşünebilirsiniz. Ama Focus'ta ESP olmamasına rağmen Golf'ten daha çok güven veriyor bana yolda. Özellikle virajlı yollarda. 

Umarım bir gün görüşmek nasip olur. :)

 
@ansolak Hocam, @gokberksHocamızın da dediği gibi bence Golf yazdığınız kadar iyi yol tutuşa sahip değil. Yanlış anlaşılmasın Golf'ün yol tutuşu kötü demiyorum yazdığınız kadar iyi değil diyorum. Amasya da belki bilenler vardır DSİ'nin orada bi viraj var, ben oraya biraz eğlenmek amaçlı hep hızlı girerim. Golf ile girdiğimde virajın ortalarında kopuyor araç, özellikle kafadan. ESP hemen topluyor. Bugüne kadar  Focus'un o yolda arkasını salmasını başaramamıştım. Geçen gün hız sabitleyici 70km/h hıza sabitledim ve viraja girdim. Çıkışa doğru arkayı bırakmaya başlayınca frene dokunup sabitleyiciyi çıkardım devreden. Golf'le henüz o hızda girmedim viraja, girsemde esp toplayacak. 

ESP kodlamasını yapıp ondan sonra gireceğim o viraja. Bakalım sonuç ne olacak? 

Hep diyorum yine diyeceğim, belki Focus fanatiği olduğumu düşünebilirsiniz. Ama Focus'ta ESP olmamasına rağmen Golf'ten daha çok güven veriyor bana yolda. Özellikle virajlı yollarda. 

Umarım bir gün görüşmek nasip olur. :)
Sevgili dostum olaya bir de farklı bir noktadan bakmanı sağlayacak kendi yaşadığım durumu aktararak başlıyayım bende;
Daha evvel de yazmıştım 2003-2010 yılları arasında Laguna I 2.0 S ve 2011-2016 arası Laguna II 2.0 TURBO kullandım daha evveliyatında da tabiki pek çok aracım oldu ancak Golf öncesi son iki aracım buydu ve ben Laguna II ye geçtiğimde hep şunu demiştim "ya sanki Laguna I daha iyi yol tutuyor daha net hissettiryor acaba ben mi yanılıyorum" Laguna I de ESP falan yoktu yalnızca ABS - AFU vardı Laguna II de ise ABS - ESP - ASR - BAS - CVS (Viraj Dönüş Kontrolü) mevcuttu ve ben gerekten yanılıyormuşum evet his olarak Laguna I daha iyi hislere sahipti ama aynı hızla dönmeye kalktığınızda çuvallıyordu başka bir deyişle Laguna II nin limiti daha yüksekti. Golf'e gelirsek araçlarımın limitlerini öğrenmek ve sürüşümü ona göre adapte etmek yıllardır yaptığım bir durumdur ve şu kadarını açıklıkla ifade edebilirim ki Laguna II nin 130 la limit olduğu virajı biraz daha tedirgin hissettirmesine rağmen rahatlıkla 145 km/h hız üzerinde dönmeyi başardı. Bu bağlamda Focus zaten yol tutuş hususunda oldukça iddialıydı ancak aradaki farkın ahım şahım olmadığını hem golfu hem de focus u test ettiğimde gördüm. Evet Focus biraz daha iyi ama arkadan bırakma eğilimi daha yüksek ve sizi daha iyi hissettirmesinin tek sebebi direksiyon sistemi biraz daha ağır (tepki olarak değil daha sert manasında) Ayrıca mükemmel bir araba henüz yapılmadı konfor dediğinizde yol tutuşu yol tutuş dediğinizde konforu kaybedersiniz bu değişmez ikilem misali en azından günümüz teknolojisi için bu böyle. Ayrıca Focus fanatiği olsanız bile bunu dert etmeyecek kadar olgun bir topluluğa sahibiz bana göre :)     

 
@ansolak Hocam, @gokberksHocamızın da dediği gibi bence Golf yazdığınız kadar iyi yol tutuşa sahip değil. Yanlış anlaşılmasın Golf'ün yol tutuşu kötü demiyorum yazdığınız kadar iyi değil diyorum. Amasya da belki bilenler vardır DSİ'nin orada bi viraj var, ben oraya biraz eğlenmek amaçlı hep hızlı girerim. Golf ile girdiğimde virajın ortalarında kopuyor araç, özellikle kafadan. ESP hemen topluyor. Bugüne kadar  Focus'un o yolda arkasını salmasını başaramamıştım. Geçen gün hız sabitleyici 70km/h hıza sabitledim ve viraja girdim. Çıkışa doğru arkayı bırakmaya başlayınca frene dokunup sabitleyiciyi çıkardım devreden. Golf'le henüz o hızda girmedim viraja, girsemde esp toplayacak. ESP kodlamasını yapıp ondan sonra gireceğim o viraja. Bakalım sonuç ne olacak? 

Hep diyorum yine diyeceğim, belki Focus fanatiği olduğumu düşünebilirsiniz. Ama Focus'ta ESP olmamasına rağmen Golf'ten daha çok güven veriyor bana yolda. Özellikle virajlı yollarda. 

Umarım bir gün görüşmek nasip olur. [emoji4]
Sevgili Eren kardesim gta olarak yas ortalamamiz 30 civari. Herkes arabaci bizde, bmw ile yanlamayi da cok seviyoruz[emoji2].

