ANA KONU


@yusuf Hocam, yukarıdaki yazınızda "yanıtla" butonuna dokunduğumda sayfa açmak yerine beni sayfanın en başına atıyor, bilginiz olsun.

Bir de forum kapandığı sırada uzun bir yazı yazmaktaydım, birden kapanınca yazı da sizlere ömür oldu. Aslında başka bir metin yazma uygulamasında yazıp oradan kopya ederdim hep ama üşengeçlik yaptım, risk aldım, denk geldi işte.

Şimdi forum açılınca Size yazmak istedim, Bizim "taslak" butonuna ihtiyacımız var. Yazalım, arada kaydedelim ya da bir işimiz çıktı, yarım bırakıp, sonra çağıralım ve devam edelim. Yoğunsunuzdur şimdi, uygun olduğunuzda tabii, rahatlatır bizleri... Teşekkürler...

Saygılar...
Değerli Hocam, 

Ben de sizi zevkle okuyanlardanım.

Siz uzun uzun yazdıkça  ben keyifle daha bir yavaş okuyorum ki bitmesin bu keyif hemen. :)

 

Değerli Arkadaşlar Günaydın;

Bugün sabah aracı çalıştırırken "Çalıştırma Sistemi Arızası Servis!" uyarısı çıktı ve sarı üçgen içerisinde ünlem işareti çıktı. Yalnız araç yine de çalıştı. Kontağı kapatıp birkaç kez daha aracı çalıştırdım ve her seferinde aynı uyarı yine çıktı. Aracı yaklaşık 10 km kadar kullandım. Araçta herhangi bir farklı motor sesi, direksiyon sertleşmesi falan da olmadı. Bu arıza veya uyarı hakkında bilgisi olan arkadaşlar var mı acaba?

Saygılar.

 
Değerli Arkadaşlar Günaydın;

Bugün sabah aracı çalıştırırken "Çalıştırma Sistemi Arızası Servis!" uyarısı çıktı ve sarı üçgen içerisinde ünlem işareti çıktı. Yalnız araç yine de çalıştı. Kontağı kapatıp birkaç kez daha aracı çalıştırdım ve her seferinde aynı uyarı yine çıktı. Aracı yaklaşık 10 km kadar kullandım. Araçta herhangi bir farklı motor sesi, direksiyon sertleşmesi falan da olmadı. Bu arıza veya uyarı hakkında bilgisi olan arkadaşlar var mı acaba?

Saygılar.
Değerli Hocam, 

Kılavuzda bu durumda kesinlikle sürüş yapmayın yazmakta.

Acil destek kısmını arayınız. Çekici ile alınacağını tahmin ediyorum. 

Geçmiş olsun. 

 
Çok teşekkürler Murat Bey. Ben bir servis ile görüşeyim.

Saygılar.

 
@maniax Murat Hocam keyless ile ilgili yazımda sizin 1. maddenin ilk kısmından bahsetmiştim. Geçen haftalarda aracı kardeşim kullanıyordu anahtar bendeydi. Yolcu tarafından indim kapıyı kapattım diğer taraftan 2 kapı açıktı. Şoför kapısında yaptığım gibi kilitlemek istedim ama olmadı :)

Bunu foruma yazacaktım sonra unuttum, neyi unuttuğumu hatırlamaya çalıştım ama mümkün olmamıştı, ta ki sizin mesajınızı okuyana kadar :D  Sağolun Murat hocam.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@yusuf Hocam, yukarıdaki yazınızda "yanıtla" butonuna dokunduğumda sayfa açmak yerine beni sayfanın en başına atıyor, bilginiz olsun.

Bir de forum kapandığı sırada uzun bir yazı yazmaktaydım, birden kapanınca yazı da sizlere ömür oldu. Aslında başka bir metin yazma uygulamasında yazıp oradan kopya ederdim hep ama üşengeçlik yaptım, risk aldım, denk geldi işte.

Şimdi forum açılınca Size yazmak istedim, Bizim "taslak" butonuna ihtiyacımız var. Yazalım, arada kaydedelim ya da bir işimiz çıktı, yarım bırakıp, sonra çağıralım ve devam edelim. Yoğunsunuzdur şimdi, uygun olduğunuzda tabii, rahatlatır bizleri... Teşekkürler...

Saygılar...
@yusuf Hocam taslak butonu gizli mi?, mesaj butonları içinde göremedim. Sistemin hafızaya alması dışında kullanıcının yönetebildi, kaydedip silebildiği, birden fazlasını arşivleyebildiği mantıktaysa süper... Nereden ulaşabilirim bu butona? Teşekkürler...

Saygılar...

 
@yusuf Hocam taslak butonu gizli mi?, mesaj butonları içinde göremedim. Sistemin hafızaya alması dışında kullanıcının yönetebildi, kaydedip silebildiği, birden fazlasını arşivleyebildiği mantıktaysa süper... Nereden ulaşabilirim bu butona? Teşekkürler...

