Stage 1 Yazılım


Konuyu bilmeyen birisi olarak baştan sona okudum ve kafamda aşağıdaki sorular belirdi. Konuya hâkim arkadaşlar cevaplayabilirse sevinirim:

Yazılımın, yüksek kilometre araçlara tavsiye edilmemesinin sebebi nedir?

Aşınmış/eski parçaların daha fazla baskı altında zorlanıp risk yaratacağı için mi?

Bu durumda, yazılım, parçaları daha fazla baskı altında bırakarak daha hızlı eskitiyor diyebilir miyiz?

Yazılım olayı bizimkiler gibi araçlarda kaç yıldır var ve uzun dönem etkileri araştırılmış mı veya raporlanmış mı?

Ezcümle, yazılımın keyifi ve performansı artırdığını fakat malzemenin ömrünü kısalttığını söyleyebilir miyiz?

Teşekkür ederim.
 

hocam 91.000 KM yeni girdi aracım. 85.xxx almıştım aracı üzerinde stage 1 yazılım (EGR-DPF üzerinde duruyor iptal değil) ve orjinal egzoz sistemi üzerine çift çıkışlı (GTD difizör) mevcuttu. Fakat yağ bakımlarına ne olursa olsun özen gösterirseniz aracın motor sağlığı açısından olumlu olacaktır. Kendim Fazla KM yapmadığım için senelik 5-6 bin KM bandında motul 81000 x-clean+ ile yağ değişimimi yapıyorum.
@OKAN7716 Hocam bir soru daha sormak istiyorum orjinal susturucudan yandan çıkış yaptım demişsiniz hava soğukken buhar çıkışı sağ sol egzozdan eşit bir şekilde çıkış oluyor mu
 
Ezcümle, yazılımın keyifi ve performansı artırdığını fakat malzemenin ömrünü kısalttığını söyleyebilir miyiz?
Bence kesinlikle söyleyebiliriz, her getirinin illa ki bir götürüsü olacak.

Her şey mükemmel olacaksa fabrika bunu neden yapmıyor mesela? İlla ki daha çok stres altında olan aksamların ömrü kısalacaktır.

Yazılımlı araçların periyodik bakım aralığının kısaltılması tavsiye ediliyor, bu durum da bu tespiti doğrular nitelikte.

Yapılmaz demiyorum, ben de big turbo+stage 3 yazılım yapmak istedim ama cesaret edemedim. Bu işi çok bilinçli yapan firmalar var, yapana yaptırana hayırlı olsun. :)
 
Son düzenleme:
Konuyu bilmeyen birisi olarak baştan sona okudum ve kafamda aşağıdaki sorular belirdi. Konuya hâkim arkadaşlar cevaplayabilirse sevinirim:

Yazılımın, yüksek kilometre araçlara tavsiye edilmemesinin sebebi nedir?

Aşınmış/eski parçaların daha fazla baskı altında zorlanıp risk yaratacağı için mi?

Bu durumda, yazılım, parçaları daha fazla baskı altında bırakarak daha hızlı eskitiyor diyebilir miyiz?

Yazılım olayı bizimkiler gibi araçlarda kaç yıldır var ve uzun dönem etkileri araştırılmış mı veya raporlanmış mı?

Ezcümle, yazılımın keyifi ve performansı artırdığını fakat malzemenin ömrünü kısalttığını söyleyebilir miyiz?

Teşekkür ederim.
Dediğiniz gibi yıpranmış parçalardan zincirin zayıf halkası hangisi ise oradan bırakmasından korkuyorlar bence.

Bmw’nin N13ü Mercedes’in M271’i Türkiye’de çok yaygın motorlar ve pıtır pıtır stage 1 ile bile insanların ellerinde kaldılar. Bence 100.000i geçmiş arabaya yazılım atılmaz fikri buradan geldi.

Benim gözümde VW modern küçük hacimli motorların 2JZsi oldu. 2.0TSI’lardan 500hp 1.0 tsi dan 200hp çıkarıp şimdilik kırmadan gezen insan çok. Diğer üreticilerden 2x güç almak için genelde motor içine giriyorlar

Kendim bir risk alıp 90.000deki arabamı yazdırdım. Şu an 102.000de gittiği yere kadar devam edicem.

Motoru daha fazla mutlaka yıpratıyordur ama etkisinin 1 yılda mı 20 yılda mı çıkacağını bence sürücü belirleyecek. Ben sadece ara hızlanmaları arttırmak ve rahat sollama için yaptım diyebilirim ama istanbuldan ankaraya kök gaz giden adamın ben 1-2 seneye sorun çıkaracağına yemin edebilirim ama ispatlayamam :)
 
Konuyu bilmeyen birisi olarak baştan sona okudum ve kafamda aşağıdaki sorular belirdi. Konuya hâkim arkadaşlar cevaplayabilirse sevinirim:

Yazılımın, yüksek kilometre araçlara tavsiye edilmemesinin sebebi nedir?

Aşınmış/eski parçaların daha fazla baskı altında zorlanıp risk yaratacağı için mi?
EVET

Bu durumda, yazılım, parçaları daha fazla baskı altında bırakarak daha hızlı eskitiyor diyebilir miyiz?
KESİNLİKLE EVET

Yazılım olayı bizimkiler gibi araçlarda kaç yıldır var ve uzun dönem etkileri araştırılmış mı veya raporlanmış mı?
HAYIR. EMİSYON VE ÖMÜR OLUMSUZ ETKİLENİYOR ZATEN.

Ezcümle, yazılımın keyifi ve performansı artırdığını fakat malzemenin ömrünü kısalttığını söyleyebilir miyiz?
EVET
Teşekkür ederim.
RİCA EDERİM
 
100 bindeki 1.6 tdi poloma enjektör turbo cooler yazılım yaptık ben 25 bin km kullanıp sattım sattığım kişi hala aynı setupla kullanıyor ve araç 200 bin km ye aşmış durumda kullanmak ve bakımı zamanında yapmak büyük etken
 
@OKAN7716 Hocam bir soru daha sormak istiyorum orjinal susturucudan yandan çıkış yaptım demişsiniz hava soğukken buhar çıkışı sağ sol egzozdan eşit bir şekilde çıkış oluyor mu
her ikisinden de eşit buhar çıkıyor hocam aralarında fark yok gibi geldi gözlemlediğim kadarıyla.
 
Bir de soğukken çok yüklenmemek gerekiyor. Ben önceki aracımda araba ısınmadan kolay kolay basmadım hiç bir sorunda yaşamadım
 
Bilgileriniz için teşekkür ederim hocam
valla hocam aracımı asla sürekli sıkıştıran birisi değilim özenli kullanmayı tercih ederim. İlk çalıştırma süresi ve stop etmeden önce rolantide ortalama 4-5 dk kesin beklerim. Yağ sıcaklıklarına kontrol ederim bir de belirttiğim üzere yağ bakım periyotlarım fazla km yapmadığım için yıl bazlı ortalama 6000 km max. bir sorun yaşamadım çok şükür. Aracımda dizel vuruntusu olsun enjektörlerde gürültülü tuhaf bir ses duymadım şu zamana kadar. Yaptırmak isteyen varsa güvenilir yerlerde bence kesinlikle yaptırsın bu araçlar bana göre 110-105 hp gerçekten zayıf kalıyor. Rampada resmen belirgin gücü hissediyorsun ara hızlanmalar ve serilik gerçekten hissedilir oluyor.
 

Geri
Üst Alt