Golf 7 Bi-Xenon U Led Far İç Dış Temizliği ve Osram D3s Night Breaker Ampul Değişimi (Bol Fotoğraflı)



işçilik harika olmuş  sanki 0 far takılmış gibi güzel günlerde kullanın 

 
Mükemmel olmuş keşke aynı uygulamayı ankarada yapan bir yer olsa bende hemen uğrardım

 
ve yaptırmadan önce bagajdaki ağırlık yapan çanta, bavul vs.. varsa boşaltmanız., aracın bagajı fabrikadan çıktığı gibi sadece yedek lastik ve kriko takımı hariç başka bişey olmamalı., ve yakıt deposunun %80 oranında dolu olması doğru far ayarı için bunlara dikkat ediniz.,
teknik bilgim yok ama mantıken bu kısım bana gerekli gelmedi, aksine otomatik yükseklik ayarı olmayan araçlarda yapılması gerekir diye düşünüyorum. 

Şöyle bir örnekle açıklamaya çalışayım:

diyelim ki kesilme çizgisi normalde 25 metrede, araç boş ancak ayarsız olduğundan 30 metreyi aydınlatıyor 5 metrelik bir düşüş gerekiyor yani doğru ayar için. bagajdaki yüklerden dolayı boş halinde 30 metre olan kesilme çizgisi 35 metreye çıkacak ancak otomatik ayar bunu düzeltip yine 30 metreye düşürecek yine fark 25 metre olarak ayarlanınca boş halindeki ayar ile aynı yere gelmiş olacak diye düşünüyorum. 

 
En kısa zamanda abimin 2013 highline ı buraya götürüyorum. Daha önce dedim yine diyorum, cidden çok güzel olmuş. Allah kaza bela vermesin.

 
@Omer58 hayırlı olsun., farları temizleyen yer 3-4 sene sorunsuz idare eder değiş fakat yıkamacıların kullandığı köpükte kostik olduğu için kısa sürede sararma olması kaçınılmaz., ayrıca plastik yüzey çizilecek., eğer film kaplatırsanız hem farlar çizilmez hem de 8-10 sene sorunsuz kullanırsınız., fakat piyasadaki pvc filmlerden değil., PPF tip diye geçen film kaplatmanız gerekli., pvc tip filmler solma yapar sökerken yüzeyi bozar vs.. ve ömrü daha kısadır maksimum 2 sene., PPF filmler çok uzun süre yaklaşık 8-10 sene hiç birşey olmadan dayanım gösterir.,

Far ayarı için digital far ayar makinası lazım., eski usül analog far ayar cihazları Xenon ve Led farlarda sağlıklı ayar imkanı vermiyor., Xenon ampülün yapısı gereği sağlıklı bir far ayar için yeni nesil digital far ayar cihazı gerekli., ve yaptırmadan önce bagajdaki ağırlık yapan çanta, bavul vs.. varsa boşaltmanız., aracın bagajı fabrikadan çıktığı gibi sadece yedek lastik ve kriko takımı hariç başka bişey olmamalı., ve yakıt deposunun %80 oranında dolu olması doğru far ayarı için bunlara dikkat ediniz.,

Not: bilginiz olsun araçtan sökülen Philips XenEcoStart ampüller sahte ürün., yüksek ihtimal aracın eski sahibi ampülleri değiştirmiş ve bilerek veya bilmeyerek çakma (sahte) ampül takılmış..!!

***Not 2: Araçta DLA (Dynamic Light Assist) opsiyonu olduğu için hem far ayarı yapılmalı, hem de "kalibrasyon" yapılması lazım., kalibrasyonu yapan yer bulmak biraz zor olabilir..!!
Serviste yapılan far ayarı dijital mi ? Geçenlerde yıllık bakım için servise giren aracımın farlarını kontrol edip ayarlarıyla oynadılar. Şöyle ki kısa farlarım önümde kısa mesafe içinde araç yoksa uzunlar gibi aydınlatıyor. Yani kısa farın bittiği yerde bir karartı görünmüyor, kesilme çizgisi oluşmuyor, o derece uzağı aydınlatıyor. Dolayısıyla 20m üzeri bir araç olduğunda farlar aracın stop lambası hizasında kalıyor ve en ufak yaylanmada karşıdakine sellektör yapıyor gibi oluyorum. Ve bu durumu o servis çalışanlarına anlatamıyorum.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@serkanhector sağolun hocam 