Saygılar...
Hocam buton yok. Her konu için ayrı ayrı o konuya yazdığınız mesaj hafızaya alınıyor. Tabi cihaz hafızasına alınıyor. İntenet gitse dahi yazdiklariniz yok olmaz. Tabi forum uçarsa o ayrı :) bunu deneyip çalışıp çalışmadığı hakkında bilgi verin lütfen ;)  siz yanıtla diyene ya da tarayıcı hafızasını silene kadar kalır.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@HaK

Değerli Hocam 

Bu otomatik kayıt özelliği harika bir şey.

Yazdığınız Her konuya ayrı ayrı kayıt yapıyor. 

Yazarken kaybolan mesajınız hangi konuda ise oraya yanıt veya alıntı dediğiniz anda yazdıklarınız ortaya çıkıyor 

 
@HaK

Değerli Hocam 

Bu otomatik kayıt özelliği harika bir şey.

Yazdığınız Her konuya ayrı ayrı kayıt yapıyor. 

Yazarken kaybolan mesajınız hangi konuda ise oraya yanıt veya alıntı dediğiniz anda yazdıklarınız ortaya çıkıyor 
Ahhhhhhhh @silvershadow Hocam, o an yazdığım konu başlığını bir hatırlasam deneyeceğim ama, nerdeeeeeeeee... Ama zaten forum gümlediği için büyük olasılıkla benim yazı da gümlemiştir diye düşünüyorum. Kayıt/Arşiv kontrolü bizde olsaydı arar ara save eder ya da başından kalktığımızda taslak havuzuna atardık, kafamız dinç olurdu  :'(  

Saygılar...

 
değerli hocalarım engin tecrübelerinize istinaden kafamıza takılan soru işaretlerinin başına kelimeler ekleyip naçizane bilgilenmeye çalışıyoruz

kısa bir kaç sorum olacak .

1- Trabzon'da dik yokuşlarda freni mümkün olduğunca az kullanmak için düşük vites iniyorum ama bu da devir bandının 4-5 binlere çıkmasına ve aracın bağırmasına sebep oluyor acaba bu olay turboyu çok zorluyor mudur

2- Bir forumda sağır motoru açmak için böyle yapan duymuştum cidden işe yarar mı(benim öyle bir niyetim yok tabi bilgi amaçlı soruyorum ) ?

 
değerli hocalarım engin tecrübelerinize istinaden kafamıza takılan soru işaretlerinin başına kelimeler ekleyip naçizane bilgilenmeye çalışıyoruz

kısa bir kaç sorum olacak .

1- Trabzon'da dik yokuşlarda freni mümkün olduğunca az kullanmak için düşük vites iniyorum ama bu da devir bandının 4-5 binlere çıkmasına ve aracın bağırmasına sebep oluyor acaba bu olay turboyu çok zorluyor mudur

2- Bir forumda sağır motoru açmak için böyle yapan duymuştum cidden işe yarar mı(benim öyle bir niyetim yok tabi bilgi amaçlı soruyorum ) ?
Yener hocam rodaj sonrası kırmızı çizgiye kadar bayır aşağı zararı olacağını sanmam. 

2. soruya ben inanmıyorum.

 
Değerli Arkadaşlar;

Murat Bey'in söylediği 444 89 24 numaralı telefonu aradım ve kayıt oluşturdum. Arızayı söyledim. Beni Opat'a yönlendirdiler. Telefonda üçlü konferans yapıldı ve aracın servise gitmesine karar verildi. Ben de Murat Bey'in uyarısını dikkate alarak motor da herhangi bir problem olursa bana kullanıcı hatası olarak yansımasın dedim. Usta motor arıza ışığı yanmıyor, çok büyük ihtimalle kontak problemi dedi ve aracın getirin diye konuştu.

Araç serviste cihaza bağlandı ve "Kontak Termiği" arızası çıktı. Parça değişimi yapılması gerektiği söylendi. Ben de onay verdim. Parça değişimi yapılacak. Ellerinde bu parçanın yedeği olmadığı için de üç gün sonra sorunun çözüleceğini bana söylediler. Merak edenler için söyleyeyim parça 135 TL. İşçilik ve Kdv hariç. 

Bir de; aracı cihaza bağlayan usta, benim benzim pompamda sorun olduğunu ve sesli çalıştığını söyledi. Ben de aracı aldığımdan beri o sesi duğduğumu ve bu sesin normal bir ses olduğunu sandım dedim. Bize söyleseydiniz garantiden değiştirirdik dedi. ben de araç içerindeki seslerden dolayı aracı üç kez size getirip bıraktım o zaman bu sesi bana söyleyebilirdiniz dedim. Araç servis bakımlı bu arızayı iyi niyete sokabilirseniz sokun dedim. Bir görüşelim dediler. Benzin pompası görevini yapıyormuş ancak sesli çalışıyormuş, benzin pompasının sadece parça fiyatı 600 TL. imiş. 

Benzin pompasını iyi niyet garantisine sokmaya çalışacaklar ama söz vermediler. 

 
Merhaba arkadaşlar, önümüzdeki hafta sonu  Golf 1.4 TSI 125hp DSG Comfortline siparişiyle aranıza katılıyorum. Fakat tecrübenize dayanarak bir iki sorum olacak siparişten önce.

Yedek lastik büyük mü almalıyım küçük mü? Sanırım küçük olduğunda bagaj kapasitesi biraz daha büyüyor. 

DSG alacağım için biraz korkuyorum kronik arıza problemleri olur mu diye. Sizce garanti uzatmalı mıyım?

Camları filmli istiyorum, siparişte mi yaptırmalıyım yoksa teslim aldıktan sonra mı yaptırayım?

Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.

 
Merhaba arkadaşlar, önümüzdeki hafta sonu  Golf 1.4 TSI 125hp DSG Comfortline siparişiyle aranıza katılıyorum. Fakat tecrübenize dayanarak bir iki sorum olacak siparişten önce.

Yedek lastik büyük mü almalıyım küçük mü? Sanırım küçük olduğunda bagaj kapasitesi biraz daha büyüyor. 

DSG alacağım için biraz korkuyorum kronik arıza problemleri olur mu diye. Sizce garanti uzatmalı mıyım?

Camları filmli istiyorum, siparişte mi yaptırmalıyım yoksa teslim aldıktan sonra mı yaptırayım?

Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
merhaba öncelikle hayırlı olsun siparişiniz diyelim

ben dsg araçlarda garanti uzatılmalı diyenlerdenim ( arıza durumunda masrafı baya can sıkıcı oluyor)

yedek lastik konusu tercih meselesi stabilize dağ bayır gezecekseniz normal alın yok şehir içindeyim stabilize yolla işim olmaz derseniz küçük olan tercih meselesi tabi bunda bagaj ihtiyacınızıda göz önünde bulundurun . tek kişiyseniz ya da siz ve eşinizseniz bagaj normalde yeter ama işin içine çocuklar girince biraz işler karışıyor (bende normal stepne 3 çocuk uzun yolculuklarda pandizotu çıkarıp işimi görüyorum)

film konusunda tercih orjinal karartmalı ama sipariş normal camlarla gelecekse ziebart gibi işini iyi ve garantili yapan filimcileri bulmak lazım kesinlikle kötü şeyler yaşamak istemiyorsanız (filmde kabarcıklar gibi) iyi bir yere yaptırın

 

değerli hocalarım engin tecrübelerinize istinaden kafamıza takılan soru işaretlerinin başına kelimeler ekleyip naçizane bilgilenmeye çalışıyoruz

kısa bir kaç sorum olacak .

1- Trabzon'da dik yokuşlarda freni mümkün olduğunca az kullanmak için düşük vites iniyorum ama bu da devir bandının 4-5 binlere çıkmasına ve aracın bağırmasına sebep oluyor acaba bu olay turboyu çok zorluyor mudur

2- Bir forumda sağır motoru açmak için böyle yapan duymuştum cidden işe yarar mı(benim öyle bir niyetim yok tabi bilgi amaçlı soruyorum ) ?
1. 3000 - 3500 d/dk değerlerini geçmeyin. Sanıldığının aksine, rölantide çalışırken veya kompresyona bindirerek "motor yüksüzken (boşta) motoru yüksek hızlara çıkarmak"  motor için en zorlayıcı ve tehlikeli sıradışı çalışma koşullarından birisidir. Motor hızı arttığında, artan hızdan dolayı pistonun kütlesinden kaynaklanan atalet kuvvetleri de çok artar ve pistonlar biyel kollarını çekmeye (koparmaya) zorlar. Normalde motor yüklü iken (tam gaz sürüşte), yanma odasında basınç da çok fazla olduğu için (pistona karşı kuvvet olarak etkileyen) bu basınç atalet kuvvetlerini dengeler ve biyelin kopmaya zorlanmasını engeller. Ama sizin durumunuzda yanma odasında basınç 0 veya negatif olacağı için atalet kuvvetlerini dengeleyecek birşey yoktur ve biyel kolları kopmaya ve yataklar da tek yöne ciddi zorlanır. O nedenle kırmızı çizgiye kadar gitmenizi tavsiye etmem. Elbette birkaç kez girdiniz diye motor parçalanmaz o kadar dayanır ama prensip olarak bu şekilde kullanmak yanlış.

2. Motoru açmak için özel bir şey yapmanıza gerek yok, o kendi kendine gayet güzel alışır.

Kazasız belasız kullanın inşallah.

Trabzonumun güzel yokuşlarına selamlar :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt