Benzin Alımı - Depo dolumu Hk.


@Terms bu durumda kataloğa göre sizin araç 4 tekerden çekişli. önceki yazımda da dediğim gibi sizin araç 2015'den 2016'ya geçiş aralığında olduğundan motor değişmiş ama depoda ellerindeki depoyu kullanacaklarından dizayn değişikliğine gidilmemiştir. 5 lt az yakıt alan depo demek kullanılan malzemenin de azalması, maliyetin düşmesi demek. bunu sadece bir araç için düşünmeyin, binlerce araç olarak düşünün. ölçülerini bilemiyorum ama afaki olarak yazacağım ölçüleri 300 mm'den 270 mm'ye düşürülmesi her 10 araçta bir deponun bedavaya gelmesi demek. dizayn değişikliği de öyle çok zor bir şey değil, sadece yüksekliğini düşürecek, ufak bir iki kalem oynaması. 

 

bu durumda kataloğa göre sizin araç 4 tekerden çekişli. önceki yazımda da
Neden?
ikinci fotoda ilk madde Önden çekişli Benzinli ve diesel diyor.

EK; Pardon Mehmet bey espiriyi kaçırmışım (y)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Culture33 Size değildi sözüm Mehmet bey.

Biz Adana ve Mersinli iki komşu bir araya geldik bilgi paylaşımında bulunduk.
Ben de size konu ve bilgiler için teşekkür ederim.

 
Benzin deposunu delmiş ve bu süreçte TR bin her çıkmacısında benzin deposu aramış biri olarak yanlış hatırlamıyorsam 3-4 kodlu benzin Deposu var. En son yanlış yapmamak için 7000 TL verip servisten almıştım. Deponuzun kıymetini bilin dinamik kayar ledten daha pahalı.

 
@Terms @Culture33 (depo 50 litre, bunun yaklaşık 5 litresi rezerve) demek istediği depo totalde 50 litre.,

Bunu daha da açarsak 45 litre yakıt alır., 5 litre rezerve dediği şey ise yakıtın hava koşullarına bağlı olarak (sıcak ve soğuktan) genleşmesini hesaba katarak., pompa attıktan sonra yakıtın genleşmesini hesaba katarak (ilave dolum yapılmaması gereken 5 litre boş alan) bırakılmış demek istiyor.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles Teşekkürler cevap için.

Peki Ali hocam ben nasıl 53,xxL yakıt alabildim?
Ki yakıt aldığım istasyon da daha demirören bile almamışken TOTAL OIL kendi istasyonu idi. Bunu dememdeki amaç hile olasılığı çok düşük.(Hava vs basma)

 
@forzaGilles Teşekkürler cevap için.

Peki Ali hocam ben nasıl 53,xxL yakıt alabildim?
Ki yakıt aldığım istasyon da daha demirören bile almamışken TOTAL OIL kendi istasyonu idi. Bunu dememdeki amaç hile olasılığı çok düşük.(Hava vs basma)
4 olasılık var;

1) Pompa sayacının kalibrasyonu bozuk

2) İstasyon çaktırmadan hava basıyor

3) Depo totalde 50 litre (rezerv kısım dahil) fakat pompanın girdiği delik yani depo ağzı ile depo tankı arasındaki mesafe (tesisat hattında)  2-3 litre daha yakıt alacak kadar boşluk var

4) depo totalde 50 litre fakat araç üreticisi ---> sürücünün (dolum yapılmaması gereken rezerv depoyu) doldurma ihtimaline karşı güvenlik amaçlı ve "extreme koşulları da" hesaba katarak sürücünün bilmesini istemediği 2-3 litre fazladan rezerv alan bırakması.,

Almanlar işini sağlama almayı sever., bu adamlar bir şeyi tasarlarken her olasılığı düşünür, Üstün Alman mühendisliği sözü literatüre boşuna girmedi.. :)

Benim görüşüm en mantıklı olasılık 3 veya 4. ihtimal

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles Teşekkürler Ali hocam.

Geniş açıklamanızdan sonra ben de yazdığınız 4. maddeye tamamım. Başka açıklama bulamıyorum.

 

Açıkçası range sıfır kalınca tam 50 lt alıyor aracım( Golf 7.5, 1.4, 150bg) bildiğim bir bölgede deneme amaçlı sıfır yazdıktan sonra 5km daha gittim o zaman anca 50 üzeri dolum oldu, eğer depolar arası üretimden kaynaklı farklılık yoksa tamamen istasyondan kaynaklı bir sorun gibi duruyor 50+ litre yakıt alan arkadaşların durumu.

Bize söylenen yakıt deposuna ilave %10 genelde alman araçlarında olurki range sıfır kalınca müşteri mağdur olmasın, ince düşünce örneği işte.

Yakıtı shell in kendi istasyonlarında alıyorum, Franchise lara güvenmiyorum, başıma gelmeyen kalmadı başka topiğin konusu.

 

Geri
Üst Alt