Golf 7 için 16 inç dover jant'tan 17 inç jant'a geçmek konfor kaybı yaşatır mı? Ve 17 inç jant-lastik öneriniz nedir?


@ogzogz Araç dış aksesuarları: Tavan siyah film kaplama, ayna kapakları piano black boya, camlarda 3 numara ziebart film, krom çitalı rüzgarlıklar, krom cam çitası, marşpiyel ve piano black marşpiyel lipi, ortası piano black ön karlık, krom difüzör.

Ekli dosyayı görüntüle 47508

Peki şimdi sizlerin zevkine güvenerek, mevcut seçim listesine Madrid jantları da ekleyerek tekrar ve son kez soruyorum: Yukarıdaki aksesuarlara sahip gördüğünüz araca, aşağıdaki hangi jant yakışır?

Ekli dosyayı görüntüle 47507

@frknyldrm hocam piyasada satılan bütün madrid, durban ve verona jantlar replika mıdır yani bunların replikalarının fiyatları 3-5 bin TL civarı ise orjinallerinin fiyatı 15-20 bin TL dir sanırım. Peki piyasada satılan dijon jantlar orjinal midir, orjinal ise neden 3-5 bin TL arasına satılıyor? Yani diğerlerinin replikası var da Dijon'un neden olmasın ki? Ben bu konuyu hiç anlamadım çünkü piyasada ne kadar jant varsa hepsi üç aşağı beş yukarı aynı fiyata satılıyor 3-5 bin TL arası ve hepsi de replika deniyor. Bu jantların orjinal fiyatları 15-20 bin TL falan olması gerekiyor herhalde ama ben hiç o fiyatlı bir janta rastlamadım. Zaten bu 3-5 bine satılan jant ilanlarının hepsinin başlıklarında da "Orjinal" ibaresi var ama siz replika diyorsunuz.

Yani misal büyük bir jant üreticisi firma, Madrid adını verdiği bir modeli üretip, patentini alıp tüm dünyaya 3-5 bin dolardan satışa başlıyor, bunu gören yan sanayi üreticileri de aynı Madrid jantın replikasını üretiyor ve 3-5 bin TL'ye satıyor. Mevzu bu mu? Eğer bu ise Verona, Durban, Madrid, Dijon vs bu jantlara ismini veren ve bunları orjinal olarak üretip patentleyen şirketlerin adları neler hocam, hiç duymadım da? Zira dediğim gibi bu jant konusundaki, orjinal-replika mevzusunu bir türlü anlamadım.

Misal benim aracım fabrika çıkışı 16" Dover jant ile çıktı, o halde bu orjinal bir jant ve ismini bilmesem de bunu üreten patentli, dünya markası bir Jant üreticisi var. Aynı jantı birebir aynı tasarım ile daha ucuza üreten taklitçiler ise bu jantları, markasız olarak sadece gerçek üreticisinin model ismi ile (durban, dijon, verone, madrid) markasız olarak kaçak mı satıyor? Peki bu durumda gerçek jant şirketleri, kendi ürünlerinin tasarımını taklit ettikleri gerekçesi ile bu taklitçi üreticilere dünya çapında dava açmıyor mu? Eğer öyle ise piyasada gerçek orjinal janta kim o paraları veriyor ki ben hiç rastlamadım çünkü. Ve gerçek bir jant markasının ürettiği jantta kullanılan malzemede çelik kullanılıyor da, bu jantı taklit ederek üreten şirketin ürettiği replika jantta alüminyum mu kullanıyor? Öyle ise bu bizi replika jantın, orjinalinden daha dandik, çatlayabilen, kırılabilen, bozulabilen bir ürün olduğu sonucuna mı çıkartıyor, çünkü bu durumda replika jant ile seyahat etmek çok tehlikeli. Kusura bakmayın bu konuyu gerçekten bir türlü anlayamadım o yüzden bu sefer sizden öğrenmek istiyorum.

