Xenon farlarım haddinden fazla yüksek ve aracım 2. bakıma girecek !


major24

Katılımcı Üye
 
Katılım
1 Tem 2015
Mesajlar
739
Tepkime puanı
264
Konum
Muğla
İsim
Ömer
2. Yılın dolması sebebiyle aracımı 22bin de 30 bin bakımına götüreceğim. Aracı aldığımdan beri bu durumdan rahatsızım/rahatsızlar xenon farlarım haddinden fazla yüksek. Özellikle de hafif bir rampa çıkıyor isem vay önümdekinin haline... Bir gün başım bu farlar yüzünden belaya girecek. Farların üzerindeki ayarları 3 tur çevirerek düşürmeyi denedim ama far yüksekliğini kendi ayarladığı için bir çare olmadı.

Klasik 30bin bakımı dışında extradan baktırmam gereken yerler var mı ? (Aracı sipariş verdiğim tarih geçti fakat teslim aldığım tarih bakımdan 2 gün sonra.)

 
Ilginc benimde fazla yere bakiyordu ilk bakimda biraz yukari kaltigini fark ettim. yazilimla oldu diye dusundum. Bu seferde silecek fiskiyesi ayari biraz asaga ayarlamislar. Yazilimla ayarlarlar. Bence siz ellemeyin ayar yerlerini.

 
Ilginc benimde fazla yere bakiyordu ilk bakimda biraz yukari kaltigini fark ettim. yazilimla oldu diye dusundum. Bu seferde silecek fiskiyesi ayari biraz asaga ayarlamislar. Yazilimla ayarlarlar. Bence siz ellemeyin ayar yerlerini.
Silecek fıskiyesini elinizle siz de ayarlayabilirsiniz.  Sileceklerin ordan kaputa doğru bakın fıskiyeleri göreceksiniz, yukarı aşağı yapabilirsiniz. 

 
Silecek fıskiyesini elinizle siz de ayarlayabilirsiniz.  Sileceklerin ordan kaputa doğru bakın fıskiyeleri göreceksiniz, yukarı aşağı yapabilirsiniz. 
Aslinda fabrikasyon cok iyidi neden kurcaladilar anlamadim. Biraz yukari kaldirma istiyor. Sanirim alyan anahtar ile ayarlaniyor dimi kucuk altigen alyan girdum sanki vidasini.

 
Benim fabrikasyon epey aşağı bakıyordu, servisten geçerken uğradım biraz yukarı kaldırdılar; anahtarla uğraşıp ayarlıyorlar, servise söylerseniz yardımcı olacaklardır, çok çok 15-20 dk süren bir işlem. Bu arada karşı taraftan gelenlerden selektör yemediyseniz pek sıkıntı yoktur, karanlıkta uzun yolda ara sıra önümde bir şey var mı diye attığım selektöre bile hemen uzunları yakıp karşılık vermeye hevesli insanımızı gördüğümden beri en iyi denek de bence onlar; selektör yemediyseniz kimseyi rahatsız etmiyordur, devam edin derim.

 
Düz/Eğimsiz yolda sıkıntı yok. aydınlatma öndeki aracın stop lambası hizasında kalıyor. Ama hafif bir eğim dahi olsa farlar sapıtıyor. Öndeki eleman 4lüleri yakıyor. Selektör yapıyorum, farı komple kapatıp açıyorum kısalar ile gittiğimi belli etmek için. Geçen akşam izmiden muğlaya dönerken öndeki gene rahatsız oldu. selektör yaptım kapadım açtım anlamadı öküz, baktım biri arka camı açıp dışarı sarkmış el hareketi felan yapıyor. hayır işin kötüsü biri bir gün makinayı çıkartıp sıkacak, bok yoluna gidecez. Full+ araç alıyoruz sorunu bitmiyor :(

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Düz/Eğimsiz yolda sıkıntı yok. aydınlatma öndeki aracın stop lambası hizasında kalıyor. Ama hafif bir eğim dahi olsa farlar sapıtıyor. Öndeki eleman 4lüleri yakıyor. Selektör yapıyorum, farı komple kapatıp açıyorum kısalar ile gittiğimi belli etmek için. Geçen akşam izmiden muğlaya dönerken öndeki gene rahatsız oldu. selektör yaptım kapadım açtım anlamadı öküz, baktım biri arka camı açıp dışarı sarkmış el hareketi felan yapıyor. hayır işin kötüsü biri bir gün makinayı çıkartıp sıkacak, bok yoluna gidecez. Full+ araç alıyoruz sorunu bitmiyor :(
AFS ile ilgili bi sıkıntınız olabilir farın ordan ayarladığınızda sıkıntı olmaması lazım ya siz yanlış ayarladınız yada afs ile ilgili problem var. U ledi hiç oynadınızmı parlaklığını falan ?

 
2. Yılın dolması sebebiyle aracımı 22bin de 30 bin bakımına götüreceğim. Aracı aldığımdan beri bu durumdan rahatsızım/rahatsızlar xenon farlarım haddinden fazla yüksek. Özellikle de hafif bir rampa çıkıyor isem vay önümdekinin haline... Bir gün başım bu farlar yüzünden belaya girecek. Farların üzerindeki ayarları 3 tur çevirerek düşürmeyi denedim ama far yüksekliğini kendi ayarladığı için bir çare olmadı.

Klasik 30bin bakımı dışında extradan baktırmam gereken yerler var mı ? (Aracı sipariş verdiğim tarih geçti fakat teslim aldığım tarih bakımdan 2 gün sonra.)
Hocam, illaki bulunduğunuz yerde sanayi vardır, 25 Tl ye far ayarı yapıyorlar, benim mercek lekelenmesinden dolayı farlar değişmişti ama ayarları yapılmamıştı ve servis adam gibi yapamamıştı, sinirden kendim düzeltmeye kalmıştım ve daha da kötü yapmıştım, sonunda sanayide elektrikçiye götürdüm de ayarladık :)  

 
AFS ile ilgili bi sıkıntınız olabilir farın ordan ayarladığınızda sıkıntı olmaması lazım ya siz yanlış ayarladınız yada afs ile ilgili problem var. U ledi hiç oynadınızmı parlaklığını falan ?
Araç ilk çalıştığında xenon farlar yüksekliğini kendi ayarladığı için standart farlar gibi bir yükseklik ayarı yok. Farların üzerindeki ayarlar ise sanırım farların minimum/maximum aralığını değiştiriyor. Bu da benim sorunumu çözmüyor. Muhtemelen sorun AFS kaynaklı. Şehir içinde sorunum yok fakat şehirler arasında resmen hayatım tehlikede. Adam izmir otobanında camı açtı, hareket yapmaya başladı şaka gibi :)
Bu arada AFS 'nin kontrolü nasıl yapılır ? Uzun sürer mi ? Aracımı sabahtan servise bırakacağım, çıkış saati 18:00 verildi. Bu durumda aracım orada kalabilir gibi ... 

 
Araç ilk çalıştığında xenon farlar yüksekliğini kendi ayarladığı için standart farlar gibi bir yükseklik ayarı yok. Farların üzerindeki ayarlar ise sanırım farların minimum/maximum aralığını değiştiriyor. Bu da benim sorunumu çözmüyor. Muhtemelen sorun AFS kaynaklı. Şehir içinde sorunum yok fakat şehirler arasında resmen hayatım tehlikede. Adam izmir otobanında camı açtı, hareket yapmaya başladı şaka gibi :)
Bu arada AFS 'nin kontrolü nasıl yapılır ? Uzun sürer mi ? Aracımı sabahtan servise bırakacağım, çıkış saati 18:00 verildi. Bu durumda aracım orada kalabilir gibi ... 
farın üzerindeki ayar temel pozisyonunu ayarlıyor yani onu biraz daha aşağı indirirseniz tornavida aracılıyla farlarınız aşaya bakar bunu bence sanayide baktırın..

AFS ile ilgili problem olsa araç uyarı verir bnmkinde var mesela değişmesi gerekiyor sürekli ünlem işareti duruyo araçta bence siz far ayarlarınıza ustada bi baktırın

 
Farın üzerindekini ayar vidasını 3 tur döndürmüştüm. Normal seyir halinde fark yüksekliğim düşmüş gibi hissetmeme rağmen rampa tırmanırken öndeki aracın dikiz aynası gün ışığı gibi parladığını görünce , yok dedim bu minimum maximum ile oynuyor. Araç çalıştığında far yüksekliğini araç kendi ayarlıyor gibi geldi. Önümüzdeki hafta servis bakımında bu sefer pasif durmayıp bu durumun kesin çözüme kavuşması için baskıda bulunacağım...

 

@major24 Farların üzerinde 2 adet ayar vidası vardır, 1 tanesi sağ-sol ayarı için diğeri ise yukarı aşşağı ayarı yapmak içindir., Öncelikle far ayarı yaparken yakıt deposu 3/4 oranında doldurulur., devamında ayar yapılması esnasında 1 kişi direksiyonda oturması ve aracın kendi ağırlığı dışındaki gereksiz eşyaların (çanta, bavul, çocuk koltuğu vs..) boşaltılması gerekir., Bi-Xenon araçlarda far ayarları yapılırken en büyük hata aracın motoru çalışmıyorken yapılan ayardır., bu bir hatadır..!!! Bi-Xenon farlarda ayar yapılırken kesnlikle araç çalışır vaziyette ve düz bir zeminde olmalıdır..!! Halojen farlı araçlarda da far ayarı konumu 0 konumunda olmalıdır..

Diğer konu ise 2 tip far ayar makinasını vardır., 1 tanesi analog diğer ise digital ayar makinası., Bi-Xenon araçlarda analog ayar makinası ile yapılan ayar hata verir., Çünkü xenon ampüllerin "kesilme çizgisi" analog makinanın merceğinden kestirilemez çünkü xenon ampülü analog makinanın merceğine bir çizgi halinde düşmez., bir ışık saçağı oluşturarak farın ayar yapılmasının engeller., Bu sebebten Xenon farlı araçların far ayarı digital far ayar makinası ile yapılır çünkü digital ayar makinasının merceğinde xenon ampülünün oluşturduğu ışık saçağını engelliyen bir filtre vardır ve bu filtre bu ışık kümesini engelleyerek xenon ampülünün bir çizgi halinde makinanın merceğine ışığın düşmesini sağlar., Xenon farlı (mercekli) araçlara Halojen ampüller gibi basit şekilde ayar yapmak o kadar kolay değildir.. Kullanıcı tek başına bu ayarı yapamaz., ve digital ayar makinası şarttır

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt