Golf 7'nin Yeni Astra'yla karşılaştırması



Ben de bugün test ettim yeni astrayi

Denediğim araç 1.6 dizel otom. Excellence 10.000 de 5km sürdüm kabaca izlenimlerim kıstasım golf 7

Artıları:

-dış görünüş (goreceli)

-multimedia ekrani büyük ve parlak

-rüzgar sesi daha az

-arka diz mesafesi

Eksikleri

-auto hold

-iç malzeme kalitesi ve eşya gözleri sayısı ve kalitesi

-rüzgarda arabayı kontrol etmek zor direksiyona sürekli mudahele ile duzeltmen gerekiyor

-vites geçişleri hissediliyor

-koltukların kalitesi

Golf 7ye göre kiyaslama yaptım

yol sesini çözmüşler gibime geldi..

 
Ben de bugün bayii'ye gidip yeni Opel Astra'yı biraz inceleme fırsatı buldum. Ve Golf alarak ne kadar doğru bir karar vermiş olduğumu bir kere daha anladım. Daha dün piyasaya çıkan bir aracın 2012'ye ait Golf'ün gerisinde olması inanılır gibi değil, bu yönüyle Golf'e yeniden aşık oldum. Golf'ten yalnızca dış görünüşü daha iyi ama onun dışında hiçbir konuda Astra'nın iyi olduğu bir konu yok.

Mesela bir torpido gözü vardı resmen rezalet, içerisine cd çalar koymuşlar torpidoda başka yer kalmamış. Torpido üzerinde kaplı malzeme olmamasından zaten bahsetmiyorum bile. Kapı içlerinde de herhangi bir kaplama yoktu. Ön taraftaki kapı üstleri bile sert. Bi de en dolusu diye gösterdikleri araç bu.

Koltuk dayama sadece öne-arkaya hareket ediyordu, yukarı aşağıya sabitleyemiyorsunuz. Koltukları yine tam bir rezalet. Sanırım 2 saat sonra ağrı yapmaya başlar koltuklar. Hele ki kafalıkları o kadar sertti ki sanki başımı betona dayamışım gibiydi. Arka koltuklarda bardaklık vs yok, klima havalandırma kanalları yok.

Bagajda herhangi bir soket yok, cep gözler yok. Bagajı kapatmak için sadece 1 tane tutamaç yeri var. Gözlüklük, vites kolu arkasında gizli saklama gözü, koltuklar altında çekmeler vs. yok! Kasanın tasarımı dışarıdan güzel olsa da bu tasarımdan dolayı içeride basıklık hissi var, sunroof yoksa ama sizin klostrofobiniz varsa işiniz özellikle  uzun yolculuklarda zor.

Hız ve Devir göstergeleri çok basit, bunların aralarındaki bilgi ekranı ise güzel. Direksiyon üzerindeki tuşlarda ucuzluk hissi var. Otomatik el freni tuşu ise emanet duruyor, en çok ona şaşırdım. Golf'teki el freni tuşu ile karşılaştırmaya sokamazsın bile, o derece kötü.

Beğendiğim yalnızca dış görünüş, ekran, klima kumandaları ve otomatik vites kolu oldu. Ekrandaki uygulamalar ve bu uygulamaların arayüzü (GUI) yine basit kaçmış. Ekran hassasiyeti gerçekten iyiydi ama. Ses sistemi ise bariz şekilde golf'ün gerisinde, hiç keyifli değil.  Özetle iç mekan, konfor ve işçilik benim için bir hayal kırıklığı. Ben Astra'nın bundan daha iyi olduğunu sanıyordum, sonuçta Alman diyordum ama hiç öyle olmadığını bugün deneyimledim.

Hani bizim forumda "Sizce Golf'ü fazla büyütmüyor muyuz? Astra - Golf donanım farkı: 15.000 TL" başlıklı bir konu var. Yok arkadaş bence biz Golf'ü AZ bile büyütüyoruz. Golf'ten inip başka araca binince bunu anlıyorsun, Golf'te meğer ne kadar ince düşünülmüşlük varmış, ne kadar kaliteli bir işçilik varmış. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
OTOPARK incelemesi geldi bugün.