Ona göre bir jantçıya girip "Elinizde orjinal durban, dijon, verona yada madrid ile bunların çakmaları var mı? Var ise orjinalleri ile çakmalarının fiyatları ve aralarındaki farkları öğrenmek, hepsini yan yana görmek istiyorum" diye sormak istiyorum gerçekten :)
Hocam size forumda jant konularını gözden geçirmenizi tavsiye ediyorum.

Verona jantın orijinal ebatı 19" tir, gerisi replikadır mesela. Bu jantların orijinalinde hangi ebatta olduğunu bilseniz ilanlarda yazılanların hangisine inanacağınıza daha kolay karar verebilirsiniz.

Dijon 17" ve piyasada bolca mevcut, uygun fiyata alınabiliyor. Bu jantın replikasını üretmek için mantıklı bir sebep var mı sizce?

17" jant arıyorsunuz ve seçenekleriniz arasında yalnızca biri orijinal ise, hele de bu jant dijon ise bence seçim yapma konusunda kafa karıştıracak bir husus yok. Ha dijon jant takımı 8bin liraya satılıyor olsa replika bakın derim. Replika parasına alınabilecek orijinal bir jant dijon.

Dünyada imitasyon yeni başlamış gibi neden dava açılmıyor diye düşünmeyelim artık hocam. :D Gözlükten çamaşıra, fardan egzoz ucuna kadar yüz binlerce ürünün replikası üretiliyor malum. Dava açılmadığını nereden biliyoruz, orası da ayrı.

Sıradan bir çift göz için ufak farklarla orijinalinden farklı üretiliyor genelde otomotiv ürünleri. Bu şekilde bir nebze güvenli tarafta kalıyorlardır zannımca hukuki süreçte.

 

@frknyldrm 

Hocam söylemiyim söylemiyim diyorum da bence wrc leri yol yakınken çok yıpratmadan verin satışını size başka jant bakalım.
Çağlar hocam jantları içime sinerek seçtim ve memnunum. Kimisi pek yakıştıramadığını söyledi, kimi de çok güzel olmuş dedi. Herkesin beğenisi farklı tabii.  :)

Forum olarak jant değişikliğini esas sizden bekliyoruz, jant seçiminiz için onlarca şey yazıldı çizildi ortada bir şey yok. :D

 
@ilkersezgin10  Aracınızdaki siyah aksesuarları düşünürsek , Dijon jant alıp piano black tarzı bir siyaha boyatırsanız aracınıza daha güzel uyar diye düşünüyorum. Bu nedenle eğer Dijonları alıp siyaha boyatırsanız benim tercihim dijondan yana olurdu. 2. tercih olarak ta Madrid'leri düşünürdüm , diğer jantları pek yakıştıramadım.

Dün yüklediğim fotoğrafta ki lastik aralıkları gölgeden dolayı pek anlaşılmıyordu. Sabah güneşin altında bir fotoğraf daha çektim arabanın yaysız dijon ile lastik aralığının ne olduğunu görebilmeniz açısından. 225/45/17 lastikler var üzerinde.

15ae9a35-538d-4022-b60f-33cec6ee58aa.jpg

 
Alman biliyoki ona göre koyuyo alt takım dağıtacaksan tak tabi servisler para kazansın

 
@frknyldrm 

Yakın zaman da değiştiricem hocam jant için ayırdığım parayı stoplara yatırdım da biraz o yüzden böyle idare ediyorum  şimdilikkkk  :D :D

Hocam senin içine siniyorsa sıkıntı yok o zaman önemli olan da o zaten 

 
@frknyldrm 

Hocam SR 19 gider bence arabamın rengi sizinkinden olsa kesin alırdım. 

Ama replika alırdım tabiki :D 19 bin bir janta vermek akıl kârı bir iş değil.

 
Yardımcı olmaya çalıştığınız için canı gönülden teşekkür ediyorum üstatlar. En son kafamda 2 jant modeli netleşti. Ya Dijon yada Clubsport alacağım ve araştırmalarıma bu doğrultuda başladım.

