Güncel Bakım Masrafları


fren konusunda memnuniyetiniz beni de mutlu etti dostum. gerçekten bu zamana kadar değiştirmeyen varsa mutlaka değiştirsin. benim fren hidroliği 3. yılında değişti. sanırım çoğunlukla ilk 2 seneye kadar servise gidiyor insanlar tarafından ve bu fren hidroliği değişimine denk gelmiyor. ve zaten sanayide de değişimi için uyarı yapılmadığından , fabrika içine ne koymuşssa onunla devam ediliyor. tekrar uyarayım arkadaşlar , fren tamamen karakter değiştiriyor. mutlaka sanayiye değil servise değiştirtin. zaten fazla bi ücreti yok görmüş olduk. sanayiye değil dememin sebebi ise , uygun makina ve işçilik bulunamama ihtimaline karşı uyarma amaçlı idi. eğer işine güvendiğiniz bi yer varsa tabiki ona gidin. ama mutlaka fren yağını değiştrtin tamamen !.. 

tdı konusunda fikrim , eğer bu yazılım güç kaybından çok, başka bi soruna yol açmıyorsa yaptırmaktan vazgeçin bence.. güç kaybı fazla değilse gözardı edilebilir diye düşünüyorum. benim araç 1.4  tsı olduğundan bir kez daha mutlu olabilirim sanırım :)  

sağlıcakla..

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC

@forzaGilles hocam peki motor antifirizi nasıl boşaltılıyor, onuda tamamen değişmek gerekir.
Aracın markasına, modeline, motor tipine göre değişen farklı uygulama yöntemleri var.! Kendileri nasıl yapacaklarını zaten bilirler..,

Bir örnekle anlatmaya çalışayım ama bu sizin araçta da bu teknikle yapılacak diye bir kaide yok., Dediğim gibi aracın markasına, modeline, motor tipine, hatta sistemin kapalı devre veya açık devre olmasına göre değişen farklı uygulama yöntemleri var.!

Örneğin;

Aracın altında bi yerlerde olan tahliye musluğundan veya hortumlardan birisi sökülerek eski antifiriz boşaltılır., hortum yerine takılır.,

Yeni antifiriz sıvısı ve saf su 50:50 olacak şekilde karışım hazırlanılarak sisteme max. seviyesine kadar doldurulur.,

Sonrasında araç çalıştırılarak motorun ısınması beklenir., Motor ısınınca devirdaim pompası çalışarak antifirizi (soğutma suyunu) motorun içinde dolaştırmaya başlar., bu sayade sistemin içindeki hava tahliye edilmiş olur.,

Devirdaim pompası çalıştığı esnada sistemde ve hortumlardaki hava tahliye edildiği esnada antifiriz seviyesinde azalma olucağından tekrardan azalan miktar kadar ekleme yapılır..

Tekrardan tekrarlama gereği duyuyorum; illaa ki bu anlattığım şekilde yapılması gerekir diye bir şey söz konusu değildir..!! Bu işlem farklı uygulama teknikleri ile de yapılabilir., hepsini anlatmaya kalksam zaten vakit yetmez :)

Diğer önemli olan şey; bakkalda marketlerde satılan mavi/yeşil renk antifirizler bizim araçlar için uygun değildir., Pembe renkte olan G13 tip antifiriz kullanılması şarttır., Yine her önüne gelen pembe renkli antifiriz de uygun değildir., Yine piyasada satılan G12 veya G12+ tip antifirizlerde kullanılmamalıdır..!! Bizim araçlar için Antifirizin mutlaka G13 tip olması gerekir..!!

Saf antifiriz de kullanılmaz., Saf antifirizin donma derecesi -12 derecedir., yani saf antifiriz hiç bir işe yaramaz., Antifiriz saf su ile karıştığında kimyasal reaksiyon sonucu donma noktası -30 -40 gibi derecelere ulaşır..

Yanlış hatırlamıyorsam sistemin 6-7 litre arası kapasitesi vardı., Yani bu durumda 3-3,5 lt. G13 tip antifiriz ile 3-3,5 lt. saf su temin edilmesi gerekiyor..

Bakımı dışarda yaptıran arkadaşlar; tamircilerin abi bunların hepsi aynı farketmiyor., pembe renkli olanların hepsi uygundur gibi cahil laflarına kesinlikle itibar etmeyiniz..!!

Genel olarak antifizler 2 çeşit olur;

-Birisi saf şekilde satılan antifirizler., bu tip antifirizler 50:50 oranında saf-su ile karıştırılarak kullanılır.,

-Diğeri kutu üzerinde hazır yarışım yazan (pre-mix, pre-mixed veya Ready to Use/RTU) gibi ingilizce ifadeler ile kutu üzerinde kullanıma hazır olduğu belirtilmiştir., Bu tip olanlar üretim esnasında kullanıma hazır olarak üretilirler., Yani saf su bulmak ile uğraşmaya gerek yoktur., Adından da anlaşıldığı gibi kullanıma hazır.. (Bu tip kullanıma hazır olanları bulmak oldukça zordur., genelde sipariş üzerine Almanya'dan getiriliyor..)

 
Evet hocam., spesifik grup Audi R8, Touareg V10 TDI, Audi RS7 gibi araçları kapsıyor :)
Bu aslında Golf R tercihimde büyük bir kriter. Bakım maliyeti normal golf ile aynı gibi. 4 disk 4 balata için 2300 gibi bir fiyat aldım. Bu güçte bakım maliyeti böyle düşük bir araç gayet güzel :)

 
Bu aslında Golf R tercihimde büyük bir kriter. Bakım maliyeti normal golf ile aynı gibi. 4 disk 4 balata için 2300 gibi bir fiyat aldım. Bu güçte bakım maliyeti böyle düşük bir araç gayet güzel :)
Aynen hocam., Golf R bu konuda rafine bir araç.,

4 disk 4 balata 2300 bunun içinde fren hidroliği dahil mi..? Bari değiştirmişken tam takım olsun fren hidroliğini de değiştirin derim

 
Aynen hocam., Golf R bu konuda rafine bir araç.,

4 disk 4 balata 2300 bunun içinde fren hidroliği dahil mi..? Bari değiştirmişken tam takım olsun fren hidroliğini de değiştirin derim
Hocam henüz değişmeyeceğim. Benden önceki sahibi performans disk ve balata takmış. Dururken direksiyon hareketinde özellikle arkalar ses yapıyor diye fiyat aldım. Auto hold kapalı ise yapmadığı için bir süre daha idare edeyim :)  seneye bakımda dediğiniz gibi yaparım ama 👍

 
Hocam henüz değişmeyeceğim. Benden önceki sahibi performans disk ve balata takmış. Dururken direksiyon hareketinde özellikle arkalar ses yapıyor diye fiyat aldım. Auto hold kapalı ise yapmadığı için bir süre daha idare edeyim :)  seneye bakımda dediğiniz gibi yaparım ama 👍
En sevdiğim ses. Disklerden gelen gacırtı sesi mi?

 
@yusuf Tabi yine sen bilirsin de, eğer üzerindeki balata ve diskler orijinal ise, o ses için değiştirmeye gerek yok bence. 30 yıl önce bir Volvo 144 S i vardı babamın. O zamanlar 4 disk fren sistemli nadir otomobillerdendi. Sürekli o gacırtı sesini duyarak büyüdüğüm için (dik yokuşlarda düşük hızda freni bırakırken veya direksiyon manevrasında gelirdi) bana o ses zevk verir. Mercedes lerde de gelir aynı ses. O yüzden en sevdiğim demiştim :)

 
Merhabalar,Golf 1.6 Tdi aracın 3. Yıl bakımını 1.304₺ ye Lena Aydın servisinde yaptırdım. Bana çok geldi. İzmir’den gelirken benzincide ki pompacı arkadaş abi bu araçların yıllık maliyeti 4000 ₺ var mı dedi hesap yaptık oracıkta 950₺ kasko ki kazasız olduğu İçin baya düşük diye düşünüyorum. Trafik sigortası 460₺,Taşıt pulu 1.100₺ Yıllık bakımı 1306 ₺...Mazotu saymıyorum artık. Yuh dedim kendi kendime... Allah yardımcımız olsun...Slmlar...

B929C573-F962-449E-8C66-8E3AC81FDF94.jpeg

 
Biraz önce müjdeyi aldım.Martta tüwtürk,bakım,kasko var.

Satılık golf var kitapçıklı[emoji3]
7fff7245b4c59ed3ad086e37b3659dc9.jpg


SM-E500H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

Arkadaşlar hepsiburada dan castrol edge 5w30 LL yağ aldım. 187tl.
Filtre setini de netten hepsi Mann olacak şekilde 180 tl buldum. Bakımı dışarıda yaptıracak arkadaşlara değerlendirebilir.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 

Geri
Üst Alt