@mardan1978 yok hocam biraz farklı alttaki mercekli olan küçük h3 onlar led ama değişebiliyor üstteki 2 si farklı birşey sürekli sabit onlar Screenshot_2021-08-09-14-57-58-299_com.miui.gallery.jpg

Screenshot_2021-08-09-14-58-26-291_com.miui.gallery.jpg

@GGUROLL sağolun hocam 

@Ozan Karsavuran hocam ayardan çok anlamamda yinede bi ayarlanması lazım , sonuçta otomatik ayarlasada belirli bir yere kadar ayarlıyor farında belirli bir kaba tabirle yukarı aşağı açısı derecesi var diye düşünüyorum

@Golfmk7 sağolun hocam tekrardan cümlemize 

@major24 hocam hangi tip far var araçta , anlatmanıza göre far aarı yüksek gibi ,serviste far ayarı yapan makineyi bilmiyorum

 
Valla çok güzel olmuş güle güle kullanın. Farı açmadıklarına inanamadım.

Mutlaka ben de gideceğim.

 

teknik bilgim yok ama mantıken bu kısım bana gerekli gelmedi, aksine otomatik yükseklik ayarı olmayan araçlarda yapılması gerekir diye düşünüyorum. 

Şöyle bir örnekle açıklamaya çalışayım:

diyelim ki kesilme çizgisi normalde 25 metrede, araç boş ancak ayarsız olduğundan 30 metreyi aydınlatıyor 5 metrelik bir düşüş gerekiyor yani doğru ayar için. bagajdaki yüklerden dolayı boş halinde 30 metre olan kesilme çizgisi 35 metreye çıkacak ancak otomatik ayar bunu düzeltip yine 30 metreye düşürecek yine fark 25 metre olarak ayarlanınca boş halindeki ayar ile aynı yere gelmiş olacak diye düşünüyorum. 
Yürüttüğünüz mantık malesef tamamen yanlış hocam., otomatik far yükseklik ayarının sağlıklı çalışabilmesi için aracın referans ağırlığına en yakın değerlerine getirmek gerekir.,

Evet araçta otomatik far yükseklik ayarı olabilir ancak yükseklik sensörünün sağlıklı olarak çalışabilmesi için bir “referans datasına” ihtiyacı vardır..!! Bu dataya sıfır noktası diyoruz., 

Far ayarı esnasında bunu sağlamazsanız yükseklik sensörü hatalı referans datası değerini hafızaya alır.. bunun neticesinde kalibrasyon, far ayarı vs.. herşey hatalı olur.,

Aracın referans noktası (sıfır noktası) fabrikada üretimi tamamlandığı esnadaki ağırlığıdır., üretimin son aşamasında araç far ayarı için bir teknisyen tarafından bir hattın içine sokulur ve ayar yapılır., bu esnada araçta uzun far assistanı (dynamic light assist) varsa onun kalibrasyonu yapılır, far Halojen/Xenon veya Led farın teknolojisi neyse ona göre far ayarı yapılır, Hatta sis farlarının da far ayarı yapılır., 

Özetle sensöre bir referans noktası sağlanmalı ki sensör de bu değere göre sağlıklı çalışmasını yerine getirebilsin. 
 

@major24 digital far ayar cihazı benim bildiğim doğuş kartal, doğuş maslak, Avek ‘te vardı., 

Aracınızda AFS özellikli Bi-Xenon Plus farlar diye geçen opsiyel donanımlı far var ise., aracın hızı 90 km veya 110 km hızın üstüne çıktığı zaman far merceklerinin konumu biraz yükseltilir., sadece sol far merceğinin konumu karşıdan gelen sürücülerinin gözünü almaması için hafiften aşşağı konumlandırılır., Bu sayede uzun farlar kapalı olmasına rağmen daha uzun mesafeler aydınlatılır., Buna otoyol aydınlatması deniliyor., Far ayarı hatalı ise bu özellik size ve karşıdan gelen sürücülere rahatsızlık verebilir. 

 

Geri
Üst Alt