P0299 Hatası [Çözüldü]


mutlubey17

Katılımcı Üye
 
Katılım
23 Ağu 2017
Mesajlar
1,024
Tepkime puanı
594
Konum
Çanakkale
İsim
İsmail
Herkese iyi günler bu akşam bir arıza ile karşılaştım eğer başına gelen hocalarım varsa fikirlerinize açığım eğer kimse yoksada kendi yaşadığım şeyleri ekleyerek başına gelen arkadaşlara yol göstermek istiyorum. Bu akşam yolda giderken 2.viteste 2.000 devire geldiğinde aracın gaz yemesinde bi farklılık hissettim 3.vitese çektim ciddi bir hantallık söz konusuydu yol kenarına çekip kaputu açıp baktım gözle görülür bir şey farketmedim. Tekrar bi marş verdim hala arıza lambası gözükmüyordu ama gidişi isteksizdi belliydi sonra biraz gaza dokunup 2.vites devir 3.000 bandına gelir gelmez kızdırma bujisi lambası yanıp sönmeye başladı. Vcds den baktığımda arıza " 19225 - Boost Pressure Regulation " gözüküyor görselinide ekliyorum. Pazartesi özel servise yada yetkiliye çekici ile götürmeyi düşünüyorum özellikle rampalarda baygın durumda araç trafiğin akışına engel olmak istemiyorum. Aracım 2013 model 1.6 tdı 159.000 km manuel. Fikirlerinize açığım iyi forumlar
 

Ekli dosyalar

  • 576F0371-1576-4A84-B450-3890991F0353.jpeg
    576F0371-1576-4A84-B450-3890991F0353.jpeg
    284.3 KB · Görüntüleme: 71

Güncelleme - 3: Aracımı bugün yetkili servisten çekici ile sanayideki ustama çektirdim. Serviste arıza tespiti yapmış olduğu için " mekanik işçilik " adı altında 500₺ + Kdv olarak bir fatura çıkardı mecburen ödedik napalım bu yola girdik bi kere. Faturadaki not bu şekilde " motor arıza ikazı kızdırma ikazı yanıyor şikayetine istinaden yapılan kontroller de turbo kanatçıkların kırılmış olduğu görüldü kullanıcıya işlemin ilerleyişi hakkında bilgi verildi müşteri isteği ile işlem yapılmadan araç servisimizden çekici vasıtasıyla alındı " Servis danışmanının teknik bilgilendirmesi ve ilgi alakası için ayrıca teşekkürler. Pazartesi günü sökmeye başlıyoruz gelişmelerden haberdar ederim iyi forumlar
 
Upvote 0

Güncelleme - 3: Aracımı bugün yetkili servisten çekici ile sanayideki ustama çektirdim. Serviste arıza tespiti yapmış olduğu için " mekanik işçilik " adı altında 500₺ + Kdv olarak bir fatura çıkardı mecburen ödedik napalım bu yola girdik bi kere. Faturadaki not bu şekilde " motor arıza ikazı kızdırma ikazı yanıyor şikayetine istinaden yapılan kontroller de turbo kanatçıkların kırılmış olduğu görüldü kullanıcıya işlemin ilerleyişi hakkında bilgi verildi müşteri isteği ile işlem yapılmadan araç servisimizden çekici vasıtasıyla alındı " Servis danışmanının teknik bilgilendirmesi ve ilgi alakası için ayrıca teşekkürler. Pazartesi günü sökmeye başlıyoruz gelişmelerden haberdar ederim iyi forumlar
Geçmiş olsun hocam dilerim güzelce hallolur.
 
Upvote 0
Araç 2017 temmuzdan beri bende aldığımda 98.000km idi eski sahibi yada sahipleri biraz hor kullanmış olabilir bende olduğu süreçte bakımlarını asla aksatmadım. Durup Kontak kapatırken hemen kapatmamaya ilk marşta hareket ederkende turbonun yağlamasına vs. sürekli dikkat ettim ama sakınan göze çöp batar mantığı geldi bizi buldu hocam 2013 model araç CLHB kodlu motor, yılların verdiği metal yorgunluğu ve benim kötü şansım birleşince sonuç bu. Verilen fiyat tamamen telefonda ortalama herhangi bir indirim olmadan verilen bir başlangıç fiyatı.