Ama bir abim Kesinlikle replika jant alma, yada aracın orijinal jantlarını değiştirme yada alacaksan en ucuz çıkma orijinal bir jant al zira geçen gün şehir dışında iken fark etmediğim büyük bir çukurdan geçerken benim jettanın fabrika çıkış jantı yamuldu, lastikçiye götürdüğümde bana "Abi iyi ki replika jant kullanmıyorsun çünkü senin jantlar orijinal olduğu için alüminyumdur, bu yüzden jantın çukurdan geçerken kırılmamış, yamulmuş ve bu da seni o hızla giderken takla atmamamanı sağlayarak ölümden kurtarmış. Halbuki piyasadaki replika jantlarda genelde çelik alışımı kullanıldığı için bu jantların esneme payı yoktur yani herhangi bir ağır darbede yamulmaz, kırılırlar ve bu da o hızlarda giderken aracın takla atmasına sebep olur. Ayrıca replika kırılır ve çöp olur, orijinal ise yamulur ve düzeltilir, bu yönden de daha ekonomiktir" demiş. Bunun doğruluk payı nedir üstatlar? Tamam aracı agrasif kullanarak birisi değilim ama oldu ki bir çukur denk geldi, o kadar para vererek alacağım imitasyon jant çöp olacak o halde.

Zira eğer size gösterdiğim bu Madrid, Durban, Verona, Clubsport jantların hepsi replika, sadece Dijon orijinal ise kesinlikle Dijon alırım, canımdan değerli değil. Ve bu doğru ise bu kadar insan replika jant kullanarak görselliği canından önde tutup canını alenen tehliyeye mi atıyor anlamadım? Ayrıca çelik, alüminyumdan daha pahalı değil mi de replikalarda alüminyum yerine çelik alışım tercih edilsin ve daha ucuza satılsın? Ama böyle bir şey yok, hepsi aynı şekilde esner derseniz clubsport'u da listeme ekleyip aramaya devam edeceğim.

Başakşehirde oturduğum için bana en yakın lastik+jant ilanlarına bakıyorum ve şu ilana rastladım. Üzerinde michelin ps4 lastikler olsa şu an gider pazarlık yaparım ama Hankook lastikler varmış, kaç yıllık o da belli değil. Ne dersiniz kaç paraya kadar düşerse buna değer?

Ve sizce daha ucuza gelsin diye orjinal dover jantlarımı üzerine verip fitattan düşüreyim mi yoksa satmayıp kış için mi kullanayım? Ama koyacak yerim yok, hadi buldum diyelim bu sefer kış için de onlara yine 16" lastik almam gerekeceğinden yine külfet olacaklar bana. Yani tutmak istemiyorum ama pişman olur muyum, ne yapayım sizce? 17" jant da kışın işimi görmez mi? Aynı lastik ile istanbulda 3 yıldır karda kışta sürüyorum, bu şehirde öyle aman aman kar, yağmur yok çünkü. 17" te de aynı lastikte binmeye devam edemez miyim?

image.png

Sonra ilk göz ağrım clubsport'a bakayım dedim ama bu jantın lastiklerle beraber çıkmasının satıldığını görmedim. Sebebi nedir acaba? Genelde sadece jant satılıyor o da sıfır. Yani 3 bin TL buna verip kafamdaki Michelin PS4'ü de sıfır alır isem 6 bin TL'ye kadar çıkıyor ve haliyle bütçemi çok aşıyor. Ayrıca yukarıda bahsettiğim konuda haklılık payı var ise yani clubsport ile herhangi bir büyük çukura denk geldiğimde esnemeyip kırılır ise bu o hızdaki bir araç için büyük bir risk, o yüzden bu janttan direkt vaz geçeceğim. Bu konudaki yorumlarınızı bekliyorum.

image.png

Çünkü Golfü gerçekten Golf gibi gösteren ender jantlardan biri Clubsport ama dediğim gibi ortalık malına döndüğü için başta burun kıvırmıştım lakin şöyle bir bakınca aracın görsel kaderini değiştirdiği hemen anlaşılıyor.

image.png

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ilkersezgin10 Hocam orijinal jant lastik replikasından çok daha uygun iken  (dijon+lastik) aynı çapta bir janta +lastikle beraber 2 misli para vermek bence bir daha düşünülmesi gereken bir konu.

Aşağıdaki 2  linktede replika/orijinal jant testinden kısa videolar var. hani olmaz olmaz ama an gelir çok sert bir çukura düşersiniz hani gene Allah korusun o replika jantta esneme yapmayıp çat diye kırılır. !!!!



 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ilkersezgin10 Hocam ben araştırma yaparken kendim aracım için ilk başta Madrid'leri düşünüyordum. Fakat araştırdıkça 10 kişiden 8-9 kişi replika janttan uzak durulması gerektiğini belirtiyor. Replika jant kullanmadığım için bu esneme , kırılma olayları orijinal janta göre nasıl olur bilemiyorum.  Sizinde söylediğiniz gibi Clubsport aracın görünüşünü çok değiştiriyor , fakat replika jant kullanırken üzerinizde sürekli bir tedirginlik olacaksa (jant kırılacak , yamulacak vb) aracı kullanmaktan keyif alamazsınız. Lastikler ve jantlar aracın yol ile bağlantısını sağlayan aksamlardır ve bu nedenle güvenlik , frenleme , viraj kabiliyeti direkt lastikler ve jantlara bağlı. Bu nedenlerden dolayı benim görüşüm aracın yürüyen aksamında orjinal ve kaliteli ürün kullanmaktan yana. Bahsettiğiniz jantlar Dijon hariç hepsi replika diye biliyorum. 

Ben jantı alalı yaklaşık 1 ay oluyor , lastiksiz jantları 2500 tl ye aldım. 2021 üretimi continental premiumcontact 225/45/17 ebatındaki lastiğin tanesini 675 tl ye aldım. 5200-5300 civarında lastik-jant setinizi tamamlayabilirsiniz.

PilotSport ile PremiumContact arasındaki karşılaştırma videolarını izlemenizi öneririm. İkiside güzel kaliteli lastikler fakat premiumcontact'ın direksiyon tepkilerinin daha iyi olduğu ve daha sportif hissettirdiğinden bahsediyor YouTube'da test yapan kişiler. Hangi lastik size daha fazla uyuyorsa onu tercih edin. Ek olarak konfor kaybetmek istemem derseniz Nokian PowerProof veya Michelin Primacy 4 gibi lastiklere bakabilirsiniz. Fakat Bu iki lastik PilotSport ve PremiumContact'a göre frenleme , tutuş kısmında biraz geri kalıyor.

Güzel lastikli janttı 4500-5000 civarına bulabilirsiniz. 1-2 ay önce Ankara'da üzerinde 2020 primacy 4 takılı dijon jant 4500 tl civarına satıldı.

 
Öncelikler belirlenecek,

bütçe ortaya konacak,

seçenekler bulunacak, 

Bütçe ile seçenekler denkleşecek ,

Ya ister istemez şüphe duyduğunuz replika jant alınacak ya da orijinal ürün bu araca uygun üretilmiş diyip ona yönelinecek.

Araç üzerinde istediğiniz modelde (Michelin ps4) yıpranmış eski  lastik olması yerine , daha az kullanılmış yeniye kayın tarihli bir hankook tercih etmek daha mantıklı. 

Ne kadar çok kıstas eklenirse, seçim ve seçenek zorlaşır. 

Dijon'u orijinal olduğu için tavsiye ederim ancak(sizin) aracınıza yakışmayacaktır bence. 

Dijonların hepsi orijinaldir. replikasını üretmek üreticiye zarar ettirir. Çünkü çok fazla alınıp satılan bir ürün ve highline donanımın da standart jantı olduğu için replikasını üretme ihtiyacı duymazlar.

Kimse Dijon görünümlü 18 ya da 16 jant aramaz.

Netleştirdiğiniz jant lastik ikilisinin avantajını dezavantajını, konfor sürüş mü spor sürüş mü, replika olup yakışmasıyla birlikte şüphe duymanız mı ya da orijinal olup araca uygun koşullar için üretilmiş olduğunu bilmek gibi gibi..

Artılar avantajlar memnun eder, önemli olan eksiler ve olası olumsuzluk durumları ne kadar üzer. Buna odaklanın..

 


Geri
Üst Alt