DSG Basınç Tüpü


Bu tüp muhabbeti benimde aklımda olan bir şey sürekli :) çok şükür bir problemim yok ama 101 bin küsür oldu araç. Bir kontrol etmek istiyorum, kontrol edilmişkende müdahale de edilsin diyorum ama hangisini yapsak bilmiyorum valla. Bu güçlendirilmiş takanlarda 4-5 aydır kullanan her gün araç üstünde olan arkadaşlarda var çok memnunlar..
İstanbul da Ataşehir taraflarına yakınsanız Reset Garaj da baktırtabilirsiniz hocam.
 

İstanbul da Ataşehir taraflarına yakınsanız Reset Garaj da baktırtabilirsiniz hocam.
Ben de oraya gideceğim zaten :) birçok arkadaşım test etti, ağır bakımları yaptırdılar.
Bende 20 bin km civarı sonra triger bakımına gideceğim. Ama şu carbon clean uygulması da kafa karıştırıyor? :D onu da yaptırasım var. Yani arabada da bir sıkıntı yokken elleyesim de yok ama bir yandan da bakım bakımdır diyorum. Kaşınıyorum bu aralar :)
 
Diğer konuya bir kullanıcının haklı şikayetini paylaştım.
Alttaki şikayetleri de okuyunca periyodik bakım gibi , kronik sorunlu parçaları belirli periyotlarla müşteriye masraf olarak çıkarma durumu devam ediyor.
Bunun için özel bir çalışma olduğunu düşünüyorum. Bu kadar tesadüf ve benzer şikayet olması şaşırtıcı. Bu bir de sadece şikayet edenler. Bir de etmeyenler var. Tahmin edemediğim kadar fazla olabilir.
Bu şekilde servise girip 100 bin lirayı aşan fatura ödeyen kullanıcılar gördüm sosyal medyada. Sorun ondan değil şundanmış, şundan değil bundanmış diye diye hem faturayı şişirmişler, hem şahsı araçsız bırakmışlar. Dışarıda her gün şanzımanla uğraşan ustaya güvenim serviste ayda yılda bir işlem yapan ustaya olandan daha fazla açıkçası.
 
Bu şekilde servise girip 100 bin lirayı aşan fatura ödeyen kullanıcılar gördüm sosyal medyada. Sorun ondan değil şundanmış, şundan değil bundanmış diye diye hem faturayı şişirmişler, hem şahsı araçsız bırakmışlar. Dışarıda her gün şanzımanla uğraşan ustaya güvenim serviste ayda yılda bir işlem yapan ustaya olandan daha fazla açıkçası.
Son cümlenize ek olarak; servise gittiğinizde az çok dikkat ederseniz neredeyse tüm işlemleri yapanlar yeni mezun arkadaşlar (küçümsediğim için vs değil tabikide). Bu söyleminize katılıyorum bende. Dışarıda işini hakkıyla yapan, her konuda bilgi veren, gereksiz parça değiştirmeyen de bir çok usta mevcut.
 
Ben de oraya gideceğim zaten :) birçok arkadaşım test etti, ağır bakımları yaptırdılar.
Bende 20 bin km civarı sonra triger bakımına gideceğim. Ama şu carbon clean uygulması da kafa karıştırıyor? :D onu da yaptırasım var. Yani arabada da bir sıkıntı yokken elleyesim de yok ama bir yandan da bakım bakımdır diyorum. Kaşınıyorum bu aralar :)
Carbon Clean duydum ama araştırmadım. Orda ki ustalara güvenirim, vardır bir bildikleri derim. :D Dizel araç için yapılması daha iyi olabilir. Alındığından beri dört dörtlük düzenli kaliteli bakım yapılan araç içinde Carbon Clean belki gerekli olmayabilir ama bilemiyorum. Pek maliyetli değilse yaptırılabilir.
 
Carbon Clean duydum ama araştırmadım. Orda ki ustalara güvenirim, vardır bir bildikleri derim. :D Dizel araç için yapılması daha iyi olabilir. Alındığından beri dört dörtlük düzenli kaliteli bakım yapılan araç içinde Carbon Clean belki gerekli olmayabilir ama bilemiyorum. Pek maliyetli değilse yaptırılabilir.
Ben de ustalara güvendiğim için, yaptırayım diyorum işte :)
2.000 TL civarı diye duydum ama kesin kararlı olmadığım için sormak istemedim henüz.
 
Diğer konuya bir kullanıcının haklı şikayetini paylaştım.
Alttaki şikayetleri de okuyunca periyodik bakım gibi , kronik sorunlu parçaları belirli periyotlarla müşteriye masraf olarak çıkarma durumu devam ediyor.
Bunun için özel bir çalışma olduğunu düşünüyorum. Bu kadar tesadüf ve benzer şikayet olması şaşırtıcı. Bu bir de sadece şikayet edenler. Bir de etmeyenler var. Tahmin edemediğim kadar fazla olabilir.
ben vakit bulabilirsem gideceğim servise. 7 bin + işçilik toplam 10 bin bile dese serviste yaptırırım. Dışarıda 7 - 8 binlerden bahsediyorlar. Orj parca ile servis garantisi ile yaptırmak daha mantıklı. Hatta 15 bile deseler servise giderim. Çakma ve garantisiz tüpe 8.5 nakit vereceğime orj garantili servis işine 15 verir, Kartla 6 taksit öderim.
 
ben vakit bulabilirsem gideceğim servise. 7 bin + işçilik toplam 10 bin bile dese serviste yaptırırım. Dışarıda 7 - 8 binlerden bahsediyorlar. Orj parca ile servis garantisi ile yaptırmak daha mantıklı. Hatta 15 bile deseler servise giderim. Çakma ve garantisiz tüpe 8.5 nakit vereceğime orj garantili servis işine 15 verir, Kartla 6 taksit öderim.
Herkes özgür. İstediği yere yaptırabilir.
Kimse sahte parça alıp taktırmaktan bahsetmiyor. İşçiliği zayıf teknisyenlere o kadar para verip mağdur edilmekten bahsediliyor.
Orijinal parça servisten alınır. Gözünüzün önünde taktırılır.
Aslında altı çizilmesi gereken kısım para değil. Ne kadar fazla ödendiği değil. Yapılan işin karşılığı olmaması.
 
Herkes özgür. İstediği yere yaptırabilir.
Kimse sahte parça alıp taktırmaktan bahsetmiyor. İşçiliği zayıf teknisyenlere o kadar para verip mağdur edilmekten bahsediliyor.
Orijinal parça servisten alınır. Gözünüzün önünde taktırılır.
Aslında altı çizilmesi gereken kısım para değil. Ne kadar fazla ödendiği değil. Yapılan işin karşılığı olmaması.
Bende ondan bahsediyorum zaten. Bu yaşıma kadar servis harici nereye iş yaptırdıysam hep pişman oldum. Bu yüzden gerekirse 2 kati verir serviste yaptırırım diyorum. Ama bu güçlendirilmiş tüpçü ustalar öyle bir algı yaratıyorlar ki sanki orj tüp olan arabalar her an yolda kalabilirmiş gibi, orj tüpler hatalı sma onların tüp hataların giderilmiş versiyonuymuş gibi.. diger yandan baska ustalar güçlendirilmiş tuplerin magdurlarinin cok oldugunu söylüyor? Orj tüp 155 bin km / 8 yıl dayandı ve hala 2-3 saniye gecikme harici sorunu yok fakat bu güçlendirilmişçi arkadaşlar taktiklari tüpe sadece 1 yıl garanti veriyor vs vs. Sanırım siz ne demek istediğimi anlamadınız. Sürekli “gelin truckpoint takalım yoksa yolda kalırsınız, plate kırarsınız, kart yakarsınız” mesajı ile insanları korkutuyorlar.
 
Benım aracım 2013 jetta 1.4 tsi 123bin km de . 6-7 aydır kullanıyorum; Bazen d ye veya r ye aldıgımda 2-3 sn gecıkme oluyor + 1den 2 ye gecınce tıtreme yapıyordu. Bugun trabzonda guvenılen bır ustaya gosterdım Tüpün basıncı dusuk değiştirelim + dsg yazılımı önerdi (arac nerdeyse 4km hıza gelınce hemen 2 ye gecıyor oyle kalkmaya calısında kavramayı zorluyor. Yazılımda vıtes aralıgını uzatıyor ornegın 15km hıza gelınce 2 ye gecıyor gıbı gıbı) 1 hafta kullan yazılımdan memnun kalmazsan sorunun cozulmesse yazılımın ucretını ıade ederım dıyerek garantı verdı. Geliştirilmiş tüp (milburg)+ mekatronık yag +işçilik 6 bin tl. Ayrıca orjınal servıs urunu var tüp+orıng+conta+fıltre vs vs 10.800 sadece parça fiyatı. Sonrasında yetkılı servıse ugradım durumu anlattım. Öncesınden mekatronık sadece degısım yapıldıgını ama artık mekatromık onarım adı altında sıstemlerıne yenı paket ekledıgını tup+orıng+fıltre+yag vs oldugunu belırttı. Mekatronık onarım + ıscılık 15.500 tl zubızu ındırımlı fıyat teklıfı aldım.
 
Benım aracım 2013 jetta 1.4 tsi 123bin km de . 6-7 aydır kullanıyorum; Bazen d ye veya r ye aldıgımda 2-3 sn gecıkme oluyor + 1den 2 ye gecınce tıtreme yapıyordu. Bugun trabzonda guvenılen bır ustaya gosterdım Tüpün basıncı dusuk değiştirelim + dsg yazılımı önerdi (arac nerdeyse 4km hıza gelınce hemen 2 ye gecıyor oyle kalkmaya calısında kavramayı zorluyor. Yazılımda vıtes aralıgını uzatıyor ornegın 15km hıza gelınce 2 ye gecıyor gıbı gıbı) 1 hafta kullan yazılımdan memnun kalmazsan sorunun cozulmesse yazılımın ucretını ıade ederım dıyerek garantı verdı. Geliştirilmiş tüp (milburg)+ mekatronık yag +işçilik 6 bin tl. Ayrıca orjınal servıs urunu var tüp+orıng+conta+fıltre vs vs 10.800 sadece parça fiyatı. Sonrasında yetkılı servıse ugradım durumu anlattım. Öncesınden mekatronık sadece degısım yapıldıgını ama artık mekatromık onarım adı altında sıstemlerıne yenı paket ekledıgını tup+orıng+fıltre+yag vs oldugunu belırttı. Mekatronık onarım + ıscılık 15.500 tl zubızu ındırımlı fıyat teklıfı aldım.
Şimdi bana servis mantıklı geldi. Bende gidip fiyat sorayım, %30 yaş indirimli hali mi 15.500 dediler? 5 yaş ustu araclara %30 indirim yapiyorlardi
 
Sanırım siz ne demek istediğimi anlamadınız.
Gayet iyi anladım. Ancak siz konu başlığı DSG basınç tüpü olduğu için, gidin dışarıda güçlendirilmiş tüpü taktırın gibi bir tavsiye olarak değerlendirmiş olabilirsiniz.

Aslında tecrübe herkesin kendine göre değişken olabiliyor.
Israrla 2 katı veririm servise giderim diyene dur gitme demiyorum. Ki güçlendirilmiş tüpü tavsiye edenlerin , bak yolda kalırsın o olur bu olur daha fazla masraf çıkar terimlerine elbette inanmayarak, servisin de aynı yol izleyip, sürekli bakım koşulu ile bir ümit kronik sorunlu parçaları iyi niyet garantisine dahil olur mu diye beklerken, sıralı masraf döngüsüne giren oldukça fazla kullanıcı var.

Sonuç olarak herkes bir değil. Usta çırak teknisyen, kitabına göre yapsa sorun olmaz. Hatta üreten kitabına göre yapsa kronik sorun da olmaz. Oluyorsa da sorumluluğunu almalı. Ticari olabilir ancak sonuç insani değil.
 
