DSG ve Auto Hold Kullanımı


Auto Hold kesinlikle kapalı olmamalı DSG'de. Ciddi risk alıyorsunuz, ışıkta mesela frenle duruyorsanız aslında fark edersiniz freni bıraktığınız anda araba hareketlenmeye başlar, çünkü siz frenle arabayı durdururken aslında dsg kalkmaya çalışıyor, kavrama hafif tutuyor yani o anda, bu hem kavrama da aşınmaya hemde ısınmaya neden olur. Auto Hold devredeyse DSG Kavrama yapmaya çalışmaz boşa almış gibi davranır.

Park ederken de yapmanız gerekenleri Auto Hold yapıyor zaten sizin dert etmenize gerek yok. Arabayı viteste bırakıyor olsaydınız şanzımana yük biner tamam ama bu manuel arabalarda olur, ondan dolayı zaten otomatik vitese P diye bi konum var, P'ye almadan indirmiyor sizi arabadan, neden yapmışlar park ederken şanzımana yük binmesin diye  :D  P konumuna almadan kontak çıkarıp inmenize müsade eden yada P konumu olmayan otomatik şanzımanlar için evet dikkatli olunmalı.

Bu kadar basit bişey DSG'yi korumak adına atlamış olabilirmi Alman müdendisler sizce :D  Vitesin belli koşullarda atılamaması, P'ye alınmadan inilememesi, Auto Hold, Elektrikli Park Freni hepsi bunun şartlarını sağlayacak şekilde uyumlu çalışmak üzere ayarlanmış durumda. Auto Hold kapatmayın, gerisini dert etmeyin :D

 

@CemK Hocam frene durur pozisyonda tam bastığınızda kavrama birbirinden ayrılıyor diye biliyorum. O yüzden dururken ısınma, aşınma gibi sorunlar yaşanmaz.

 
@pharmacisth Arabanın davranışından öyle olmadığını yorumluyorum, olabilir tabii ama bence öyle değil denerseniz hissiyatı bana öyle gelmiyor. Her halükarda risk almaya gerek yok Auto Hold'u kapatmanın herhangi bir avantajını görmüyorum açıkcası, neden kapatıldığını anlayabilmiş değilim :D

 
[mention=22271]pharmacisth[/mention] Arabanın davranışından öyle olmadığını yorumluyorum, olabilir tabii ama bence öyle değil denerseniz hissiyatı bana öyle gelmiyor. Her halükarda risk almaya gerek yok Auto Hold'u kapatmanın herhangi bir avantajını görmüyorum açıkcası, neden kapatıldığını anlayabilmiş değilim [emoji3]
Neden kapatigimi anlatayim


Acik iken sanki kalkislarda atik olmuyor bir garip geliyor alisamadim acik kullanmaya


Heeee kavramayi elime alicam yakinda orasi kesin
 
Auto Hold kesinlikle kapalı olmamalı DSG'de. Ciddi risk alıyorsunuz, ışıkta mesela frenle duruyorsanız aslında fark edersiniz freni bıraktığınız anda araba hareketlenmeye başlar, çünkü siz frenle arabayı durdururken aslında dsg kalkmaya çalışıyor, kavrama hafif tutuyor yani o anda, bu hem kavrama da aşınmaya hemde ısınmaya neden olur. Auto Hold devredeyse DSG Kavrama yapmaya çalışmaz boşa almış gibi davranır.
Cem hocam. Bu konuda bence yanılma payınız var.
Her ne kadar vag tı medya idi sizin kadar bilgili olmasam da bu konuda bence yanılıyorsunuz.

Ayağınızı frene basarak beklemek ile Auto hold ta beklemek arasında fark yok. Yeterki ayak frende beklerken freni gevşetmeyelim. Frene basılı tuttuğunuz sürece kavrama ayrı durur. Yani DSG ye zararı yok. Freni bırakıp gaza dokunarak ilerlersin.

 
Auto Hold'u kapatmanın herhangi bir avantajını görmüyorum açıkcası, neden kapatıldığını anlayabilmiş değilim
Bana göre Auto-Hold gereksiz bir özellik. Keşke yerine eski Hill holder lardan olsaydı.
Benim araçta Auto-Hold hep kapalı. Dağ bayırda dur kalk yapacağım zaman açıyorum sadece o da çok dik yokuşlarda araç geri kayıyor. Oysa küçük rampalarda aynı hill holder gibi 2-3sn liğine geri kaymıyor ve kalkış muntazam oluyor.

Oysa Şehir içi trafiğinde Autohoold taysa aracı hareket ettirirken öndekine çarpacağım sanıyorum. Biraz geride durunca da sağdan soldan acemi muamelesi yapıp araya girmeye çalışıyorlar.

Auto Hold açık kırmızı ışıkta Auto holdda beklemek ile auto hold kapalı ayak frende beklemek(gevşetme olmadan) arasındaki tek fark Auto hold ta beklerken freni bırakabilirsin. DSG ye iki durmaşeklininde zararı yok çünkü frene basılı dururken kavrama olmuyor. 

 
Bana göre Auto-Hold gereksiz bir özellik. Keşke yerine eski Hill holder lardan olsaydı.
Benim araçta Auto-Hold hep kapalı. Dağ bayırda dur kalk yapacağım zaman açıyorum sadece o da çok dik yokuşlarda araç geri kayıyor. Oysa küçük rampalarda aynı hill holder gibi 2-3sn liğine geri kaymıyor ve kalkış muntazam oluyor.
Oysa Şehir içi trafiğinde Autohoold taysa aracı hareket ettirirken öndekine çarpacağım sanıyorum. Biraz geride durunca da sağdan soldan acemi muamelesi yapıp araya girmeye çalışıyorlar.
Auto Hold açık kırmızı ışıkta Auto holdda beklemek ile auto hold kapalı ayak frende beklemek(gevşetme olmadan) arasındaki tek fark Auto hold ta beklerken freni bırakabilirsin. DSG ye iki durmaşeklininde zararı yok çünkü frene basılı dururken kavrama olmuyor. 
Yazmaya üşenmiştim katılıyorum hocam


Bilmiyorum kapali diye mi acaba erken gidecek gibi benim kavrama

64 bin km deyim isininca kalkislarda titreme var biraz
 
auto hold başlı başına nimet. ne yokuşta ne ışıklarda ne parkta hiç kapatmıyorum. kesinlikle müthiş rahatlık.

ancak park ederken özellikle rampada önce N sonra el freni sonra P yapıyorum çoğu kişinin yaptığı gibi.

 
auto hold başlı başına nimet. ne yokuşta ne ışıklarda ne parkta hiç kapatmıyorum. kesinlikle müthiş rahatlık.

ancak park ederken özellikle rampada önce N sonra el freni sonra P yapıyorum çoğu kişinin yaptığı gibi.
Auto hld kullandıktan sonra o np işlerine gerek yok ki
Boşuna uğraşıyorsunuz.

 
Yazmaya üşenmiştim katılıyorum hocam

Bilmiyorum kapali diye mi acaba erken gidecek gibi benim kavrama

64 bin km deyim isininca kalkislarda titreme var biraz
Sağolasın Bülent hocam.

Auto Hold kapalı diye kavrama gitmez. Dururken freni arar ara bırakıp geri basıyorsanız o kavramaya zarar verir.

 
@Terms Aracınız dsg ise şunu yapmanızı öneririm herhangi bir dik yokuşta araç autohold da iken p ye alıp kontağı kapatın, tekrar aracı çalıştırıp aracı p konumundan çıkartmak istediğinizde sanki vites sıkışmış gibi zor çıkacaktır. Eğerki N, el freni çekip freni bırakıp P ye alırsanız bu durumla karşılaşmayacaksınız. Tabiki bu benim tecrübem, merak eden arkadaşlar dik bir rampada deneyebilir. Birkeresinde P konumunda çıkarmak için çok zorlanmıştım.

 
@Terms Aracınız dsg ise şunu yapmanızı öneririm herhangi bir dik yokuşta araç autohold da iken p ye alıp kontağı kapatın, tekrar aracı çalıştırıp aracı p konumundan çıkartmak istediğinizde sanki vites sıkışmış gibi zor çıkacaktır. Eğerki N, el freni çekip freni bırakıp P ye alırsanız bu durumla karşılaşmayacaksınız. Tabiki bu benim tecrübem, merak eden arkadaşlar dik bir rampada deneyebilir. Birkeresinde P konumunda çıkarmak için çok zorlanmıştım.
Kesinlikle katılıyorum. Defalarca tecrübe ettim bende dediğinizi. 

 
@Terms Bilgisayara bağlayıp deneyeceğim ölçümlerden anlaşılır, gayet güvendiğim şanzıman ustası DSG araç alinca aman Auto Hold kapatma, kavramayi çabuk yersin diye uyardı ve çalışma seklini de detaylı anlattı, ayrica mekatronikde patlayan yeride gosterdi ve sebebini tamirini de anlatti  :)  Benim Auto6R Peugeot kullanirken kankam olmuştu, bak Peugeot gibi ucuza çıkamazsın dükkandan demedi deme diye de uyardi  :)

Yorum yerine ölçelim biçelim net olsun 😁

@HONEY Sanki rallide kalkis kaçırıyosun be ya 🤣 10 kere dedim bak hirliyo araba altta yapma diye 🤣

 
@agacmalzeme bu doğrudur kesinlikle @İlker34hocamin da söylediği kör P konum dişlisidir sıkışan, karşısindaki dişliye zarar verme olasılığı da vardir belki sormak lazım bunu da...

 


Geri
Üst Alt