Çok teşekkürler. İşçiliğine güvendiğim güzel bi ustam var abi-kardeş gibiyizdir ona emanet edicem haftaya pazartesi bismillah çekicez inşallah. Turboyu tamir yoluna başvurmak mı yoksa 2.el turbomu arasak yoksa sıfır turbo mu fikirleriniz neler hocalarım ? Yeni araç alıcak gücüm yok daha biniciyim ama kilometreden dolayıda çekinmiyorum desem yalan olur napıcam bilmiyorum
Oncelikle gecmis olsun, turbo tamirinde bu pallerin sifir tamir kitleri bulunuyor, komple degistirip balans yapiyorlar, ustaniz illa bu iste iyi bir turbo servisi taniyordur, bu sekilde tamir ettirip kullanan cok insan bulunmakta. Hazir ustay cektirdiniz tavsiyem egr valfinizide temizlettirin oda kurum yapip kitlenince araci koruma moduna aldiriyor
 
Upvote 0
Turbo kanatları (palleri) neden kırılmış ki ???? Cevapları.
Microsoft tan yeni yazılım indirirken 5 kere düsünen
Arabasına yazılım attırırken 55 kere düşünmeli

turbo1.png

Screenshot_2022-08-02-22-36-50-159_com.android.chrome.jpgScreenshot_2022-08-02-22-35-02-735_com.android.chrome.jpgScreenshot_2022-08-02-22-34-22-388_com.android.chrome.jpgScreenshot_2022-08-02-22-33-14-846_com.android.chrome.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Upvote 0
Geçmiş olsun hocam dilerim güzelce hallolur.
İnşallah tek temennim.
Oncelikle gecmis olsun, turbo tamirinde bu pallerin sifir tamir kitleri bulunuyor, komple degistirip balans yapiyorlar, ustaniz illa bu iste iyi bir turbo servisi taniyordur, bu sekilde tamir ettirip kullanan cok insan bulunmakta. Hazir ustay cektirdiniz tavsiyem egr valfinizide temizlettirin oda kurum yapip kitlenince araci koruma moduna aldiriyor
Öncelikle çok sağolun,ben Çanakkale de ikamet ediyorum tavsiye edebileceğiniz bir turbo tamircisi varsa yaptığı işin arkasında duran fiyat/performans düşünüp tercih edebilirim. Ustam ve benim ortak fikrim turbo konusunda tamirden çok sıfır tercih etmek ama ekonomik şartlar :/
Turbo kanatları (palleri) neden kırılmış ki ???? Cevapları.
Microsoft tan yeni yazılım indirirken 5 kere düsünen
Arabasına yazılım attırırken 55 kere düşünmeli

Ekli dosyayı görüntüle 59927

Ekli dosyayı görüntüle 59923Ekli dosyayı görüntüle 59924Ekli dosyayı görüntüle 59925Ekli dosyayı görüntüle 59926
Bu güzel bilgiler için teşekkürler, araçta hiç yazılım olmadı bakımlarını hiç aksatmadım ama olcağı varsada oluyor bazı şeyler sanırım :(
 
Upvote 0
Güncelleme - 4 : Bugün araç için sıfır turbo fiyatını karşılaştırmak adına yetkili servisten öğrendim indirimsiz fiyat 32.000₺ aracımın yaş indiriminden dolayı bana 23.0000₺ bir fiyat veriyorlar. Sanayiden ise 12.000₺ sıfır turbo fiyatı aldım. Çıkma bir turbo buldum 5.000₺. İstanbulda bir yerde turboyu revize edebildiğini ama görmesi gerektiğini ama ortalama fiyatı 3.000-4.000₺ olarak düşünebilceğimi söyledi. Siz olsanız napardınız ?
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Upvote 0
Güncelleme - 4 : Bugün araç için sıfır turbo fiyatını karşılaştırmak adına yetkili servisten öğrendim indirimsiz fiyat 32.000₺ aracımın yaş indiriminden dolayı bana 23.0000₺ bir fiyat veriyorlar. Sanayiden ise 12.000₺ sıfır turbo fiyatı aldım. Çıkma bir turbo buldum 5.000₺. İstanbulda bir yerde turboyu revize edebildiğini ama görmesi gerektiğini ama ortalama fiyatı 3.000-4.000₺ olarak düşünebilceğimi söyledi. Siz olsanız napardınız ?
sıfır turbo güvenilirse muhtemelen sıfırı alırdım. 3000 az para değil tabii ki ancak sıfır malzemeye %33 fazla vermek bence değer.
 