Bütün araclari denedik nerdeyse cok keskin bir bilkent kavsagi vardir. Golf focus la beraber tepede c segmentinde focus belki 1 çıt daha iyidir bencede.

16 inch le denediysen golf te ondan da olabilir. Cok farkediyor 17 ler. Burak hocamin@Burak_ durbanlari hele daha da farkediyor. Focus iyidir güzeldir tabi golfun soyle ozelligi var onden kaymaya baslayip hemen arkasi geliyor esp de mudahele edince direk oturuyor. Biraz da hissiyat bence iceriye nasil hissettirdigi. Gel Ankara'ya gti ve r haric her kombinasyon da golfu veririz bi tur sende denersin [emoji6].

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
@ansolak İki araçta 205/55 R16 lastikler var. Henüz BMW keyfini, daha doğrusu arkadan itişin keyfini çıkarma fırsatım olmadı ama bende önden çekişli ve el freni ile keyif alıyorum. :)

İnşallah bir gün nasip olur. Bende GTA'dan bir Amasya çıkarması beklerim. :)

 
Ben kendi tecrübelerimi paylaşayım aracım 1.4 122 comfortline aracın üstünde 205 55 16 micheline energy sever geldi esp falan hikaye arabanın arkasını ne zaman koparmak istesem gelmem demedi astra h la kıyaslayınca bumu dedim yol tutuşuyla övünülen araç nerde bu bağımsız süspansiyon farkı çok tedirgin etti beni daha sonra 17" dijona geçtim hah dedim işte bu araba kendine geldi golfün hakkı 17" yol tutuşta direksiyon tepkiside çok güzel oluyor 17" de yol tutuştan memnun olunmayacağını sanmıyorum

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
@ansolak İki araçta 205/55 R16 lastikler var. Henüz BMW keyfini, daha doğrusu arkadan itişin keyfini çıkarma fırsatım olmadı ama bende önden çekişli ve el freni ile keyif alıyorum. :)

İnşallah bir gün nasip olur. Bende GTA'dan bir Amasya çıkarması beklerim. :)
Eren Kardeşim;

Kıymetli @ansolak hocamızın tespitleri son derece yerli yerinde..

10 üzerinden değerlendirmek gerekse;

Standart sürüş koşullarında maksimum dikkatle takip dahil olmak üzere....

Tamamen aynı hava, yol, yük, hız, sürücü ve aklıma gelmeyen tüm  etkenleri gözetsek...

16 ile 17 inch jantlar ve lastik  arasındaki fark :

Konfor bakımından;  1 veya 2 puanken

Viraj performansı ve frenleme 1 veya 2 puanken

Performanslı kullanım esnasında veya limitler zorlandığında fark derhal açılır ama orantısız biçimde..

15 veya 16 inch lastik ve jantlarda 17 ile 18 arasındaki fark

Konfor bakımından 1 ila 3 puanken 

Ani direksiyon hareketleri ile Viraj performansı ve frenleme açısından farki bir anda 4 ila 6 puan kadar açılacaktır.

Lastiklerdeki aslen konfor maksatlı geniş yanaklar ve fazladan lastik ile diğerinde konforsuzluk olarak algılayabileceginiz duruma yol açarken ağırlık transferinin etkisi olan  salınıma müsaade  etmediği için viraj ve frenlemede devasa diyebileceğimiz bir farka yol açacaktır.

Benim yüzme hareketi dediğim tehlikeli ve rahatsız edici kontrolsüz bir ağırlık transferinin etkisi olan salınım hareketi hissedeceksiniz. İste bu salınım kontrolsüz bir araç anlamına gelir. Yol tutamayan lastikler veya araç ne demek hepimiz biliriz...

bu etkiyi bağımsız salıncaklı sistem  ile torsiyon çubuğunun farkı eklenirse...

Üzerine lastik iz açıklığı/ şasi genişliği, ağırlık, süspansiyon sistemine yapılan  teknolojik takviyeler (DCC), ağırlık merkezinin düşüklüğü, süspansiyon sistemine doğrudan müdahaleler kısa ve sert süspansiyon yayları ile amortisörlerin sonumlemesi sonrası lüzumsuz salınımını ortadan kaldıracak spor süspansiyonlarının, lastik yanakları ve lastik hamuru ile yanak takviyelerinin etkilerinin de gözetilmesi gerekir...

Ford un yol tutuşu dillere destan... Bu standart donanımlı bir araçta dahi mevcut.

Eren Kardeşim şayet 16 ile 18  ve hatta 19 inch arasındaki farka bakabilseydiniz.. üzerine eklenen spor süspansiyonlarla farkın 10 üzerinden 8'e , DCC ile 10 üzerinden 10 a çıktığını görebilirdiniz...

Sonuç olarak o kadar fazla kriter var ki...

Aradığınız konfor ise 15 veya 16 inch jant ile lastiklerden şaşmamalı...

Yol tutuş istiyorsanız sizi standart bir araçta 3. Aşama modifiyeye  ihtiyaç olmadan sadece DCC ve 18 inch  jantlarla virajda 3 nokta emniyet kemerinin yetmeyeceği noktaya kadar "yatırmakla" kalmaz kapılara yapıştırır :)

 
 Henüz BMW keyfini, daha doğrusu arkadan itişin keyfini çıkarma fırsatım olmadı ama bende önden çekişli ve el freni ile keyif alıyorum. :)
Eren Hocam al bi şahin. Arkadan itisin keyfini doruklarinda yaşa &:

 

Geri
Üst Alt