Lastik değişim vakti



ContiSportContac 5  derim, sert bi lastik olarak görünse de sürüş kalitesi oldukça iyidir. sattığım araca almış 6-7 ay kullanmıştım, yeni araçta fabrika çıkışlı Brigstone var oldukça sert geliyor şimdi.
Ben 2018 mayıs ayında aldım hocam 

Nokian 205/55 R16 94W XL eLine 2  etiket değerleri AA

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Valla buda ayrı bir karmaşa hangisini alıcaz kimisi contiyede sert diyor,yok michelin al bilemedim napıcam :(
her markanın kendi içinde sert ve yumuşak veya ekonomi serileri vardır., Premium Contact 6 konfor odaklı bir lastiktir.,  Goodyear Eagle F1 Aysmmetric serisinin; Aysmmetric 5 adıyla yeni modeli çıktı ama daha ülkeye gelmedi., gelmesi yıl sonunu bulacaktır., Asymetric 3 f/p lastiği diyebiliriz., güzel bir lastik., Michelin PS4 fiyat olarak en pahalı lastik ve bu fiyatı hak eder mi tartışılır., Asymetric 3 veya Premium Contact 6 sizi üzmeyecektir., Yalnız konfor sizin için ön planda ise asıl yapmanız gereken XL özellikli bir lastikten uzak durmanız olmalıdır.!

Yani Asymetric 3 tercih edecekseniz 225/45 R17 91Y tercih etmelisiniz (94Y XL sizi konfor anlamında üzecektir)

Premium Contact 6 tercih ederseniz; 225/45 R17 91V veya 91Y tercih etmelisiniz (yine 94Y XL sizi konfor anlamında üzecektir)

Michelin Pilot Sport 4 tercih ederseniz; 225/45 R17 91V veya 91ZR(Y) tercih etmelisiniz (94W XL veya 94 ZR(Y) XL sizi yine konfor anlamında üzecektir)

Ayrıca Asymetric 3 91Y modelinde., Pilot Sport 4 'te 91V ve 91 ZR(Y) modellerinin etiket değerlerinde yakıt ekonomisi E olması sizi yanıltmasının..,

Örnek vermek gerekirse farz edelim; X marka lastiğin yakıt ekonomisi değeri B olsun, Y marka lastiğinde yakıt ekonomisi değeri E ise bu iki lastik aynı marka ve model araçlara takıldığında aradaki yakıt tüketim farkı 0,01 litre anca oynar., yani bu sizi yanıltarak lastikten soğutmasın ayrıca., Aslında o beğenilmeyen E yakıt değerine sahip lastik her zaman yol tutuş, fren performansı olarak her zaman B yakıt etiket değerli lastikten çok daha iyi olacaktır.!

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
her markanın kendi içinde sert ve yumuşak veya ekonomi serileri vardır., Premium Contact 6 konfor odaklı bir lastiktir.,  Goodyear Eagle F1 Aysmmetric serisinin; Aysmmetric 5 adıyla yeni modeli çıktı ama daha ülkeye gelmedi., gelmesi yıl sonunu bulacaktır., Asymetric 3 f/p lastiği diyebiliriz., güzel bir lastik., Michelin PS4 fiyat olarak en pahalı lastik ve bu fiyatı hak eder mi tartışılır., Asymetric 3 veya Premium Contact 6 sizi üzmeyecektir., Yalnız konfor sizin için ön planda ise asıl yapmanız gereken XL özellikli bir lastikten uzak durmanız olmalıdır.!

Yani Asymetric 3 tercih edecekseniz 225/45 R17 91Y tercih etmelisiniz (94Y XL sizi konfor anlamında üzecektir)

Premium Contact 6 tercih ederseniz; 225/45 R17 91V veya 91Y tercih etmelisiniz (yine 94Y XL sizi konfor anlamında üzecektir)

Michelin Pilot Sport 4 tercih ederseniz; 225/45 R17 91V veya 91ZR(Y) tercih etmelisiniz (94W XL veya 94 ZR(Y) XL sizi yine konfor anlamında üzecektir)

Ayrıca Asymetric 3 91Y modelinde., Pilot Sport 4 'te 91V ve 91 ZR(Y) modellerinin etiket değerlerinde yakıt ekonomisi E olması sizi yanıltmasının..,

Örnek vermek gerekirse farz edelim; X marka lastiğin yakıt ekonomisi değeri B olsun, Y marka lastiğinde yakıt ekonomisi değeri E ise bu iki lastik aynı marka ve model araçlara takıldığında aradaki yakıt tüketim farkı 0,01 litre anca oynar., yani bu sizi yanıltarak lastikten soğutmasın ayrıca., Aslında o beğenilmeyen E yakıt değerine sahip lastik her zaman yol tutuş, fren performansı olarak her zaman B yakıt etiket değerli lastikten çok daha iyi olacaktır.!
güzel yorumlarınız için teşekkürler,kısaca burda yazılan 3 model de kendi sınıfında iyi sadece xl yanak almamak diyosunuz,zaten genelde sakin kullanırım çukur vs her zaman kaçmaya çalışırım,amaç konfor olsun sarma yapmasın bizi üzmesin aracın şuanki üstündeki pirelli lastik 225/45/17 açıkcası bana sert geldi,ama sağlam lastik 45000 km aracım 1 kere vida girdi onun dışında balon vs yaşamadım.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
güzel yorumlarınız için teşekkürler,kısaca burda yazılan 3 model de kendi sınıfında iyi sadece xl yanak almamak diyosunuz,zaten genelde sakin kullanırım çukur vs her zaman kaçmaya çalışırım,amaç konfor olsun bizi üzmesin aracın şuanki üstündeki pirelli lastik 225/45/17 açıkcası bana sert geldi,ama sağlam lastik 45000 km aracım 1 kere vida girdi onun dışında balon vs yaşamadım.
Rica ederim., sadece XL özelliğinden dolayı konforda azalma olmayacak., Aynı zamanda XL ile birlikte lastiğin yük endeksi de 91 'den 94 'e çıktığı için konfor x2 yani (iki kat fazla) düşecektir. Pirelli ve Bridgestone piyasadaki en sert hamurlu lastikler diyebiliriz.. 

Konfor önceliğiniz ise bu üç lastik arasında Premium Contact 6 konfor anlamında daha yumuşak yapıdadır., Tabi bundan Asymetric 3 ve Pilot Sport 4 'ün sert hamurlu olduğu anlamına gelmez ama Premium Contac 6 (Premium Touring) sınıfında bir lastik iken., Asymetric 3 ve Pilot Sport 4 (Maximum Performans lastiği) sınıfında lastikler olduğu için ister-iztemez bu lastikleri konfordan çok performansa ve sportif kullanıma yönelik öncelikleri vardır.!

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yorumlar için teşekkürler herkese. 

Daha önceki jetta 5 aracımda michelin kullandım ve memnun kaldığım için tercihimi yine michelin den yana kullanmak istiyorum ben. Pilot sport modeli sanki bana daha çok yarış lastiği çağrıştırıyor. Aracı %85 şehir içinde kullanan efendi efendi işine gücüne giden adamım ben :) Yaşadığımız yer de Mersin olunca kış lastiği falan derdi yok. O yüzden primacy 4 düşünmüştüm. Hatta biraz önce 540 TL civarı fiyat aldım. Lakin Goodyear önerisi çokça. Bir düşünelim bakalım. 

 
225 40 18 mıchelın pilot sports 4 92w xl elimde 4 adet 2017 üretimi sıfır lastik mevcut etiketleri üzerinde naylon poşetleri üzerinde hatasız satılık almayan isteyen olursa ulaşsın 3300 tl fiyat

 
Yorumlar için teşekkürler herkese. 

Daha önceki jetta 5 aracımda michelin kullandım ve memnun kaldığım için tercihimi yine michelin den yana kullanmak istiyorum ben. Pilot sport modeli sanki bana daha çok yarış lastiği çağrıştırıyor. Aracı %85 şehir içinde kullanan efendi efendi işine gücüne giden adamım ben :) Yaşadığımız yer de Mersin olunca kış lastiği falan derdi yok. O yüzden primacy 4 düşünmüştüm. Hatta biraz önce 540 TL civarı fiyat aldım. Lakin Goodyear önerisi çokça. Bir düşünelim bakalım. 
Primacy 4 daha çok yeni çıkan bir lastik ve nasıl oldukları adına ne çok fazla test var ne de kullanıcıların olumlu-olumsuz tecrübeleri daha tecrübe edilmedi.,

Ayrıca Primacy 3 'ler kullanıcılar tarafından çok şikayet edilen, başarışız bir lastikti., Michelin fiyatları yüksek olduğundan şuan için kapalı kutu bilinmeyen bir lastiğe yönelmemenizi öneririm., bu sebebten sakin kullanım tarzı olan ve önceliğiniz konfor ise Premium Contact 6 gibi bir lastik bakmanız daha doğru olacaktır.,

Michelin adı tartışılmaz ama Enegy Saver ve Primacy serileri fiyatına göre bekleneni veremeyen vasatı aşamıyor adına yakışmayan lastikler., Michelin genelde Pilot Sport 3, Pilot Sport 4 ve Pilot Sport Cup 2 gibi (ultra high performans) serilerinde iddalı ve başarılı diyebiliriz., Dikkat edin Michelin 'nin hep beğenilen, çok övülen lastikleri genelde Pilot Sport ve Pilot Sport Cup gibi max. performans serisi lastikleri olmuştur.

 
Arkadaşlar michelin primacy 4 lastik aldım tanesi 525 TL den. Yorumlarımı ilerleyen sürelerde yaparım. En azından almayı düşünen arkadaşlar için fikir olur. Ancak dünden beri hissettiğim bariz yumuşaklık. Aynı yolda aynı çukurlarda daha iyi sönümleme var. Tabi önceki pirelli lastiklerin sertleşmesinden kaynaklı da daha fazla çukur hissetmiş olabilirim. Lakin her zaman girdiğim bir göbekte pirelli kafadan kayarken michelin kaymadı. Tutuşu beğendim. Lastikleri söktüğümüzde ön lastiklerin özellikle iç ve dış taraflarının aşınıp kabak formatına geldiğini gördüm. Orta tarafta da lime lime parçalanma vardı. Keşke foto çekseydim :(

Lastikçi direksiyonu tam kırıp fazla gaza yüklenmemden kaynaklı olduğunu söyledi o kabak durumunun. Halbuki öyle aracı zorlayan biri değilim. Artık salladı mı bilemiyorum :)

 
Arkadaşlar michelin primacy 4 lastik aldım tanesi 525 TL den. Yorumlarımı ilerleyen sürelerde yaparım. En azından almayı düşünen arkadaşlar için fikir olur. Ancak dünden beri hissettiğim bariz yumuşaklık. Aynı yolda aynı çukurlarda daha iyi sönümleme var. Tabi önceki pirelli lastiklerin sertleşmesinden kaynaklı da daha fazla çukur hissetmiş olabilirim. Lakin her zaman girdiğim bir göbekte pirelli kafadan kayarken michelin kaymadı. Tutuşu beğendim. Lastikleri söktüğümüzde ön lastiklerin özellikle iç ve dış taraflarının aşınıp kabak formatına geldiğini gördüm. Orta tarafta da lime lime parçalanma vardı. Keşke foto çekseydim :(

Lastikçi direksiyonu tam kırıp fazla gaza yüklenmemden kaynaklı olduğunu söyledi o kabak durumunun. Halbuki öyle aracı zorlayan biri değilim. Artık salladı mı bilemiyorum :)
Hayırlı olsun ilerki süreçte düşüncelerinizi bekliyoruz bizlere referans olucaktır :)

 

Geri
Üst Alt