Jump to content

silvershadow

TSI motorlarda yağ eksiltme problemi

Recommended Posts

@nebraska servise bakmayın tıpkı aracı p konumunda terk edin gibi aslında sorun ama değil 😀 kesinlikle sorun olmuş olabilir de denilebilir, işin özü bu soruna karşı yapabilecekleri bir çözüm yok binlerce araçta bu durum söz konusu, sıkıştırma oranı yüksek motorlar üretirseniz bu gibi sorunlarla karşılaşırsınız 100 araçtan bilmem kaçında diyelim ve üretici bunu göze alarak üretim yapıyor, bizim aptal diye baktığımız yıllardır atmosferik üreten japonlar bu gibi oluşabilecek sorunları öngördükleri için hala atmosferiğe devam ediyorlar şu an turbodan elde edemedikleri gücü elektrik motorlar ile elde ediyorlar motor hacimleri büyüyor ve vergi dilimleri yükseliyor bu bir dezavantaj diyebiliriz. Yapılması gereken ise emisyona göre vergi alınmasıdır ben bunu dizel kullanan biri olarak savunuyorum. Nereden nereye geldim, işin özeti 1.0 1.2 1.4 1.5 lerde bu yaşanacak ama şansa birinde olur birinde olmaz, alıcıya belirtmeniz ahlaken doğru olacaktır, ama satabilir misiniz bilmiyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@bf417 satamadım hocam, 1 kişi geldi aracı görmeye beğendi fiyatta anlaştık golf sahibi olmak çocukluk hayaliymiş. Bu motorların yağ eksilttiğini bilip bilmediğini sordum, bildiğini söyledi. Bende aracım bakımdan sonra 10bin km civarında yağ lambasından uyarı verdiğini söyledim. Vazgeçti arkadaş. Muhtemelen gidip bu konudan kendisine hiç bahsetmeyen birinin aracını alacak. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@nebraska siz doğru olanı yapmışsınız sonunda kazanan siz olursunuz emin olun yalanla hileyle olacak iş değil o para hayretmez. Yağ ışığı yanıyorsa sizde durum farklı normal şartlarda çoğu tsi yakıyor ama bakımdan bakıma farkedilmez bile sizin motora acilen baktırmanız lazım, ışık bir anda yanmaz  muhtemelen bu esnada motor belli bir süre daha az yağ ile çalışıyor, daha büyük sorun çıkartmadan baktırın derim.

tarihinde bf417 tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@nebraska size şöyle bir önerim olur yağ değişimine gidin mobil 1 öneririm bu konuda yağ ışığı yakan bir kaç kişiden mobil 1 e geçtikten sonra 0.5 lt yaktığı ışık yakmadığını biliyorum. Deneyin kaybınız olmaz ama dediğim gibi sıkıştırırsanız yağ yakma değil ama yağda eksiltme olacaktır, castrol ll gibi viskozitesi daha düşük yağlardan kaçınmak lazım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
4 saat önce, bf417 yazdı:

@nebraska servise bakmayın tıpkı aracı p konumunda terk edin gibi aslında sorun ama değil 😀 kesinlikle sorun olmuş olabilir de denilebilir, işin özü bu soruna karşı yapabilecekleri bir çözüm yok binlerce araçta bu durum söz konusu, sıkıştırma oranı yüksek motorlar üretirseniz bu gibi sorunlarla karşılaşırsınız 100 araçtan bilmem kaçında diyelim ve üretici bunu göze alarak üretim yapıyor, bizim aptal diye baktığımız yıllardır atmosferik üreten japonlar bu gibi oluşabilecek sorunları öngördükleri için hala atmosferiğe devam ediyorlar şu an turbodan elde edemedikleri gücü elektrik motorlar ile elde ediyorlar motor hacimleri büyüyor ve vergi dilimleri yükseliyor bu bir dezavantaj diyebiliriz. Yapılması gereken ise emisyona göre vergi alınmasıdır ben bunu dizel kullanan biri olarak savunuyorum. Nereden nereye geldim, işin özeti 1.0 1.2 1.4 1.5 lerde bu yaşanacak ama şansa birinde olur birinde olmaz, alıcıya belirtmeniz ahlaken doğru olacaktır, ama satabilir misiniz bilmiyorum.

Kullanma kılavuzunda yağ ile ilgili bilgi. Yani volsvagen konu hakkında gerekli bilgilendirmeyi yapmış . Eğer aracını yokuşun çok olduğu bir bölgede kullanıyorsanız 10.000 km 1 litre çok normal . Yada aracı sürekli zorluyorsanız. 