Upvote 0
Araç 2017 temmuzdan beri bende aldığımda 98.000km idi eski sahibi yada sahipleri biraz hor kullanmış olabilir bende olduğu süreçte bakımlarını asla aksatmadım. Durup Kontak kapatırken hemen kapatmamaya ilk marşta hareket ederkende turbonun yağlamasına vs. sürekli dikkat ettim ama sakınan göze çöp batar mantığı geldi bizi buldu hocam 2013 model araç CLHB kodlu motor, yılların verdiği metal yorgunluğu ve benim kötü şansım birleşince sonuç bu. Verilen fiyat tamamen telefonda ortalama herhangi bir indirim olmadan verilen bir başlangıç fiyatı.

Çok teşekkürler. İşçiliğine güvendiğim güzel bi ustam var abi-kardeş gibiyizdir ona emanet edicem haftaya pazartesi bismillah çekicez inşallah. Turboyu tamir yoluna başvurmak mı yoksa 2.el turbomu arasak yoksa sıfır turbo mu fikirleriniz neler hocalarım ? Yeni araç alıcak gücüm yok daha biniciyim ama kilometreden dolayıda çekinmiyorum desem yalan olur napıcam bilmiyorum
km'den dolayı hiç çekinmeyin. Babamda Passat b7 var 240.000km de. Saat gibi maşallah. Aracı yaptırıp güzelce kullanın sorun yaşamazsınız. Tavsiyem sıfır turbo takmanız. Eğer yetkili serviste yapsaydınız işlemleri %30 indirimli yapacaktınız. Dışarda orijinal sıfır turbo bulabilir misiniz emin değilim.
 
Upvote 0
Güncelleme - 4 : Bugün araç için sıfır turbo fiyatını karşılaştırmak adına yetkili servisten öğrendim indirimsiz fiyat 32.000₺ aracımın yaş indiriminden dolayı bana 23.0000₺ bir fiyat veriyorlar. Sanayiden ise 12.000₺ sıfır turbo fiyatı aldım. Çıkma bir turbo buldum 5.000₺. İstanbulda bir yerde turboyu revize edebildiğini ama görmesi gerektiğini ama ortalama fiyatı 3.000-4.000₺ olarak düşünebilceğimi söyledi. Siz olsanız napardınız ?
Sanayideki 0 turbonun orijinal olma olasılığı pek yok gibi. Ben olsam yetkili de garantili şekilde 0 turbo takardım. Yetkili haricinde kimse turboya garanti vermeyecektir.
 
Upvote 0
@yusuf Şöyle bir sıkıntı var hocam yetkili sadece yeni turbo için parça parası 23.000₺ diyor bunun işçiliği ve araç söküldüğünde gereken diğer parçalar ve işlemler tünelin sonunda ışık gözükmüyor cesaret edemediğim için aracı servisten kurtardım zaten. Bugün başka bi turbo yeri ile daha konuştum tamiri için 4.500₺ fiyat verdi orjinali ile aynı ömüre sahip olduğunu söyledi gerekli bilgileri verdi ama ben kararsız kaldım. Biz şimdiye kadar hep yağını suyunu koyduk devam ettik bu rakamlar bizim için alışık olmadığımız rakamlar
 
Upvote 0
Geçmiş olsun ustad

Sahsen cikma yada tamir ettirirdim 5.000 civarina

Bozulursa sansima bir 5.000 daha verirdim 12.000 tl cok para
 
Upvote 0
@mutlubey17

Bu araç zaten yetkili servis bakımlı degildi dimi?

Hadi öyle olsada bedava ya mı yapacaklar dı hiç sanmam heleki 159.000 km de arac ??

Birde şu var

159.000 km dir farzedelim yetkili bakımlı olmayan arac şu ana kadar 10 kere bakımı girecekti.
İlk 15.000 bakımında legal (2 yıl garantisi ) nedeniyle ilk 15.000 de yetkiliye gitse sonra firar etse

Geriye kalan 9 bakım bugünün parasıyla yar yarı cepte para bırakacağı hesabıyla

9 tam bakım (3 fitreli +yag değişmeli)
Yetkili 2100 iken
Dısarda 1100 olur.

Her bakım 1000 liradan 9 bakım için 9000 lira bırakır.

Tdi araçta her 30.000 binde bir mazot filtresi
159.000 e kadar 5 kere degiseceginden
Yetkilide 5x600 =3000
Dısardan Mann mazot filtre almak seklinde 300x5=1500 maliyeti olur
1500 de burdan cepte kalır

120.000 de triger+devirdaim degistirecek tdi sahibi
Yetkiliye 10.000
Ankarada yahya ustaya hersey dahil 3850 atar gecer
Cebe kalır 6150

Bu 159.000 bine kadar Balata +disk hadi 1 kere degisim zaruri olacaksa (yetkilide balata zaten bitecektirde disk bitmesede affetmeyecektir)

Buradan cepte kalacak parayı artık hesaplamayayım sıkıldım.

Yani demem odurki

Turbo parası zaten çıkmış kumbarada birikmiş olacak

Yukarda dedigim gibi
Turboyu iyi niyetten bedava degistirecek yetkili serviste yok.
Direk kullanıcı abartı kırbaclı kullanım deyip gecirirler.

9 bakımın tamamının hesaplamasını güncel fiyat üzerinden aldım
Farketmez
2018 de tam bakım 800 liraydı
Usd bazında aynı paraya denk gelir..
cepte kalan her kurusu TLden $ dolara çevirip kumbaraya atan zaten kazanmıstır.

DSG araç da bu hesaplar tutmaz
51.000 de kavrama mekatronik arızası olursa amorti gerceklesmeden sistem error verir.



 
Upvote 0
Çok geçmiş olsun arızanın kaynağının basit bi hortum vakası olmasını beklemiştim aslında ama turbo çıkmış malesef...
Ustanız neyi tavsiye ediyor? Tamiri olduğunda garanti verebiliyorlar mı turbo için?
 
Upvote 0
Sanayideki 0 turbonun orijinal olma olasılığı pek yok gibi. Ben olsam yetkili de garantili şekilde 0 turbo takardım. Yetkili haricinde kimse turboya garanti vermeyecektir.
Aracın Üstünden çıkan turbo garret marka tekrae garret marka olacak ama serviste sadece "vw ag" yazısından dolayı 11.000₺ fazladan vermek ve servis hasarlı her parçayı direkt değişime sürüklediği için üstüne birde servis fiyatları malumunuz nerdeyse başka bir araba parası kadar masraf harcamam gerekiyor o yüzden servisten çıkardım zaten hocam :( Parçanın orjinalliğine ve sanayideki ustama güveniyorum zaten 3 bakım + baskı balatayı ona yaptırmıştım işçiliğinide biliyorum güvenim tam.
Geçmiş olsun ustad

Sahsen cikma yada tamir ettirirdim 5.000 civarina

Bozulursa sansima bir 5.000 daha verirdim 12.000 tl cok para
teşekkürler abi. Aslında bende senin mantığındayım ama kanatçıklar kırıldığında kırılan parçaların nereye zarar verebileceği belli değil o yüzden sıfır turbo daha sağlıklı bir yol olacak diye düşünüyorum.
Çok geçmiş olsun arızanın kaynağının basit bi hortum vakası olmasını beklemiştim aslında ama turbo çıkmış malesef...
Ustanız neyi tavsiye ediyor? Tamiri olduğunda garanti verebiliyorlar mı turbo için?
bende hortum kaçağı bekliyordum ama işte :( ustam benim araca daha bineceğimi bildiği için oda sıfır tavsiye ediyor. Pazartesi günü dağıtılmaya başlandığında sorunun sebebinede ulaşacağız inşallah
 
Upvote 0

@mutlubey17 nerede yaptırırsanız yaptırın değişen parçaların tamamını isteyin, yaptırdığınız yere parçaları bırakmamanızı öneririm., çok geçmiş olsun..
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt