P0299 Hatası [Çözüldü]


mutlubey17

Katılımcı Üye
 
Katılım
23 Ağu 2017
Mesajlar
1,024
Tepkime puanı
594
Konum
Çanakkale
İsim
İsmail
Herkese iyi günler bu akşam bir arıza ile karşılaştım eğer başına gelen hocalarım varsa fikirlerinize açığım eğer kimse yoksada kendi yaşadığım şeyleri ekleyerek başına gelen arkadaşlara yol göstermek istiyorum. Bu akşam yolda giderken 2.viteste 2.000 devire geldiğinde aracın gaz yemesinde bi farklılık hissettim 3.vitese çektim ciddi bir hantallık söz konusuydu yol kenarına çekip kaputu açıp baktım gözle görülür bir şey farketmedim. Tekrar bi marş verdim hala arıza lambası gözükmüyordu ama gidişi isteksizdi belliydi sonra biraz gaza dokunup 2.vites devir 3.000 bandına gelir gelmez kızdırma bujisi lambası yanıp sönmeye başladı. Vcds den baktığımda arıza " 19225 - Boost Pressure Regulation " gözüküyor görselinide ekliyorum. Pazartesi özel servise yada yetkiliye çekici ile götürmeyi düşünüyorum özellikle rampalarda baygın durumda araç trafiğin akışına engel olmak istemiyorum. Aracım 2013 model 1.6 tdı 159.000 km manuel. Fikirlerinize açığım iyi forumlar
 

Ekli dosyalar

  • 576F0371-1576-4A84-B450-3890991F0353.jpeg
    576F0371-1576-4A84-B450-3890991F0353.jpeg
    284.3 KB · Görüntüleme: 71

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16683/P0299/000665
Arıza koduna baktığımızda bu çıkıyor Türkçeye çevirince daha anlaşılır oluyor. Ben yinede önemli kısmı atıyım.

Olası Nedenler​

  • Hortumlar/Borular yanlış bağlanmış, bağlantısı kesilmiş veya sızıntı yapıyor
  • Şarj Cihazı Basınç Kontrolü arızalı
  • turboşarj arızalı
  • Yön Valfi arızalı

Muhtemel çözümler​

  • Bileşenler arasındaki/arasındaki Hortumları/Boruları Kontrol Edin
  • Doldurma Basıncı Kontrolünü Kontrol Edin / Temizleyin / Değiştirin
  • Turboşarjı Kontrol Edin
  • Yön Vanasını Kontrol Edin

Özel notlar​

  • Turboşarj, mekanik / dahili sorunlar nedeniyle arızalıysa veya egzoz sistemi kısıtlanmışsa (tipik olarak Katalizör), bu arıza nihai sonuç olabilir.
 
Upvote 0
Herkese iyi günler bu akşam bir arıza ile karşılaştım eğer başına gelen hocalarım varsa fikirlerinize açığım eğer kimse yoksada kendi yaşadığım şeyleri ekleyerek başına gelen arkadaşlara yol göstermek istiyorum. Bu akşam yolda giderken 2.viteste 2.000 devire geldiğinde aracın gaz yemesinde bi farklılık hissettim 3.vitese çektim ciddi bir hantallık söz konusuydu yol kenarına çekip kaputu açıp baktım gözle görülür bir şey farketmedim. Tekrar bi marş verdim hala arıza lambası gözükmüyordu ama gidişi isteksizdi belliydi sonra biraz gaza dokunup 2.vites devir 3.000 bandına gelir gelmez kızdırma bujisi lambası yanıp sönmeye başladı. Vcds den baktığımda arıza " 19225 - Boost Pressure Regulation " gözüküyor görselinide ekliyorum. Pazartesi özel servise yada yetkiliye çekici ile götürmeyi düşünüyorum özellikle rampalarda baygın durumda araç trafiğin akışına engel olmak istemiyorum. Aracım 2013 model 1.6 tdı 159.000 km manuel. Fikirlerinize açığım iyi forumlar
Çok geçmiş olsun umarım önemli bisey yok
 
Upvote 0
Turbo basınç regülatörü hatası

Yani turbo sorunu

1700-1800 devire kadar normal gaz yiyip. Kadranda dalgalanmada yok ise

Ve 2000 dv den sonra gaz yememe olayı devam ediyorsa evet Turbo sıkıntıları var.