2620B8FF-14AE-475F-86F6-9E4093332CE1.jpeg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2017 Aralık ayında 1.4 TSI 125PS aracımızı aldıktan 2000km kadar sonra rodaj için motor yağı ve filtre değişimi yaptırmıştım. Servis değil dışarda satılan VW 504.00/507.00 uyumlu Castrol Edge 5W-30 LL yağı kullandım. Araç ilk yıl 15000km bakımına girmeden geçen sürede yaklaşık 500ml yağ eksiltmişti.

Aracın ilk bakımı Ankara’da yetkili servis olan Eskihisar Otomotiv’de yapıldı. Burada Shell Helix Ultra Professional 0W-30 (VW 502.00 onaylı) yağ kullanılıyor. Şu an aracım 26000 km civarında ve gram yağ eksiltmedi.

Aracın radyatör kısmı üzerinde bir çok kişi gibi VW 502 00 etiketi yer alıyor. Demek istediğim şu, eğer TSI motorlar yağ yakıyorsa, Doğuş servislerinde kullanılan Castrol Edge 5W-30 LongLife III yağ eksilirken neden daha ince ve viskoz olan Shell Helix Ultra Professional 0W-30 ile yağ eksilmiyor? Bence bu iş yağ yakmadan ziyade yağ tüketmeye giriyor. Yağ kimyasının uzmanı değilim fakat Castrol yağın buharlaşma vs parametreleri daha düşük olabilir.

Dipnot olarak, servislerde ve dışarda satılan Castrol yağlar birbirlerinden çok farklı. Dışarda satılanlar lisansı ile ülkemizde üretilirken, servislere varillerde satılan yağ ithaldir. 30000km bakımını Doğuş Oto’da yaptıracağım. Bakalım nasıl bir yağ tüketimi gözleyeceğim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@Salih Sayın yani motorlarının tırt olduğunu kendileri itiraf etmişler 2000 km de 1 lt ne demek allah aşkına pancar motoru mu bu ? Motoru her şartta optimum üretmeleri gerekir diye düşünüyorum 1.2 tsi ile kimse dakar'a katılmıyor 2 bin 5 bin her neyse 1lt yağ ekleyeceksem o araca binesim gelmez zor bu işler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1.0TSI bir sene dolacak, ara ara yağı kontrol ediyorum hep olması gerektiği seviyede, masallah 1.0lar şimdilik iyi gidiyor. bu yağ eksiltme problemini genellikle 1.2TSI larda duyuyorum/görüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu konuya iki örnek vererek katılmak isterim.

yıllarımı iki tekere vermiş bir motosiklet kullanıcısı olarak;

honda cbf150 commuter tarzı hava soğutmalı inanılmaz dayanıklı ve sorunsuz bir motor bloğu yapmışlar

 

nette araştırın bu motorlarında çok yağ eksilttiği konusunda yüzlerce şey yazılmış çizilmiş

çok sessiz ama çok yüksek performans olmayan motorlardır.

 

2013 te sıfır aldım ve 13 bin km ye kadar gram yağ eksiltme olmadı

çevremden de çok kullanan oldu ve kimse de inanmadı.

 

11 bin d/d olan göstergede 7 bini sayılı geçmişimdir

ki

5. viteste 80-90 km sürate tekabül eder

 

tel bir istisna olarak ağustos ayında akdeniz turunda biraz sınırları zorladım ve gerçekten de yağ eksiltti

 

demem o ki diğer kullanıcılar

”yaw bu en son kaç basıyor hele bi deneyim!!

2 kişi tapa gaz ışıktan gazlamalar

vs vs.

 

ben nasıl 13 bin km de gram yağ eksiltmedim diye sorundum kendime

 

2.örneğimde yine sıfır aldığım 2015 polo lounge manuel aracım olacak

 

ilk aldım gayet sakin rodaj vs 

km artıyor 10 bin 20bin 50 bin derken

 

SS’te 18bin deviri görüp o adrenalin i de ufak 1.2TSİ dan almaya çalışınca bende yağ lambasını görür oldum

 

sakin kullanınca hiç eksiltmedi

gazlamaya başlayınca

”dur bakim, fazla ileri gidiyorsun” dercesine yağ uyarısını görür oldum.

 

araç ta manuel olunca red line da kullandığımda epey oldu

ve bunu özellikle de yokuş aşağı motor freni cut off ta yapıyordum.

 

şimdi ben zorladım diye bunlar gerçekleşti ama ben senin gibi zorlamıyorum zaten DSG 2 bini geçmeden değiştiriyor diyeceksiniz ama burada asıl değinmek istediğim şey aracın zorlanması.

klima açık kırmızı da topuklamak

sıcak ve bol rampalı bir şehirde kullanmak gibi

 

kullanılan yağın viskozite si de etkili ama niçin bazı araçlar eksiltirken bazıları eksiltmiyor

 

bunlar benim yaşadığım iki örnek olarak naçizane yorumum

 

hayırlı bayramlar dilerim dostlara

calik ve krym bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Castrol çok iyi bir yağ ( bana göre) değildir. Yetkili Servis koyuyor ancak orada farklı hesaplar döndüğü için koyuyor. Hal böyle olunca motorda bu yağ eksiliyor. Liqui moly veya motul veya mobil koun daha az eksilttiğini göreceksiniz. Her motorda yağ biraz buharlaşır. Piston sekmanlarının sıyıramayıp yanma odasına kaçan yağlar yanar ve bir miktar azalır ancak Castrol de bu daha fazladır. Shell helix o uüzden az eksiltir. Yetkili servista varil den konan yağ litresi 60-70 tl iken castrolün aynı serviste kutu halindeki yağ fiyatı 120-130 tl civarındadır bu aradaki uçurumu sadece ambalaja bağlamak çok saçmadır çünki aslında yağın kalite farkı vardır. Yetkili servislerde VW nin kendi logolu yapı varken Castrol satmasıda ayrı bir muammadır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
52 dakika önce, yusuf yazdı:

O parça ne bilmiyorum hocam. Araç stok motor olarak.

Hocam buharlaşan yağ buharı emmeden geri veriliyor . Buda uzun vadede kuruma sebeb oluyor . Kurumu önlemek için pcv delete veya oil cath can yapıyorlar . 2.0 tsi kullanan çoğu kişi yapıyor ve oldukça fazla mühendisliği yapılmış kitler var . Araca uzun süre binecekseniz kesinlikle yapın derim . 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, mbonat yazdı:

Hocam buharlaşan yağ buharı emmeden geri veriliyor . Buda uzun vadede kuruma sebeb oluyor . Kurumu önlemek için pcv delete veya oil cath can yapıyorlar . 2.0 tsi kullanan çoğu kişi yapıyor ve oldukça fazla mühendisliği yapılmış kitler var . Araca uzun süre binecekseniz kesinlikle yapın derim . 

Anladım hocam. Siz dedikten sonra araştırma yaptım ve güzel ürünler gördüm. Teşekkürler 👍

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 13.08.2019 at 12:41 PM, nebraska yazdı:

Yağ eksiltmesi sorun mu değil mi ? Servis bunun bir sorun olmadığını motorların bu şekilde çalıştığını söylüyor. Aracı satacağımız zaman servisin sorun kabul etmediği normal dediği bir durumu alıcıya sorunmuş gibi ayrıca belirtmemize gerek var mı, ne düşünüyorsunuz ?

Kullanım kılavuzunda yazan bu ;

Adsız.png

Sorun mu değil mi bunu ancak nekadar mesafede nekadar eksilttiğine bağlı bir durum.

tarihinde ognemir tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bugün bende 200ml civarında ekleme yaptım. aracım 32000km de son bakımı geçen yıl Kasım ayında yaptırmıştım . Yaptığım mesafe 10000km civarı .. Kullandığım  yağ Motul 8100 X-CLEAN+ 5W-30 ..

forzaGilles bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 15.08.2019 at 6:24 PM, ognemir yazdı:

Bugün bende 200ml civarında ekleme yaptım. aracım 32000km de son bakımı geçen yıl Kasım ayında yaptırmıştım . Yaptığım mesafe 10000km civarı .. Kullandığım  yağ Motul 8100 X-CLEAN+ 5W-30 ..

200ml. hiç bişey motor gayer sağlıklı :)

 

tarihinde forzaGilles tarafından düzenlendi
Culture33, ognemir ve Ender bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@Erhan9191 Servis sorunun kaynağını net olarak söyledi mi tespit etmişler mi?

Aşırı doldurma (turbo) dan eksiltiyor mu?

Motorda bir performans düşüklüğü, aşırı yakıt tüketimi emisyon vb durum var mı? Duman atıyor mu?

Hangi yetkili servis? Başka bir yetkili servise daha sorma imkanınız var mı?

Kaç km de. İyi niyet garantisi uygulayacaklar mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1.4 tsi 122bg aracım 5 senedir 1 kez yağ eksiltme yaptı , oda bu sene 16500 km sonra yağ eksiltme uyarısı verdi 500ml ye yakın yağ konuldu, yoğunluktan 18000km de  bakıma götürebildim.  

tarihinde skysoblue85 tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...