Xenon farlarım haddinden fazla yüksek ve aracım 2. bakıma girecek !


Dİyelim ki ampül üzerinden bir şekilde ayarlar ile oynandı. Motor ilk çalıştırıldığında farlarım sağa-sola ve yukarı-aşağı oynayarak kendi ayarlarını yapıyor. Bu durumda far üzerinde yaptığım değişikliklerin ne anlamı oluyor ?  (3 tur sola döndürmüştüm eski haline alıp öyle gideceğim servise)

 

Dİyelim ki ampül üzerinden bir şekilde ayarlar ile oynandı. Motor ilk çalıştırıldığında farlarım sağa-sola ve yukarı-aşağı oynayarak kendi ayarlarını yapıyor. Bu durumda far üzerinde yaptığım değişikliklerin ne anlamı oluyor ?  (3 tur sola döndürmüştüm eski haline alıp öyle gideceğim servise)
Aracı ilk çalıştırmada farlar sağa-sola hareket ederek AFS sistemini kontrol eder., yukarı-aşşağı haraket ederekte "yüke ve eğime bağlı olarak" far yükseklik ayarını ayarlar., Ancaak..!! bu ayarları yapar iken farların da bir 0 çizgisi vardır.., Yani bu 0 çizgisi dediğimiz şey; farlar kendisi bu yukarıda bahsettiğim ayarları yapar iken kendisine bir ekvator çizigisi gibi yatay bir konum belirler., işte bu konumda far üzerindeki vidalardan ayarlanılan konumdur..! Siz farın ayarlarını değiştirirken işte bu farın kendisine ayar aldığı hizayı değiştirirsiniz., Hizası değişen ve hatalı olan farlar araç çalıştığında sistemi yine kontrol eder ancak farların kesilme çizgisini ayarlıyamaz.! Çünkü o esnada farların biri bağdat'a bakıyordur diğeri atina'ya bakıyordur., Kesilme çizgisini denilen şeyi de Far makinası ile ayarlanır.. Pek çok insan araçta AFS Bi-Xenon Plus farlarım var ve herşeyi sistem kendi ayarlıyor zanneder ancak bu yanlış bilinen bir gerçektir..!! Daha öyle bir teknoloji geliştirilmedi

Siz farın gövdesindeki ayar vidalarını kurcalayarak aslında farların; yola yansıyan ışığın kesilme çizgisini ayarlamak için kendisine klavuz aldığı konumunu değiştirmiş olursunuz/oldunuz.! Bu gibi ince ayarlar özellikle bi-xenon sistemlerde insan gözünün görebileceği göz kararı şeklinde yapılamaz ancak bir digital ayar makinası yardımıyla yapılabiliyor.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Aracı ilk çalıştırmada farlar sağa-sola hareket ederek AFS sistemini kontrol eder., yukarı-aşşağı haraket ederekte "yüke ve eğime bağlı olarak" far yükseklik ayarını ayarlar., Ancaak..!! bu ayarları yapar iken farların da bir 0 çizgisi vardır.., Yani bu 0 çizgisi dediğimiz şey; farlar kendisi bu yukarıda bahsettiğim ayarları yapar iken kendisine bir ekvator çizigisi gibi yatay bir konum belirler., işte bu konumda far üzerindeki vidalardan ayarlanılan konumdur..! Siz farın ayarlarını değiştirirken işte bu farın kendisine ayar aldığı hizayı değiştirirsiniz., Hizası değişen ve hatalı olan farlar araç çalıştığında sistemi yine kontrol eder ancak farların kesilme çizgisini ayarlıyamaz.! Çünkü o esnada farların biri bağdat'a bakıyordur diğeri atina'ya bakıyordur., Kesilme çizgisini denilen şeyi de Far makinası ile ayarlanır.. Pek çok insan araçta AFS Bi-Xenon Plus farlarım var ve herşeyi sistem kendi ayarlıyor zanneder ancak bu yanlış bilinen bir gerçektir..!! Daha öyle bir teknoloji geliştirilmedi

Siz farın gövdesindeki ayar vidalarını kurcalayarak aslında farların; yola yansıyan ışığın kesilme çizgisini ayarlamak için kendisine klavuz aldığı konumunu değiştirmiş olursunuz/oldunuz.! Bu gibi ince ayarlar özellikle bi-xenon sistemlerde insan gözünün görebileceği göz kararı şeklinde yapılamaz ancak bir digital ayar makinası yardımıyla yapılabiliyor.
Detaylı bilgi için teşekkür ederim.

 

Geri
Üst Alt