Ayrıca 2000 devir den sonra motordan
Islık sesi de geliyor olması lazım ? Geliyor mu?
 
Upvote 0
Hocam bende geçen Ramazan benzer bişey oldu, araç çekişten düşüp gaz yemiyordu, 3 ve üstü viteste gidemiyordum. Ayrıca Kızdırma Bujisi lambası yanıp sönüyordu. Sanayide bilgisayara bağladık, vakum hortumu benzeri bişeylerde sıkıntı gösterdi. Sonra resimde çizdiğim yerde 2 ince hortum var onlardan biri bağlantı yerinden çatlamıştı. Değiştirdik bir daha sıkıntı yaşamadım. Buna benzer bişey olabilir mi ki sizinki de?
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_2022-07-31-11-10-17-40.jpg
    Screenshot_2022-07-31-11-10-17-40.jpg
    181 KB · Görüntüleme: 60
Upvote 0
Çok geçmiş olsun umarım önemli bisey yok
İnşallah yoktur gelişmelerden haberdar edicem.
Turbo basınç regülatörü hatası

Yani turbo sorunu

1700-1800 devire kadar normal gaz yiyip. Kadranda dalgalanmada yok ise

Ve 2000 dv den sonra gaz yememe olayı devam ediyorsa evet Turbo sıkıntıları var.

Ayrıca 2000 devir den sonra motordan
Islık sesi de geliyor olması lazım ? Geliyor mu?
Yok herhangi bir ıslık sesi vs. Gelmiyor
 
Upvote 0
Hocam bende geçen Ramazan benzer bişey oldu, araç çekişten düşüp gaz yemiyordu, 3 ve üstü viteste gidemiyordum. Ayrıca Kızdırma Bujisi lambası yanıp sönüyordu. Sanayide bilgisayara bağladık, vakum hortumu benzeri bişeylerde sıkıntı gösterdi. Sonra resimde çizdiğim yerde 2 ince hortum var onlardan biri bağlantı yerinden çatlamıştı. Değiştirdik bir daha sıkıntı yaşamadım. Buna benzer bişey olabilir mi ki sizinki de?
Bende böyle bir şey olmasını umut ediyorum şimdi gündüz gözüyle tekrar bi gözle kontrol sağlıycam
 
Upvote 0
Gecmis olsun. Bende benzer ariza yasamisdim. Aracimi 2.el almistim, aldiktan bir kac ay sonra maslakta cok bilindik bir yerde yazilim yaptirdim yaxilim uzerinden 1 2 hafta gectiginde benim aracta guc kesip koruma moduna girmeye basladi. Kontak acip kapayinca duzeliyordu ama ne zaman yapacagi belli olmadan gene korumaya aliyordu kendini. Cok usta gezdim, cok sensor degistim, wastegate bile degistim cozulmedi. En sonunda yetkili serviste orjinal yazilima dondum bir daha yapmadi. Sonrasinda gene cok bilinen bir yerdr big turbo yaptirdim bir kere bile korumaya almadi arac kendini. 1 seneyi gecti.

Aklinizda olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rx7
Upvote 0
Konuya dahil oldum ...bir gün benimde başıma gelebilir

Yarın sonucu bende merakla bekliyorum.

Eger hortumlarda bir sorun yoksa
Bu hata koduyla birebir örtüşen

Turbo ACTUATOR arızasından bahsedenler var.
Bu aktuatör de muhtemel fail olabilir.

Umarız nokta atışı en az masrafla isini bilen usta tarafından dogru parcaya odaklı tamir yapılır



 
Upvote 0
Gecmis olsun. Bende benzer ariza yasamisdim. Aracimi 2.el almistim, aldiktan bir kac ay sonra maslakta cok bilindik bir yerde yazilim yaptirdim yaxilim uzerinden 1 2 hafta gectiginde benim aracta guc kesip koruma moduna girmeye basladi. Kontak acip kapayinca duzeliyordu ama ne zaman yapacagi belli olmadan gene korumaya aliyordu kendini. Cok usta gezdim, cok sensor degistim, wastegate bile degistim cozulmedi. En sonunda yetkili serviste orjinal yazilima dondum bir daha yapmadi. Sonrasinda gene cok bilinen bir yerdr big turbo yaptirdim bir kere bile korumaya almadi arac kendini. 1 seneyi gecti.

Aklinizda olsun.
Teşekkürler araç 98.000 km den 2017 den beri araç bende stock yazılımla kullanıyorum ilk defa böyle bir hata aldım :(
Konuya dahil oldum ...bir gün benimde başıma gelebilir

Yarın sonucu bende merakla bekliyorum.

Eger hortumlarda bir sorun yoksa
Bu hata koduyla birebir örtüşen

Turbo ACTUATOR arızasından bahsedenler var.
Bu aktuatör de muhtemel fail olabilir.

Umarız nokta atışı en az masrafla isini bilen usta tarafından dogru parcaya odaklı tamir yapılır



Gündüz gözüyle tekrar bi hortumlarda kontrol sağladım ama bir çatlak bulamadım tabiki acemi göz bizimki farketmiyor olabiliriz. Geçenlerde biraz fare dadanmıştı kaputa ondan dolayı hortumlar benim tahminim. Turbonun milinden yada motorun çalışma sesinde herhangi bir değişiklik yok ıslık sesi yok. Yarın kasko çekicisi ile servise çektiricem aracı sadece yetkiliye çekebiliyorlarmış. Servis ile görüştüm biraz yoğunluk olduğunu 1-2 gün araca bakamayacaklarını söylediler sağlık olsun geç olsun güç olmasın. Gelişmeleri mutlaka ekliycem herkese iyi forumlar
 
Upvote 0
Güncelleme : Sabah yetkiliye çekici ile aracı bıraktık kontak açınca bir arıza vermedi servis danışmanı ile ufak bi teste çıktık direkt farketti gaz yemediğini zaten 1.vites 3000 devirde arıza yakmadı 2.vites 3.000 devirde tekrar arıza yaktı bu sefer kızdırma bujisine ek olarak motor lambasıda turuncu yandı. Araç teslim edildi bekleme moduna geçtim
 
Upvote 0
Güncelleme - 2 : Turbonun kanatçıklarının kırıldığı tespit edildi kırılan parçaların manifold vs. açılarak nerelere nasıl hasar verdiğini görmek için sökmeleri dağıtmaları gerektiği söylendi turbonun değişimi kesin olcağı için başlangıç fiyatı 20.000₺ gibi bir fatura çıkabileceği söylendi. Aracı sanayiye bi ustama çektireceğim yaptırıp kullanmayı düşünüyorum
 
Upvote 0
Güncelleme - 2 : Turbonun kanatçıklarının kırıldığı tespit edildi kırılan parçaların manifold vs. açılarak nerelere nasıl hasar verdiğini görmek için sökmeleri dağıtmaları gerektiği söylendi turbonun değişimi kesin olcağı için başlangıç fiyatı 20.000₺ gibi bir fatura çıkabileceği söylendi. Aracı sanayiye bi ustama çektireceğim yaptırıp kullanmayı düşünüyorum
Durduk yerde turbo kanatçıklarını nasıl kırmış., enterasan bir durum., fare hortumları veya başka yerleri falan kemirmiş olabilir mi?

Verdikleri 20 bin tl. onarım fiyatından (%30 zubizu indirimi) düşüldü mü? geçmiş olsun..
 
Upvote 0
@mutlubey17 çok geçmiş olsun size en masraflı olan seçenek kalmış malesef.İyi bir ustayla en as kayıpla çözersiniz umarım.Benimde 5/6 ay önce 20 bin kmdeki aracım stop edip 5 dakika sonra çalıştırdığımda gaz yememişti çok hafif bir rampayı bile çıkamadım.Daha sonra bilgisayara bağlayıp @İlker34 abi sağolsun gaz kelebeği arızası vermişti adaptasyon ile çözülmedi sanayiye götürüp gaz kelebeğini söktüğümüzde içindeki yay kırılmış kapak açık kalmıştı kapatmıyordu.Pazartesi sabahı sıfır bir parçayı cüzzi rakama bulup değiştirip olayı çökmüştüm.Servise iyi niyet vs için çektirmedim bile benim çözdüğüm rakamın en az 2/3 katını alırlardı ama ilk kez kelebek boğazının içindeki yayın kırıldığını görmüştüm babamda 55 senedir oto tamircisi birde.Yay değişmiyor direk komple boğaz değişiyor malesef.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Upvote 0

Durduk yerde turbo kanatçıklarını nasıl kırmış., enterasan bir durum., fare hortumları veya başka yerleri falan kemirmiş olabilir mi?

Verdikleri 20 bin tl. onarım fiyatından (%30 zubizu indirimi) düşüldü mü? geçmiş olsun..
Araç 2017 temmuzdan beri bende aldığımda 98.000km idi eski sahibi yada sahipleri biraz hor kullanmış olabilir bende olduğu süreçte bakımlarını asla aksatmadım. Durup Kontak kapatırken hemen kapatmamaya ilk marşta hareket ederkende turbonun yağlamasına vs. sürekli dikkat ettim ama sakınan göze çöp batar mantığı geldi bizi buldu hocam 2013 model araç CLHB kodlu motor, yılların verdiği metal yorgunluğu ve benim kötü şansım birleşince sonuç bu. Verilen fiyat tamamen telefonda ortalama herhangi bir indirim olmadan verilen bir başlangıç fiyatı.
@mutlubey17 çok geçmiş olsun size en masraflı olan seçenek kalmış malesef.İyi bir ustayla en as kayıpla çözersiniz umarım.Benimde 5/6 ay önce 20 bin kmdeki aracım stop edip 5 dakika sonra çalıştırdığımda gaz yememişti çok hafif bir rampayı bile çıkamadım.Daha sonra bilgisayara bağlayıp @İlker34 abi sağolsun gaz kelebeği arızası vermişti adaptasyon ile çözülmedi sanayiye götürüp gaz kelebeğini söktüğümüzde içindeki yay kırılmış kapak açık kalmıştı kapatmıyordu.Pazartesi sabahı sıfır bir parçayı cüzzi rakama bulup değiştirip olayı çökmüştüm.Servise iyi niyet vs için çektirmedim bile benim çözdüğüm rakamın en az 2/3 katını alırlardı ama ilk kez kelebek boğazının içindeki yayın kırıldığını görmüştüm babamda 55 senedir oto tamircisi birde.Yay değişmiyor direk komple boğaz değişiyor malesef.
Çok teşekkürler. İşçiliğine güvendiğim güzel bi ustam var abi-kardeş gibiyizdir ona emanet edicem haftaya pazartesi bismillah çekicez inşallah. Turboyu tamir yoluna başvurmak mı yoksa 2.el turbomu arasak yoksa sıfır turbo mu fikirleriniz neler hocalarım ? Yeni araç alıcak gücüm yok daha biniciyim ama kilometreden dolayıda çekinmiyorum desem yalan olur napıcam bilmiyorum
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt