TOGG'un satış fiyatları belli oldu


Ya araç yeni çıkıyor satış başlıkları açılmış içleri boş nasıl bir şey anlamadım herhalde sıradaki araçlarını satacaklar...

IMG_0506.jpeg
 

Bu youtube elektrikli araç kullanıcısını uzun süredir takip ediyorum.
Sabit 105 hız cc
Start Ankara batarya %100
Afyon kolaylı tesislerinde sarja girdi batarya %18
Yapılan yol 255 km

%100 e sarj etti afyonda

Lafı egip bükmeden

Bizim merak ettigimiz sorunun cevabını söyledi (bana da zaten bu lazım



Evimden sarj ettigim icin 120 lira maliyeti oldu bana diyor afyona kadar

Harcadıgımı burada tekrar sarj ettim vestel in zes jarj istasyonunda burada maliyet 360 lira dedi..

Evden ve dısardan sarjın maliyet farkı bu sekilde

Tdi golfle ankara afyon 105 sabit
Cok rahat 4,5 le varırım (4,2 de olurda neyse

100 km de 4,5 yakan
255 km de 11,47 litre yakar

Mazot 21,50

Maliyet 246 lira (tdi golf)

Mk9 etsi golfümüzü de alırız benzinini koyar bineriz.

Mk10 da mecbur elektrikliye tav oluruz

 
Son düzenleme:
140-150 km/h bandında seyir edersek Sivrihisar tşof’da şarj etmeden Afyon’a varamayacağız anlaşılan. Elektrikli konusunda çok istekli de olsam benim gibi uzun yol yapan kişiler için pek uygun sayılmaz. Bir yolu deve kervanı ile gider gibi dura kalka gittikten sonra zulüm olur. Tek şarj uzun yolda 100-110 bandında dahi 400 km çıkarmadan biraz zor tercih edilecek gibi.
Yılda bir sefer geniş zamanda uzun yol yapan, yahut kısa mesafe gidenler için müthiş avantajlı, yahut evin ikinci aracı olacaksa müthiş avantajlı.
 
Konuyla alakalı teknik bilgi almak isteyen olursa Hakan Girginer ve Halit Bolkan'ın yorumlarını da buraya ekleyelim. Elektrikli araçlara dair gayet açıklayıcı ve bilgilendirici bir video. Elektri araç kimler almalı kimler almamalı.
 
Bu youtube elektrikli araç kullanıcısını uzun süredir takip ediyorum.
Sabit 105 hız cc
Start Ankara batarya %100
Afyon kolaylı tesislerinde sarja girdi batarya %18
Yapılan yol 255 km

%100 e sarj etti afyonda

Lafı egip bükmeden

Bizim merak ettigimiz sorunun cevabını söyledi (bana da zaten bu lazım



Evimden sarj ettigim icin 120 lira maliyeti oldu bana diyor afyona kadar

Harcadıgımı burada tekrar sarj ettim vestel in zes jarj istasyonunda burada maliyet 360 lira dedi..

Evden ve dısardan sarjın maliyet farkı bu sekilde

Tdi golfle ankara afyon 105 sabit
Cok rahat 4,5 le varırım (4,2 de olurda neyse

100 km de 4,5 yakan
255 km de 11,47 litre yakar

Mazot 21,50

Maliyet 246 lira (tdi golf)

Mk9 etsi golfümüzü de alırız benzinini koyar bineriz.

M10 da mecbur elektrikliye tav oluruz

Bir de bunun kışı var ocakta -10 derecede ankaradan yola çıksın afyon ayazına yol yardımla varır, bu şarj istasyonlarının en az 50 km bir olması lazım ülkeyi hızlı şarj ağıyla örmedikten sonra gerisi macera benim için. Bundan 20 yıl sonra evlat ne günlerdi hiç unutmam dedenle anlaradan aldık arabayı köroğlu belinde yolda kaldık hey gidi günler hey diye anlatmak isteyen alsın.
 
@figo

Henüz izlemedim 50 küsür dakika oldugu icin ama

Kimler almamalı ?

Kendim icin

1- tek sarjla menzil teknolojisi 750 km olmadan almam ....aslında 900 km ideal olanı ama hadi 750 ye tav olalım

2- müstakil evim yok ? Nerde nasıl kendime ait şarj ünitesi kurayım?

3- elektrikli aracın var , evde full sarj ettin türkiye turuna çıktın
Trabzonda kayınpederin evinde , antepte baldızın evinde , mersinde dayının evinde kusadasında kendi yazlığında şarj ünitesi varsa ne ala ,, yoksa zes/e sarjlarda yol boyu üterler adamı, ahh keske bi tdi golfüm olaydı dersin.

@bf417

Birde 105 sabitle bu maliyetler var.
140-150 basayım elektrik motorundaki elektronların protonlara çarpışma ugultusunu duyayım dersen menzilin duman olur.

Evet +9 derecede yola çıktı videoda

0-1-2 derecelerde menzil hepten daha az olacaktır
 
Son düzenleme:
Togg’un ilk kazası. İnşaallah son kazası olur ☺️
 

Ekli dosyalar

  • F17B772C-2F6D-44B5-B734-76D0822E94E7.jpeg
    F17B772C-2F6D-44B5-B734-76D0822E94E7.jpeg
    39.9 KB · Görüntüleme: 14
@Savatage
Evde şarj için birde şarj ünitesi mı kuracağız.
Çatıya, balkona güneş panelleri koyarız şarj beleş.
Ünite kaç paraymış?
 
@Savatage
Evde şarj için birde şarj ünitesi mı kuracağız.
Çatıya, balkona güneş panelleri koyarız şarj beleş.
Ünite kaç paraymış?
Eger eve sarj istasyonu kurmazsanız
AC 220 V Prizden 20 saatte dolum olur full sarj

20 / 25 bin lira civarı ev tipi DC sarj istasyonu olursa 3-4 saatte full sarj mümkün

Dısardaki zes/e-sarj istasyonlarında DC sarjlar 40 dakika ila 1 saatte full sarj ediyor ama maliyetleri görünce minimal sarj zamanının anlamı kalmıyor


Evinin catısına günes paneli kurduranlar tüm sarj maliyetini sıfırlamak icin yapıyorlar
 
Alanların satmak icin yatirim maksatlı daldığını biliyoruz. Corum dan sonra doğuya doğru shell bp bile yok sayılı. Sehir ici scooter diye binilir
 
Son düzenleme:
Aslinda daha ileri düşünürsek araclarin tavanlarinda gunes panelleri olmasi lazim yolda giderken yada park halinda doldurmasi lazim.Ayni zmanda aracta normal benzin dizel unite de olmali hibrit tarzi var zaten bu ama elektrik desteği cok az.Ben hibrit ünitelerin gelistirilmesinden yanayim.Yoksa ileride yok bataryam bitti yok bilmemne degistir dur.cep telefonlarindaki pil sağlığı gibi...
 
Önemli olan satış sırasına koymak yani ön sipariş almak. Şimdi alan sahibinden'e koyacak üstüne 300-500 kar koyarak. Tüm siyasi yapılanmada bir yerde görev alanlar arabayı almak için kapışacak gerekirse iki katını ödeyecek ama vatandaş bu arabaya gerçek anlamda 2025'te binecek. Senede 20-30.000 adet üretmeyle piyasadaki talep en az 2 yılda aşılır. Hem milliyetçi bir rekabet olacak adamın astrası varsa satıp togg alayım diyecek hem de az önce dediğim gibi kendini göstermek bak bak dedirtmek için siyasi olarak talep edecek.
geçenki kazadan sonra arka difüzör bulamadılar :) yetkili servisi yok. hangi rekabet. hele ki hükümet değişirse piyasadan silinecek bir araç.
 
Aslinda daha ileri düşünürsek araclarin tavanlarinda gunes panelleri olmasi lazim yolda giderken yada park halinda doldurmasi lazim.Ayni zmanda aracta normal benzin dizel unite de olmali hibrit tarzi var zaten bu ama elektrik desteği cok az.Ben hibrit ünitelerin gelistirilmesinden yanayim.Yoksa ileride yok bataryam bitti yok bilmemne degistir dur.cep telefonlarindaki pil sağlığı gibi...
Nissan e powerlar çok mantıklı şu an
 
Devletimiz yine patronları zengin edecek hiç merak etmeyin.
Hatta bu elektrikli araçlar benzinli ve dizel araçlardan daha fazla maliyet çıkartacaklar vatandaşa.
Örnek veriyorum Yolda şarj edeceksin 2 katı hatta 3 katı daha fazla para kesecekler vatandaştan.
Vergiyi şişirecekler aracın yürütme maliyetini şişirecekler. Benzinli dizel araçlardan hiç bir farkı kalmayacak. Birde sürekli şarjı bitecek tamamen can sıkıntısı.
Zes diye bir şarj istasyonu var bu şirketin sahibinin zihniyeti tarafı belli neden kimse sen 3 katı hatta 4 katı daha pahalıya şarj hizmeti veriyorsun demiyor.
Halkı sömürmekten bıkmadılar. Kimse hiç bir şeyi sorgulamaz oldu vatandaşın hakkını kimse aramaz oldu.
 

Açıkçası elektrikli araçların sadece şehir içi kullanımda avantajlı olduğunu düşünüyor ve görüyorum. Kullandığı teknoloji itibari ile dur, kalk diye tabir edilen yoğun trafik için avantajlı bir durum ortaya çıkıyor ama şehirler arası ulaşımda tepe gaz diye tabir edilen yüksek hızlar ve ya sabit hızlarda kullanmak için uygun değil gibi gözüküyor.
Azot salınımı olmadığı için fosil yakıtlı araç yerine şehir içinde kullanılmasının desteklenmesi yönünde çevre bakanlığının teşvik edici uygulamalarını sabırsızlıkla bekliyorum ama şehirler arası kulanım için fosil yakıtlı Golf olmazsa olmazdır :)
 

Geri
Üst Alt