18 inch "Durban" Alüminyum Alaşım Jantlar(7.5J x 18) - 225/40/R18 lastikler


@kimi-emd

Çok değil az bile . Bizzat test ettim.

Güneş görmeyen serin bir yerde sabah ölçme şansınız olsa gerçek basınç değerlerini görürsünüz.

Genel olarak hava basıncı ile ilgili hata payını "fazla basınca" göre kullanmak gerek. 1 psi az olacağına 1 psi fazla olsun gibi.

 

Çok değil az bile . Bizzat test ettim.

Güneş görmeyen serin bir yerde sabah ölçme şansınız olsa gerçek basınç değerlerini görürsünüz.

Genel olarak hava basıncı ile ilgili hata payını "fazla basınca" göre kullanmak gerek. 1 psi az olacağına 1 psi fazla olsun gibi.
Tamam hocam sizin dediğiniz değerlere göre ayarlıyacam basınç değerlerini 

 
Tamam hocam sizin dediğiniz değerlere göre ayarlıyacam basınç değerlerini 
Hiç güneş görmemiş sabah, hiç yol yapmadan araç evinizin önünde iken lastik basınç etiket değerlerine ayarlayabilirsiniz.

Ancak (2 - 3 km den fazla yol yaparak) lasitkçi vb. bir servise giderek ayarlayacak iseniz, lastiklerin ısınmış olmalarından dolayı, önlere +3 psi, arkalara +2 psi ayarlayabilirsiniz.

Kazasız belasız sürüşler, selamlar..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hiç güneş görmemiş sabah, hiç yol yapmadan araç evinizin önünde iken lastik basınç etiket değerlerine ayarlayabilirsiniz.

Ancak (2 - 3 km den fazla yol yaparak) lasitkçi vb. bir servise giderek ayarlayacak iseniz, lastiklerin ısınmış olmalarından dolayı, önlere +3 psi, arkalara +2 psi ayarlayabilirsiniz.

Kazasız belasız sürüşler, selamlar..
Hocam çok sağolun bu değerli bilgiler için benim aracım da 2 kere lastik basınç uyarı vermişti bunlardan  ilkinde kışa girerken ekranda uyarı oluştuğunda  hemen bi benzinliğe girdim ölçüm yaptım tüm deperler 30 psi dı değişiklik yoktu açıkçası sonra ekrandan set ettim basıncı devam ettim. Diğerindeki uyarı ise 1 ay oldu olmadı onda da şöyle bir durum gerçekleşmişti apatmanın garajı yıkandığı için aracımı 1 geceliğine  kapının önüne park etmiştim sabah kalıp uyandığımda lastik basınçlarında  kayıp uyarısını gördüm benzinliğe gidip basınçları ayarlarken tüm lasitklerin basınç değerleri 26 psi olduğunu fark ettim ve tüm lastik basınçlarını 31 psi ayarladım.  Neden 1 gecede bu kadar basınç kaybı oldu ve tüm lastiklerde aynı anda oldu anlaymadım. Belki dışarıda kaldığından belki uzun süreli basınç kaybı oldu. Hocam siz anladığım kadarıyla bu konuda  bilgilisiniz acaba  benim lastiklerimin basınç kaybı neden kaynaklanmış olabilir ?

 
@kimi-emd Hepsinin aynı anda basıncının düşmesi veya artması ancak dış sıcaklık ile ilgili olabilir. Hava bir gecede 10 C soğumuş ise lastik basınçlarınız da soğuk havada düşük olacaktır. Tersi durumda yüksek.

Lastiklerin herhangi birinde çivi vb. hasar olsa anlarsınız çünkü devamlı azalır. Sizin durum sıcaklık farkından kaynaklanmış gözüküyor.

 
@calik hocam şöyle bir sorum olacak. Aracı ilk çalıştırdıktan sonra basınç 2 3 psi yüksek olacak ve hep öyle devam edecek. İlk 5 dakika düşük kalacak. Sorum şu 5 dakika düşük kalsa da sonra normal değerde olsa daha iyi değil mı?

 
@calik hocam şöyle bir sorum olacak. Aracı ilk çalıştırdıktan sonra basınç 2 3 psi yüksek olacak ve hep öyle devam edecek. İlk 5 dakika düşük kalacak. Sorum şu 5 dakika düşük kalsa da sonra normal değerde olsa daha iyi değil mı?
Tam olarak anlamadım soruyu? Nasıl olsa 5 dk dan sonra lastikler ısınacak hava basıncı artacak mı demek istedin?

 
Tam olarak anlamadım soruyu? Nasıl olsa 5 dk dan sonra lastikler ısınacak hava basıncı artacak mı demek istedin?
Aslında benzinlikte lastik sıcakken ölçüyoruz da yüksek çıkıyor ya. Aslında çıkan değer gerçek değer. Ve biz hep o değer ile geziyoruz. Lastik soğukken basacağımiz değer sadece lastik soğuk iken geçerli değil mı?

 
Aslında benzinlikte lastik sıcakken ölçüyoruz da yüksek çıkıyor ya. Aslında çıkan değer gerçek değer. Ve biz hep o değer ile geziyoruz. Lastik soğukken basacağımiz değer sadece lastik soğuk iken geçerli değil mı?
Olması gereken, etikette verilen, basınç değeri soğuk lastikler için verilmiştir. Soğuktan kasıt hiç yol yapmamış durumdaki lastikler.

30 psi vurup 2-3 km gittikten sonra ölçseniz 32 - 33 olacak, otoyola çıkıp 150 km/saat 1 saat sürerseniz belki de 36 - 38 psi değerine yükselecekler. Bu demek değil ki lastik basınçlarınız doğru. Sıcakken ölçerek doğru basınç olup olmadığını anlamak kesin olarak mümkün değil.

Diyelim ki olması gereken değer 30 psi. 2 senaryo olsun:

1-Soğuk lastikler 30 psi değerine ayarlı olsun, yola çıktınız 1 saat otoyolda sürdünüz oldular 36 psi. Hedefinize vardınız lastikler soğudu oldular tekrar 30 psi.

2-Soğuk lastikler düşük basınçta 26 psi değerine ayarlı olsun, yola çıktınız 1 saat otoyolda sürdünüz, basınçları düşük olduğu için daha çok ezilip açılacaklarından daha çok ısınırlar ve basınçları olur 40 psi! Hedefinize vardıktan sonra lastikler soğudu oldular tekrar 26.

Siz de 1 saat sonra yolda ölçtünüz, 2. senaryoda daha yüksek basınç ölçersiniz ama gerçekte lastik basınçları 1. senaryoya göre daha düşük ve hem yol tutuşunuz, hem yakıt tüketiminiz hem de ısınma kaynaklı yıpranmanız fazla olacaktır.

Yani yolda sıcak yaptığınız ölçüm hatalı sonuç verir.

Ayrıca dış hava sıcaklığına da doğrudan bağlıdır basınç değerleri. Bugün hava sıcaklığı 30 C ve soğuk lastikleri ayarladınız 32 - 32. Yarın hava soğudu oldu 15 C kışa girdik diyelim. Soğuk lastik basınçlarınız düşer olur 30 - 30 mesela. Yeniden basınçlarını artırmalısınız. Böyle aşırı hava sıcaklığı değişiminde de tekrar ayarlanmalılar. Bizim Golflerdeki lastik basınç uyarı sistemi ise hava sıcaklığından kaynaklanan 4 lastiğin de aynı anda basınçlarının azalıp artmasını anlayamaz çünkü supaplarda basınç algılayıcı yok bizde.

Sözün özü, soğuk lastik de olsa, bir miktar fazla basınç iyidir ve ben tercih ederim.

 
Arkadaşlar ben de Dover 16 jantlarımı değiştirmek istiyorum fakat 17 veya 18 Durban jant alabileceğim bir yer bulamıyorum Ankara'da.

Doğuştan almaya kalksam 4-5 bin çekerler sanırım dördüne.

 
Arkadaşlar ben de Dover 16 jantlarımı değiştirmek istiyorum fakat 17 veya 18 Durban jant alabileceğim bir yer bulamıyorum Ankara'da.Doğuştan almaya kalksam 4-5 bin çekerler sanırım dördüne.
Hocam Ankarada Durban bulacağınızı çok düşünmüyorum. Orjinal durbanı ya sahibinden alacaksınız ya da Ankarada servislere sorun, nakit alırsanız indirim yapıyorlar. En uygunu servisler oluyor.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
17" durban replika olarak var biliyorum. çıkma 18" jant bulmanız çok zor. 

 

@burak_replika önerir misiniz hocam ? Benim pek güvenip de alasım gelmiyor.

 

Geri
Üst Alt