 
@enpisagor Can hocam dün opelde bende test ettim aynı aracı hatta iki kişiydik. Daha önce ikimizde a3 1.6 tdi dsg yi test etmiştik. Astra 136bg 320 tork golf ve a3 110bg 250 tork; bunları bilmesek ikimizde a3 daha güçlü bir motora sahip deriz, arkadaşla aynı görüşte birleştik. Yanı kağıt üzerindeki fark gercekte yok! Hatta 1.6 tdi sport modda daha iyi :)

(daha oncede test ettiğimiz elentra 1.6 dizel 320 tork: bununda reelde alakası yok maalesef)

Sonuc: gönlümüzün birincisi gercekte de birinci :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@GolfSaver Bedir Hocam, 1.4 140 lık astra için anlattıklarımı hatırlarsanız, bana da 1.2 golf daha atik gelmişti,   ben opel de sıcağı sıcağına önce bir tdi kullanmadığım için 1.6 136 ps motoru beğenmiştim, benim için her türlü yeterli gelmişti, ki bence tdi motordan sessiz bir yapısı var. 

ha ciddi anlamda tam kağıt üstündeki değerler yok, ben 1.4 140 turbo olandan bildiğim için dizeli de beklentimi düşük tutarak gitmiştim bu nedenle fena gelmemişti, ve öncesinde test video da var aynı motorlu bir insignia kullandıktan sonra astra daha güzel gelmişti, doğal olarak. :)

 
Opel AT6 Tam otomatik şanzımanı çok ilkel. DSG ile yarışabilecek bir Çift Kavramalı şanzıman çıkarmadıkça Opel bu konuda Volkswagen ile rekabet edemez. 

DSG yanında şanzımanı çok kötü, motor idare eder.

Özellikler Golf'ten iyi  ve donanımlı ama isterseniz bir araca tost makinesi de eklersiniz. Önemli olan kaliteli ve piyasada tutulması.

 
Golf 8; stoplar ve farlar hafif inceltilecek,motor bölümü(kaput) 20cm daha uzayacak,şanzıman 10 ileri olacak ve daha dayanıklı olacak.bagaj bölümü aynişekilde en ve boy 8/10cm büyüyecek ve işte kral. motorlar 1.0 tsi 125hp   1.2tsi 150hp  1.4 tsi  160/180hp  1,5tdi 130hp ve 150hp diğer iyileştirmeleri ekleriz :mad:   vw'nin altın çocuğu GOLF
@yusuf  benim okuduğum kadarıyla golf 8'de 1.0 tsı, 1.5 tsı ve 1.5 tdı motorlar olacak. 1.4 tsı kalkacak.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Karşılaştırmalarda golfün yol tutuşunun astradan üstün olduğu dile getiriliyor. Ancak hali hazırda kullandığım golf'ü, önceki araçlarım olan focus Mk1, focus Mk2 ve Honda Civic Hb 1.8 Sport ile kıyasladığımda, direksiyon tepkimeleri ve salınım olarak bence bu araçların gerisinde kalıyor. Direksiyonun yola verdiği tepkiler zayıf, özellikle örnek vermem gerekirse çok yüksek olmayan 70-80 km civarı hızlarda bile direksiyonu ani şekilde sağ-sol yaptığınız zaman araç buna aynı keskinlikte yanıt vermiyor ve araçta belli bir salınım olduktan sonra gecikmeli olarak direksiyona hareketine cevap veriyor.  

 
Karşılaştırmalarda golfün yol tutuşunun astradan üstün olduğu dile getiriliyor. Ancak hali hazırda kullandığım golf'ü, önceki araçlarım olan focus Mk1, focus Mk2 ve Honda Civic Hb 1.8 Sport ile kıyasladığımda, direksiyon tepkimeleri ve salınım olarak bence bu araçların gerisinde kalıyor. Direksiyonun yola verdiği tepkiler zayıf, özellikle örnek vermem gerekirse çok yüksek olmayan 70-80 km civarı hızlarda bile direksiyonu ani şekilde sağ-sol yaptığınız zaman araç buna aynı keskinlikte yanıt vermiyor ve araçta belli bir salınım olduktan sonra gecikmeli olarak direksiyona hareketine cevap veriyor.  
Siz yol tutusla direksiyon tepkisini karıştırmissiniz hocam.

Golf cok iyi yol tutar.

Hatta o kadar iyi yol tutarki.

Elestirmenlerin fun factor dedigi Arkadan birakmayi yapmamasi.

Esp nin tam kapanmamasi ve sasinin muthis olmasından dolayi arabanin bir butun halinde limitlerde kaymasi onun ne kadar güvenli ve limitleri ustte bir yol tutusa sahip olduğunu gosterir.

Halk diliyle"kaymio abi bu araba. Ne yaptiysam arkasi gelmedi kaydiysada butun halinde kaydi esp zart diye duzeltti"

Vag grubu araclari audi ve vw de genelde boyle bir davranis sergiler.

Yol tutusu cok iyidir bir cekinceniz olmasin. Astranin kaydigi yerlerde bir tik ust hizlarda viraj alabilir.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
@ansolak  Genel olarak direksiyon tepkimeleriyle ilgili yazdım aslında , bana göre diğer belirttiğim modellere göre daha hissiz. Belki de konfor odaklı kasıtlı yapılmış da olabilir.

 

@ansolak Bahsettiğim durumu başka biri bu şekilde özetlemiş; (Alıntıdır)

"Selamlar. Uzun zamandir dikkatimi ceken, burada yazmak istedigim bir durum var. 
Ama oncelikle direksiyon hissi kavramini biraz acmak, farkli basliklar altinda yorumlamak istiyorum. 
(Konuyu yorumlarken, bmw kullanicisi oldugum icin, ornekleri daha cok bmw uzerinden goturmek istiyorum) 
*** 
Eski usul hidrolik direksiyonlardan baslamak isterim. Yanlis bilmiyorsam tamamen mekanik bir sistem. Yani aksin acisini dogrudan direksiyondan mekanik bir sekilde siz belirliyorsunuz, tepkiler cok net. Aks ile direksiyon dogrudan birbirine bagli. Sadece motordan da guc alarak, sivi destegiyle calisan sistem direksiyona uygulanan kuvveti azaltmamizi sagliyor. Yani eski usul mekanik direksiyonlardan farki, yumusatilmis olmasi. 

Yeni usul elektrikli sistemlerde ise direksiyonun, aks ile mekanik bagi yok. Direksiyon ile aksin arasindaki, motordan bagimsiz, akuden guc alarak calisan sistem; sizin verdiginiz direksiyon acilarini aksa iletiyor. Bu da, eski usul hidrolik sisteme gore bence daha uzun bir tepkime suresi doguruyor. Belki farkedilmesi zor ama bu acidan hidrolik direksiyonlardan daha yavas tepki veriyor. Ne kadar kaliteli, ne kadar iyi optimize edilmis olursa olsun tamamen yapay bir his. 

Markadan markaya da degisiklik gosteren bi durum bu. Mesela bmw'lerde cok hizli calisiyor. Direksiyon hareketlerine aks cok hizli cevap veriyor. En son insignia test etmistim. Bu konuyu dikkate aldigimda, tepkime suresindeki zayifligini hemen farketmistim. Olmasi gerekenden 0.1-0.2 saniye daha gec iletiliyordu aksa. Renaultlarda da farkettigim bir durumdu bu. 

Ayrica bu baslik altinda incelemek istedigim direksiyonun duyarlilik kismi var. turuna gore aksin verdigi aci. 

Ornek vermem gerekirse; kimi otomobillerde 100 kmh hiz ile orta seritte giderken, mesela direksiyonu aniden 5 cm cevirdiginizde yan seride gecerken, kimisinde bariyerlere girebilirsiniz. Bilgisayar oyunu oynayanlarin daha iyi anlamasi icin; mousetaki sensivity ayari neyse, bu da aynisi. Mesela bu hassasiyet ayari vag grubunda biraz dusuk. Ayrica sportif otomobillerde duyarlilik daha yuksek oluyor. Ford ve bmw bu konuda cok iyi. Ama bu konu kisiden kisiye degisebilir. Kimisi bu fazla duyarliligi cok oynak bulabilir. 
 

 

Geri
Üst Alt