Evet %30 indirimli hali 15.500 tl . Güçlendirilmiş tüpte sadece tüp ve oring değişiyor ama servisin yaptığı onarımda filtre, şanzıman contası , sökülen vidaya kadar vs vs değişen malzeme sayısı fazlaydı . Servisin yaptığı şekilde olunca haliyle mekatronığın omru uzayacaktır.
 
Gayet iyi anladım. Ancak siz konu başlığı DSG basınç tüpü olduğu için, gidin dışarıda güçlendirilmiş tüpü taktırın gibi bir tavsiye olarak değerlendirmiş olabilirsiniz.

Aslında tecrübe herkesin kendine göre değişken olabiliyor.
Israrla 2 katı veririm servise giderim diyene dur gitme demiyorum. Ki güçlendirilmiş tüpü tavsiye edenlerin , bak yolda kalırsın o olur bu olur daha fazla masraf çıkar terimlerine elbette inanmayarak, servisin de aynı yol izleyip, sürekli bakım koşulu ile bir ümit kronik sorunlu parçaları iyi niyet garantisine dahil olur mu diye beklerken, sıralı masraf döngüsüne giren oldukça fazla kullanıcı var.

Sonuç olarak herkes bir değil. Usta çırak teknisyen, kitabına göre yapsa sorun olmaz. Hatta üreten kitabına göre yapsa kronik sorun da olmaz. Oluyorsa da sorumluluğunu almalı. Ticari olabilir ancak sonuç insani değil.
Daha önceki mesajımda da söylemiştim, daha önce değiştirip 6-7 aydır kullanan ve çok memnun olan arkadaşlarım var. hatta birisi 190 bin kmde passat. servis kavrama değişimi gerekli demiş, dışarıdaki ustasıyla birlikte tüpü değiştirdikten sonra ufak titremelerin bile gittiğini söyledi.
Yani evet, bazen saçma geliyor tüp olayı ama şöylede bir şey var; her şeyi fabrika bilir, yapar evet. dışarıdan kn filtre, yazılım vs. jant alıp takmıyor muyuz? yada forge hortumları vs. sonuçta dışarıda da bu problemleri çözen firmalar, kronikleri ortadan kaldırmak için çalışan mühendisler var firmalarda. Bu yazım bu tüp olayı ile dalga geçen arkadaşlar için daha çok. fabrika seni her 10-15 bin km neyse bakımda filtreni değiştir derken K&N grubu filtre al git bin ömürlük, arada temizle yeter diyor :) koskoca vag grubu bunu yapmayı bilmiyor mu? :) yada oz jant alıp takıyoruz, orj jantlara istinaden neredeyse yarı yarıya hafif.. yürüyenden kg atmış olup arabayı da rahatlatıyoruz vs. vs.
 

Selamlar. Aracım 2014 1.6 TDI Dün forumda yazılanları okuyup basınç tüpünü değiştirme kararı aldım. Bugün tüp değişti. Aslında değiştirmeden de kullanabilirdim. Ancak değişimden sonraki farklar azımsanmayacak kadar fazla. Öncelikle artık daha kararlı vites geçişleri ve dur-kalk trafikte daha net tepkiler aldım. Vites geçişleri de yumuşadı. Aracımı ilk çalıştırdığımda kemer takmadan kalkış yapabilmem için (hem D hem de R) frene basılı şekilde 2-3 saniye beklemem gerekiyordu. Bu sorunum da ortadan kalktı. İşlemler Ataşehir Reset Garaj'da yapıldı. Şu an kampanyalı fiyat varmış. Kampanyasız fiyatlardan haberdar değilim. Basınç tüpü+şanzıman yağı değişimi 6500TL. Truckpoint marka Alman malı tüp takıldı. Aracı sadece 10 km kadar kullanabildim. İlerleyen zamanlardaki deneyimlerimi paylaşacağım.
 

Geri
Üst Alt