Golf 7 yazılım


O kablolara senelik odenen paralari duysaniz dudaginiz ucuklar. Sandiginiz kadar kolay bir islem degil. Vagcomdan araba kodlamiyorsunuz maalesef. Lutfen biraz arastirin.. Klonlanmis kessy bile 300 lira degil. Ayrica modifiye sektorunde verdiginiz paraya karsilik en cok gucu yazilimdan alirsiniz. Dpf iptali yaptirip yerine dp sona kadarda duz boru cektirin bi  ne kadar veriyorsunuz egzozcuya.
Hocam bu iş için sadece kess yok. Parayı kabloya değil güncellemeye veriyorlar. En kral firma 40€ civarına her araç için flash dosyası verir. 40€ büyük bir arşiv de alırsınız son 1 yıl çıkan araçlar hariç.
Flash dosyasını motora yüklemek ise zor olmayacaktır.
Lütfen biraz araştıralım
 

Hocam bu iş için sadece kess yok. Parayı kabloya değil güncellemeye veriyorlar. En kral firma 40€ civarına her araç için flash dosyası verir. 40€ büyük bir arşiv de alırsınız son 1 yıl çıkan araçlar hariç.
Flash dosyasını motora yüklemek ise zor olmayacaktır.
Lütfen biraz araştıralım ;)
 Hocam guncelleme yapilmazsa bir anlami kalmiyor. Ayrica onemli olan kendi dosyani yazabilmek. Yurt disindan dosya almak en kolayi. Ben su an en az 4-5 tane barbarostan dosya alip millete kendim yaziyorum diyen tuningci sayabilirim size. Ama sizinde dediginiz gibi bu isin kolay kismi. Basarili bir tuner dosya haricinda custom yazilim yapabilmeli. Bunun icinde inanin 800 lira sektore gore normal. Ki 800 e custom yapan yoktur. Demek istedigim arabam guzel gozuksun iyi yol tutsun diye eibach pro kit taktim 700 e mal oldu. Guc aldimmi hayir. En kral egzozu yapsan 600-700 liraya (daha fazlada tutar) alacagin 3-4 hp. Vw racing hava filtresi 1000₺. 3-4 hp alirsak opup basa koyariz ki imkansiz. Hani bunlarla kiyaslandiginda yazilim icin 800 e kimse cok diyemez sanirim. Ki su an piyasa 700-1200 arasi. 

 
 Hocam guncelleme yapilmazsa bir anlami kalmiyor. Ayrica onemli olan kendi dosyani yazabilmek. Yurt disindan dosya almak en kolayi. Ben su an en az 4-5 tane barbarostan dosya alip millete kendim yaziyorum diyen tuningci sayabilirim size. Ama sizinde dediginiz gibi bu isin kolay kismi. Basarili bir tuner dosya haricinda custom yazilim yapabilmeli. Bunun icinde inanin 800 lira sektore gore normal. Ki 800 e custom yapan yoktur. Demek istedigim arabam guzel gozuksun iyi yol tutsun diye eibach pro kit taktim 700 e mal oldu. Guc aldimmi hayir. En kral egzozu yapsan 600-700 liraya (daha fazlada tutar) alacagin 3-4 hp. Vw racing hava filtresi 1000₺. 3-4 hp alirsak opup basa koyariz ki imkansiz. Hani bunlarla kiyaslandiginda yazilim icin 800 e kimse cok diyemez sanirim. Ki su an piyasa 700-1200 arasi. 
Neye göre custom yapıyorlar. Ona hiç güvenmem. En fazla 3-5 parametre ile oynar. Ne biliyor ki neyi değiştirecek.
Turbo basıncını değişir hız limiti kapatır custom yazılım oldu. Vaktim olsa tüm yazılımlı araçlara bakar parametreleri incelerim ama ne yazıkki vaktim yok.
 
O kablolara senelik odenen paralari duysaniz dudaginiz ucuklar. Sandiginiz kadar kolay bir islem degil. Vagcomdan araba kodlamiyorsunuz maalesef. Lutfen biraz arastirin.. Klonlanmis kessy bile 300 lira degil. Ayrica modifiye sektorunde verdiginiz paraya karsilik en cok gucu yazilimdan alirsiniz. Dpf iptali yaptirip yerine dp sona kadarda duz boru cektirin bi  ne kadar veriyorsunuz egzozcuya.
Genç modifiyeci kardeşim diye söze başlıyorum.
Konunun başından beri yazıya döktüklerinden
Modifiye yi sevdiğini anladım.
Arabanı da seviyorsun
16 jantlı comfortlinr aracını highline yapmaya çalışıyorsun
Onunla ilgileniyorsun.
Bunlar güzel şeyler lakin.

Ankara'dasın madem şaşmaz da sana
Doğuş ve şuan da tanıdıklar vasıtası ile Borusan da yıllarca çalışmış.
Mekanik-Motor ustaları ile konuştuklarımı anlatayım.

Artık yazılımcılardan bıktık diyorlar.
Neden mi?
Artık uzun vadede o kadar kronik sorunlara sebebiyet veriyor ki.
Motoru ve şikayeti duyduğumuz an ilk sorduğumuz şey yazılım varmı oluyor.
Çünki o parçanın normalde aşınması gerçekten zor.
Almanlar ne güzel çok sağlam yapmış arabayı.
Ama dışarıdan müdahale edince beynine aracın.
O çok sağlam dediğiniz parçalar inanılmaz derecede zarar görüyor.

Ayrıca yazılım denen iş o kadar çok saçma bir işe döndü ki.

İsim vermiyim yine Ankara da yaptığı araçlara garanti veren ünlü bir yazılımcının yaptığı.
300 bg e çıktığı söylenen bir araç sahibi 3.20 2.0 lık araç ile.
İle e46 m3 olması lazım.
Aynı oldu onunla beraber yürüdüğünü iddia ediyor.
Fakat gaz tepkisi hissi ve canlanma harici o bahsedilen bg ler gibi asla yürümüyor.

Ustanın dediği de çoğu insan motorun beyniyle oynayınca(bakın yazılım demiyor özellikle) arabanın çok performanslı olacağını zannediyor.
Yürüyeni;
Şase -süspansiyon -şanzıman ayarları
Fren sistemi.
Gibi etmenler yokmuş gibi davranıyor.
Biz tamirden para kazansak ta inanın bıktık diyor.

Müşterinin yazılım sonrası karşılaştırdığı araçlarıda yıllarca sürdük.
Müşterinin morali bozulmasın diye çok birşey demiyoruz diyor.

Bu konuştuğum insanlar en az 10-15 yıl boyunca sadece VAG veyahut BMW grubu ile ilgilenen insanlar.



 
Genç modifiyeci kardeşim diye söze başlıyorum.
Konunun başından beri yazıya döktüklerinden
Modifiye yi sevdiğini anladım.
Arabanı da seviyorsun
16 jantlı comfortlinr aracını highline yapmaya çalışıyorsun
Onunla ilgileniyorsun.
Bunlar güzel şeyler lakin.

Ankara'dasın madem şaşmaz da sana
Doğuş ve şuan da tanıdıklar vasıtası ile Borusan da yıllarca çalışmış.
Mekanik-Motor ustaları ile konuştuklarımı anlatayım.

Artık yazılımcılardan bıktık diyorlar.
Neden mi?
Artık uzun vadede o kadar kronik sorunlara sebebiyet veriyor ki.
Motoru ve şikayeti duyduğumuz an ilk sorduğumuz şey yazılım varmı oluyor.
Çünki o parçanın normalde aşınması gerçekten zor.
Almanlar ne güzel çok sağlam yapmış arabayı.
Ama dışarıdan müdahale edince beynine aracın.
O çok sağlam dediğiniz parçalar inanılmaz derecede zarar görüyor.

Ayrıca yazılım denen iş o kadar çok saçma bir işe döndü ki.

İsim vermiyim yine Ankara da yaptığı araçlara garanti veren ünlü bir yazılımcının yaptığı.
300 bg e çıktığı söylenen bir araç sahibi 3.20 2.0 lık araç ile.
İle e46 m3 olması lazım.
Aynı oldu onunla beraber yürüdüğünü iddia ediyor.
Fakat gaz tepkisi hissi ve canlanma harici o bahsedilen bg ler gibi asla yürümüyor.

Ustanın dediği de çoğu insan motorun beyniyle oynayınca(bakın yazılım demiyor özellikle) arabanın çok performanslı olacağını zannediyor.
Yürüyeni;
Şase -süspansiyon -şanzıman ayarları
Fren sistemi.
Gibi etmenler yokmuş gibi davranıyor.
Biz tamirden para kazansak ta inanın bıktık diyor.

Müşterinin yazılım sonrası karşılaştırdığı araçlarıda yıllarca sürdük.
Müşterinin morali bozulmasın diye çok birşey demiyoruz diyor.

Bu konuştuğum insanlar en az 10-15 yıl boyunca sadece VAG veyahut BMW grubu ile ilgilenen insanlar.


 
Hocam peki amerikada vw' nin apr ile is birligi yapmasina ne diyorsunuz? Keza bmw de fabrikadan 2.0 dizelleri 200hp ustune cikarabiliyor. Buda bir yazilim uygulamasi degil midir? Ben zarari yok demiyorum tabiki. Ama bu ortalikliklarin amaci nedir? Kotu yapilan yazilim kadar iyi yapilanda var. Ben yazilimdan motor kiran dunya kadar bmw gordum sasmazda. 1.6 benzinli. Ulusoy varan gibi markalarin cogunun otobusu bile yazilimli. İhaleleri yapiliyor mesela.

 
Hocam peki amerikada vw' nin apr ile is birligi yapmasina ne diyorsunuz? Keza bmw de fabrikadan 2.0 dizelleri 200hp ustune cikarabiliyor. Buda bir yazilim uygulamasi degil midir? Ben zarari yok demiyorum tabiki. Ama bu ortalikliklarin amaci nedir? Kotu yapilan yazilim kadar iyi yapilanda var. Ben yazilimdan motor kiran dunya kadar bmw gordum sasmazda. 1.6 benzinli. Ulusoy varan gibi markalarin cogunun otobusu bile yazilimli. İhaleleri yapiliyor mesela.
"Bmw m performance"performans kiti sunar.
Bakın yazılım demiyorum performans kiti.
Ve diyorki sadece şu model motorlara uygun kit üretiyorum diyor.

Her turbolu motora yapmıyor yani.
M performance kitinde neler var peki?
Soğutucu - koruyucu kitlerden monte edildikten sonra en son yazılım yapılıyor.

M division da bu kiti üretiyorsa ve üretici garanti veriyorsa alınır.
Ciddi Mühendislik var bu işin içinde.

40$ lık yazılımlara kendinizi emanet etmeyin.
 
Neye göre custom yapıyorlar. Ona hiç güvenmem. En fazla 3-5 parametre ile oynar. Ne biliyor ki neyi değiştirecek.
Turbo basıncını değişir hız limiti kapatır custom yazılım oldu. Vaktim olsa tüm yazılımlı araçlara bakar parametreleri incelerim ama ne yazıkki vaktim yok.
Abi benim loglarimi atabilirim sana vakit harcama :)  Afr ,main injection,main injection quantity,absolute manifold pressure,mass air flow,intake air temp. ,engine torque...vs. Malesef basinc ac ,ordanda yakit ac ile kasapca yazilim yapan firmalara bulasmamak lazim :)  

Birde abi benim 0-100um 8.5-9 sn arasinda,bunun daha assagisina dusmuyor cunku guc arttikca patinajda artiyor.Yazilimdan once 100-200 olmek istedim ama araba 200 bile demedi otobanda hafif rampa yukari.Su anda 100-200 surem 27-28 sn civarinda :)  Ilk videoda orjinal golfle farki gordunuz o kadar farka 0-100 degerinde degisme olmamasi imkansiz.Aksam musait olursam cekeyim 0-100 :)

Bundan sonrasi sana degil abi

Birde Hocam mukavemet falan girmis isin icine, Hocam bilirsiniz mukavemette "Factor of safety " vardir.Aslinda bu is mukavemetlik degil malzeme,fizik,mukavemet,thermo...vs hepsini kapsayan manufacturing processe daha yakin ama mukavemet dediginiz icin ordan ornek veriyorum :)  Derslerde alakasiz bir soruyu cozerken bile F.S(factor of safety) degerleri gayet yukarida.Muhendislikte en onemli sey en ucuza en saglami yapmaktir bilirsiniz :)

Simdi size sorum VW hesaplama yaparken F.S eklemeyimi unuttu,yani 110 hplik motor safe dedigimiz(arkasina saklandigimiz) 135-140 hpde kirilicakmi :)  Yada sanzuman :)

Hazir sanzuman demiskende Vw sozlukte dsg7 icin " 250nm guc kaldirir seklinde yazi var biliyorsunuz." Boyle sacma birsey olamaz, "250nmye kadar olan araclarda DSG7 sanzuman kullaniliyor" olan ingilizce yaziyi hangi gerizekali cevirdiyse "250nm kaldiriyor sanzuman" seklinde cevirmis.Ben mail attim duzeltin onu diye geri donus yapan bile olmadi :)  Factor of safety tabiki DSG dede var ve 350nm torkta olsa O DSG ye birsey olmayacaktir cat diye kirilmayacaktir.Kavrama erken biticektir :)  Mekatronik ise tamamen sans ona birsey diyemem

Ayrica Vw Apr isbirliginde performance kiti falan filan,cooler takicaksin falanndiye sinirla yok.1.4-1.8-2.0 tum tsi motorlara yazilim yapiliyor.Tdi patladi zaten amerikada ona yazilim yok :)  Stage2 falan oldukca cooler intake girmesi downpipe dump valve  yapilmasi gerekiyor :)

Ayrica duzgun bir Afr si olan yazilimli aracin emisyonu artmaz aksine duser.Sikistirmayi ne kadar artirirsaniz o kadar verim alirsiniz(parca omru azarlir ama sikistirma arttikca).En basitinden yeni 1.5 tsi ile eskisinin sikistirma oranlarina bakabilirsiniz.Cevrimi bile farkli 1.5 tsinin 1.4 tsidan klasik otto cycle degil :)  Neyse ABT nin once sonra Co2 degerlerine sitesinden bakarak emisyonun dusmus oldugunu gorebilirsiniz :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
"Bmw m performance"performans kiti sunar.
Bakın yazılım demiyorum performans kiti.
Ve diyorki sadece şu model motorlara uygun kit üretiyorum diyor.

Her turbolu motora yapmıyor yani.
M performance kitinde neler var peki?
Soğutucu - koruyucu kitlerden monte edildikten sonra en son yazılım yapılıyor.

M division da bu kiti üretiyorsa ve üretici garanti veriyorsa alınır.
Ciddi Mühendislik var bu işin içinde.

40$ lık yazılımlara kendinizi emanet etmeyin.
Ya apr? Ona cevabiniz nedir?

ayrica m performansta 335 cooler ve yazilim var bildigim kadariyla baska bir olay  yok. 

@mehmetmert gerekeni yazmis. Dahada konusmaya gerek yok benim adima.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ya apr? Ona cevabiniz nedir?
ayrica m performansta 335 cooler ve yazilim var bildigim kadariyla baska bir olay  yok. 
 
 
[mention=1593]mehmetmert[/mention] gerekeni yazmis. Dahada konusmaya gerek yok benim adima.
İlla bir cevaba gerek varmı hocam.
Kim haklı kim haksız yarışmasına dönüştürmeye gerek yok.

Ben kendi tecrübelerimi aktardım.
Ve bu işlerle 10-15 yıl uğraşan insanların görüşlerini paylaştım.

Otomobiller çok komplike artık. Tek mühendislik dalı ile anlatmak gittikçe zorlaşıyor. Bu kadar değişkenli, multidisipliner çalışma prensiplerine sahip
Cihazlar hakkında;

-yaptım oldu

-yıllardır kullanıyorum sıkıntısız

- X km den sonra sıkıntı çıkartır.

- X km ye kadar hiçbirşey olmaz.


Gibi tabirler
kimsenin aynı şekilde tecrübe edemeyeceği
Bir konuyu genellemek olur ve zararlıdır.

1 kişi 40 bin km kullanıp sıkıntı yaşamaz
Diğer kişi 5 bin km sonra sorunlar yaşar.

O yüzden kendi karar verip, defektlerini düşünüp yaptırabilir insanlar mutlu da olabilir. Onada saygı duyarım. Genelleme yapmak ve yanlış yönlendirmeyi ise pek hoşgörmem.

 
Arkadaşlar ecu faste mesaj atım bana dönüş yaptılar aracım 1.2 110 HP yazılımdan sonra 135 hp olur dediler 25 hp gerçekten çok far eder mi aracın gidişinde. Birde ender elektronikte chip uygulaması var oda 135 hp olur diyor aracınız o 2500 tl  istiyor. Chip le yazılım arasında ne fark vardır.

 
Arkadaşlar ecu faste mesaj atım bana dönüş yaptılar aracım 1.2 110 HP yazılımdan sonra 135 hp olur dediler 25 hp gerçekten çok far eder mi aracın gidişinde. Birde ender elektronikte chip uygulaması var oda 135 hp olur diyor aracınız o 2500 tl  istiyor. Chip le yazılım arasında ne fark vardır.
Hepsi aynı temelde. Bana kalırsa vermeyin o parayı. Helle 2500 hiç vermeyin. 1.4 alınıyor o farka neredeyse.
Araç gayet güzel yürüyor. Ecufast vakti zamanında bize sponsor olacaktı güya. 1 ay reklamını bedava yaptırıp çekti gitti.
 
.....
Otomobiller çok komplike artık. Tek mühendislik dalı ile anlatmak gittikçe zorlaşıyor. Bu kadar değişkenli, multidisipliner çalışma prensiplerine sahip
Cihazlar hakkında;

-yaptım oldu

-yıllardır kullanıyorum sıkıntısız

- X km den sonra sıkıntı çıkartır.

- X km ye kadar hiçbirşey olmaz.


Gibi tabirler
kimsenin aynı şekilde tecrübe edemeyeceği
Bir konuyu genellemek olur ve zararlıdır.

1 kişi 40 bin km kullanıp sıkıntı yaşamaz
Diğer kişi 5 bin km sonra sorunlar yaşar.


....
 
Katılıyorum.

 
Bu noktada birçok kararsızlık ve konuşma maalesef ki tüm forum sayfalarında bulunabilir. Fakat şahsi olarak ben araç alırken bazı kriterler belirliyorum ve bu kriterlere göre araç alıyorum.

Chip remap yazılım box yazılım vs. yazdıkça uzayan bu listede, Şahısların ve firmaların belirtmiş olduğu 10-30 Hp'lik güç artışının benim cebime zarardan başka bir şey getirmeyeceğini düşünüyorum.

İnsanoğlu olarak maalesef doyumsuzuz, 90 olsa 120 isteriz :)  Güç artışı alsak yakıt tüketiminin düşmesini isteriz. 

Diyelim ekstra güç ve yakıt tüketimi vaad edildi ve bunun için bir takım modifikasyonlar şart koşuldu, Bu işlemleri yapıp araç orjinalliğini bozacağıma, Acaba garantiden çıktımı çıkacak mı Şanzıman ne hala gelecek diye düşüneceğime. 

Tüm bu masrafları ekleyip aracımı satıp yeni araç alırım. Uzun vadede yapılan bu  işlemler evet keyifli zaman ve uğraş hoşumuza gidiyor fakat bir yandan da Üstteki problemlerini düşünüp duruyoruz. 

Yapan dostlarıma saygı duyuyorum, Fakat mantıken Ekonomi ve konfor odaklı bir araç seçip üzerine yazılım uygulamak ekstra masraflar uygulamak şahsım adına hiç mantıklı gelmiyor.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:


Geri
Üst Alt