Golf 8 de yeni DSG mi var?


VAG CEO su olacak yetenekler var aramızda :D  

Muazzam yani  :D

 

Hocam sadece bizim ülkemizde servise gitmemek için manuel vw araç alan en fazla 20-30bin (hadi 100bin olsun) kişi için koskaca vag grubunun üretim stratejisi belirlediğine kendin inanıyor musun?
İnanıyormuyum ? 

Mantıklı soruya mantıklı cevap vermeye çalışayım.

1.0 tsi impresson golf (manuel)

1.5 tsi FR yeni Leon (manuel)

Her ikiside karadüzen klasik TSİ motorlarla geldi degil mi ? Yani e-tsi degiller.(avrupada da satış bu sekilde , e-tsi manuel araç göremezsiniz)

Vag e-tsi motoru gelistirirken tamamen DSG ile senkronize şekilde emisyon / salınım degerleri üzerine AR-GE gelistirmiş muhtemelen. (Adamların kıçı tutusuyor bu emisyona biliyorsunuz)

Aynı AR-GE ıcin ikinci bir kulvarda manuel sanzumanlı araçlar icin bi dünya daha para dökemeyecek kadar züğürt değildir Vw !!!

Buraya kadar manuel araçlar icin  ek ar-ge külfeti tamam kabul ve PRİMER Sebeb oldugu aşikar.

Buradan sonra SEKONDER sebebler devreye giriyor.

Manuel araclarda satış sonrası rutin / yada olagan dısı arıza geri dönüşlerinin yedek parca ve iscilik anlamında şirkete getirisi ? 

Luk yada Sachs ?

Vw e yan tedarik saglıyor . 

Fabrikaya yıllık sıfır araç icin xxxxxx-k adet manuel şanzumanı tahmin edemeyecegimiz dip tutarlı bedellerden sunarken , yıllık satıs sonrası rutin/periyodik / extra arıza icinde belirli bir adet üzerinden alım garantisi istemekte

Eee şimdi

Manuelci TR de yetkili servisten kacıyor garanti biter bitmez.

Amerikada manuel kullanım oranı sadece  sadece %8

Avrupaya gelince halen %40 oranında tercih edilen manuel şanzumanın  satış sonrası arıza / periyodik degisim km leri 

En başta belirtigim e-tsi manuel emisyon /salınım arge masrafını karsılamadıgından 

Sekonder sebeb primer sebebi tuş ediyor.

Forum alemlerinde laf sokmak degil, bir görüsü karsı hipotezle çürütmek önemlidir.

Balkona cıkıp camdan sarkıp perde arkasından laf atıp gitmekle bi yere varılmaz.

Mühendis değilim ! Yazdım gectim. 

Varsa karsı görüş yazılır gecilir.

Begen ikonuna basmamak bile yeterli begenmemek icin

 
İnanıyormuyum ? 

Mantıklı soruya mantıklı cevap vermeye çalışayım.

1.0 tsi impresson golf (manuel)

1.5 tsi FR yeni Leon (manuel)

Her ikiside karadüzen klasik TSİ motorlarla geldi degil mi ? Yani e-tsi degiller.(avrupada da satış bu sekilde , e-tsi manuel araç göremezsiniz)

Vag e-tsi motoru gelistirirken tamamen DSG ile senkronize şekilde emisyon / salınım degerleri üzerine AR-GE gelistirmiş muhtemelen. (Adamların kıçı tutusuyor bu emisyona biliyorsunuz)

Aynı AR-GE ıcin ikinci bir kulvarda manuel sanzumanlı araçlar icin bi dünya daha para dökemeyecek kadar züğürt değildir Vw !!!

Buraya kadar manuel araçlar icin  ek ar-ge külfeti tamam kabul ve PRİMER Sebeb oldugu aşikar.

Buradan sonra SEKONDER sebebler devreye giriyor.

Manuel araclarda satış sonrası rutin / yada olagan dısı arıza geri dönüşlerinin yedek parca ve iscilik anlamında şirkete getirisi ? 

Luk yada Sachs ?

Vw e yan tedarik saglıyor . 

Fabrikaya yıllık sıfır araç icin xxxxxx-k adet manuel şanzumanı tahmin edemeyecegimiz dip tutarlı bedellerden sunarken , yıllık satıs sonrası rutin/periyodik / extra arıza icinde belirli bir adet üzerinden alım garantisi istemekte

Eee şimdi

Manuelci TR de yetkili servisten kacıyor garanti biter bitmez.

Amerikada manuel kullanım oranı sadece  sadece %8

Avrupaya gelince halen %40 oranında tercih edilen manuel şanzumanın  satış sonrası arıza / periyodik degisim km leri 

En başta belirtigim e-tsi manuel emisyon /salınım arge masrafını karsılamadıgından 

Sekonder sebeb primer sebebi tuş ediyor.

Forum alemlerinde laf sokmak degil, bir görüsü karsı hipotezle çürütmek önemlidir.

Balkona cıkıp camdan sarkıp perde arkasından laf atıp gitmekle bi yere varılmaz.

Mühendis değilim ! Yazdım gectim. 

Varsa karsı görüş yazılır gecilir.

Begen ikonuna basmamak bile yeterli begenmemek icin
Ya bir dakika; siz gerçekten VW, manuelciler servisten kaçıyor, manuel bileşenli altyapı yatırımlarına neden para harcayalım dedi diye mi manuel i bitiriyor diyorsunuz ? 

 
Bence manuel 'den vazgeçme nedeni (Golf'ü baz alırsam ), ÖTV düzenlemesi adı altında bayiilere "alt dilimde Golf var mı  ya da hangi Golf düzenlemeden etkilendi" diye aranmaktan sorulmaktan bıktıkları için de olmuş olabilir.  :)

Şuan mesela Audi Bmw Mercedes'te manuel var mı? Son fiyat listelerinde karşılaşmadım. Belki de vardır.. 

Genel olarak baktığımızda olası arıza vs. dışında otomatik ya da yarı otomatik araçların kullanım kolaylığı sağladığı gerçeğini de unutmamak lazım. Bunun yanında sunulan yeni teknolojik daha doğrusu dijital adımları , yarı otonom sürüşte manuel vitesin yetersiz kalacağı vs. gibi sebepler yatabilir.

illa ki manuel isteniyorsa da Volkswagen'den vazgeçilebilir ya da son Volkswagen'lerden tercih edilebilir.

 
Kara düzen 1.5 tsi dediginiz “miller cycle” kullanan çok kompleks bir motor.

Mk6 dan Mk7’ye geçiste sadece şanziman dişlilerinden 26 kilogram verildi.

Ayrica sadece Passat ve Tiguan icin manuel uretilmeyecek diger modeller bir sure devam. Sattigi passat ve tiguanin muhtemelen yuksek %si otomatik ve uretim bandinda manuel uretmek maliyetini artiriyor.

Golf&Polo gibi araclarda manuel devam edecek ne zaman passat-Tiguan kadar az% de manuel satmaya baslarsa o zaman durdurur uretimini.

Emisyon standartlarini hayli hayli karsiliyor tum motorlari.(etsi olmayanda)

Sachs-Luk olayini anlamadim.

Vw 2020 yilinda Türkiye ‘de 65.000adet satiş yapmış .

VW 2020 yilinda 5.300.000(5.3 milyon) araç uretmis.

65.000x100/(5.300.000)= %1.22

Urettigi arabanin %1.22 sini Turkiyeye satmis, 2% olsun hadi. Vw urettigi aracin 2% sini sattigi bir ulkede, 1%si manuel olsa ve manuel kullanicilari servise gelmiyor diye manuel uretimini mi durduracak.

Benim antitezim bu ama artik foruma cok yazmamaya karar verdim, konu basligi ne biz ne konusuyoruz :)  onceki mesajlarada boşa vakit harcadim gereksiz. Amacim laf sokmak degil sitemim buguneymks, herkese iyi gunler :)  

 
@mehmetmert Çok teşekkür ediyorum bilgilendirme için. İlk jenerasyon tüp basıncı da mı 60 bar acaba?

 
Şanzıman konusunda kafama takıldı 2016 6.aydan sonra dsg gen2 olmuş ya ruhsatta ilk tescil tarihinde 04.05.2016 yazıyor bu aracın üretim tarihi mi oluyor benim şanzıman dsg mqb mi oluyor yani 

 
Şanzıman konusunda kafama takıldı 2016 6.aydan sonra dsg gen2 olmuş ya ruhsatta ilk tescil tarihinde 04.05.2016 yazıyor bu aracın üretim tarihi mi oluyor benim şanzıman dsg mqb mi oluyor yani 
üretim tarihi daha eskidir muhtemelen, ilk muayene tarihine bakın. (ilk muayen tarihi - 3 yıl = üretim tarihi)

 
Bence wv mühendisleri de anladı Manuelin izdirap olduğunu ne gerek var dediler işkence etmeye dur deb bas yok bire tak yok cart yok curt. belki daha ikonik düşünüp yeni çağda artık insanların çoğu maneul kullanmak istemiyor kolaylık rahatlık bakımından. belki böyle bir oranlama hesap edip karar almıştır. koca wv Manuel niye kaldırsın başka maliyetten ar-ge den olacağını düşünmüyorum. biraz karışık oldu ama :)

 

Geri
Üst Alt